MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
dix
Het verlies van Ajax was te voorspellen en is enkel en alleen *Frank* de Boer aan te rekenen. Wat een ongelooflijk domme fout heeft hij begaan door vijf, zes spelers rust te gunnen. Ik denk niet dat zijn team er slechter van is gaan spelen, maar je motiveert een tegenstander die al enigszins op de rug ligt niet beter dan met zo'n minachtende geste. Dat werkt als doping, dat is in het verleden zo vaak gebleken.

Je kunt tweede garnituur de wei in sturen als de tegenstander onvoldoende capaciteiten heeft. Maar die hééft AZ, en dat had De Boer zich moeten realiseren. Altidore is goed op schot en heeft dit seizoen meer goals op zijn naam dan wie dan ook bij Ajax. Maher is sowieso een speler van het hoogste niveau, had van Marwijk díe meegenomen dan waren we zeker tot Gdansk gekomen. De rest van AZ is geen wereldklasse, maar toch zeker bovenmodaal. Vergelijkbaar met de tegenstander van gisteren dus.

Als je dan met zo'n hautaine opstelling komt, dan verdien je de winst niet. 0-3 is nog geflatteerd.

dix schreef:
Het verlies van Ajax was te voorspellen en is enkel en alleen Ronald de Boer aan te rekenen.

Zijn broer Frank had het heel anders gedaan .

dix
Joy4ever schreef:
(quote)

Zijn broer Frank had het heel anders gedaan .

Om de een of andere reden haal ik die twee altijd door elkaar

dix schreef:
(quote)

Om de een of andere reden haal ik die twee altijd door elkaar

Terwijl maar 3 letters hetzelfde zijn.

Kill_illuminati schreef:
Ongelooflijk hoe gretig Arjen Robben wel niet is. Hij kopt, past en verdedigt zelfs mee. Bovendien zijn zijn runs ongelooflijk en scoort hij er weer op los.

Mooi doelpunt gisteren

Stijn_Slayer
herman schreef:
Heb wat flarden van de wedstrijd gezien tijdens het sporten. Die aanval van Ajax is ook wel beroerd zeg. Lukoki, Hoesen, dat is toch meer niveau RKC?

Bij Hoesen ziet het er op momenten nog wel eens aardig uit, maar Lukoki is inderdaad knap beroerd. Hij kan eigenlijk alleen maar rennen en deinst al terug voor een schouderduw. Serero was zowaar nog erger, wat een speeltuinvoetballer is dat zeg.

En misschien wat voorbarig, maar het lijkt wel alsof Cuenca bij Ajax aan het revalideren is.

JSPR_G schreef:
(quote)

Wat een ploeg hebben we toch dit jaar, ongelofelijk!

Ik gun het ze van harte! Allereerst omwille van toch wat spanning terug te hebben in de competitie (als ze de inhaalmatch tegen Charleroi winnen, dan staan ze op 3 punten van Anderlecht). Ten tweede omdat het een erg sympathieke ploeg is die met weinig middelen toch grote prestaties heeft bewerkstelligd, dit in tegenstelling tot Club Brugge bijvoorbeeld. Ik erger me eraan dat er dit weekend zoveel comotie was rond de 'topper' Brugge-Anderlecht, terwijl Brugge om 18 (!) punten al staat. De enige ploeg waarmee Anderlecht rekening moet houden is Z-W.
Franky Dury laat zijn ploeg echt boven zijn kunnen uitstijgen. Spelers als Delaplace, Bossut, D'haene en De Fauw hebben naar mijn mening nog nooit zo goed gespeeld. Doit met enkele jonge talenten die ze hebben weten aan te trekken (Verboom en Malanda (Fulham wou al 6 miiljoen geven!)) of weten te huren hebben (Hazard).

Hopelijk worden ze deze zomer dan wel niet leeggeplukt, want als ze dan de CL-voorronde halen, dan zouden ze dan wel eens héél licht weten uit te vallen.

Het heeft veel te lang geduurd vooraleer de pers wat aandacht schonk aan Zulte Waregem, dat zei zelfs Van Den Brom voor de match in de krant. Vooral in Extra Time is het belachelijk dat Zulte Waregem vaak nauwelijks vermeld wordt. Maar ik denk dat dit nu wel eens eindelijk zou kunnen veranderen. Nu is Zulte Waregem toch echt wel 'titelkandidaat', al is de kans erg klein dat ze ook effectief kampioen spelen. Maar als je ziet hoe niet alleen de toppers als Hazard, Berrier, Delaplace, De fauw ongelofelijk spelen maar ook de (andere) jonge talenten als Verboom, Malanda en Godeau week na week op gigantisch hoog niveau acteren, dan kan ik enkel dromen dat we ook in PO1 wat zullen kunnen laten zien. Ook opvallend hoe sterk onze bank is. Godeau verving gewoon de geblesseerde Verboom, maar hij speelde ongelofelijk sterk tegen Waasland-Beveren en Anderlecht. Ook Trajkovski heeft de voorbije matchen zijn waarde bewezen.
Spijtig eigenlijk dat er nog Play-Offs zijn, anders was Zulte Waregem echt wel titelkandidaat. Na zondag staan we misschien op 3 punten van Anderlecht. Een seizoen als dit, hier had ik nooit van durven dromen voordat het seizoen begon. 16 speeldagen ongeslagen, 16!
Als Zulte Waregem CL-voorronde zal spelen zullen veel spelers wel willen blijven, denk ik. Anders vrees ik inderdaad voor een leegloop. Onze vorige Europese campagne hebben we kunnen overwinteren, dat was nog zoiets ongelofelijks.

Klopt, ze spelen de laatste tijd enorm sterk en verzorgd voetbal. De organisatie is ook echt wel top, als je ziet hoe zelfst Anderlecht amper tot aan die goal geraakte. Ik ben een supporter van Waasland-Beveren, maar tegen Z-W kwamen ze er echt niet aan de pas itt tot bijvoorbeeld de week ervoor tegen Anderlecht.

Ik hoop ook dat Z-W geen terugval gaat kennen in de play-offs (de kern is ook niet in die mate groot dat ze alles kunnen opvangen) maar langs de andere kant hebben ze het wel bewezen dat ze tegen zowat elke topploeg punten kan pakken. Hopelijk kunnen ze dan die 2de plaats blijven behouden.

Laat ons hopen op spannende play-offs. Zulte moet enkel naar zichzelf kijken want dat ze kunnen winnen van elke ploeg bewijzen ze al 2 seizoenen. Blessurevrij blijven, daar moeten we op hopen. Het vertrouwen van Anderlecht zal in ieder geval een flinke deuk gekregen hebben en het liep al niet zo lekker de laatste wedstrijden. En laten we Genk en Lokeren niet vergeten. Ook 2 ploegen die iedereen het vuur aan de schenen kunnen leggen. Echt een leuk seizoen dit jaar in Belgie

Vooral in Extra Time is het belachelijk dat Zulte Waregem vaak nauwelijks vermeld wordt.

ExtraTime vindt ik nu ook geen goede graadmeter Filip Joos en Boskamp die constant vriendje/vijandje spelen, Raes die ineenkrimpt als Boskamp van zich afbijt Ik volg het wel en vooral van de aflevering met Yannick Ferrera heb ik echt genoten. Die had altijd goede correcte antwoorden klaar, ook in zijn analyses dit jaar. Dom van Charleroi om niet correct met hem om te gaan...

Ik zeg al van nieuwjaar dat Zulte Waregem kampioen gaat spelen en de play offs lijken me wel in het voordeel van hen uit te draaien, tenminste toch als Anderlecht niet terug goed gaat voetballen want na nieuwjaar is het nog niet vet geweest.

jassn schreef:
Ik zeg al van nieuwjaar dat Zulte Waregem kampioen gaat spelen en de play offs lijken me wel in het voordeel van hen uit te draaien, tenminste toch als Anderlecht niet terug goed gaat voetballen want na nieuwjaar is het nog niet vet geweest.

Ik zeg al van nieuwjaar dat Bacca topschutter wordt

ah wint Club Brugge nog eens een prijs

De prijs voor het meest geld verspillen aan transfers die niet renderen hebben ze toch al.

jassn schreef:
ah wint Club Brugge nog eens een prijs

Laten we beste bestuur niet vergeten...

daar was je me voor dumb_helicopter

Ernie schreef:
Laat ons hopen op spannende play-offs. Zulte moet enkel naar zichzelf kijken want dat ze kunnen winnen van elke ploeg bewijzen ze al 2 seizoenen. Blessurevrij blijven, daar moeten we op hopen. Het vertrouwen van Anderlecht zal in ieder geval een flinke deuk gekregen hebben en het liep al niet zo lekker de laatste wedstrijden. En laten we Genk en Lokeren niet vergeten. Ook 2 ploegen die iedereen het vuur aan de schenen kunnen leggen. Echt een leuk seizoen dit jaar in Belgie

(quote)

ExtraTime vindt ik nu ook geen goede graadmeter Filip Joos en Boskamp die constant vriendje/vijandje spelen, Raes die ineenkrimpt als Boskamp van zich afbijt Ik volg het wel en vooral van de aflevering met Yannick Ferrera heb ik echt genoten. Die had altijd goede correcte antwoorden klaar, ook in zijn analyses dit jaar. Dom van Charleroi om niet correct met hem om te gaan...

Bwa, een leuk seizoen is het nu ook weer niet, daarvoor is het me niet spannend genoeg. Hopelijk blijft het inderdaad lang spannend tussen Anderlecht en Z-W.

Bwa, ze focussen veel te veel op dezelfde ploegen vind ik. Ik kan me herinneren dat ze een paar weken geleden zeiden van 'Oh, van Zulte-Waregem moeten we nog eens iemand uitnodigen', maar dat is dus nog altijd niet gebeurd. Dus ofwel willen ze niet komen, ofwel houdt Extra Time geen rekening met hen.
Ik kijk trouwens meestal achteraf naar het programma via Sporza, dan hebben ze het in stukjes opgedeeld en kan ik kijken naar het deel dat me interesseert zonder dat geleuter over ploegen die te veel aan bod komen daarin.

Jeetje, voetbaltrainer Theo Bos overleden. 47 jaar, veel te jong.

R.I.P. Theo Bos

R.I.P. Erg triest.

Idd schrikken - weet nog dat ze hem bij Studio Sport in beeld brachten op de tribune; Theo Janssen refereerde wel eens naar hem - dan hoop je toch op herstel, maar achteraf snap je dat zoiets bij die variant niet mogelijk was.

R.I.P.

jassn schreef:

Het zal inderdaad fel afhangen van het feit of Zulte zijn kern goed fit blijft. Ze hebben weinig spelers van hetzelfde caliber over.
Anderlecht daarentegen zal tegen de play-offs normaal gezien De Zeeuw, Armenteiros (of hoe schrijf je dat), en Vandenborre voltijds kunnen gebruiken. Dus er zit nog een extra kwaliteitsinjectie aan te komen.

Sowiso enorm knap van Zulte, ze hielden anderlecht vrij gemakkelijk af woensdag, en hebben een aantal vlijmscherpe counters uitgespeeld. De verdediging van Anderlecht (en vooral Gillet...) zag er daar erg slecht uit.

Het zal nog even spannend worden, maar mijn geld staat toch op Anderlecht.

Langs de andere kant hebben ze het gemis van basisspelers Leye, Malanda en Verboom wel mooi kunnen opvangen, dus ik zou zeggen dat er op de bank ook wel nog wat kwaliteit zit.
Bwa, het kan snel gaan natuurlijk, als ze op 3 punten naderen, die bij het begin van PO1 dan nog eens door 2 worden gedeeld, dan heb je als Anderlecht plots geen voorsprong meer. Maar normaal moet Anderlecht het met hun ervaring en kwaliteit wel vlot kunnen halen van Zulte-Waregem (over de rest spreken we zelfs niet) in PO1.

Stijn_Slayer
Heb de afgelopen tijd wel eens gezocht naar updates over Theo Bos, maar die kon ik nooit vinden. Met alvleeskanker weet je dat het een lastig verhaal wordt. Triest, zo jong.

Heb hem ook twee keer ontmoet. Eén keer met een wedstrijd met oud-profs (o.a. van Halst, Aron Winter) tegen de plaatselijke club en een keer toen ik zelf ergens moest voetballen.

Daar schrik ik wel van.

R.I.P. Theo Bos

Mis ik iets? Voor zover ik weet is Theo Bos een wielrenner.

Arrie schreef:
Mis ik iets? Voor zover ik weet is Theo Bos een wielrenner.

Blijkbaar hoef je als mod bij aanstelling geen Google-vaardigheidsbewijs te overleggen

R.I.P. Theo Bos

Was ook wel onder de indruk van het interview dat Joep Schreuder een maand of twee geleden met hem had. Helemaal niet bang voor de dood en meer bezig met zijn gezin dat zonder hem verder moest. Het leek me een bijzonder aardige man.

Mjuman schreef:
Blijkbaar hoef je als mod bij aanstelling geen Google-vaardigheidsbewijs te overleggen

R.I.P. Theo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:22 uur

geplaatst: vandaag om 11:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.