Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2013, 13:54 uur
chevy93 schreef:
[Vitesse met 55 punten. FC Twente en FC Utrecht hebben er 63, resp. 62. Oh wacht...
[Vitesse met 55 punten. FC Twente en FC Utrecht hebben er 63, resp. 62. Oh wacht...
Volgens dat onderzoekt blijft de top 4 ongewijzigd, dus die punten van Twente en Utrecht zullen dan ook wel minder zijn dan ze in werkelijkheid zijn lijkt me zo. Maar wellicht mis ik iets hier.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:23 uur
Ze hebben alleen naar de top 4 gekeken, dus over Twente en Utrecht kun je niks zeggen.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:45 uur
Zielig voor Ajax zeg, eigenlijk hadden ze dus 88 punten moeten hebben.
Misschien kunnen ze die bij het begin van de volgende competitie krijgen, als een soort compensatie, want dit gun je natuurlijk niemand.
Misschien kunnen ze die bij het begin van de volgende competitie krijgen, als een soort compensatie, want dit gun je natuurlijk niemand.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 14:53 uur
Dat mensen hier aandacht aan schenken en gaan cijferneuken omdat ze ervoor betaald worden, dat wil er bij nog wel in; dat een muziekliefhebber die aan passieve sport doet, hier nog tijd aan besteedt zonder nog de werkelijke waarde van dit (empirische?) onderzoek in twijfel te trekken ...
NRC verwart vaak serieus kwantitatief onderzoek met kwalitatief onderzoek; fijn ze hebben weer wat kopij geleverd en voor wat reuring in de zgn social media gezorgd.
NRC verwart vaak serieus kwantitatief onderzoek met kwalitatief onderzoek; fijn ze hebben weer wat kopij geleverd en voor wat reuring in de zgn social media gezorgd.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 mei 2013, 14:54 uur
Leeft Jan Keizer nog? Nee niet die zanger, die ander. Als ze die nog achter de rollator weg kunnen plukken en een fluitje in zijn mond stoppen dan praten we volgend jaar weer heel anders.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 15:15 uur
chevy93 schreef:
Dit was hetzelfde onderzoek(?) vorig jaar:
'Ajax punt te weinig, Feyenoord vier punten minder, PSV drie teveel' - voetbalzone.nl
'Ajax punt te weinig, Feyenoord vier punten minder, PSV drie teveel'
Donderdag, 10 mei 2012 om 00:00
Volgens een onderzoek van NRC Next zijn de scheidsrechterlijke dwalingen nauwelijks van invloed geweest op de stand van de competitie. De arbiters zouden in 35 procent van de wedstrijden een cruciale fout hebben gemaakt. NRC Next bekeek alle duels en beoordeelde zelf op basis van videobeelden foutieve beslissingen van scheidsrechters die tot doelpunten en rode kaarten leidden.
(quote)
Vitesse met 55 punten. FC Twente en FC Utrecht hebben er 63, resp. 62. Oh wacht...Dit was hetzelfde onderzoek(?) vorig jaar:
'Ajax punt te weinig, Feyenoord vier punten minder, PSV drie teveel' - voetbalzone.nl
'Ajax punt te weinig, Feyenoord vier punten minder, PSV drie teveel'
Donderdag, 10 mei 2012 om 00:00
Volgens een onderzoek van NRC Next zijn de scheidsrechterlijke dwalingen nauwelijks van invloed geweest op de stand van de competitie. De arbiters zouden in 35 procent van de wedstrijden een cruciale fout hebben gemaakt. NRC Next bekeek alle duels en beoordeelde zelf op basis van videobeelden foutieve beslissingen van scheidsrechters die tot doelpunten en rode kaarten leidden.
Niet gegeven penalty's dit seizoen:
• Feyenoord 7X
• Ajax 7X
• PSV 4X
• Vitesse 1X
Aldus de Twitter van Thijs Zonneveld (ook journalist bij het NRC)
0
geplaatst: 15 mei 2013, 15:22 uur
Teunnis schreef:
Ze hebben alleen naar de top 4 gekeken, dus over Twente en Utrecht kun je niks zeggen.
Oh, dus het onderzoek is nog veel zinlozer en nietszeggender dan ik had gevreesd.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 15:43 uur
Verbaast je dat nog van een krant die These Days zijn hoofdkantoor en redactionele zetel in Amsterdam heeft? 't was niet genoeg dat Volkskrant, Trouw en Parool er zaten, NRC moest er ook nog heen. Alleen vanuit SM - alhoewel dat weer een term van vroegah schijnt te wezen - handhaaf ik m'n abonnement nog.
Van de krant (en advertenties) alleen kennen ze niet meer vreten, dus komt er ook nog een café-restaurants, wijn, reizen, andere handel en 'events' - gone are the days of wine and roses
Van de krant (en advertenties) alleen kennen ze niet meer vreten, dus komt er ook nog een café-restaurants, wijn, reizen, andere handel en 'events' - gone are the days of wine and roses

0
geplaatst: 15 mei 2013, 16:40 uur
Het ligt er natuurlijk ook aan in welke wedstrijden de penalty's niet zijn gegeven. Voor het zelfde geld zijn het 7 niet gegeven penalty's in toch al een gewonnen wedstrijd. Dat veranderd de stand niet.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 16:42 uur
Kill_illuminati schreef:
Het ligt er natuurlijk ook aan in welke wedstrijden de penalty's niet zijn gegeven. Voor het zelfde geld zijn het 7 niet gegeven penalty's in toch al een gewonnen wedstrijd. Dat veranderd de stand niet.
Hetzelfde geldt voor het onnozele onderzoek van het NCR aan de hand van scheidsrechterlijke dwalingen.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 17:56 uur
Zijn er ook nog gegevens over deze periode, of ben ik dan de gebeten hond 

0
geplaatst: 15 mei 2013, 18:23 uur
Teunnis schreef:
Ik denk dat FC Utrecht dan kampioen was geworden

Wat een onrecht is ons aangedaan

Je kunt dan ook wel gaan roepen dat de Africa Cup in Januari een enorm stukje competitievervalsing veroorzaakt (Vitesse zonder Bony etc etc), evenals die belachelijk transferdeadline van 31 Augustus als de Eredivisie al 4 weken aan de gang is, zeker komend seizoen wanneer men reeds start in het eerste weekeinde van Augustus vanwege de WK in 2014.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 21:19 uur
Rudi S schreef:
(afbeelding)

(afbeelding)

0
geplaatst: 15 mei 2013, 22:43 uur
Chelsea 
En de Cl en de EL in bezit, dat is volgens mij nog nooit eerder gebeurd.
Eerste helft was niet zo veel aan, maar de tweede helft was erg leuk om naar te kijken.

En de Cl en de EL in bezit, dat is volgens mij nog nooit eerder gebeurd.
Eerste helft was niet zo veel aan, maar de tweede helft was erg leuk om naar te kijken.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 23:06 uur
Bah...niet te geloven dat Chelsea met dat vreselijke anti-voetbal 2 jaar achtereenvolgens succes heeft 

0
geplaatst: 15 mei 2013, 23:10 uur
Vanavond was toch geen anti-voetbal? Blijkbaar heb ik heel wat anders gezien.
Rare term vind ik dat trouwens, doet me meer denken aan een team wat niet op komt dagen.
Rare term vind ik dat trouwens, doet me meer denken aan een team wat niet op komt dagen.

0
geplaatst: 15 mei 2013, 23:14 uur
Laat ik het dan zo zeggen, ik heb vanavond maar 1 ploeg gezien die echt wilde voetballen en dat was Benfica.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 23:15 uur
Chelsea 
Anti-voetbal
Echt weer zo'n typische nietszeggende term uit de voetbalwereld.

Anti-voetbal

Echt weer zo'n typische nietszeggende term uit de voetbalwereld.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 23:29 uur
Echt voetballen, goed verdedigen en op de counter spelen is dus niet echt voetballen?
Benfica heeft een heel goed team en spelen leuk voetbal, maar vanavond was het toch vooral doelloos rondtikken. Chelsea was gewoon veel doelgerichter.
Benfica heeft een heel goed team en spelen leuk voetbal, maar vanavond was het toch vooral doelloos rondtikken. Chelsea was gewoon veel doelgerichter.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 23:38 uur
Mijn sympathieën lagen en liggen bij Benfica. Chelsea doet me denken aan de studentendipso vroeger: was je bezig met een meid - drankje, babbeltje, serieus interesse tonen, effe dansen, kortom the real prince charming act; komt er zo'n alpha-hunk rondhangen en die maakt precies gebruik van het moment dat your defenses are down (of je bent net pissen) en hoppa hij scoort.
Chelsea is altijd een patsersclub geweest de laatste 10 - 15 jaar, veel fout volk. Arsenal, Spurs, zelfs QPR, Westham en Crystal Palace zijn een stuk sympathieker. Chelsea is altijd de club van de parvenu's en de nouveau riche geweest.
Gaandeweg kreeg ik steeds meer het gevoel dat Benfica het schip in zou gaan. Anti-voetbal: is voetbal waar je niet voor je lol naar kijkt, omdat je hoopt dat er toch nog rechtvaardigheid is in de wereld. Al is het wel een troost dat Portugezen (fado, nietwaar) mooi kunnen rouwen.
The public gets what the public wants zong Paul Weller (The Jam) en zo ist maarnet
Chelsea is altijd een patsersclub geweest de laatste 10 - 15 jaar, veel fout volk. Arsenal, Spurs, zelfs QPR, Westham en Crystal Palace zijn een stuk sympathieker. Chelsea is altijd de club van de parvenu's en de nouveau riche geweest.
Gaandeweg kreeg ik steeds meer het gevoel dat Benfica het schip in zou gaan. Anti-voetbal: is voetbal waar je niet voor je lol naar kijkt, omdat je hoopt dat er toch nog rechtvaardigheid is in de wereld. Al is het wel een troost dat Portugezen (fado, nietwaar) mooi kunnen rouwen.
The public gets what the public wants zong Paul Weller (The Jam) en zo ist maarnet

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 mei 2013, 23:46 uur
Mjuman schreef:
Chelsea doet me denken aan de studentendipso vroeger: was je bezig met een meid - drankje, babbeltje, serieus interesse tonen, effe dansen, kortom the real prince charming act; komt er zo'n alpha-hunk rondhangen en die maakt precies gebruik van het moment dat your defenses are down (of je bent net pissen) en hoppa hij scoort.
Chelsea doet me denken aan de studentendipso vroeger: was je bezig met een meid - drankje, babbeltje, serieus interesse tonen, effe dansen, kortom the real prince charming act; komt er zo'n alpha-hunk rondhangen en die maakt precies gebruik van het moment dat your defenses are down (of je bent net pissen) en hoppa hij scoort.

Ik ben sowieso wel van de vergezochte metaforen, maar deze is echt genieten.
0
geplaatst: 15 mei 2013, 23:51 uur
Ik vond een interessant feitje:
Fernando Torres is a currently a reigning World Cup winner, European Championship winner, Champions League winner & Europa League winner.
Fernando Torres is a currently a reigning World Cup winner, European Championship winner, Champions League winner & Europa League winner.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 11:48 uur
0
geplaatst: 16 mei 2013, 12:05 uur
Kill_illuminati schreef:
Toch niet slecht voor een spits, die de laatste seizoenen 1 op 5 loopt

0
geplaatst: 16 mei 2013, 12:08 uur
Bovendien heeft hij in twee verschillende EK-finales en nu in een Europa League-finale gescoord. Ook geen slechte statistieken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 mei 2013, 12:24 uur
Mjuman schreef:
Arsenal, Spurs, zelfs QPR, Westham en Crystal Palace zijn een stuk sympathieker. Chelsea is altijd de club van de parvenu's en de nouveau riche geweest.
Arsenal, Spurs, zelfs QPR, Westham en Crystal Palace zijn een stuk sympathieker. Chelsea is altijd de club van de parvenu's en de nouveau riche geweest.
QPR ook hoor. Daar zitten nu van die achterlijke bestuurders die bij elke paar verloren wedstrijden de trainer wegsturen. Je moet die documentaire The Four Year Plan maar eens bekijken, onbedoeld hilarisch.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 12:26 uur
Ward schreef:
Bovendien heeft hij in twee verschillende EK-finales en nu in een Europa League-finale gescoord. Ook geen slechte statistieken.
En speelt in een team dat oogt als een door Vikingen platgebrand dorp

Het mooiste aan Chelsea zijn de kapsels

@Stijn: ik heb mijn Londense vrienden al een tijdje niet meer gesproken, vandaar!
0
geplaatst: 16 mei 2013, 12:29 uur
Eva is het mooiste aan Chelsea.
Je hebt niet echt op zitten letten gister Mjuman.
Je hebt niet echt op zitten letten gister Mjuman.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.