Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 februari 2013, 23:49 uur
Blijf het onvoorstelbaar vinden dat je in het voetbal nog zo vaak spelers ziet die (bijna) geen aanloop nemen.
0
geplaatst: 22 februari 2013, 00:37 uur
Ajax niet kunnen zien, maar ik geloof dat ik weinig gemist heb. 

Mjuman schreef:
Ajax-nieuws: nee niet echt om te volgen
Gelukkig was Ronald Koeman er ook bij betrokken. Je weet wel, die trainer uit de tijd dat PSV nog wel eens kampioen werd.Ajax-nieuws: nee niet echt om te volgen
0
geplaatst: 22 februari 2013, 08:54 uur
Ik ben meestal niet voor Ajax maar gisteren had ik ze graag zien winnen. Dus ik kijk een keer....Wat een kleuters zijn het toch als ze in dit soort potjes terecht komen. Als ze 2-0 voorstaan zijn ze allemaal heel goed maar Ajax heeft te veel spelers waar je niets aan hebt als het er echt op aan komt.
Speciale vermelding voor Sorana (of hoe hij ook heet)....ongetwijfeld klaar gestoomd door de farizeeers (Jonk cs.) met het rapport Cruyff in de hand. Vanaf zes meter acht meter naast schieten. Geweldig
Speciale vermelding voor Sorana (of hoe hij ook heet)....ongetwijfeld klaar gestoomd door de farizeeers (Jonk cs.) met het rapport Cruyff in de hand. Vanaf zes meter acht meter naast schieten. Geweldig

0
geplaatst: 22 februari 2013, 09:58 uur
chevy93 schreef:

(quote)
Gelukkig was Ronald Koeman er ook bij betrokken. Je weet wel, die trainer uit de tijd dat PSV nog wel eens kampioen werd. Die vertrok toen - omdat er "een trein voorbij kwam" naar Valencia, waar ie heel succesvol was

Vanwege zijn kennis van treinen (Belgen hebben het altijd over een "treiner") kan ie nu wel gaan bijklussen bij de NS - de Fyra weer op de rit krijgen

Wat een kleuterklas dat Ajax. Gijp en Snor in de rust: "het wordt 1-1 of het blijft 1-0" - nou niet dus. Wat een klungelig verdedigingswerk bij dat tweede doelpunt (1e paal anybody?) - het leek wel breien voor beginners, alles op een kluitje - totaal geen overzicht voor de keeper; die goal had nooit mogen vallen op die manier. Complete voorhoede gewisseld in de tweede helft.
0
geplaatst: 22 februari 2013, 10:47 uur
Het bleek gisteren maar weer eens dat Ajax heel goed kan voetballen maar wat betreft passie en strijd een voorbeeld aan de tegenstander kon nemen.
Jeetje het leek wel zondagmiddag half 1.
0
geplaatst: 22 februari 2013, 10:57 uur
Running On Empty schreef:
Het bleek gisteren maar weer eens dat Ajax heel goed kan voetballen maar wat betreft passie en strijd een voorbeeld aan de tegenstander kon nemen.
Motivatie, overtuiging? Niemand die het voortouw neemt of de tegenstander probeert te imponeren. Zoals Schöne (nog geen 70% van de Schöne bij NEC) en Moisander (idem) naar de stip liepen, hoefde je geen helderziende te zijn om te weten dit wordt 'em niet!
0
geplaatst: 22 februari 2013, 12:08 uur
Roemenen ??
(quote)
Roemenen ??
Alles is de schuld van de Slovenen.
0
Cured
geplaatst: 22 februari 2013, 12:15 uur
Ajax....
. Hadden ze de kans om Europees weer wat in de spotlights te komen (tegen Chelsea bij de laatste 8 ), laten ze het lopen....(missen overtuiging, jammer).
. Hadden ze de kans om Europees weer wat in de spotlights te komen (tegen Chelsea bij de laatste 8 ), laten ze het lopen....(missen overtuiging, jammer).
0
geplaatst: 22 februari 2013, 12:46 uur
Mjuman schreef:
Dat is echt geen optie als een bal eenmaal is afgeslagen uit een corner. Dan heft die persoon immers buitenspel op en is een passje over de verdediging genoeg. Het is eerder een fout van Siem de Jong die gewoon bij die schutter had moeten blijven. (quote)
(1e paal anybody?)t. Jammer dat er niet één goal is gevallen voor Ajax, dat had er toch wel ingezeten via meerdere kansen waaronder de paal. Dan hadden de Roemenen aan drie goals ook niet genoeg.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 februari 2013, 12:52 uur
Balen, maar een dik verdiende uitschakeling van Ajax. Wat een dramatische passing en aanval. Dat krijg je als je in eigen huis te laf bent om verder door te zetten. En dan in de verlenging zijn ze moe en gaan ze lekker naar achteren tikken, pff.
Je kon aan dat hoofd van Moisander ook al zien dat hij 'm nooit ging raken. Om over Serero nog maar te zwijgen, als je zo'n bal al niet eens op doel kan krijgen.
Je kon aan dat hoofd van Moisander ook al zien dat hij 'm nooit ging raken. Om over Serero nog maar te zwijgen, als je zo'n bal al niet eens op doel kan krijgen.
0
geplaatst: 22 februari 2013, 13:49 uur
0
geplaatst: 22 februari 2013, 13:59 uur
jasper1991 schreef:
Jammer dat er niet één goal is gevallen voor Ajax, dat had er toch wel ingezeten via meerdere kansen waaronder de paal. Dan hadden de Roemenen aan drie goals ook niet genoeg.
Jammer dat er niet één goal is gevallen voor Ajax, dat had er toch wel ingezeten via meerdere kansen waaronder de paal. Dan hadden de Roemenen aan drie goals ook niet genoeg.
Zeker erg jammer dat ze nu uitgerekend gisteren niet wisten te scoren, want een uitdoelpunt was de bekende slok op een borrel geweest. Slechts 3 keer eerder dit seizoen werd Ajax op de 0 gehouden (ik ga geen namen noemen).
0
geplaatst: 22 februari 2013, 14:17 uur
jasper1991 schreef:
Dat is echt geen optie als een bal eenmaal is afgeslagen uit een corner. Dan heft die persoon immers buitenspel op en is een passje over de verdediging genoeg. Het is eerder een fout van Siem de Jong die gewoon bij die schutter had moeten blijven.
Dat is echt geen optie als een bal eenmaal is afgeslagen uit een corner. Dan heft die persoon immers buitenspel op en is een passje over de verdediging genoeg. Het is eerder een fout van Siem de Jong die gewoon bij die schutter had moeten blijven.
Aha, weer het bekende theoretische pretentiepraatje: het begon met een inworp, maar ook daarbij was er niemand die bij de eerste paal stond. Wat opvalt is de defensieve desorganisatie: het kluitje van 7 spelers, gegroepeerd rondom 3 Roemenen nabij de penaltystip.
Wat opvalt zijn persoonlijke fouten: Vermeer (oppakken van terugspeelbal), Van Rhijn (niet afstoppen bij doelpunt), De Jong (idem)
Op RTL XL kan je eea nazien; dat is ook te bereiken via de site van VI - Taco van der Velden geeft daar een glasheldere, kritische analyse van de wedstrijd waarmee ik het alleen maar eens kan zijn.
En dat tegendoelpunt scoren??? Be real - waarom zou anders de HELE voorhoede zijn gewisseld in de tweede helft? Afgezien van het feit dat Sigthorsson waarschijnlijk op was.
0
geplaatst: 22 februari 2013, 14:25 uur
Mjuman schreef:
Zoals Schöne (nog geen 70% van de Schöne bij NEC)!
Zoals Schöne (nog geen 70% van de Schöne bij NEC)!
Hij speelt momenteel 3 x zo goed als bij NEC...
0
geplaatst: 22 februari 2013, 14:38 uur
Zeker incl. penalty nemen - moet je 't adres van Eyewish Groenevelt of Pearl hebben?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 februari 2013, 14:50 uur
Mjuman schreef:
Wat opvalt zijn persoonlijke fouten: Vermeer (oppakken van terugspeelbal), Van Rhijn (niet afstoppen bij doelpunt), De Jong (idem)
Ik heb ook verbijsterd gekeken hoe Van Rhijn niet eens in de gaten heeft dat er een aanvaller in z'n rug hélemaal vrij wegloopt. Hij ziet niet eens wat er om hem heen gebeurt en dat is geen unicum. Verdedigend vind ik 'm al tijden onwijs zwak, Ajax-onwaardig.
0
geplaatst: 22 februari 2013, 14:56 uur
He$$el_01 schreef:
(quote)
Kroaten. Jullie je zin. Allemaal één pot nat.

0
geplaatst: 22 februari 2013, 15:02 uur
Mjuman schreef:
Vermeer (oppakken van terugspeelbal).
Vermeer (oppakken van terugspeelbal).
Tja Vermeer, de onzekerheid zelve. Die gaat ons straks nog de wereldtitel kosten want ik vrees dat zijn grootste fan Louis hem steeds meer naar voren zal schuiven. Ik vrees voor de plek van Vorm. Er zijn minstens 5 keepers die ik hoger inschat dan Vermeer.
1. Maarten Stekelenburg (mits hij vaker speelt)
2. Michel Vorm (handhaaft zich geweldig in een zware competitie)
3. Tim Krul (handhaaft zich goed in een zware competitie)
4. Jasper Cillessen (betrouwbaar en beter dan Vermeer)
5. Robbin Ruiter - Prima debuutjaar in de Eredivisie

0
geplaatst: 22 februari 2013, 15:15 uur
Gelukkig hebben we over een aantal jaren deze discussies niet meer aangezien Zoet duidelijk het grootste keeperstalent van Nederland is. 

0
geplaatst: 22 februari 2013, 15:29 uur
Dat gold alleen nog ten tijde van Tito - de grote leider en unifier. 't is dat jij een sterke kracht in je hebt anders zouden Rhythm en Poetry al lang twee aparte users zijn hier

0
geplaatst: 22 februari 2013, 15:36 uur
He$$el_01 schreef:
Gelukkig hebben we over een aantal jaren deze discussies niet meer aangezien Zoet duidelijk het grootste keeperstalent van Nederland is.
Er zijn diverse analisten waaronder Willem Van Hanegem die Robbin Ruiter een veel groter talent vinden. Pakt punten voor zijn club, Zoet doet dat niet.
0
geplaatst: 22 februari 2013, 15:38 uur
Gelukkig neem ik Willempie al een tijdje niet meer serieus. 
Als Zoet vorige week niet in het doel had gestaan tegen Ajax had het na 20 minuten al 4-0 gestaan. Dat ze daar voorin dan een penalty en een 1 op 1 kans missen is natuurlijk niet zijn punt. Anders had je toch wel kunnen stellen dat Zoet daa punten voor RKC had gepakt, die overigens niet verdiend hadden geweest.
Daarnaast gooit Zoet de bal altijd de goede kant op en vind ik hem ook iets rustiger ogen bij corners e.d.

Als Zoet vorige week niet in het doel had gestaan tegen Ajax had het na 20 minuten al 4-0 gestaan. Dat ze daar voorin dan een penalty en een 1 op 1 kans missen is natuurlijk niet zijn punt. Anders had je toch wel kunnen stellen dat Zoet daa punten voor RKC had gepakt, die overigens niet verdiend hadden geweest.
Daarnaast gooit Zoet de bal altijd de goede kant op en vind ik hem ook iets rustiger ogen bij corners e.d.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 februari 2013, 15:51 uur
Ruiter zal ik maar niet te serieus nemen. Doet het wel aardig, maar dat is wel erg vroeg. Wat betreft Cillessen: als hij echt zoveel beter was, zou hij er wel instaan, toch? De staf van Ajax ziet hem elke dag spelen. Ajax kan hem beter verhuren. Vermeer en Stekelenburg zaten eerder ook al constant op de bank, en dan zeuren ze daarna over het gebrek aan zekerheid, uitstraling en ervaring bij de keepers.
0
geplaatst: 22 februari 2013, 16:09 uur
[5. Robbin Ruiter - Prima debuutjaar in de Eredivisie
Die heb ik echt meer blunders zien maken dan menig andere keeper. Talent? Geloof ik wel. Prima debuttjaar...mwah...op zijn minst onderbroken met hele rare fratsen.[5. Robbin Ruiter - Prima debuutjaar in de Eredivisie
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.