Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2013, 22:51 uur
Stijn_Slayer schreef:
Lekker in de wedstrijd? Een damwedstrijd misschien. Stapje naar voren, stapje naar achteren.
Lekker in de wedstrijd? Een damwedstrijd misschien. Stapje naar voren, stapje naar achteren.
Daar is Chelsea anders erg ver mee gekomen vorig seizoen.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 22:52 uur
Ik zeg niet dat Manchester 'm anders binnengehaald had (en of dat dan terecht was geweest laat ik ook in het midden) maar ze hebben 'm naar mijn mening wel verloren door die onterechte rode kaart.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 22:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Zal ik het ook eens roepen: het voetbal heeft gezegevierd.
Zal ik het ook eens roepen: het voetbal heeft gezegevierd.
Wat een geleuter. Allebei de ploegen waren verdedigend goed georganiseerd, en naar voren toe erg aanvallend. Ik vond het over de hele wedstrijd een aangename match van beide ploegen.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 22:53 uur
0
geplaatst: 5 maart 2013, 22:59 uur
trebremmit schreef:
Vond ik wel meevallen, Madrid was echt veel sterker.
Manchester vond ik erg zwak, Van Persie liet ook bijna niks zien. Alleen Rafael vond ik goed aan Man U kant.
Vond ik wel meevallen, Madrid was echt veel sterker.
Manchester vond ik erg zwak, Van Persie liet ook bijna niks zien. Alleen Rafael vond ik goed aan Man U kant.

Had Real al een kans gecreëerd voor de rode kaart?
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:01 uur
Ja.
Maar goed ik vond die rode kaart ook onterecht hoor. Alleen we moeten nu niet doen of Man U zo geweldig aan het ballen was.
Maar goed ik vond die rode kaart ook onterecht hoor. Alleen we moeten nu niet doen of Man U zo geweldig aan het ballen was.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:06 uur
Stijn_Slayer schreef:
Al met al ook nog 'geluk' dat Di Maria eruit moest. Kaka was veel beter aanspeelbaar, ging steeds diep, hield de tegenstander bezig.
En met iets meer finesse en concentratie wint Real hier ook gewoon 2-5, ofzo.Al met al ook nog 'geluk' dat Di Maria eruit moest. Kaka was veel beter aanspeelbaar, ging steeds diep, hield de tegenstander bezig.
Running On Empty schreef:
Dan ben je samen met die Turk de enige die er zo over denkt ....
Jij bent wel heel selectief in het lezen van Twitter-berichten. Dan ben je samen met die Turk de enige die er zo over denkt ....

0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:07 uur
dat zeg ik ook niet, maar man utd had de match wel onder controle en had veel meer kansen dan real.
buitenkant voorzet van Giggs

0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:07 uur
Ik zou zeggen: oordeel zelf...
Als Arbeloa niet springt, krijg je een De Jongetje.

Als Arbeloa niet springt, krijg je een De Jongetje.

0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:10 uur
Is gewoon geel, hij gaat voor de bal.
Maar goed Man U had volgens mij al rood moeten hebben met die bal die met de hand van de lijn werd gehaald door Rafael.
Maar goed Man U had volgens mij al rood moeten hebben met die bal die met de hand van de lijn werd gehaald door Rafael.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:12 uur
Real was voor de rode kaart al aan het drukken, omdat Man Utd na de goal achteruit ging lopen en had maar één goal nodig. Gezien de heenwedstrijd lijkt het me niet meer dan terecht dat Real gewonnen heeft.
Wat een goal van Modric trouwens.
(al had volgens Jack van Gelder Van der Sar hem wel gehad...)
Wat een goal van Modric trouwens.
(al had volgens Jack van Gelder Van der Sar hem wel gehad...)
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:12 uur
Ik vond het helemaal niets...hooguit geel voor onbesuisd inkomen.
je zag in de herhaling dat Nani gefocust was op de bal en geen bewuste trap gaf...het was geen Nigel de Jong actie zeg maar.
Madrid in principe wel terecht gewonnen denk ik als je het voetballend bekijk maar ik houd er nu gewoon een nare bijsmaak aan over en eigenlijk een onbevredigend gevoel aan over dat ze door zijn.
je zag in de herhaling dat Nani gefocust was op de bal en geen bewuste trap gaf...het was geen Nigel de Jong actie zeg maar.
Madrid in principe wel terecht gewonnen denk ik als je het voetballend bekijk maar ik houd er nu gewoon een nare bijsmaak aan over en eigenlijk een onbevredigend gevoel aan over dat ze door zijn.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 maart 2013, 23:14 uur
jassn schreef:
dat zeg ik ook niet, maar man utd had de match wel onder controle en had veel meer kansen dan real.
Met zes man achter de bal en de rest van je team ervoor zou het ook niet best zijn als je de wedstrijd niet onder controle hebt. Dan is het ook gewoon lastig om daar doorheen te combineren en een voorzet kop je ook nog niet zomaar binnen.
Man Utd had helemaal niet meer kansen: Home | Live Match Centre - livematch.goal.com
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:17 uur
trebremmit schreef:
Rood en een pingel voor Real. Verder leek Van Persie ook buitenspel te staan bij de goal van Manchester.
Overigens vond ik dat dat van Nani ook met geel afgedaan had kunnen worden.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:17 uur
De rode kaart was natuurlijk onterecht maar desondanks een terechte overwinning van Madrid. Het was min of meer toevallig dat er direct twee doelpunten vielen na de rode kaart, want in de eerste helft - of zelfs de heenwedstrijd - had het ook prima gekund. Dortmund gelukkig ook door, ik ga voor de Duitsers juichen dit jaar.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 maart 2013, 23:20 uur
Ja, Dortmund is wel de verrassing van dit jaar. Spelen nog steeds ontiegelijk sterk en leuk om naar te kijken. Zal alleen niet lang duren voor Götze vertrekt, denk ik. Reus zal ook wel naar Bayern ofzo gaan.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:22 uur
El Ninjo schreef:
Ik vond het helemaal niets...hooguit geel voor onbesuisd inkomen.
je zag in de herhaling dat Nani gefocust was op de bal en geen bewuste trap gaf...
Volgens mij is het vrij ernstig als je zo'n karatetrap in de lucht doet en je niet bewust bent van je omgeving, eerlijk gezegd.Ik vond het helemaal niets...hooguit geel voor onbesuisd inkomen.
je zag in de herhaling dat Nani gefocust was op de bal en geen bewuste trap gaf...
Het feit dat je iets niet bewust doet, betekent niet automatisch dat je geen rood kan krijgen. Evenals "gaan voor de bal" eveneens geen volledige vrijpleiting mag zijn.
Los van of het niet een beetje overdreven is gelijk rood te trekken (ik vind van wel, de wedstrijd was er ook niet naar), is het natuurlijk wel dom om zo'n overtreding te maken.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:22 uur
Ach kom nou, dat meen je toch niet echt?? Ik zie in deze actie echt geen rood, hooguit geel (en ik zou er ook mee kunnen leven dat hier geen geel gegeven werd) ... ik zie in zowat iedere wedstrijd meerdere overtredingen waarvoor ik eerder rood zou geven.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:24 uur
Het was volgens mij echt geen rood. Het was geen karatetrap en hij keek niet naar de man. Geel zou nog ok geweest zijn.
Dacht er eigenlijk iemand dat de scheids rood ging trekken toen Nani op de grond lag?
Dacht er eigenlijk iemand dat de scheids rood ging trekken toen Nani op de grond lag?
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:27 uur
chevy93 schreef:
Wat mij betreft wel, het gaat om de mate van overtreding en bederf. Dit was gewoon roekeloos, onbesuisd, te enthousiast. Het is zeker niet de bedoeling, maar niet ernstig ofzo.(quote)
Het feit dat je iets niet bewust doet, betekent niet automatisch dat je geen rood kan krijgen. Evenals "gaan voor de bal" eveneens geen volledige vrijpleiting mag zijn.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:27 uur
Zo onbesuisd inkomen zonder te kijken waar je trapt? Het is ongelukkig, ja, maar ik kan er alle begrip voor opbrengen als een scheidsrechter hier rood voor geeft.
Dit is dus de keerzijde van "gevaarlijk spel". Zo'n trap kan hard aankomen en als Arbeloa met twee gebroken ribben het veld had verlaten, waren de reacties hier wel anders geweest.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 maart 2013, 23:29 uur
Niet eens geel? Nee, daar kan ik met m'n hoofd echt niet bij. Een flinke tik op de hiel is vaak al geel. Akkoord dat rood discutabel is, maar ik denk dat het wel te rijmen is met de regels.
Met hoog been inkomen, het is gewoon gevaarlijk en ik vind 'hij bedoeld het niet zo' of 'hij zag 'm niet' dan een eenvoudig excuus. Je zorgt dan maar dat je je tegenstander ziet, dat is ook een stukje fair play.
Met hoog been inkomen, het is gewoon gevaarlijk en ik vind 'hij bedoeld het niet zo' of 'hij zag 'm niet' dan een eenvoudig excuus. Je zorgt dan maar dat je je tegenstander ziet, dat is ook een stukje fair play.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:30 uur
Tsja...een ongelukkige botsing kan ook hard aankomen en een zware blessure veroorzaken.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:30 uur
Je kan nog zoveel filmpjes posten Chevy, ik blijf het hoogstens geel vinden. 

0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:31 uur
Men vergeet ook even snel dat de wedstrijd al kantelde toen Modric binnen de lijnen kwam. Bovendien was de 1-0 een en had United zeker niet meer kansen afgedwongen dan de Spanjaarden. Real was naar mij idee over twee wedstrijden gewoon de betere. Als Pepe degene was die de trap uitdeelde dan zou de hele wereld moord en brand schreeuwen dat hij rood moet krijgen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 maart 2013, 23:32 uur
El Ninjo schreef:
Tsja...een ongelukkige botsing kan ook hard aankomen en een zware blessure veroorzaken.
Het potentiele gevaar daarbij zie je natuurlijk veel minder goed aankomen dan als je je been omhoog gooit.
0
geplaatst: 5 maart 2013, 23:32 uur
hallo! schreef:
Ja. Ik.
En het is zeker geen geel. Of het is een ongelukkige overtreding (geen geel) of het is gevaarlijk inkomen op een tegenstander met het risico hem voor het leven te blesseren. Ik houd het op het laatste (op tv-beelden is ook te zien dat hij van tevoren keek waar zijn tegenstander stond) en dus terecht rood.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.