MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Volgend seizoen dus nog maar 16 teams, aangezien er niets promoveert vanuit de Topklasse? Dat waren er een paar seizoenen terug nog 19 of 20.

Hendrik68
Ja Haarlem, RBC en dan dit jaar AGOVV en Veendam. Dan is Oss er ook nog een jaar tussenuit geweest. Clubs die willen promoveren moeten dit wel ergens halverwege kenbaar maken, dus nu kan het niet meer. Maar niemand wil en gaat het op deze manier ook niet willen. 16 full profs is geen doen. Zelfs niet voor de IJsselmeervogels.

Het is ook werkelijk waar belachelijk dat ze teams op dat niveau verplichten om 16 fullprofs te hebben. Als linksback van Eindhoven of reservekeeper van Telstar kun je prima een parttime baan hebben. Om nog maar te zwijgen over de stadioneisen en het spelen op vrijdagavond. Nu wil de KNVB belofteteams in de eerste divisie laten spelen. Leuk idee, maar dat is helemaal de doodsteek voor teams als Excelsior en Almere City, die nu nog jonge spelers van Feyenoord en Ajax kunnen huren. Als de KNVB die belachelijke eisen niet aanpast, hollen ze het voetbal van onderuit compleet uit...

En het gaat in geld uitgerekend helemaal nergens om. Begrotingen van eerste divisie clubs variëren van 1,5 tot 5 miljoen.
Veendam had 6 ton nodig (nu) en komt daar gewoon niet aan. Ook niet als er een uitgebreide campagne begint om geld op te halen.

Dan ben je als 2e profliga in Nederland nagenoeg in zijn geheel failliet. Almere City FC had overigens twee keer verloren van Veendam.....

Wil je dan als profteam (denk Excelsior of Cambuur) spelen tegen een tweederangs team dat voor de helft bestaat uit postbodes, bakkers en meesters? Waarbij je op een gegeven moment 5 teams "er maar bij stopt", omdat "er nou eenmaal 20 ploeg moeten zijn", o.i.d.

Dat lijkt me al helemaal geen wenselijke situatie.

Ik weet ook helemaal niet wat er mis is met een kleinere competitie van 16 teams. Liever alleen maar professionele teams dan er maar wat bij te stoppen.

Er wordt serieus nagedacht over de optie om de tweede elftallen van Ajax en Feyenoord toe te voegen aan de eerste divisie. Voor de uitstraling van een zelfstandige competitie misschien niet zo goed maar de kwaliteit en de toeschouwersaantallen zal zeker toenemen.

Er is overigens in de omgeving van Veendam nog wel iemand drie ton rijker geworden de laatste weken

(afbeelding)

In Spanje gaat dat prima toch, daar spelen de tweede elftallen van Real en Barca ook in de segunda division. Maar goed, het zit al jaren compleet mis met onze voetbalstructuur natuurlijk. De scheiding tussen de eerste divisie en het amateurvoetbal had allang moet zijn doorbroken. Als dat betekent dat er dan postbodeteams mee doen, dan moet dat maar. Er zijn kleinere voetballanden waar dat al jaren prima gaat.

herman schreef:
De scheiding tussen de eerste divisie en het amateurvoetbal had allang moet zijn doorbroken.
Waarom?

En welke "kleinere" voetballanden zijn dat dan? En zijn er ook "grotere" voetballanden waar dat goed gaat dan? Nederland wil nl. niet kleiner worden.

Amateurclubs blijven overigens echt niet alleen vanwege de 16-profregel in de Topklasse.
- Ze kunnen op meerdere dagen moeten spelen dan het door hun gekozen zaterdag of zondag, hoe ga je dat oplossen? Die postbode moet op zaterdag misschien wel werken.
- Er zijn ook aardig wat amateurclubs die geen prof willen worden, zodat ze geen administratieve rotzooi hoeven te doen. Met een professionele club komen professionele verplichtingen. Hoeveel clubs zijn er tot nu toe de brug op gegaan door een slecht financieel beleid? Nog maar even die clubs daargelaten die hun portemonnee liever niet in laten zien, als je begrijpt wat ik bedoelt.
- Stadions: laten we grote clubs als Sparta spelen bij AFC Quick waar er 3,5 paardenkop op een houten bankje kunnen zitten?

vigil schreef:
Er wordt serieus nagedacht over de optie om de tweede elftallen van Ajax en Feyenoord toe te voegen aan de eerste divisie. Voor de uitstraling van een zelfstandige competitie misschien niet zo goed maar de kwaliteit en de toeschouwersaantallen zal zeker toenemen.

Het gaat om meerdere 2e elftallen volgens mij, namelijk de 6 of 8 beste teams uit die betreffende competitie. Die kunnen dan op hun beurt niet promoveren naar de Eredivisie.

Rizz
Beckham in de basis bij PSG

Wat is dat nou weer voor publiciteitsstunt...

Als ik Barcelona nu zie spelen krijg ik ineens zin in een raket van Ola.

Haha, m'n vriendin zat zojuist met verbazing naar de tv te kijken: "they look like popsicles!". Dit moet wel het lelijkste tenue zijn dat ik in jaren heb gezien.

Ja, ik zei het ook al. Net een raket. Het is echt verschrikkelijk! Maar dit hebben ze niet voor eerst aan toch?

Sommige spelers van Barcelona hebben bijpassende voetbalschoenen

Voorlopig is "aardig" (3***) van toepassing maar soms moet ik ook een beetje gapen. Spanning is, behalve aan het begin, ver te zoeken.
Ibrahimovic een beetje te log voor het wat lichtvoetige werk.
Toch nog een keurig buitenspel doelpunt (1-1)

Barcelona erg magertjes, in de 2e helft.

Godallemachtig, wat een keeper bij Paris St. Germain! Bal nergens meer te bekennen in het strafschopgebied en hij zal eens even de benen pakken van een speler van Barcalona in de laatste minuten. Het had een rode kaart moeten zijn maar hij wordt nog gespaard. 1 - 2.

Dan kleunt Valdes, die keeper van Barcelona ook nog leuk mis...... in de laatste minuut (2-2).

Zlatan

Bayern wat een smeerlap trouwens die Ribery.

Zeker en ook echt dat je denkt: Warum? Pourquoi? etc. Die gast moest echt iets lelijks gezegd hebben ofzo.

Overigens had Chiellini ook twee keer rood moeten hebben.

Misschien moet het arbitrale zestal toch nog uitgebreid worden want in beide wedstrijden missen ze een buitenspel goal (en in Munchen missen ze ook nog een directe rode...paarsrode kaart voor Ribery)

Die van Bayern was niet buitenspel volgens mij, het gaat om de voeten...

jasper1991 schreef:
Die van Bayern was niet buitenspel volgens mij, het gaat om de voeten...

Het gaat om elk deel van je lichaam waarmee je zou kunnen scoren....dat was volgens de NOS vanavond de officiele regel.

Die van Bayern vond ik heel duidelijk buitenspel. Overigens vond ik de 2-2 niet helemaal een blunder van Valdés. Vreemd balletje, van richting veranderd, keeper op het verkeerde been. Zelfde geval als de 1-0 van Bayern, al had ik daar meer het idee dat Buffon die kon hebben.

Die tenues van Barça Die pass van Alves

chevy93 schreef:
(quote)
Waarom?

En welke "kleinere" voetballanden zijn dat dan? En zijn er ook "grotere" voetballanden waar dat goed gaat dan? Nederland wil nl. niet kleiner worden.

Amateurclubs blijven overigens echt niet alleen vanwege de 16-profregel in de Topklasse.
- Ze kunnen op meerdere dagen moeten spelen dan het door hun gekozen zaterdag of zondag, hoe ga je dat oplossen? Die postbode moet op zaterdag misschien wel werken.
- Er zijn ook aardig wat amateurclubs die geen prof willen worden, zodat ze geen administratieve rotzooi hoeven te doen. Met een professionele club komen professionele verplichtingen. Hoeveel clubs zijn er tot nu toe de brug op gegaan door een slecht financieel beleid? Nog maar even die clubs daargelaten die hun portemonnee liever niet in laten zien, als je begrijpt wat ik bedoelt.
- Stadions: laten we grote clubs als Sparta spelen bij AFC Quick waar er 3,5 paardenkop op een houten bankje kunnen zitten?

Chefke, wat ben je weer onzin aan het uitkramen. Het punt is niet dat amateurclubs professioneel moeten worden, maar dat er gewoon doorstroom van de Topklasse naar de Eerste Divisie moet zijn, zonder dat er beperkingen voor promoverende clubs opgelegd worden. Als die achterlijke regels, die ik in mijn vorige post noemde, afgeschaft worden, willen de Topklasse-clubs echt wel promoveren. En zonder die doorstroom bloedt de Eerste Divisie dood, want geloof mij maar, dan gaan Eindhoven, Fortuna Sittard, Emmen, Excelsior, Telstar en al die andere marginale clubs ook niet overeind blijven.

En hoezo noem je AFC Quick? Die spelen derde klasse. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat die op korte termijn tegen Sparta spelen. Een club als IJsselmeervogels, daarentegen, doet qua stadioncapaciteit absoluut niet onder voor de onderste helft van de Eerste Divisie...

Zlatan speelde vrij dramatisch toch?

Nicolage Rico schreef:
Gecondoleerd.

Waar kan ik m'n euro terughalen?

Je weet me te vinden

Ik krijg sowieso nog een tientje van je.

Stijn_Slayer
Buitenspel of niet, het had wel 6-0 voor Bayern kunnen zijn. Die eerste kans van Robben moet er trouwens altijd in. De hoek was vrij, schiet 'ie recht op de keeper. Zijn tweede kans mag je een keer missen, maar had er ook wel in gekund.

Inderdaad een schandalige, bewuste actie van Ribery.

Gelukkig houdt PSG nog wat hoop. Wel een erg domme actie om zo laat nog een penalty te veroorzaken. Die bal was toch al te ver vooruit gespeeld om er nog in te gaan.

He$$el_01 schreef:
(quote)

Zlatan speelde vrij dramatisch toch?

Slordig aannames, wel een doelpunt, maar die had Matavz ook gemaakt

Slecht spelen en toch bepalend zijn.

Silva vond ik de beste man van het veld.

Nicolage Rico schreef:
Ik krijg sowieso nog een tientje van je.

Die weddenschap van 16 jaar geleden??

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:56 uur

geplaatst: vandaag om 18:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.