MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Fenerbahce zou op zich ook wel leuk zijn voor Amsterdam (waar de finale is), maar uiteraard hoop ik op Benfica - Chelsea als finale.

Ik hoop op Basel in de finale. Sympathiekste ploeg. Die redden het wel tegen Chelsea.

Balen. Bayern - Barca en Dortmund - Real. Ik had liever die laatste twee clubs in de finale gezien..

chevy93 schreef:
Wel grappig dat de Europa League vaak precies uit die landen bestaat die in de CL uitgeschakeld zijn.

Sporting clube de Portugal, Athletic Bilboa, Atletico Madrid, Fulham zijn onder andere de ploegen die geen Champions League hadden gespeeld maar toch erg hoog eindigde.

Hmm, ik denk het niet maar de toevalsfactor is hoog in het spelletje.

Ik hoop op een Duits/Spaanse finale, maar ik denk een volledig Spaanse.

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Sporting clube de Portugal, Athletic Bilboa, Atletico Madrid, Fulham zijn onder andere de ploegen die geen Champions League hadden gespeeld maar toch erg hoog eindigde.
Ik bedoel dat de landen het zelden zowel goed doen in de CL als in de EL.

In 2008/2009 waren het de Engelsen (+ Barcelona) in de CL, maar 2 Duitsers en 2 Oekrainers in de EL
In 2009/2010 waren het Inter, Barca, Lyon en Munchen in de CL, maar deden de Engelsen het goed in de EL.
In 2010/2011 waren het de Portugezen die het goed deden in de EL, terwijl die in de CL niks te vertellen hadden.
Vorig jaar was Spanje overheersend in de EL, maar bestond de CL-finale uit Chelsea tegen Munchen.
Dit jaar geldt hetzelfde. Twee maal Duitsland en Spanje in de CL, maar de laatste Spaanse club was er in de achtste finales al uit. Alle Duitsers strandden daarvoor zelfs al.

Fijn, Real. Daartegen heeft Dortmund denk ik de meeste kans.

jasper1991 schreef:
maar ik denk een volledig Spaanse.

Dat vrees ik ook ja. Ik zie Dortmund (helaas) niet nog een keer stunten tegen Real. Barca maakt het karwei in eigen huis af tegen Bayern.

Mwah, Dortmund heeft niet gestunt tegen Real, ze waren gewoon twee keer de betere. Ben verder benieuwd in hoeverre Bayern Kroos nog gaat missen.

Als je de teams met elkaar vergelijkt dan is het uiteraard een stunt als Dortmund de bovenliggende partij is.

Stijn_Slayer
Mourinho heeft de boel toch wel weer aardig op de rails gekregen en hem kennende heeft hij Dortmund al tot in detail geanalyseerd. Als hij tegen Barcelona een effectieve speelwijze kan vinden, kan hij dat vast ook tegen Dortmund.

yes finale Barça - Dortmund

Yes, finale Bayern - Real.

No, finale Barca - Real

He$$el_01 schreef:
Yes, finale Bayern - Real.

Cured
Die kans is heel aannemelijk.

Yes, finale Barca - Real.

Bayern - Dortmund lijkt me ook wel grappig. En dan naar een Duitse zender gaan kijken

Duits heeft nl wel de mooiste voetbalwoorden En ik ben dat Kontiki-voetbal en de wijze waarop de NOS erover zwatelt echt wel zat.

Eerlijk gezegd zie ik Barça nog wel een zeperd halen - maar ja Bayern en Dortmund zijn ook niet echt vormvast.

Bayern niet vormvast? Ze hebben dit seizoen inderdaad al twee wedstrijden verloren...

Thuis tegen Arsenal waren ze ook erg sterk.

Nicolage Rico schreef:
Yes, finale Barca - Real.

Waarom roept niemand Bayern - Dortmund

Cured
Zou op zich ook wel mogen wat mij betreft.

Joy4ever schreef:
Thuis tegen Arsenal waren ze ook erg sterk.

Ja, dat is inderdaad één van die twee wedstrijden. Heel goed.

Joy4ever schreef:
(quote)

Waarom roept niemand Bayern - Dortmund

Dat riep ik ook mein bester Fussballfreund

@H01 - een finale is maar één wedstrijd: geen kans om uit te lopen of te repareren

Mjuman schreef:
Bayern - Dortmund lijkt me ook wel grappig. En dan naar een Duitse zender gaan kijken

Duits heeft nl wel de mooiste voetbalwoorden .
Anschlusstor? Draufgaenger? Ausputzer?

Cured
Schlachtenbummler ?

Mjuman schreef:
(quote)

Dat riep ik ook mein bester Fussballfreund

@H01 - een finale is maar één wedstrijd: geen kans om uit te lopen of te repareren

Daar gaat het niet om.

He$$el_01 schreef:
(quote)

Daar gaat het niet om.

Om Sjef van Oekel te citeren: "Waar gaat het nou helemaal om, reeds?"

Over twee wedstrijden is 1 minder sterke minder problematisch dan over 2 wedstrijden - maar goed. En Barça is een beetje een 'Angstgegner' (nog zo'n mooi Duits voetbalwoord) voor Bayerm.

jasper1991 schreef:
(quote)
Anschlusstor? Draufgaenger? Ausputzer?

Laatst bij de interlands hoorde ik alutreffer voorbij komen.

Flanke, Kampfgeist, Rückfallzieher, na so etwas (vertaling: "moet er nog zand zijn"). Duitsers hebben ook nooit een afspraak, die haben ein Termin vereinbart en bringen die Computer hoch - naar zolder denk je dan; nee hoor ze starten gewoon de boel op

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:06 uur

geplaatst: vandaag om 03:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.