Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2013, 12:50 uur
herman schreef:
Knap resultaat, maar ik heb op een mooie pass van Pirlo na echt oersaai voetbal gezien. Het is maar waar je gelukkig van wordt.
Knap resultaat, maar ik heb op een mooie pass van Pirlo na echt oersaai voetbal gezien. Het is maar waar je gelukkig van wordt.
Vond er ook niets aan en ging vanzelf wat anders doen. Vanavond dan maar ....
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 februari 2013, 13:55 uur
iggy schreef:
@ stijn. Omdat het systeem van barca blijkbaar veel moeilijker is.
@ stijn. Omdat het systeem van barca blijkbaar veel moeilijker is.
Ik weet niet, dat is voor een groot deel ook afhankelijk van de spelers. Het systeem is wel veel eenzijdiger dan dat van Real Madrid. Als het combinerend niet lukt bij Real, doen ze het met zuivere passes over 40 meter, met counters, of door hoog op 't veld druk te zetten. Verdedigend weten ze de boel ook aardig op slot te gooien als het moet en er zit meer fysieke kracht in de ploeg.
Als alles goed uitpakt tenminste. Echt goede combinaties heb ik dit seizoen nog niet vaak gezien i.t.t. vorig seizoen.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 14:33 uur
Joy4ever schreef:
Tsja, je speelt 1/8 finale CL. Uitwedstrijd. En dan krijg je ook nog heel snel de 0-1 in je schoot geworpen. Lijkt me geen noodzaak om daarna het spel te gaan maken of er een voetbalshow tegenaan te gooien. Gewoon lekker achterover leunen en tegen het eind nog twee balletjes in het netje leggen.
Tsja, je speelt 1/8 finale CL. Uitwedstrijd. En dan krijg je ook nog heel snel de 0-1 in je schoot geworpen. Lijkt me geen noodzaak om daarna het spel te gaan maken of er een voetbalshow tegenaan te gooien. Gewoon lekker achterover leunen en tegen het eind nog twee balletjes in het netje leggen.
Inderdaad, die vroege goal maakte de wedstrijd meteen stuk. Juve hoefde niet meer en Celtic kon het sowieso al niet.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 14:34 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Ik vond de eerste helft wel leuk eigenlijk. Het voetbal was van een laag niveau, maar er gebeurde wel van alles. Je zag wel al snel dat Celtic in ieder geval in de eerste helft of snel in de tweede helft de 1-1 moest maken omdat ze zichzelf kapot aan het spelen waren.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 14:43 uur
Vond de eerste helft ook wel vermakelijk, veel strijd, passie en opstootjes, jammergenoeg ging die kopkans van Celtic er niet in de tweede.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 15:01 uur
@ Stijn. Alles is afhankelijk van de spelers. En dat is niet flauw bedoelt hoor.
Madrid past zich met tijd en wijle bijna volkomen aan tegen een sterke (barca bijv) tegenstander. Niet echt des madrid denk ik. Maar geheel des Jose. M. Soms gewoon niet om aan te zien. En soms gewoon goed. En dan heb ik het niet over het resultaat. Terwijl Barca zich nooit of bijna nooit aanpast hier en daar een ander accent ja. En blijkbaar is dit juist de kracht van deze ploeg. Veel eenzijdiger ik snap wat je bedoelt. Maar wel vaak vele malen leuker dan Madrid. Sterker nog dit is het beste voetbal dat ik ooit gezien heb.
Madrid past zich met tijd en wijle bijna volkomen aan tegen een sterke (barca bijv) tegenstander. Niet echt des madrid denk ik. Maar geheel des Jose. M. Soms gewoon niet om aan te zien. En soms gewoon goed. En dan heb ik het niet over het resultaat. Terwijl Barca zich nooit of bijna nooit aanpast hier en daar een ander accent ja. En blijkbaar is dit juist de kracht van deze ploeg. Veel eenzijdiger ik snap wat je bedoelt. Maar wel vaak vele malen leuker dan Madrid. Sterker nog dit is het beste voetbal dat ik ooit gezien heb.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 februari 2013, 16:05 uur
iggy schreef:
@ Stijn. Alles is afhankelijk van de spelers. En dat is niet flauw bedoelt hoor.
Tegen Barcelona wel, maar het is gebleken dat hun eigen speelstijl simpelweg niet werkt tegen Barcelona. Verder is het tactisch hooguit de punt naar voren of de punt naar achteren op het middenveld. Dan krijg je Khedira, Essien en Alonso op het middenveld i.p.v. twee van de drie. Dat is mij ook iets te behoudend.
Barca maakt 't soms wel erg bont. Bij de laatste Real - Barca begon Barca een tijdje bijna in stilstand balletjes over korte afstand naar elkaar te passen. Het Bernabeu begon gigantisch te fluiten en terecht: ga dan dammen.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:26 uur
[quote="Stijn_Slayer"
Barca maakt 't soms wel erg bont. Bij de laatste Real - Barca begon Barca een tijdje bijna in stilstand balletjes over korte afstand naar elkaar te passen. Het Bernabeu begon gigantisch te fluiten en terecht: ga dan dammen. [/quote]
Heb deze wedstrijd niet gezien. Maar zou dat niet te maken hebben gehad met effe Madrid pesten?
Barca maakt 't soms wel erg bont. Bij de laatste Real - Barca begon Barca een tijdje bijna in stilstand balletjes over korte afstand naar elkaar te passen. Het Bernabeu begon gigantisch te fluiten en terecht: ga dan dammen. [/quote]
Heb deze wedstrijd niet gezien. Maar zou dat niet te maken hebben gehad met effe Madrid pesten?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 februari 2013, 18:21 uur
Ja, dat zou best kunnen. De opperkabouter spuugde ook naar de bank van Real en stond Arbeloa na afloop op de parkeerplaats op te wachten en uit te schelden. Hij kon 't blijkbaar niet hebben dat z'n poging om hem een kaart aan te naaien mislukt was.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 21:33 uur
Damn, wat een wedstrijd. Echt lang geleden dat ik zo genoten heb van een wedstrijd.
Laatste keer zal wel de thuiswedstrijd tegen City geweest zijn.
Bij deze roep ik deze wedstrijd al na één helft uit tot wedstrijd van het jaar.
Laatste keer zal wel de thuiswedstrijd tegen City geweest zijn.
Bij deze roep ik deze wedstrijd al na één helft uit tot wedstrijd van het jaar.

0
geplaatst: 13 februari 2013, 22:52 uur
Nou, overdrijven is ook een vak.
Wel een mooie wedstrijd verder hoor, daar niet van.
Wel jammer dat Sjakhtar - Dortmund op dezelfde dag werd gespeeld, had die wedstrijd veel liever gisteren gezien ipv Celtic - Juve. Wat een goals van Srna en Costa
Wel een mooie wedstrijd verder hoor, daar niet van.Wel jammer dat Sjakhtar - Dortmund op dezelfde dag werd gespeeld, had die wedstrijd veel liever gisteren gezien ipv Celtic - Juve. Wat een goals van Srna en Costa

0
geplaatst: 14 februari 2013, 09:18 uur
herman schreef:
Wel een mooie wedstrijd verder hoor, daar niet van.
Onderdrijven blijkbaar ook. Waarschijnlijk had je anders gereageerd als het 4-4 had geworden, wat het ook zomaar had kunnen worden.Wel een mooie wedstrijd verder hoor, daar niet van.
Zo'n snel tempo, zulk geniaal combinatiewerk, weergaloze acties langs de lijn. Ja, ik zie dit niet snel verbeterd worden. Zeker niet in de CL, waar de wedstrijd meestal niet om aan te zien zijn, vanwege een hoog "niet willen verliezen"-karakter. Maar na even een inkakking begin tweede helft, ging het vanaf de 55e-60e minuut weer helemaal los hoor.

Verder is er geen EK/WK en zijn de competities in zowel Engeland, als Spanje, als Duitsland al beslist. Dus een retespannende wedstrijd, zoals in Engeland vorig jaar zit er zeker niet in. Wat rest zijn hooguit nog wat hoogwaardige wedstrijden in de CL dit jaar. En ik zie geen affiche in de potentiële volgende rondes die die van Man U vs. R. Madrid kan overstijgen.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 09:51 uur
chevy93 schreef:
Verder is er geen EK/WK en zijn de competities in zowel Engeland, als Spanje, als Duitsland al beslist. Dus een retespannende wedstrijd, zoals in Engeland vorig jaar zit er zeker niet in. Wat rest zijn hooguit nog wat hoogwaardige wedstrijden in de CL dit jaar. En ik zie geen affiche in de potentiële volgende rondes die die van Man U vs. R. Madrid kan overstijgen.
Tjonge, Sjef vertel nog eens van vroeger van al die spannende eindtournooien, over Joegoslavië (toen nog één land) dat enorm fraai harmonicavoetbal speelde, over Tsjechië dat de mensen versteld deed staan, over het totaalvoetbal van Oranje, over het onverwachte Denemarken, over het het ijzersterke Brazilië met dokter Socraties als architect. W8 + C, Sjef - er zijn wellicht meer mooie dingen dan degene die jij zojuist heb waargenomen - daar is een term voor: selective exposure. Hou je drijvende en geniet - ik zie ook deze ronde nog een aantal mooie wedstrijden op het affiche staan, maar da's wellicht een ander dan boven jouw bed hangt

0
geplaatst: 14 februari 2013, 10:09 uur
Mjuman schreef:
het het ijzersterke Brazilië met dokter Socraties als architect.
(quote)
het het ijzersterke Brazilië met dokter Socraties als architect.
Tja dat was een mooi elftal, echter met 10 aanvallers en dus eruit gewipt door Rossi (Italie heeft dit weer een beetje in orde gemaakt door die 3-1 tegen Duitsland).
Wedstrijd v/h jaar, ach misschien tot nu toe wel , wij zijn immers pas een week of 7 onderweg.
Moeilijk kiezen net zoals de plaat v/h jaar nu al kiezen.
Toch was dit nu wel een heel mooi stukje voetbal, met best veel (gemiste) kansen en open spel gezien de belangen.
MU heeft dan wel weer flink mijn sympathie, maar Real speelde beter, gedurfder en feller.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 februari 2013, 10:24 uur
Eens met Chevy. Je moet niet vergeten hoe goed je conditioneel moet zijn om op zo'n tempo te spelen (de vorige Clasico was btw op een nóg hoger tempo). Mooie wedstrijd, al baal ik wel dat Real niet gewonnen heeft. Over de gehele wedstrijd waren ze toch een stuk beter en ze hadden veel meer kansen.
Ronaldo (vooral in de eerste helft) en Ozil speelden echt geweldig. Hoe Ronaldo in de lucht hing om de bal binnen te koppen.
Wel jammer van Sierd de Vos, het ging weer helemaal nergens over.
Alleen wat deed Rooney daar telkens achterin?
Ronaldo (vooral in de eerste helft) en Ozil speelden echt geweldig. Hoe Ronaldo in de lucht hing om de bal binnen te koppen.
Wel jammer van Sierd de Vos, het ging weer helemaal nergens over.Alleen wat deed Rooney daar telkens achterin?
0
geplaatst: 14 februari 2013, 10:39 uur
antwoord: I.t.t. "ster"Ronaldo is het voor Rooney niet te veel om mee te verdedigen als het nodig is.
Overigens met name in de 2e helft waren er ook een paar behoorlijke kansen voor van Persie en RM had natuurlijk een dikke rode kaart moeten hebben.
Overigens met name in de 2e helft waren er ook een paar behoorlijke kansen voor van Persie en RM had natuurlijk een dikke rode kaart moeten hebben.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 10:52 uur
Rood? Waarvoor dan wel?
Rooney was wel matig trouwens, leuk dat ie mee verdedigd maar aanvallend stelde hij weinig voor.
Rooney was wel matig trouwens, leuk dat ie mee verdedigd maar aanvallend stelde hij weinig voor.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 februari 2013, 10:56 uur
Ronaldo is vaak niet te beroerd om mee te verdedigen. Deze wedstrijd wel, maar hij moest wellicht zijn krachten sparen voor snelle counters/uitbraken. Ik neem aan dat daar afspraken over gemaakt zijn, want je ziet/hoort Mourinho en medespelers er nooit over klagen.
Rooney is bijna niet voorin geweest, dat is gewoon niet de bedoeling.
Varane had rood moeten hebben, maar RVP maakte vroeg in de wedstrijd hands toen hij al een gele kaart had. Daar kwam Man Utd ook goed mee weg.
Rooney is bijna niet voorin geweest, dat is gewoon niet de bedoeling.
Varane had rood moeten hebben, maar RVP maakte vroeg in de wedstrijd hands toen hij al een gele kaart had. Daar kwam Man Utd ook goed mee weg.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 17:26 uur
Pracht goal van Ronaldo. Hij liet me denken qua techniek aan die rooie Van loen. Die kon ook net effe langer in de lucht blijven hangen dan anderen. Maar ik begrijp via Mjuman dat het bijna verboden is om terug te grijpen op de goede oude doos ha.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 12:38 uur
chevy93 schreef:
En ik zie geen affiche in de potentiële volgende rondes die die van Man U vs. R. Madrid kan overstijgen.
En ik zie geen affiche in de potentiële volgende rondes die die van Man U vs. R. Madrid kan overstijgen.
Ik weet niet of het zo vroeg al mogelijk is. Maar Bayern Munchen v. Barcelona zou ook net zo mooi zijn.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 14:18 uur
Er zijn er wel meer denkbaar, eigenlijk vond ik Shakhtar - Dortmund er ook niet voor onderdoen. Niet zulke grootmachten qua historie, maar qua voetbal wel een interessante clash. Bayern tegen Manchester zou ik ook wel leuk vinden, maar weet niet of dat lotingtechnisch al kan in de volgende ronde. Verder Bayern - Barca inderdaad.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 14:25 uur
iggy schreef:
Pracht goal van Ronaldo. Hij liet me denken qua techniek aan die rooie Van loen. Die kon ook net effe langer in de lucht blijven hangen dan anderen.
Pracht goal van Ronaldo. Hij liet me denken qua techniek aan die rooie Van loen. Die kon ook net effe langer in de lucht blijven hangen dan anderen.
Nou lees ik best veel over voetbal maar dit is toch de eerste keer dat ik Ronaldo vergeleken zie worden met John Van Loen.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 14:27 uur
Milan is over twee wedstrijden geen partij voor Real Madrid. Vaak vallen mooie affiches tegen in de praktijk. Ik vond Real Madrid - Man U ook geen geweldige wedstrijd. Gelukkig dat de return wel wat beloofd. Eigenlijk zou elke eerste wedstrijd in de KO fase in 1-1 moeten eindigen
.
.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 14:47 uur
vigil schreef:
Nou lees ik best veel over voetbal maar dit is toch de eerste keer dat ik Ronaldo vergeleken zie worden met John Van Loen.
(quote)
Mja, ik vind er wel iets inzitten eigenlijk. Van Loen was echt een steengoede kopper. Alleen was dat een van de weinige dingen waar ie echt goed in was en is Ronaldo wel wat completer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.