Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 februari 2013, 13:58 uur
Die scheids bij Rayo had wel een aantal dubieuze momenten en consistent was hij in ieder geval niet. Neemt niet weg dat Ramos gewoon hands maakt. Wel worden hij en Xabi Alonso áltijd gezocht.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 15:51 uur
Ach al die scheidsrechters en hun verkeerde beslissingen. Op het einde van ieder seizoen is het vaak zo dat er pak hem beet 9 foute (ik noem maar een getal) belangrijke beslissingen tegen je ploeg zijn genomen.Maar ook weer 9 foute foute belangrijke beslissingen ten voordele van je ploeg zijn genomen. Uitzonderingen daargelaten.
Het is en blijft jammer dat er een stel (belangrijke oude grapjassen) tegen echte hulpmiddelen zijn en ik vrees blijven. Vooral de kortere toernooien/comp lijden daar vaak onder. In een comp van 34 wedstrijden geloof ik het allemaal wel.
Trouwens trainers maken zoveel foute beslissingen. Zonder dat ooit toe te geven
Arme Steve
Het is en blijft jammer dat er een stel (belangrijke oude grapjassen) tegen echte hulpmiddelen zijn en ik vrees blijven. Vooral de kortere toernooien/comp lijden daar vaak onder. In een comp van 34 wedstrijden geloof ik het allemaal wel.
Trouwens trainers maken zoveel foute beslissingen. Zonder dat ooit toe te geven
Arme Steve
0
geplaatst: 18 februari 2013, 15:52 uur
iggy schreef:
In een comp van 34 wedstrijden geloof ik het allemaal wel.
Nou ja.. als het kampioenschap van enkele punten afhangt.. Of zelfs van één doelpunt. In een comp van 34 wedstrijden geloof ik het allemaal wel.

trebremmit schreef:
Dat gehuil van Van Basten over de arbitrage gisteren vond ik beneden alle nivo.
Laat hem naar zichzelf kijken en de wanprestatie die hij levert bij Heerenveen.
Ik vraag me af in hoeverre hij daar wat aan doen. Volgens mij geldt bij Heerenveen hetzelfde als bij AZ en PEC. Goed spelen, weinig punten.Dat gehuil van Van Basten over de arbitrage gisteren vond ik beneden alle nivo.
Laat hem naar zichzelf kijken en de wanprestatie die hij levert bij Heerenveen.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 15:58 uur
AZ speelt best wel aardig, PEC ook maar Heerenveen toch niet?
0
Hendrik68
geplaatst: 18 februari 2013, 15:59 uur
Op 2/3 van de competitie kan je niet meer blijven volhouden dat je goed speelt als je stevig in het rechterrijtje staat.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 17:03 uur
vigil schreef:
Ja en volgens mij is dat ook niet zo verrassend gezien de resultaten in het algemeen van Marco van Basten als trainer/coach.AZ speelt best wel aardig, PEC ook maar Heerenveen toch niet?
0
geplaatst: 18 februari 2013, 17:11 uur
En van het verkopen van je beste spelers. Mag je er ook dan even bij zetten denk ik.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 17:20 uur
Alle goals van Messi tot op heden met op de achtergrond de postrock van The American Dollar.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 17:21 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
Ja en volgens mij is dat ook niet zo verrassend gezien de resultaten in het algemeen van Marco van Basten als trainer/coach. Zo heel slecht vond ik de prestaties van Van Basten als trainer/coach niet (oke, er zijn trainers die het beter hebben gedaan). En met het spelersmateriaal van Heerenveen op 't moment zou überhaupt het linkerrijtje halen een hele knappe prestatie zijn.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 17:26 uur
Inderdaad, de selectie van Heerenveen is niet langer linkerrijtjewaardig.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 17:29 uur
Dat valt toch ook wel mee?
Als je kijkt naar andere clubs zoals FC Utrecht dan moet Heerenveen toch ook wel in het linkerrijtje kunnen komen.
Als je kijkt naar andere clubs zoals FC Utrecht dan moet Heerenveen toch ook wel in het linkerrijtje kunnen komen.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 17:34 uur
Utrecht heeft wel een veel beter elftal, als je ziet wat daar nog op de bank kan zitten.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 17:37 uur
Het kan gewoon enorm verkeren. Zoek maar eens even terug hoe ROE en ik een jaar geleden over Jan Wouters spraken. En als Jan nu alle veren, die bij hem op een bepaalde plaats zijn gestoken door commentatoren en ander journaille, zou vergaren kon zijn vrouw er een aardige boa van maken. En dan is de duurste aankoop van de afgelopen 2 jaar, Gerndt, gewoon geflopt.
Marco heeft zich wellicht verkeken op het materiaal en op de herinvesteringsbereidheid van het bestuur. IJzer met handen breken - of wellicht eerder de bekende kale kip dan toch?
Bij Utrecht is het allemaal wonderwel uitgepakty tot dusverre - je hoeft niet een team te kopen als je het kunt vormen.
Marco heeft zich wellicht verkeken op het materiaal en op de herinvesteringsbereidheid van het bestuur. IJzer met handen breken - of wellicht eerder de bekende kale kip dan toch?
Bij Utrecht is het allemaal wonderwel uitgepakty tot dusverre - je hoeft niet een team te kopen als je het kunt vormen.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 18:20 uur
Bij Utrecht is het inderdaad meer dan goed uitgevallen. Op de een of andere manier klikt het dan opeens. Maar niemand gaat mij wijs maken dat we dat met z'n allen verwacht hadden. No way dus.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 februari 2013, 18:26 uur
Op zich is Utrecht vaak wel een redelijk stabiele ploeg. Een dipje komt overal wel eens voor.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 18:38 uur
Het halve jaar dat Wouters aanvankelijk overnam van Duchatinier kan je in de verste verte niet als geslaagd betitelen. Groot was ook de onvrede onder FC-supporters toen hij werd aangesteld als hoofdtrainer - na Ajax en PSV leek het zoveelste bewijs daar dat ie maximaal als interim-trainer geschikt was, maar niet echt als hoofdtrainer van een club met ambities.
Inmiddels heeft hij het tegendeel bewezen bewezen
Inmiddels heeft hij het tegendeel bewezen bewezen

0
geplaatst: 18 februari 2013, 19:28 uur
Hendrik68 schreef:
Als het slecht gaat met je club dan willen trainers nogal eens ongenuanceerd reageren naar de arbitrage. Omdat AZ en Heerenveen het lek maar niet boven krijgen moet de arbitrage er maar aan geloven. Het ergste is dat de kaarten waar over gezeurd wordt allemaal volledig terecht zijn. Dan maken ze ook nog even de opmerking dat Nederland vervalt tot een zaalvoetballand of damesvoetbalcultuur of weet ik wat. Gelukkig komt er dan direct vanuit het buitenland, waar het zoveel beter is met de arbitrage, een "totaal onterechte kaart voor Ramos langs"
http://www.vi.nl/nieuws/236212/Ramos-Zorgwekkend-dat-ze-mij-zo-simpel-wegsturen.htm
Als het slecht gaat met je club dan willen trainers nogal eens ongenuanceerd reageren naar de arbitrage. Omdat AZ en Heerenveen het lek maar niet boven krijgen moet de arbitrage er maar aan geloven. Het ergste is dat de kaarten waar over gezeurd wordt allemaal volledig terecht zijn. Dan maken ze ook nog even de opmerking dat Nederland vervalt tot een zaalvoetballand of damesvoetbalcultuur of weet ik wat. Gelukkig komt er dan direct vanuit het buitenland, waar het zoveel beter is met de arbitrage, een "totaal onterechte kaart voor Ramos langs"
http://www.vi.nl/nieuws/236212/Ramos-Zorgwekkend-dat-ze-mij-zo-simpel-wegsturen.htm
Met die opmerking van van Basten moet ik hem helemaal gelijk geven hoor. Elke tackle die niet 100% op de bal is wordt meteen met een gele kaart bestraft. Op deze manier kan je elkaar amper nog aanraken op het veld. van Bommel was daar dit weekend ook weer eens een slachtoffer van. Zijn tackle was perfect op de bal, alleen neemt hij met zijn andere been wel de tegenstander mee. Overtreding kan ik nog begrijpen, maar om dat meteen weer geel te trekken...
0
geplaatst: 18 februari 2013, 19:52 uur
vigil schreef:
Ik vind dat Heerenveen het voetballend goed doet. Misschien geen linkerrijtje, maar ze staan geflatteerd laag.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 19:54 uur
herman schreef:
Dat is nu natuurlijk een makkelijke conclussie, als je aan het begin van het seizoen een voorspelling had moeten doen had je vast Heerenveen niet rond de 15de plek geplaatst. Natuurlijk is er een hoop vertrokken maar met deze selectie moet Van Basten toch echt hoger eindigen dan Willem II, Pec, NAC, Roda, Heracles, RKC, Ado, VVV en Groningen. Of te wel rond de laatste plaats in het linkerrijtje
0
geplaatst: 18 februari 2013, 20:17 uur
Stijn_Slayer schreef:
Op zich is Utrecht vaak wel een redelijk stabiele ploeg. Een dipje komt overal wel eens voor.
Sinds wanneer dat dan? Bij uterecht is bijna altijd gezeik en gezever toch?
0
geplaatst: 18 februari 2013, 22:20 uur
vigil schreef:
Dat is nu natuurlijk een makkelijke conclussie, als je aan het begin van het seizoen een voorspelling had moeten doen had je vast Heerenveen niet rond de 15de plek geplaatst.
Even gekeken: herman had Heerenveen op de 9e plek. En toen waren de meeste spelers al verkocht. Dat is nu natuurlijk een makkelijke conclussie, als je aan het begin van het seizoen een voorspelling had moeten doen had je vast Heerenveen niet rond de 15de plek geplaatst.

(ikzelf had Heerenveen overigens op de 11e plek en daar verwacht ik ze aan het end van de rit ook).
Natuurlijk is er een hoop vertrokken maar met deze selectie moet Van Basten toch echt hoger eindigen dan Willem II, Pec, NAC, Roda, Heracles, RKC, Ado, VVV en Groningen. Of te wel rond de laatste plaats in het linkerrijtje
Ja, precies. Hoewel ik Heracles daar toch wel tussenuit wil pikken, want Heracles presteert de afgelopen seizoenen dusdanig goed dat het inmiddels het de nacompetitiestatus wel ontlopen is en dat het een goede middenmoter is.En laten we wel wezen, Djuricic blijft een geweldige speler en die Finnbogason heeft er momenteel wel gewoon 16 in liggen. Dat aantal had 2 keer zo hoog kunnen liggen als hij (nog) beter zou zijn in afmaken.
Heerenveen begon dramatisch, maar speelt de afgelopen wedstrijden helemaal niet zo slecht, geloof ik. Wat dat betreft is het volgens mij hetzelfde verhaal als PEC.
He$$el_01 schreef:
Elke tackle die niet 100% op de bal is wordt meteen met een gele kaart bestraft.
Nou, het was wel meer dan dat, hoor. Als het zijn eerste geel was geweest, had niemand erover geklaagd, me dunkt. Die eerste gele kaart was overdreven, maar toch ook volstrekt begrijpbaar.Elke tackle die niet 100% op de bal is wordt meteen met een gele kaart bestraft.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 22:25 uur
iggy schreef:
Nee, dan loop je enorm achter. Bij FC Utrecht heerst op dit moment een serene rust.
herman schreef:
Utrecht heeft wel een veel beter elftal, als je ziet wat daar nog op de bank kan zitten.
Er lopen inderdaad leuke voetballers rond, echter geen van de spelers is een echte ster of gedraagt zich daarnaar (behalve Kali misschien). Grootverdiener Gerndt is verkocht en FC Utrecht heeft een voor haar doen gouden slag geslagen door Jens Toornstra binnen te kunnen halen. Einde van dit seizoen vertrekken zeker Wuytens en Kali, men onderhandelt nog met Duplan en Vd Gun. Verder is het afwachten of Van Der Hoorn of Bulthuis en wellicht Ruiter weggekocht gaan worden.
Mjuman schreef:
Het halve jaar dat Wouters aanvankelijk overnam van Duchatinier kan je in de verste verte niet als geslaagd betitelen. Groot was ook de onvrede onder FC-supporters toen hij werd aangesteld als hoofdtrainer - na Ajax en PSV leek het zoveelste bewijs daar dat ie maximaal als interim-trainer geschikt was, maar niet echt als hoofdtrainer van een club met ambities.Inmiddels heeft hij het tegendeel bewezen bewezen
Het halve jaar dat Wouters aanvankelijk overnam van Duchatinier kan je in de verste verte niet als geslaagd betitelen. Groot was ook de onvrede onder FC-supporters toen hij werd aangesteld als hoofdtrainer - na Ajax en PSV leek het zoveelste bewijs daar dat ie maximaal als interim-trainer geschikt was, maar niet echt als hoofdtrainer van een club met ambities.Inmiddels heeft hij het tegendeel bewezen bewezen
Duchatinier slaagde er in seizoen 2010-2011 niet in om na het geweldige Europese avontuur (Celtic, Liverpool, Napoli) met een Gouden selectie (Vorm, Mertens, Strootman, Wolfswinkel, Nesu etc.) zelfs de playoffs te halen. Dat was het begin van zijn ondergang. In 2011-2012 maakte FC Utrecht een valse start met Erwin Koeman nadat de sterspelers waren verkocht, Koeman had ruzie met Foeke Booy en Wouters mocht het vanaf half Oktober overnemen met een half fitte niet ingespeelde groep spelers. De 6-4 tegen Ajax enkele weken later was echt een mirakel tegen die achtergrond.
Dit seizoen heeft Jan Wouters voor het eerst vanaf het begin in Juli de selectie onder zich gekregen en zonder echte sterspelers (ook Gerndt is inmiddels weg) heeft hij met een speciale 4-4-2 speelwijze gebouwd aan een zeer hecht team. De kracht van dit FC Utrecht is het collectief, niet de individuele spelers. Daaraan zie je dat Wouters als trainer al veel meer in zijn mars heeft dan Van Basten. Dat FC Utrecht nu op de 6e plek staat had niemand verwacht. De nederlaag tegen NEC was zuur maar kan een keer gebeuren en bij PSV verliezen zoveel ploegen. Het mooie is dat er al enkele talenten klaar staan om plekken die open gaan vallen in te nemen. FC Utrecht scout veel en slim in de Jupiler Leagie (Diemers bij Cambuur is al eigendom van FC Utrecht maar voor een jaar terug verhuurd). Niet alleen Ajax en Feyenoord beschikken verder over goede jeugdopleidingen, dat geldt ook voor FC Utrecht, kijk maar naar het huidige eerste team. Door geldgebrek moest men wel en het resultaat is er nu al. Een echte miljoenenaankoop zal men niet snel meer doen, Toornstra was een buitenkansje. Ook trainers zullen vanaf nu uit Utrecht komen. Zodra Wouters een andere functie in de club krijgt zal of Jean Paul De Jong of Robbie Alflen hoofdtrainer worden. Op het moment is men goed bezig. Er is rust, de resultaten zijn boven verwachting, men is in de hoge kosten aan het snijden en qua jeugd ziet de toekomst er behoorlijk uit. Hopelijk kan men deze lijn voortzetten en vindt er geen uitverkoop plaats komende zomer.

Edit: miljoenenaankoop (zie discussie)
0
geplaatst: 18 februari 2013, 22:27 uur
He$$el_01 schreef:
van Bommel was daar dit weekend ook weer eens een slachtoffer van. Zijn tackle was perfect op de bal, alleen neemt hij met zijn andere been wel de tegenstander mee. Overtreding kan ik nog begrijpen, maar om dat meteen weer geel te trekken...
Dit meen je niet? YouTube - PSV-FC Utrecht 2-1 Samenvatting 16 Februari 2013 (vanaf 3 minuten)van Bommel was daar dit weekend ook weer eens een slachtoffer van. Zijn tackle was perfect op de bal, alleen neemt hij met zijn andere been wel de tegenstander mee. Overtreding kan ik nog begrijpen, maar om dat meteen weer geel te trekken...
Van achteren én met gestrekt been.
Het is juist andersom: ómdat hij de bal raakt, is het slechts geel.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 22:28 uur
Running On Empty schreef:
miljoenen aankopen zal men niet snel meer doen
miljoenen aankopen zal men niet snel meer doen
Nee, dat lijkt me ook wat veel. Er kunnen er tenslotte maar 11 spelen natuurlijk.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 22:49 uur
chevy93 schreef:
Van achteren én met gestrekt been.
(quote)
Dit meen je niet? YouTube - PSV-FC Utrecht 2-1 Samenvatting 16 Februari 2013 (vanaf 3 minuten)Van achteren én met gestrekt been.
Zoals ik zeg, ik vind het ook wel een overtreding, maar er wordt gewoon weer zo snel geel gegeven. Zo onnodig. Hij gaat voor de bal die hij vervolgens ook gewoon raakt. Dat hij de speler meeneemt is ongelukkig, maar dat kan gebeuren bij voetbal. Het blijft een contactsport. In Engeland hadden ze hier waarschijnlijk niet eens voor gefloten.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 22:54 uur
Van Basten levert gewoon zijn zoveelste wanprestatie als coach. Co zei het wat cru, maar hij had wel gelijk met zijn opmerking over paard en ruiter. Tuurlijk heeft Heerenveen flink aan kwaliteiten ingeboet, maar met deze selectie is linkerrijtje prima mogelijk. Er zit echter geen lijn in het spel; de ene week spelen ze met 5 verdedigers, dan weer met 4 aanvallers. Talenten als Gouweleeuw en Djuricic komen niet voldoende uit de verf en als je godbetert bij een 2-1 achterstand (ook al sta je met 10 man) je topscorer wisselt voor een verdediger, dan vraag je om een enkeltje golfbaan...
Verder is Verbeek gewoon een ontzettend nare man met een gigantische plaat voor zn boerenkop. Het zal nooit aan hem liggen als het minder gaat.
Verder is Verbeek gewoon een ontzettend nare man met een gigantische plaat voor zn boerenkop. Het zal nooit aan hem liggen als het minder gaat.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 februari 2013, 22:56 uur
iggy schreef:
(quote)
Qua resultaten zijn er niet onwijs rampzalige dingen gebeurt, toch? De laatste 10 jaar hebben ze ook mooie posities op de ranglijst veroverd.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 23:11 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Nee, dat lijkt me ook wat veel. Er kunnen er tenslotte maar 11 spelen natuurlijk. Ben jij nou zo grappig of ........ ????
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.