Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 7 april 2013, 07:30 uur
Bah, 5 uren fietsen
vanmiddag op sport.
Vitesse met Bony naar de CL en Heerenveen naar de EL !
vanmiddag op sport.Vitesse met Bony naar de CL en Heerenveen naar de EL !
0
geplaatst: 7 april 2013, 10:55 uur
En jij hebt het licht niet uitgevonden
De vorige keer (De Ronde van Vlaanderen) liet ik Laurent Fignon winnen - kwam er zo'n gaslantaarnaansteker me inlichten dat Fignon overleden was ('t is wat zeg!). Die sport - wielrennen - interesseert me vandaag de dag nog minder dan het metalen labeltje dat vroeger aan een samengebonden rookworst zat.Het afgelopen half jaar is er nogal wat gebeurd in die sport - en van zo ongeveer de laatste 15 jaar staat geen enkele tourwinnaar meer vast; sportlieden zijn van hun sokkel getrokken, bedrijven (D-Telekom, Rabo oa) hebben zich teruggetrokken uit die sport. En dan hangen mensen hier nog steeds de wielerenthousiasteling uit. Niemand vraagt zich af wat de impact is geweest voor mensen die ook aan dezelfde vorm van die verschrikkelijke ziekte leden als Lance en hem als voorbeeld hadden.
Ik weet nl niet zo goed welk soort mensen bij mij nu een hogere mate van irritatie oproept: de mensen die doen alsof er niets aan de hand is in het wielrennen - en het nog steeds een heel bijzondere sport is - of de lieden die maar bezig willen blijven met het uitroeien van 'het KWAAD'. Beide vind ik vermoeiende types.

Maar fiets gerust verder, vrind - je doet me denken aan een heel bekende game: Lemmings

0
Cured
geplaatst: 7 april 2013, 12:04 uur
dat fietsen is net spuiten en slikken
, dus ik kijk er sowieso niet meer naar. Verder voor diegenen die wel kijken; moge de' schoonste' winnen.
, dus ik kijk er sowieso niet meer naar. Verder voor diegenen die wel kijken; moge de' schoonste' winnen.
0
geplaatst: 7 april 2013, 12:39 uur

Ik ga ook juichen voor Flecha
Ik gun het Langeveld en Hushovd ook, maar het zal vast wel weer Cancellara worden.
0
geplaatst: 7 april 2013, 13:31 uur
Tja ik kan toch ook niet meer kijken naar wielrennen zonder steeds te denken hoe het e.e.a. gemaskeerd wordt.
Vroeger nam ik snipperdagen voor de bergetappes van de tour
Vroeger nam ik snipperdagen voor de bergetappes van de tour

0
geplaatst: 7 april 2013, 13:57 uur
Alle positievelingen mogen straks na afloop van de koers hun digitale dopingstaal inleveren bij de mod van dienst.
De vraag blijft wie nou meer de sport heeft vermoord de 'dopeurs' of de heren van de inquisitie met hun middeleeuwse methoden; 'k vraag me af of er geen business model te vinden zou zijn om de heksenwaag in Oudewater weer open te stellen voor wielrenners om daar een certificaat (van zuiverheid) te bekomen.
De vraag blijft wie nou meer de sport heeft vermoord de 'dopeurs' of de heren van de inquisitie met hun middeleeuwse methoden; 'k vraag me af of er geen business model te vinden zou zijn om de heksenwaag in Oudewater weer open te stellen voor wielrenners om daar een certificaat (van zuiverheid) te bekomen.
0
geplaatst: 7 april 2013, 15:01 uur
Kom op Groningen! Vandaag maar even geen succes voor Van Basten.
0
geplaatst: 7 april 2013, 15:43 uur
Vanmiddag heerlijk 2 uur in het zonnetje gezeten in de Utrechtse Galgenwaard. Was echt voortreffelijk. En ook nog even 3 puntjes meepakken, lekker.
0
geplaatst: 7 april 2013, 22:45 uur
Hm'slechte voorzet, veel te hoog.
Met het dak dicht waait hij er nooit in
Met het dak dicht waait hij er nooit in

0
geplaatst: 8 april 2013, 00:41 uur
Ik vond de 1-0 en 3-0 minimaal net zo fraai. Of wat te denken aan die situatie net voor de 4-0. Jeetje wat een aanval. 

0
geplaatst: 8 april 2013, 09:26 uur
Rudi S schreef:
Tja ik kan toch ook niet meer kijken naar wielrennen zonder steeds te denken hoe het e.e.a. gemaskeerd wordt.
Uit de categorie "als je weet wat er in een frikandel zit, vind je het opeens niet meer lekker"?Tja ik kan toch ook niet meer kijken naar wielrennen zonder steeds te denken hoe het e.e.a. gemaskeerd wordt.
Wielrennen, doping of niet, is spannender dan ooit (tijden dicht bij elkaar). Maar ik moet wel zeggen dat ik bij wielrennen alleen de laatste 10 km interessant vind. Alles daarvoor is te berekenend geworden. Soms wil je gewoon even iemand met 10 minuten verschil zien winnen in zo'n bergetappe.
0
geplaatst: 9 april 2013, 21:48 uur
Reus
Wat een assist! Heel leuke match tot nu toe in Dortmund. Malaga komt er ook gevaarlijk uit en beide ploegen knokken echt om hun halve finale te bereiken. Joaquin en Demichelis hebben ook hun avondje wel.
Wat een assist! Heel leuke match tot nu toe in Dortmund. Malaga komt er ook gevaarlijk uit en beide ploegen knokken echt om hun halve finale te bereiken. Joaquin en Demichelis hebben ook hun avondje wel.
0
geplaatst: 9 april 2013, 21:52 uur
Ernie luistert naar The Last resort van Trentemoller met koptelefoon tijdens het voetbalkijken
Teletekst staat wel aan.
Teletekst staat wel aan.
0
geplaatst: 9 april 2013, 22:38 uur
Daar komt Dortmund toch even mooi weg weg
Twee doelpunten in de laatste minuten en het is ineens 3-2.
Twee doelpunten in de laatste minuten en het is ineens 3-2.
0
geplaatst: 9 april 2013, 22:40 uur
Ik ben gestopt met kijken in minuut 85 door de teleurstelling.
Dat gebeurt toch altijd.
Dat gebeurt toch altijd.
0
geplaatst: 9 april 2013, 22:44 uur
Wat een match
2x buitenspelgoal wel. Over die laatste van Dortmund twijfel ik nog wat maar die van Elusso voor Malaga was buitenspel. Ik verwacht nog een bericht in de media vanavond of morgenochtend over Klopp die wordt opgenomen in het ziekenhuis. Die man zijn hart heeft wat meegemaakt...
2x buitenspelgoal wel. Over die laatste van Dortmund twijfel ik nog wat maar die van Elusso voor Malaga was buitenspel. Ik verwacht nog een bericht in de media vanavond of morgenochtend over Klopp die wordt opgenomen in het ziekenhuis. Die man zijn hart heeft wat meegemaakt...
0
geplaatst: 9 april 2013, 23:41 uur
Briljante pot voetbal zeg qua spanning met alles er op en er aan.
0
geplaatst: 9 april 2013, 23:48 uur
hallo! schreef:
Dat gebeurt toch altijd.
Dat gebeurt toch altijd. Je hebt wat gemist!
Ronaldo laat ook weer van zich spreken. Hij is dan ook een van de weinige Madrid spelers die als het even tegen zit toch presteert. Die andere speler is Alonso, maar die was er vandaag door een schorsing niet bij.
0
geplaatst: 9 april 2013, 23:49 uur
Welnee man, anders had je vermoedelijk 3 Spaanse ploegen in de halve finale gehad. En Groucho zei het altijd al: "It ain't over till the fat lady sings".
Dat 2e Spaanse doelpunt was ook buitenspel

Ik herinner me ook een Europese wedstrijd van FC Utr (1980), waarbij veel mensen bij een 0-1 stand weggingen 5 min voor tijd; sleepte Utrecht tegen Eintracht - Frankfurt toch de overwinning nog uit het vuur.
0
Cured
geplaatst: 10 april 2013, 06:00 uur
Ene kant jammer dat Dortmund heeft gewonnen, ander kant hoop ik op 2 Duitse halve finalisten en 2 Spaanse. Ook wat Mjuman zegt over 3 Spaanse in de halve finale.... 

0
geplaatst: 10 april 2013, 09:34 uur
Eerlijk is eerlijk, Dortmund verdient het gewoon meer om in de halve finale te staan, maar deze wedstrijd had Malaga verdiend. Dortmund had niets in te brengen (vanaf minuut 60 heb ik gekeken!) en kon niks anders doen dan oppurtunistische lange ballen naar voren geven. Die 2-2 viel ook uit het niets (Demichelis ging echt rakelings onder de bal door!) en zodoende kreeg Dortmund vleugels en was dat voor Malaga toch een aardige klap.
Ik moest heel erg denken aan dat weergaloze kampioenschap van Man City. Aguero!
Ik zou overigens geen problemen hebben met 3 Spaanse clubs. Vorige jaren waren het wel eens 3 Engelse clubs (pas de tweede keer in 9 seizoenen dat er geen Engelse club in de finale staat!), daarvoor wel eens 3 Italiaanse clubs.
Nou maar hopen dat Juve een geweldige wedstrijd gaat spelen vanavond!
Ik moest heel erg denken aan dat weergaloze kampioenschap van Man City. Aguero!

Ik zou overigens geen problemen hebben met 3 Spaanse clubs. Vorige jaren waren het wel eens 3 Engelse clubs (pas de tweede keer in 9 seizoenen dat er geen Engelse club in de finale staat!), daarvoor wel eens 3 Italiaanse clubs.
Nou maar hopen dat Juve een geweldige wedstrijd gaat spelen vanavond!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.