MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Hendrik68 schreef:
Zelfs niet voor de IJsselmeervogels.

Die zullen dan ook ten alle tijden niet op een zondag spelen. De Blauwe ook niet overigens.

trebremmit schreef:
Slecht spelen en toch bepalend zijn.

Silva vond ik de beste man van het veld.

Silva was duidelijk de beste van het veld. Wat een beest. Verdedigend foutloos en opbouwend ongelofelijk sterk. Ik vond de hele verdediging van PSG trouwens goed spelen, vooral in de eerste helft. Ook mooi om Alex weer eens te zien spelen. Wat hadden we die nu goed kunnen gebruiken bij PSV zeg. Fluitend kampioen wordt je dan.

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Die zullen dan ook ten alle tijden niet op een zondag spelen. De Blauwe ook niet overigens.

Dan laat je ze toch gewoon niet op zondag spelen? Zo heel extreem ingewikkeld lijkt me dat niet.

En wat als je een team hebt dat uitsluitend op zondag wil spelen?

Titmeister schreef:
Het punt is niet dat amateurclubs professioneel moeten worden, maar dat er gewoon doorstroom van de Topklasse naar de Eerste Divisie moet zijn, zonder dat er beperkingen voor promoverende clubs opgelegd worden.
Nogmaals: waarom?
Ik ben het eens dat er doorstroom moet komen, maar niet ten koste van alles. Ik vind niet dat de Eerste Divisie een mengelmoes moet worden van amateurclubs die een goed jaartje gehad hebben en echte professionele clubs die een stap willen afdwingen naar de Eredivisie.

Titmeister schreef:
En zonder die doorstroom bloedt de Eerste Divisie dood, want geloof mij maar, dan gaan Eindhoven, Fortuna Sittard, Emmen, Excelsior, Telstar en al die andere marginale clubs ook niet overeind blijven.
Dus voeg je er nog marginalere ploegen aan toe waardoor de Eerste Divisie nog marginaler wordt en de competitie nog lachwekkender wordt en het gat met de Eredivisie nog groter?

Titmeister schreef:
En hoezo noem je AFC Quick? Die spelen derde klasse. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat die op korte termijn tegen Sparta spelen. Een club als IJsselmeervogels, daarentegen, doet qua stadioncapaciteit absoluut niet onder voor de onderste helft van de Eerste Divisie...
Een aantal jaar geleden (07/08) speelde AFC Quick nog 1e klasse. Ik was in de war met BE Quick. Mijn punt lijkt me wel duidelijk. Kijk de treurige sfeer tijdens de bekerwedstrijden bij al die amateurclubs. Die kunnen nog niet eens het hele uitpubliek van Sparta aan. Laat staan als ze ook nog eens thuispubliek willen.

Met IJsselmeervogels noem je overigens wel een van de weinige amateurclubs die ook maar een beetje Eerste Divisie-allure heeft.

Edit: Het financiële elementen slaat sowieso nergens op, want sommige Topklassevoetballers verdienen beter dan spelers die bij een Eerste Divisie-club spelen. Waarom denk je dat het is dat clubs die uit de hoofdklasse degraderen vrijwel het jaar daarop direct degraderen naar de 2e klasse? Twee recentelijke voorbeelden: SO Soest en FC Hilversum. Dat zijn ook gewoon koopclubs en die spelers zijn dan direct weg.

Deren Bliksem schreef:
(quote)

Die weddenschap van 16 jaar geleden??

Vorig jaar. Het tientje is wel al uitgegeven.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Vorig jaar. Het tientje is wel al uitgegeven.

Dat was zeker een fikse injectie in de lokale economie en bijgevolg een Nationale Feestdag in R'dam en omstreken? Big spender

Je weet toch.

Stijn_Slayer
Geen idee wat hij zegt, maar ik denk dat hij nuttigere dingen van Cristiano Ronaldo had kunnen leren.

Als je naar zo'n club gaat, ga je toch eerst kijken of ze daar ergens een geschikte kapper hebben.O-)
Drenthe lijkt mij na dit optreden rijp voor een oproep bij Louis, toch

Stijn_Slayer
Galatasaray kan er niets van met Sneijder voorop. Real speelde op de automatische piloot. Was er niet helemaal gerust op dat ze niet op zoek naar de 3-0 gingen, maar gelukkig viel die alsnog.

Wellicht dat Ramos expres een kaart pakte, want dit is wel gespeeld.

Dus voeg je er nog marginalere ploegen aan toe waardoor de Eerste Divisie nog marginaler wordt en de competitie nog lachwekkender wordt en het gat met de Eredivisie nog groter?

Je gaat er compleet ten onrechte van uit dat de topclubs uit de Topklasse minder zijn dan het rechterrijtje van de eerste divisie. Volgens mij vernederde ADO '20 dit jaar Eindhoven in de beker. En clubs als IJsselmeervogels, Rijnsburgse Boys en Achilles 1894 doen echt niet onder voor Telstar of Fortuna.

Je hebt gelijk dat het toetreden van enkele van die clubs niet direct resulteert in een financiële impuls voor de eerste divisieclubs, maar de competitie wordt er wel interessanter door en gecombineerd met gewoon weer op zaterdagmiddag (of zondag) en het afschaffen van die fullprofregels, kan er voor zorgen dat die clubs weer financieel gezond worden.

Waren we al blij dat Schalke en het Sauerkraut mit Fleisshaxe eruit geknikkerd was. Nou van dat Adana Kebab foetsjbol van Galataseray krijg ik ook geen trek - breipatronen voor beginners (Burda) is nog boeiender.

Ontzettend zonde dat Dortmund niet heeft gescoord. Die hebben echt drie open kansen lopen missen voor een dubbelteller (uitdoelpunt). Nu maar hopen dat er in de thuiswedstrijd niets geks gebeurt.

Het kan raar lopen, maar ik vermoed dat Dortmund geen enkel probleem gaat hebben met Malaga thuis. Daarmee is eigenlijk alle spanning al van de kwartfinalereturns af.

Hendrik68
Niet verrassend maar nu officieel. Van de Looi is volgend jaar de nieuwe coach van mijn FC. Verstandige keus.

http://www.vi.nl/nieuws/238763/Van-de-Looi-bij-FC-Groningen-de-opvolger-van-Maaskant.htm

Hendrik68
Niet iedereen is er rouwig om dat hij werkloos is in Veendam:

Bad Request - nujij.nl

Die pannenkoek snapt niet dat hij nu werkloos is.

Ondertussen krijgt een viertal spelers onderdak.

Hendrik68
Hij heeft inmiddels excuses aangeboden. Dat vind ik dan wel weer vreemd. Eerst zelf zo'n filmpje doelbewust in elkaar draaien en dan terugkrabbelen. Als je zo stoer doet, sta er dan ook voor.

Stijn_Slayer
Groningen had Jans gewoon terug moeten halen. Zonde dat hij naar Zwolle gaat, daar gaat z'n carrière.

Hendrik68 schreef:
Hij heeft inmiddels excuses aangeboden. Dat vind ik dan wel weer vreemd. Eerst zelf zo'n filmpje doelbewust in elkaar draaien en dan terugkrabbelen. Als je zo stoer doet, sta er dan ook voor.

Hij is blijkbaar toch slim genoeg om te zien dat het niet goed is voor z´n carrière. Had ik niet verwacht van 'm.

Parijs - Roubaix morgen

Laten we hopen dat Flecha eindelijk zijn grote klassieker kan binnenhalen !

jassn schreef:
Parijs - Roubaix morgen

Laten we hopen dat Flecha eindelijk zijn grote klassieker kan binnenhalen !

U bent óf de weg kwijt óf Be(lg)jaard - LG doet het nl niet meer goed qua business - geworden.

Doe mij maar 1* Gilbert, in een ultieme jump!

LG?

Gilbert ge kent dus duidelijk niks van wielrennen

GO WILLEM II!

Feyenoord zat te wel te mazzelen gisteren zeg...

Het blijkt wel dat het niet per se Pelle is waar Feyenoord zonder kan. Clasie en Immers blijken ook niet inwisselbaar te zijn. Pit, dreiging en duelkracht op het middenveld is waar het aan ontbrak.

jasper1991 schreef:
GO WILLEM II!

1-3

Barcelona zonder Messi, dan maakt Cesc toch even een hattrick. En Sanchez legt er ook twee in. Abidal maakt z'n rentree. Mooie avond.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:29 uur

geplaatst: vandaag om 20:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.