MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Het gaat me om deze uitspraak:
maar ja Bayern en Dortmund zijn ook niet echt vormvast.

Als je Bayern en Dortmund al niet vormvast vind, wie dan wel? Willen II?

Bayern heeft in het hele seizoen pas twee wedstrijden verloren en Dortmund is de enige club die in de CL nog niets heeft verloren. Redelijk vormvast als je het mij vraagt.

He$$el_01 schreef:
Het gaat me om deze uitspraak:
(quote)

Als je Bayern en Dortmund al niet vormvast vind, wie dan wel? Willen II?

Bayern heeft in het hele seizoen pas twee wedstrijden verloren en Dortmund is de enige club die in de CL nog niets heeft verloren. Redelijk vormvast als je het mij vraagt.

Mijn quichevorm is erg vormvast, ook bij 225 graden - altijd dezelfde prestatie. Als je niet bedoelt wat ik snap, hoe snap jij dan wat ik bedoel? BD m.n had er zomaar uit kunnen vliegen tegen Malaga - hoezo vormvast? En ook Bayern heeft momenten dat je denkt, nou ...

Vormvast? Vooruit hier komt ie: PSV met Alex en Gomes - vormvast van achteruit

Mjuman, je kan toch niet ontkennen dat zowel Real Madrid en Barcelona dit seizoen nog veel vaker momenten hebben dat je denkt, nou...?

Wat mij betreft staan Real, Bayern en Barcelona ongeveer op dezelfde hoogte qua kanshebbers en BD zit daar net iets onder.

PSV is de afgelopen jaren ook constant wisselvallig. Dat is ten minste één ding wat vast staat.

chevy93 schreef:
PSV is de afgelopen jaren ook constant wisselvallig. Dat is ten minste één ding wat vast staat.

Sjef wat schrijf je weer zeldzaam lelijke zinnen, en semantisch 'very slippery' - ik heb sneeuwkettingen over mijn scherm gelegd om dit veilig te kunnen lezen.

Zoek eens op wat het verschil is tussen tenminste en ten minste, dan worden je zinnen veel minder tegenstrijdig dan zij nu de facto zijn. Overigens heb ik nergens beweerd dat het huidige PSV niet wisselvallig zou zijn, maar dat geldt voor 90% van alle ploegen, ook voor Ajax (ik noem Ado Den Haag en FC Utrecht).

Vond zowel bij BM als bij BD in de bewuste CL-wedstrijden de inzinking (Arsenal en Malaga) frappant. Op mentaliteit (Kampfgeist, nietwaar) zullen ze het zeker redden - alhoewel artisticiteit (Barça) en geniepigheid/hufterigheid (Real - we kennen de namen, Pepe en zo) de major assets der Spaanse opponenten zijn.

Roughly speaking heb je gelijk. Robben, Ribery, Goetze en Rolls-Reus lijken me nou echter geen spelers die het puur van Kampfgeist moeten hebben. Een term als 'constant' is natuurlijk ook altijd relatief. Wellicht dat BM en BD in de CL tegen gelijkwaardige ploegen speelden en dan ben je de ene keer beter en de andere keer minder, zonder dat dit buitenproportionele vormen aan hoeft te nemen.

Nog een aanvulling; 'k besef dat als je naar de coaches kijkt, je een ander beeld krijgt: Mourinho is imo de meest gehaaide coach en die van Barça de minste. Klopp (m.n als motivator, aanjager) vind ik beter dan Heynckes.

In een finale zal het tactisch vermogen van een coach medebepalend zijn - wat dat betreft zijn de komende twee halve finales al een aardige indicatie. Op een halve finale Barça - Real zat niemand eigenlijk te wachten, net zo min als op een dergelijke finale

Mjuman schreef:
maar dat geldt voor 90% van alle ploegen,
Welke 10% is dan wel constant? Als je Barça en Bayern nog niet eens constant vindt...

Mjuman schreef:
(quote)

Sjef wat schrijf je weer zeldzaam lelijke zinnen, en semantisch 'very slippery' - ik heb sneeuwkettingen over mijn scherm gelegd om dit veilig te kunnen lezen.

Zoek eens op wat het verschil is tussen tenminste en ten minste, dan worden je zinnen veel minder tegenstrijdig dan zij nu de facto zijn. Overigens heb ik nergens beweerd dat het huidige PSV niet wisselvallig zou zijn, maar dat geldt voor 90% van alle ploegen, ook voor Ajax (ik noem Ado Den Haag en FC Utrecht).

Vond zowel bij BM als bij BD in de bewuste CL-wedstrijden de inzinking (Arsenal en Malaga) frappant. Op mentaliteit (Kampfgeist, nietwaar) zullen ze het zeker redden - alhoewel artisticiteit (Barça) en geniepigheid/hufterigheid (Real - we kennen de namen, Pepe en zo) de major assets der Spaanse opponenten zijn.

Natuurlijk hebben ze beiden hun mindere wedstrijden gehad, en Dortmund had er zelfs uit kunnen (moeten?) liggen. Maar over het gehele seizoen bekeken, met de beker en de competitie erbij, zijn deze teams een stuk constanter dan Barcelona en Real Madrid. Bij het verlies van Bayern tegen Arsenal had onderschatting een duidelijk aandeel. Daarnaast viel het tweede doelpunt pas laat in de tweede helft en was Bayern eigenlijk de hele wedstrijd de betere partij. Dortmund had het tegen Malaga in de eerste wedstrijd al lang al af moeten maken, en misschien ging dat na een tijdje toch in de koppies meespelen.

Maar zoals hierboven al wordt gezegd, als de Bayern en Dortmund al niet constant vind, wie dan wel? Barcelona en Real zijn dit seizoen een stuk wisselvalliger en vooral Barcelona heeft het ook al een aantal keren erg moeilijk gehad in de CL dit seizoen.

Stijn_Slayer
Barcelona heeft aan het begin van dit jaar ook wel redelijk wat mazzel gehad, maar zij wonnen die wedstrijden dan nog. De meesten lopen achter de mediapolonaise aan zonder de wedstrijden daadwerkelijk gezien te hebben. Dan krijg je dus zo'n NOS-feestje als we nu hebben; alles uit Spaans-Friesland is groots.

Cured
Stijn_Slayer schreef:
Spaans-Friesland

Lijkt me een heerlijke provincie ; groene weiden, lekker weer en nuchtere mensen.

Stijn_Slayer
Paspoort wel gereed houden!

Cured
Ha .

Elf stedentocht in de zon

En noemen we Baskenland dan Spaans Limbabwe? Lijkt mij de omgekeerde wereld!

Baskisch lijkt minder op Spaans nl dan Catalaans op Castiliaans (wat de taalnorm is geworden). Vanuit het evenredigheidsprincipe zou je dan een andere parallel verwachten

Nog even over dat constante van de Duitse ploegen: trend en indruk zijn twee verschillende grootheden. Denk aan de statisticus die verdronk in water met een gemiddelde diepte van 1 meter - dat water was modaal (lees 'vrij constant') ondiep, maar de statisticus heeft het niet overleefd

De indruk bij zowel BM als BD bestond dat ze het in bepaalde wedstrijden uit handen konden geven - ik ga niet de wedstrijden herhalen. De aardigheid wil dat juist de toevalsfactoren - die niet in statistieken te vatten zijn - vaak bepalend zijn voor het resultaat. Niemand had vorig jaar Chelsea als winnaar verwacht

Geeft Vitesse even een 0-3 voorsprong weg.

Roda volgende week dan maar de genadeklap voor Vitesse. Maar eerst maar eens winnen van RKC vandaag en hopen op een gunstig resultaat bij PSV-Ajax.

Zeer positief! Dat Ajax vanavond niet winne.

Ja, eerst maar eens RKC overwinnen.

Zou Erwin z'n broer een braaf handje geven en zullen ze elkaar, indien nodig, nog de huid volschelden? Zou Erwin nog een tactiek hebben doorgenomen die moet leiden tot drie keer een kopdoelpunt van Pelle? Ben erg benieuwd. Uit puur Rotterdam Zuid oogpunt bekeken is een overwinning van PSV inderdaad ook gewenst. Voor de kansen van Feyenoord en voor het verloop van de rest van de competitie.
Maar eerlijk gezegd zie ik PSV nog niet zo gemakkelijk winnen. Helaas.

De spanning blijft te snijden...

Gelijkspel is op zich ook prima. Alleen wanneer Ajax wint hebben we een probleem.

Vitesse moet het weer laten liggen tegen een kleintje.

Volgende week zullen ze wel weer winnen, want tot nu toe hebben ze vrijwel alle grote duels gewonnen. En sinds Bony terug is, hebben ze sowieso alles gewonnen op gister na dan.

jasper1991 schreef:
Gelijkspel is op zich ook prima. Alleen wanneer Ajax wint hebben we een probleem.

Bij een gelijkspel ben je nog steeds afhankelijk van Ajax en zitten wij dus nog steeds op rozen.

Ook bij winst PSV zijn we afhankelijk van Ajax. Dat gaat om één puntje en in het geval van gelijkspel zijn we ook nog eens PSV voorbij (indien Feyenoord wint uiteraard).

Vanmorgen heb ik mijn eerste volledige formule 1-race van het seizoen gezien. God bless the BBC, omdat zij nog wel de moeite hebben genomen om van 10 races de uitzendrechten te kopen.

De Grand Prix van China was een mooie dit jaar. Het feit dat de zachte banden maar een rondje of 7 meegingen maakte het strategisch sowieso al erg interessant, maar ook daarnaast gebeurde er genoeg boeiends. Het bizarre uitvallen van Webber, de rookiecrash van Gutierrez (zag er erg knullig uit) en de inhaalrace van Vettel op het einde maakten er een leuke race van.
Zonde van Giedo van der Garde er weer zo weinig van bakte. Maar goed, die Caterhams zijn dan ook niet vooruit te branden. De Williams' waren ook bizar slecht vandaag trouwens Die gaan een zwaar seizoen tegemoet.

herman schreef:

Volgende week zullen ze wel weer winnen, want tot nu toe hebben ze vrijwel alle grote duels gewonnen. En sinds Bony terug is, hebben ze sowieso alles gewonnen op gister na dan.
PSV thuis hebben ze ook gelijkgespeeld.

jasper1991 schreef:
Ook bij winst PSV zijn we afhankelijk van Ajax. Dat gaat om één puntje en in het geval van gelijkspel zijn we ook nog eens PSV voorbij (indien Feyenoord wint uiteraard).

Oh ja, jullie letten natuurlijk ook op PSV in die zin. Ik dacht meer aan een scenario waarbij jullie helpen de tweede plaats veilig te stellen door PSV te verslaan. Lijkt me een stuk leuker scenario en zo.

herman schreef:

Je weet dat ze volgende week naar de Kuip moeten en dat een uitoverwinning daar voor zeer weinigen is weggelegd?

AZ binnen 40 minuten al op 3-0 tegen FC Utrecht dat nog 9 man in het veld heeft. Gewoon supersportief van FC Utrecht om AZ zo te helpen.

musician schreef:
(quote)

Je weet dat ze volgende week naar de Kuip moeten en dat een uitoverwinning daar voor zeer weinigen is weggelegd?

Ja, daarom juist. Vitesse niets meer nu Bony weer terug is van de Africa Cup en al helemaal niet tegen de grote ploegen. Ze hebben uit ook bij PSV en Ajax gewonnen. Voor mij waren ze na Ajax de tweede favoriet voor de titel, tot gister dan. Al gaf (en geef) ik Ajax nog steeds wel de grootste kans (60% ofzo) op de titel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:45 uur

geplaatst: vandaag om 04:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.