MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Running On Empty schreef:
(quote)

Ben jij nou zo grappig of ........ ????

Nee hoor ik lachte gewoon met 'em mee - miljoenen aankopen is nl heel wat anders dan miljoenenaankopen (enkelvoud: een miljoenaankoop). Maar goed, met een land dat onderhevig is aan de Engelse ziekte, is zoiets verklaarbaar - Veilig Verkeer instrueert ons: rij alcohol vrij. Nou hoe meer je gedronken hebt, hoe langer dat duurt.

Overigens vond ik in je FC-verhaal - ik was idd het intermezzo Erwin Koeman even vergeten - je eigen kritische noot (o.a. oktober 2011 en januari 2012) tav Jan Wouters destijds niet terug

Mjuman schreef:
(quote)
Nee hoor ik lachte gewoon met 'em mee - miljoenen aankopen is nl heel wat anders dan miljoenenaankopen (enkelvoud: een miljoenaankoop). Maar goed, met een land dat onderhevig is aan de Engelse ziekte, is zoiets verklaarbaar - Veilig Verkeer instrueert ons: rij alcohol vrij. Nou hoe meer je gedronken hebt, hoe langer dat duurt.

Overigens vond ik in je FC-verhaal - ik was idd het intermezzo Erwin Koeman even vergeten - je eigen kritische noot (o.a. oktober 2011 en januari 2012) tav Jan Wouters destijds niet terug

Pffff lachen zeg met jullie.

Aan de trainerskwaliteiten van Jan heb ik nooit getwijfeld maar voor de camera was het natuurlijk een flapdrol. Dat is inmiddels wel even anders want Jan doet het gewoon prima voor de camera.

vigil schreef:
Dat is nu natuurlijk een makkelijke conclussie, als je aan het begin van het seizoen een voorspelling had moeten doen had je vast Heerenveen niet rond de 15de plek geplaatst.

Ik had ze al op plek 9 toen Assaidi en Elm nog verkocht moesten worden...

Natuurlijk is er een hoop vertrokken maar met deze selectie moet Van Basten toch echt hoger eindigen dan Willem II, Pec, NAC, Roda, Heracles, RKC, Ado, VVV en Groningen. Of te wel rond de laatste plaats in het linkerrijtje

Groningen, Roda en Heracles hebben een sterkere selectie dan Heerenveen, wat mij betreft. Nouja, Heracles na de winterstop misschien niet meer.

Stijn_Slayer schreef:

Qua resultaten zijn er niet onwijs rampzalige dingen gebeurt, toch? De laatste 10 jaar hebben ze ook mooie posities op de ranglijst veroverd.

Dat vinden wij ja. Maar het bestuur heeft het vaak over europees voetbal gehad. Vaak ten onrechte. De achterban geloofde dat dan weer. Gevolg dat er weer een hoop herrie in de tent onstaat. Je ziet dat trouwens bij veel clubs gebeuren. Een seizoen doen ze het goed. En het volgend seizoen staan ze weer even vrolijk op plek 13.

herman schreef:
Ik had ze al op plek 9 toen Assaidi en Elm nog verkocht moesten worden...
Verkocht? AZ heeft anders geen cent betaald voor Elm. Dat hij naar AZ zou gaan, speelde al maanden destijds:
Update: Transfervrije Viktor Elm laat zich medisch keuren bij AZ - voetbalzone.nl (5 juni)

liverpool rondt transfer assaidi af | nusport.nl/engeland | Voor het laatste nieuws van elke sport
17 augustus.

Jouw bericht: 26 augustus
herman schreef:
Maar even opnieuw, want na een maand is er toch wel wat veranderd:

He$$el_01 schreef:
Zoals ik zeg, ik vind het ook wel een overtreding, maar er wordt gewoon weer zo snel geel gegeven. Zo onnodig. Hij gaat voor de bal die hij vervolgens ook gewoon raakt. Dat hij de speler meeneemt is ongelukkig, maar dat kan gebeuren bij voetbal. Het blijft een contactsport. In Engeland hadden ze hier waarschijnlijk niet eens voor gefloten.
Van achteren mag per definitie al niet. Hetzelfde geldt voor gestrekt been. Of je de bal nou wel of niet raakt. In de Champions League had hij hier waarschijnlijk ook gewoon geel voor gekregen.

Jammer dan dat hij geschorst is voor de wedstrijd tegen Feyenoord. Hij heeft zelf de vorige 8(?) gele kaarten gekregen. Het is ook gewoon dom om een dergelijke overtreding te maken als je volgende week zo'n wedstrijd heb. Iemand als V. Bommel zou beter moeten weten, maar ja.. die is dit seizoen sowieso een beetje het spoor kwijt. Hij was juist altijd de man die de scheids zo kon bespelen dat die toch maar geen geel gaf. Nu is het een keertje andersom.

Sjef, ga solliciteren bij Sjak - die kan nog wel een goed kritisch tegengewicht gebruiken en met jouw kennis, enthousiasme en objectieve houding ben je een welkome aanvulling.

Gretz schreef:
Alle goals van Messi tot op heden met op de achtergrond de postrock van The American Dollar.

(embed)

Prachtig ook dat zo'n klein ventje nog aardig wat met z'n hoofd heeft gescoord.

Ik lees net dat die oude grapjassen definitief doellijntechnologie gaan toepassen op het komend wk. En dan maakt zich een ene Platini zorgen over de kosten???!! Ooit een super voetballer op een van de beste middenveld linie ooit. Maar tegenwoordig iemand die zijn breintje volkomen vertroebeld is. Vreemd om zulk soort nonsense uit een ex geniale voetballer te horen niet?

Wat een geweldig team heeft dat Bayern toch.
Ze zijn nog sterker als vorig seizoen.

trebremmit schreef:
Wat een geweldig team heeft dat Bayern toch.
Ze zijn nog sterker als vorig seizoen.
Inderdaad en ditmaal moet eens Duits team maar eens de Champions League winnen. Borussia Dortmund is denk ik nog een prima tweede troef.

Laten we Schalke niet uitvlakken.

Van Arsenal is niet veel meer over. Wat is daar de laatste jaren gebeurd? Dat was ooit een team dat ongeslagen de Premier League won.

Robben heeft trouwens voor het eerst in drie jaar een pass gegeven voor Bayern Munchen (geen geintje, BBC en Opta melden het).

BBC Sporf staat inderdaad bekend om zijn betrouwbare en serieuze berichten. Deze hieronder is daar ook weer een mooi voorbeeld van:

FACT: There are 3 things you can see from space - 1. The Great Wall of China. 2. Gervinho's forehead. 3. The Gap in Arsenal's defence.

Ik vond Robben best goed invallen trouwens.

Stijn_Slayer
herman schreef:

Van Arsenal is niet veel meer over. Wat is daar de laatste jaren gebeurd?

Het antwoord ligt in wat daar niet is gebeurd: Wenger eindelijk eens de laan uitsturen. Wat een maf, soms bijna sektarisch, aankoopbeleid.

Het ligt niet aan Wenger. Maar aan het bestuur dat op het geld blijft zitten. En wat er nog van Arsenal over is? Wilshere is samen met Carzola en bij vlagen Sagna de enige echt topspeler. Over Vermealen ben ik het persoonlijk nog niet over eens wat ik van hem vind dit seizoen en Walcott zal nog meer moeten bewijzen of hij de grootverdiener mag zijn.

herman schreef:
Dat was ooit een team dat ongeslagen de Premier League won.

Tja, maar daar is alleen Wenger nog van over...

Toch doet Arsenal al sinds 2000/2001 onafgebroken mee aan de Champions League en wist zich sinds 2003/2004 iedere keer te plaatsen voor de knock-outfase. Ergens moeten ze dus toch wel wat goed doen.

Misschien nu niet meer maar tot een jaar of 2 geleden was de doelstelling toch gewoon kampioen worden. Dan is 3de of 4de worden en dat 10 jaar achter elkaar niet echt heel goed?

@Chevy: Da's waar en ook knap. Maar ze hebben het laatste anderhalf jaar erg veel geld geinvesteerd en het wordt er niet beter op. Dat ze Manchester City en Chelsea niet bij kunnen benen snap ik, maar echt goed voetbal wordt er niet veel meer gespeeld.

Nou niet met z'n allen gaan overdrijven. Arsenal is al jaren geen europese top meer nee. En thuis weg gespeeld worden door Bayern is pijnlijk. Maar Bayern is dus wel echte top. Dat bewijzen ze al jaren.
Wenger vind ik juist een echte topper. De man laat nu al jaren achter elkaar zijn elftal op een ontzettend leuke manier voetballen. Helaas voor hem worden zijn beste spelers ook al jaren achter elkaar weg gekocht. Het Arsenal bestuur weigerd de club voor miljoenen in de schulden te steken. Ook alweer positief wat mij betreft. Ik kan niet wachten dat dat fairplay systeem ingevoerd gaat worden. Mits het ook daadwerkelijk werkt uiteraard. Eens kijken of Barca,Manchester enz nog ieder jaar in die prachtige Arsenal vijver kunnen of mogen vissen.
Wenger mekkert wel eens teveel ja. En de man mag af en toe ook wel eens lachen. En gaat hier en daar ook nog eens vreemd. Maar als trainer en daar gaat het om heb ik hem erg hoog zitten. Net als dat Arsenal bestuur.

@ Herman: Kom op zeg Arsenal presteerd niet super nee. Maar voetbalt juist wel echt goed en mooi. Athans dat is altijd de insteek van deze ploeg.

iggy schreef:
@ Herman: Kom op zeg Arsenal presteerd niet super nee. Maar voetbalt juist wel echt goed en mooi. Athans dat is altijd de insteek van deze ploeg.

Klopt als een bus maar je kan toch niet ontkennen dat het dit jaar niet echt het geval is. Uiteraard komt dit ook door kwaliteitsverlies maar toch.

herman schreef:
@Chevy: Da's waar en ook knap. Maar ze hebben het laatste anderhalf jaar erg veel geld geinvesteerd en het wordt er niet beter op. Dat ze Manchester City en Chelsea niet bij kunnen benen snap ik, maar echt goed voetbal wordt er niet veel meer gespeeld.
Toch staat Arsenal wel 'gewoon' 5e en dat zonder goed te spelen.

Arsenal leunde de afgelopen jaren op Fabregas en V. Persie. Net zoals Man U met Rooney, Chelsea met Lampard en Drogba etc. Alleen die ploegen hebben er een veel betere ploeg omheen (met name de verdediging).

Ik kan niet zeggen dat ik veel naar Arsenal kijk en ik heb gisteren de eerste helft niet gezien, maar in de tweede helft speelde ze zeker niet slecht en met iets meer geluk (of iets minder pech) wordt het 2-2 i.p.v. 1-3.

Ik denk eerlijk gezegd dat Arsenal al jaren geen titelkandidaat meer is en dat eigenlijk ook nooit echt is geweest (ik herinner me één seizoen waarin ze halverwege nog wel aardig mee draaide, maar voor de rest was het vaak vrij duidelijk dat ze geen kampioen zouden worden).

Lang verhaal kort: Arsenal legt de lat te hoog. Dat ze ieder seizoen CL halen, betekent dat ze wel bovenin mee kunnen draaien, maar simpelweg niet om het kampioenschap mee kunnen doen.

Dit zit 'm inderdaad deels in het aankoopbeleid, maar kiezen voor de jeugd lijkt me het beste wat Arsenal momenteel kan doen. Alleen zodra spelers echt goed worden/zijn, gaan ze weg. Dit probleem speelt overal (dichter bij huis: Ajax en PSV) en hierdoor zullen de topclubs ook altijd de topclubs blijven. In ieder geval, totdat er een soort 6+5-regel ingevoerd wordt.

Wenger wegsturen lijkt me ook een rare oplossing. Buiten dat je die man best wat krediet kan geven (het is hij die Arsenal terug groot heeft gemaakt), is het geen probleem van Arsenal. Het is een wereldwijd probleem wat nauwelijks op te lossen is door één club. Het enige wat je kunt doen is hopen op een goude generatie, opdat jouw club opeens de hoogste stap wordt voor spelers uit het buitenland, want dat is Arsenal op dit moment niet.

De ploeg is zeker niet in vorm nee. En Arsenal mist vooral Van Persie dat is duidelijk. Er zit geen echte dreiging meer in de ploeg. Ik heb met name vorig seizoen enorm genoten van die ploeg. En ze spelen in feite nog altijd hetzelvde. Soms ging het gruwelijk mis Man united- Arsenal 8-2 als ik het goed heb. Om vervolgens met 3-5 van Chelsea te winnen. Uitslagen die eigenlijk alleen in Nederland voorkomen bij wijze van. Maar het geeft wel aan dat deze ploeg altijd wil voetballen.

PEC en Volendam willen ook altijd graag voetballen en Willem II ook wel

De hamvraag luidt: is Arsenal veel slechter gaan spelen door het vertrek van RVP of voorzag RVP dat Arsenal verder terug zou vallen - gezien de relatieve investeringsbereidheid van bestuur - en is hij daarom vertrokken?

Denk wel eens dat men bij Arsenal teveel heeft vertrouwd over het kneedvermogen van Wenger. Overigens heeft RVP veel van zijn succes aan dezelfde Wenger te danken. Je hoeft maar naar de selecties van Arsenal van de laatste 5 jaar te kijken om de dalende lijn (in spelersaankopen) te zien.

Overigens Iggy weet ik uit doorgaans betrouwbare bron dat de AVRO nog steeds erop zint om je een factuur te sturen voor die ficus

chevy93 schreef:
Ik kan niet zeggen dat ik veel naar Arsenal kijk en ik heb gisteren de eerste helft niet gezien, maar in de tweede helft speelde ze zeker niet slecht en met iets meer geluk (of iets minder pech) wordt het 2-2 i.p.v. 1-3.

Het wedstrijdbeeld in de eerste helft was heel anders, Arsenal kwam er niet echt aan te pas.

Moet ook zeggen dat Bayern wel een erg sterk team heeft. Schat in Europa eigenlijk alleen Barcelona significant hoger in momenteel, denk dat Manchester United en Real Madrid op hetzelfde niveau zitten ongeveer.

Mjuman schreef:
PEC en Volendam willen ook altijd graag voetballen en Willem II ook wel

De hamvraag luidt: is Arsenal veel slechter gaan spelen door het vertrek van RVP of voorzag RVP dat Arsenal verder terug zou vallen - gezien de relatieve investeringsbereidheid van bestuur - en is hij daarom vertrokken?

Denk wel eens dat men bij Arsenal teveel heeft vertrouwd over het kneedvermogen van Wenger. Overigens heeft RVP veel van zijn succes aan dezelfde Wenger te danken. Je hoeft maar naar de selecties van Arsenal van de laatste 5 jaar te kijken om de dalende lijn (in spelersaankopen) te zien.

Overigens Iggy weet ik uit doorgaans betrouwbare bron dat de AVRO nog steeds erop zint om je een factuur te sturen voor die ficus

Arsenal speelde met RVP in de spits niet veel beter, minder zelfs. En dat kwam doordat er vorig seizoen een ander middenveld stond. Song is vertrokken als blok. Diaby en Wilshere kwamen terug van blessures en bovendien heeft de komst van Cazorla voor een kwaliteit impuls gezorgd. Voetballend is het middenveld verbeterd maar voorin en achterin wil het niet vlotten. De aanval scoort te weinig en de verdediging maakt nog meer opzichtige fouten dan vorig jaar. Vooral een blok a la Song wordt gemist. Want wie moet de CDM spelen? Arsenal heeft ook te weinig kwaliteit op de bank zitten.

Verder snapte ik de keuze van Wenger om Walcott te gebruiken in de spits niet. Ja hij is razendsnel maar is fysiek niet opgewassen tegen beren als Van Buyten en Dante. Niet verwonderlijk dat Giroud sneller een kans af wist te dwingen.

Met andere woorden ze spelen niet beter dan vorig seizoen.

Van Persie is vertrokken omdat hij dacht met Arsenal geen prijzen te kunnen pakken. Op zich heeft hij daar natuurlijk gelijk in.

Mjuman schreef:

Ik heb direct contact opgenomen met mijn advocaten. Deze vertelden mij dat dit licht vergrijp een delict wilden ze het niet eens noemen inmiddels verjaard is. Dus bij deze moet ik de de AVRO teleur stellen

Wat een verrassing in Milaan. Niet eens een uitgoal voor Barcelona.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:19 uur

geplaatst: vandaag om 07:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.