MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Stand in de eredivisie | EredivisieStatistieken.nl

Opvallende statistiek: FC Utrecht en Vitesse staan bovenaan de 'uit'-ranglijst. En wie staat daar 7e? PEC! En dat terwijl ze op de thuisranglijst laatste staan.

1  FC Utrecht 11 6 3 2 21
2  Vitesse 11 7 0 4 21
3  Ajax 11 5 5 1 20
4  PSV 10 6 1 3 19
5  FC Twente 11 5 4 2 19
6  Feyenoord 11 5 2 4 17
7  PEC Zwolle 11 3 5 3 14

Hmm, zitten er belchinezen bij de halve finale vd Africa Cup tussen Burkina Faso en Ghana? Viel midden in de verlenging, eerst een hele dubieuze beslissing vd scheidsrechter om een zuiver doelpunt van Burkina Faso af te keuren wegens een vermeende overtreding en daarna een zuivere strafschop aan Burkina Faso onthouden, zo duidelijk zie je ze niet altijd, wordt gewoon omver geschopt....maar erger nog, de scheids geeft een gele kaart voor een schwalbe en aangezien het z'n 2e was stuurt ie 'm eraf met rood...je gaat nu overal aan twijfelen

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Fellaini is blijkbaar geblesseerd (maar wordt dan wel buitengezet in Carré om half 6 's ochtends de dag van de eerste training).

Fellaini? wie is dat Nee hij wordt een heel grote maar het is superzalig dat Belgie zelfs zonder Vermaelen, Kompany en Fellaini zo lekker dominant kunnen voetballen. Die 1ste helft was gwn af! Hazard, Dembele, Debruyne en Witsel heersten Als je 3hoekjesvoetbal wilt zien moeten onze Nederlandse vrienden die echt eens bekijken..

Oefenwedstijden

Inderdaad, oefenwedstrijden

Barcelona - Getafe 6-1 (dat zijn de leuke oefenwedstrijden ...)

Toch teleurstellend voor Running On Empty, 0 - 3 tegen NEC.
NEC is de laatste tijd ook zeker niet slecht bezig. Tegen Utrecht uit vind ik dit echt een daverende prestatie. Het kan nog per ongeluk zijn geweest, maar er staat 0 - 3 in de boeken.

En het is al niet warm om een stadion te bezoeken....

musician schreef:
Toch teleurstellend voor Running On Empty, 0 - 3 tegen NEC.
NEC is de laatste tijd ook zeker niet slecht bezig. Tegen Utrecht uit vind ik dit echt een daverende prestatie. Het kan nog per ongeluk zijn geweest, maar er staat 0 - 3 in de boeken.
En het is al niet warm om een stadion te bezoeken....

We staan na een geweldige reeks weer met beide benen op de grond. FC Utrecht moest iets forceren bij een langdurige 0-1 achterstand maar het zat tegen en en helaas was NEC in de laatste 6 minuten met 2 counters zeer effectief. Op zich niet onverdiend. Lekker zonnetje maar het was inderdaad een koude wind in het stadion.

Het is jammer, want Utrecht had leuk boven Vitesse gebleven, bij winst zelfs twee punten kunnen uitlopen.

Wellicht weet PEC er nog een puntje uit te slepen tegen Twente. Dat maakt de stand steeds dragelijker

panjoe (moderator)
Twente speelt echt oervervelend zeg... Ik hoop dat McLaren daar snel weggaat.

musician schreef:
Het is jammer, want Utrecht had leuk boven Vitesse gebleven, bij winst zelfs twee punten kunnen uitlopen. Wellicht weet PEC er nog een puntje uit te slepen tegen Twente. Dat maakt de stand steeds dragelijker

Ach je weet gewoon dat je weer een keer gaat verliezen. Wouters zei terecht dat de 3 punten vorige week tegen Twente pas bonuspunten zouden zijn als we van NEC zouden winnen. Dat is dus niet gebeurd. Jammer maar geen man overboord. NEC wist gewoon alles van FC Utrecht dankzij aanwinst Daan Bovenberg. Volgende week pakken we PSV gewoon in Eindhoven. Het is toch een utopie dat we 4e worden dus moeten we er gewoon staan in de Play Offs

panjoe schreef:
Twente speelt echt oervervelend zeg... Ik hoop dat McLaren daar snel weggaat.

Ja vreselijk, het is echt niet om aan te zien .....

Ik zou Ron Jans wel bij Twente willen zien, maar ik gok dat die naar Zwolle gaat. Na het jaar waarin CL werd gespeeld is het toch wel achteruit gegaan bij Twente. Maar het is ook wel lastig als je elk seizoen je 3/4 beste spelers verkoopt.

Stijn_Slayer
Wel zonde van zo'n Jans. Was één van de betere trainers uit de eredivisie, maar in korte tijd is zijn carrière alleen maar downhill gegaan. Beland je ineens bij Zwolle, dat zal toch niet zijn bedoeling zijn geweest.

Ajax heeft vanmiddag onnodig veel kansen om zeep geholpen. Met die mogelijkheden hadden ze makkelijk kunnen/moeten winnen. Je zou haast gaan denken dat ze nooit iets aan schotkracht doen.

Feyenoord.

Heerlijk weekend.

Utrecht.

Nicolage Rico schreef:
Feyenoord.
Heerlijk weekend.
Utrecht.

Ja wij hadden vanmiddag in Utrecht bepaald geen thuisfluiter en dat kan soms wel lekker zijn om een ploeg over een dood punt heen te helpen ... toch ??

Dat is weer eens wat anders dan.

Ja misschien is een beetje variatie voor Feyenoord ook wel een keer goed

Tja, we hebben de scheids niet vaak mee, maar gelukkig trekt Feyenoord zich daar weinig van aan en gaat het van zijn eigen kracht uit.

Fijn dat ze dat zelf zo voelen en jammer dat daar op de TV beelden niets van blijkt.

Serieus: Feyenoord zat absoluut niet op een dood punt. En de rode kaart kan gegeven worden, al vind ik het ook zwaar.

Niet op een dood punt nee, maar het kwam ze wel erg goed uit. Een zege was anders echt niet zo vanzelfsprekend.

Precies, zo zie ik het ook. AZ kwam inmiddels ook aardig in de wedstrijd.

Hendrik68
Rode kaart kon gegeven worden, zeker. Ik vond de overtreding waar Immers geel voor kreeg eigenlijk net zo goed rood waard. Voor beide overtredingen geldt dat je die gewoon niet moet maken ter hoogte van de middellijn. Heb je ook geen problemen. Dan hoeft Verbeek ook niet voor de 30ste keer dit jaar te verklaren dat ze ondanks de nederlaag toch weer het beste van het spel hadden. Vorige week tegen Groningen hadden ze met 10 man zogenaamd ook een overwicht, terwijl Groningen tegen 11 man al op voorsprong was gekomen. Ros die bal er dan gewoon een keer in als je beter bent. Of zoals ze in Rotterdam zingen: "Geen woorden maar daden"

herman schreef:
Niet op een dood punt nee, maar het kwam ze wel erg goed uit. Een zege was anders echt niet zo vanzelfsprekend.

Vanzelfsprekend is niets in deze competitie. Wel was het spelbeeld op dat punt duidelijk in het voordeel van Feyenoord.

Daarnaast had Altidore volgens het boekje rood moeten krijgen. Al.vind ik dat zelf te ver gaan, en komt Viergever gewoon met een te hoog gestrekt been in, waarbij je iemand makkelijk kunt blesseren.

Running On Empty schreef:
Precies, zo zie ik het ook. AZ kwam inmiddels ook aardig in de wedstrijd.

? In de 2e helft is AZ geen moment in de wedstrijd geweest.

Wel in de 1e helft. Eerste kwartier waren ze beter.

Ik heb ná Studio Sport de mannen van Studio Voetbal en Ronald Koeman ook even afgewacht met nakaarten en het dubbele verslag van de wedstrijd.

Ik heb niemand horen zeggen dat AZ beter was, recht had op één of zelfs meer punten. De verslaggever op de radio had het over de jacht op het 4000e doelpunt van Feyenoord in de Eredivisie.

Die moet dan ook volgende week vallen, het eerste de beste doelpunt is raak.
Nee, zelfs Gert Jan Verbeek legde zich er bij neer, over de hele wedstrijd bekeken. Heb nog driemaal paal/lat gezien.

Maar Feyenoord moet elke week blijven knokken voor de punten, ongeacht of de tegenstander hoog of laag staat. Het enige jammere is, dat Feyenoord in wedstrijden tegen Ajax en PSV zich laat meeslepen door de tegenstander. Een spelopvatting als Roda of PEC tegen de 'Toppers' levert met wat kunst- en vliegwerk toch ook punten op.

Dan even maar niet als titelkandidaten over het veld.

Ik had helemaal niet in de gaten dat je op Music Meter ook over sport kon lullen. Dus vanaf nu kunnen jullie ook mijn gezever lezen ha.

Overgens heb ik geen echte voorkeur. De ploeg die het beste voetbal laat zien heeft mijn voorkeur. En dat wisselt nog wel eens in Nederland geloof ik.

Ik kan de nederlandse comp maar mondjesmaat volgen. Eigenlijk alleen als ik op mijn vakantieadres ben. Daar krijg ik namenlijk bvn door en dus studio sport. En ook nog eens een dag later. Vanavond dus kijken naar studio sport. Thuis volg ik de Engelse Comp op de voet. Met wekelijks live wedstrijden.

Maar de nederlandse comp is net als vorig seizoen een van de vermakelijkste comp ter wereld. In meerdere landen lijkt het al een gelopen koers. Spanje,Duitsland,Engeland enz. Maar goed straks ben ik weer een beetje op de hoogte wat erop de Nederlandse velden gebeurd he he.

Je moet wel tegen het gelul van Belgen zoals mij kunnen ook

Er wordt weer lekker geroddeld ook op de transfermarkt

Interesse voor Cavani (Napoli) van Real Madrid voor maar liefst 56 miljoen eurocentjes

Falcao naar Chelsea? Courtois zou dan bij Atletico blijven...

Stijn_Slayer
Ik wil dat allemaal nog wel zien. Het zou in ieder geval geen slimme zet zijn. Ze hebben nu al een luxeprobleem met Benzema en Higuain. Benzema speelt wel erg wisselvallig, maar om dan meteen een nieuwe spits te kopen... Vorig jaar hebben ze allebei 20+ competitiegoals gescoord. Ronaldo, Callejon en Morata kunnen ook nog in de spits spelen.

De interesse in Bale geloof ik ook niet echt. Net Modric gehaald en Kaka zit al op de bank. Je kan maar elf spelers opstellen.

Ach, Real Madrid heeft de laatste seizoenen relatief weinig geld uitgegeven, dus kan me voorstellen dat het kriebelt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:16 uur

geplaatst: vandaag om 17:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.