Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2013, 16:17 uur
@Ward - dit was een dolletje voor Feyenoorder Rico en reserve-Feyenoorder Musician (ik noem hem reserve, omdat ie pas de laatste 2 jaar hier vaker te zien is - Rico, en Joy4 al veel langer en die hebben het aardig wta te verduren gehad van de Ajacieden.
Wijnaldum is de afgelopenm periode beter gaan spelen en inzoverre is het wegvallen van Lens (wel jammer) mede door de terugkeer van Toivonen al opgevangen. Voorzover het nog niet duidelijk is: mijn sympathie ligt bij PSV (sinds de tijd van flowerpower, Björn Nordqvist en Zoef de Haas)
En Koeman was toch een betere trainer dan Valencia en AZ dachten
Wijnaldum is de afgelopenm periode beter gaan spelen en inzoverre is het wegvallen van Lens (wel jammer) mede door de terugkeer van Toivonen al opgevangen. Voorzover het nog niet duidelijk is: mijn sympathie ligt bij PSV (sinds de tijd van flowerpower, Björn Nordqvist en Zoef de Haas)

En Koeman was toch een betere trainer dan Valencia en AZ dachten

0
geplaatst: 27 februari 2013, 16:22 uur
Ik maak me (mede door het relatief eenvoudige programma) ook geen zorgen om de schorsing van Lens. Ik vind dat hij de laatste tijd maar matig speelt, bovendien heb ik zelden een aanvaller gezien die zo slecht is in het afmaken. Wanneer Lens 1-op-1 op de keeper gaat ga ik er meestal vanuit dat hij mist. Advocaat heeft het duidelijk niet op Matavz (terwijl ik die vrij goed uit de winterstop vond komen), maar die zal nu een paar wedstrijden hebben om zich te bewijzen. Bovendien betekent dit misschien ook eindelijk een keer wat meer speelminuten voor een talent als Depay.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 16:23 uur
Kill_illuminati schreef:
Dat echter niet op voor Castaignos en Cabral. Die spelen niet bepaald de sterren van de hemel.
(quote)
Dat echter niet op voor Castaignos en Cabral. Die spelen niet bepaald de sterren van de hemel.
Toch heeft Castaignos vergelijkbare statistieken met zijn goede seizoen bij Feyenoord. Maar hij lijdt ook een beetje aan het Immers-syndroom.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 16:58 uur
Toch vind ik het jammer van Castaignos. Hij maakte vooral in het dramatische seizoen van 2010/2011 indruk. Ook bij de jeugd elftallen van Nederland schoot hij de ene na de andere erin. Zijn transfer naar Inter is een misstap voor hem gebleken. Niet voor Feyenoord. Die hield er tenminste nog een belangrijk zakcentje aan over. Cabral, aan de andere kant, is een zelf overschatte voetballer met af en toe een goed schot en actie.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 16:59 uur
Bij Feyenoord voetbalde Castaignos ook niet zo goed. Hij heeft wel kwaliteiten (echte spits, kan met snelheid een speler voorbij), maar heeft zich niet ontwikkeld de afgelopen jaren en dat is wel heel erg nodig. 

0
geplaatst: 27 februari 2013, 17:00 uur
Kill_illuminati schreef:
Niet voor Feyenoord. Die hield er tenminste nog een belangrijk zakcentje aan over.
Niet voor Feyenoord. Die hield er tenminste nog een belangrijk zakcentje aan over.
Ze blunderden met het contract van Castaignos destijds, anders hadden ze veel meer kunnen verdienen dan die schamele (ong.) 2,5 miljoen.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 17:06 uur
Ach, Castaignos is nog steeds maar 20. Moeten hem ook niet te snel afschrijven. Een nieuwe Van Basten zal het wel niet worden, maar wellicht dat een nieuwe Wim Kieft nog wel moet lukken.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 17:06 uur
Klopt, maar in retrospectief zijn ze er niet heel achteruit op gegaan sinds de komst van Guidetti vorig jaar en Pelle nu. Wat mij wel verbaast, is dat hij fysiek niet sterker lijkt. Je zou toch verwachten dat je enigszins sterker wordt bij een club uit de Serie A. Ik vraag mij echter wel af of Verhoek een verbetering is ten opzichten van Cabral. Aangezien dat de ruil was.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 17:10 uur
Ik denk dat zowel Verhoek en Cabral niet het niveau hebben dat Feyenoord ambieert (Nederlandse top). Toch zou ik altijd liever Verhoek dan Cabral hebben. Ik vind Cabral echt niveau VVV.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 17:23 uur
Ward schreef:
Ik denk dat zowel Verhoek en Cabral niet het niveau hebben dat Feyenoord ambieert (Nederlandse top). Toch zou ik altijd liever Verhoek dan Cabral hebben. Ik vind Cabral echt niveau VVV.
Cabral heeft wel potentie en is nog jong. Het ontbreekt hem alleen aan inzicht, waardoor hij zijn actie telkens veel te veel doorvoert. Verhoek heeft geen potentie is wat hij momenteel bij Feyenoord laat zien, is nog een stuk lager dan het niveau van VVV.
Het enige positieve is dat Verhoek een betere voor de groep is. Maar de ruil is beter voor Twente dan voor Feyenoord. Twente kan eventueel nog wat vangen voor Cabral.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 20:38 uur
Zo PSV naar de bekerfinale.
Nu Ajax ook nog even en de Play Offs zijn goed voor 2 voorronde Europa League tickets
Nu Ajax ook nog even en de Play Offs zijn goed voor 2 voorronde Europa League tickets

0
geplaatst: 27 februari 2013, 20:49 uur
Nicolage Rico schreef:
Cabral heeft wel potentie en is nog jong. Het ontbreekt hem alleen aan inzicht, waardoor hij zijn actie telkens veel te veel doorvoert.
(quote)
Cabral heeft wel potentie en is nog jong. Het ontbreekt hem alleen aan inzicht, waardoor hij zijn actie telkens veel te veel doorvoert.
Behoudens inzicht mist hij ook wel wat instelling heb ik het idee...
0
geplaatst: 27 februari 2013, 22:20 uur
Ongelooflijk hoe gretig Arjen Robben wel niet is. Hij kopt, past en verdedigt zelfs mee. Bovendien zijn zijn runs ongelooflijk en scoort hij er weer op los.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 februari 2013, 22:53 uur
Niet echt een verdiende overwinning, maar die beperkte scoringsdrift kan echt niet langer. Die handsbal had de arbitrage wel mogen zien, ook al was het al beslist.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 22:53 uur
'Hoe gaat Ajax dit managen?' zou Louis Van Gaal zeggen .
Zondag naar Twente ...
Zondag naar Twente ...
0
geplaatst: 27 februari 2013, 22:57 uur
Alleen de eerste helft gezien maar dat Ajax van zo'n AZ verliest. 
Die waren echt slecht, niet dat Ajax nou zo goed was maar AZ leek helemaal nergens op.

Die waren echt slecht, niet dat Ajax nou zo goed was maar AZ leek helemaal nergens op.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 23:08 uur
En dat is leuk voor Verbeek, Europees voetbal via de achterdeur.
Ik weet eigenlijk helemaal niet of Ajax dit verlies wel erg vind, uit strategisch oogpunt bekeken. Desalniettemin begint het schrijnende gebrek aan vechtlust bij de spelers en het onvermogen te scoren ernstige vormen aan te nemen.
Het probleem zit 'm ook in het "levenslang" vastleggen van Frank de Boer: vragen om problemen en gezapigheid bij afwezigheid van aandrang tot presteren.
Ik weet eigenlijk helemaal niet of Ajax dit verlies wel erg vind, uit strategisch oogpunt bekeken. Desalniettemin begint het schrijnende gebrek aan vechtlust bij de spelers en het onvermogen te scoren ernstige vormen aan te nemen.
Het probleem zit 'm ook in het "levenslang" vastleggen van Frank de Boer: vragen om problemen en gezapigheid bij afwezigheid van aandrang tot presteren.
0
geplaatst: 27 februari 2013, 23:27 uur
musician schreef:
Ik weet eigenlijk helemaal niet of Ajax dit verlies wel erg vind, uit strategisch oogpunt bekeken.
Ik weet eigenlijk helemaal niet of Ajax dit verlies wel erg vind, uit strategisch oogpunt bekeken.
Niet om het een of ander, maar volgens mij ben je je eigen evangelie nou aan het herschrijven: denk aan de wedstrijden van PSV en Twente in de Europa League en jouw praatsels daarover - hun verlies was misschien ool wel strategisch? Om je te helpen, de strekking van jouw postpraat luidde: wedstrijden, ook internationale (zoals EL) vergden inzet, je speelde om te winnen en lapszwanzengedrag e.d viel niet te tolereren - zulks was toen je insteek. Ben je kort van memorie of is het zo dat je bij Ajax uit een ander vaatje tapt? Heineken of Amstel - beide niet te zuipen overigens.
0
geplaatst: 28 februari 2013, 00:11 uur
Mjuman schreef:
Niet om het een of ander, maar volgens mij ben je je eigen evangelie nou aan het herschrijven: denk aan de wedstrijden van PSV en Twente in de Europa League en jouw praatsels daarover - hun verlies was misschien ool wel strategisch? Om je te helpen, de strekking van jouw postpraat luidde: wedstrijden, ook internationale (zoals EL) vergden inzet, je speelde om te winnen en lapszwanzengedrag e.d viel niet te tolereren - zulks was toen je insteek. Ben je kort van memorie of is het zo dat je bij Ajax uit een ander vaatje tapt? Heineken of Amstel - beide niet te zuipen overigens.
Spijker op zijn kop ...... Ajax deed nu hetzelfde als PSV en Twente in de Europa League.
Corona dan maar al baal ik ook van dit Ajax verlies ....
0
geplaatst: 28 februari 2013, 00:18 uur
Heb wat flarden van de wedstrijd gezien tijdens het sporten. Die aanval van Ajax is ook wel beroerd zeg. Lukoki, Hoesen, dat is toch meer niveau RKC?
0
geplaatst: 28 februari 2013, 00:35 uur
Percies. Als je door zo slecht te spelen al met 0-3 kunt winnen dan is er niets meer aan.
0
geplaatst: 28 februari 2013, 01:42 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Laten we voortaan schaakliefhebbers worden dix.
Laten we voortaan schaakliefhebbers worden dix.
Je blijft met je poten van mijn wijf af. Of begrijp ik je verkeerd ?

0
geplaatst: 28 februari 2013, 07:48 uur
Mjuman schreef:
(quote)
Kan wel zijn, de onaantrekkelijkheid van de KNVB beker voor een club als Ajax blijft onverminderd bestaan.
De tribunes zijn zo leeg, al hebben ze de afgelopen twee jaar de beker gewonnen, beide rondes bleef de penningmeester van Ajax met een verlies zitten met betrekking tot de inkomsten uit de KNVB beker rondes.
Het winnen van de beker is voor een club als Ajax (waar minimaal wordt ingezet op Championsleague of voorrondes daarvan) sportief en financieel gezien volstrekt oninteressant. Het spelen van extra wedstrijden met kans op blessures door rondharkende amateurs of 1e divisiespelers is constant aanwezig.
Voor een club als Ajax is een vroegtijdige uitschakeling alleen maar prettig, het is alleen wat typisch dat het pas in de halve finales gebeurd.
Je richten op je Europese wedstrijden en de landelijke competitie is veel interessanter. Kijk, dat Ajax er direct na de winter uit ligt, is jammer voor ze. Financieel gezien was een extra ronde welkom geweest. Maar qua inkomsten was deze Championsleague competitie al zeer lonend.
De KNVB beker is voor AZ op deze wijze interessant. Niet voor Ajax of PSV,
0
geplaatst: 28 februari 2013, 09:29 uur
musician schreef:
Het winnen van de beker is voor een club als Ajax (waar minimaal wordt ingezet op Championsleague of voorrondes daarvan) sportief en financieel gezien volstrekt oninteressant...... Voor een club als Ajax is een vroegtijdige uitschakeling alleen maar prettig, het is alleen wat typisch dat het pas in de halve finales gebeurd.
Het winnen van de beker is voor een club als Ajax (waar minimaal wordt ingezet op Championsleague of voorrondes daarvan) sportief en financieel gezien volstrekt oninteressant...... Voor een club als Ajax is een vroegtijdige uitschakeling alleen maar prettig, het is alleen wat typisch dat het pas in de halve finales gebeurd.
Het interessantste is natuurlijk om in de competitie zo snel mogelijk uitgeschakeld te worden zodat je daar week in week uit slechts b-spelers op kunt stellen. Dan kan de eerste keuze zich volledig toeleggen op het bereiken van de Champions League finale. Je ziet ik kan ook recht lullen wat krom is. Hup AZ !

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.