MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Daarom kan sport soms zo geniepig en hatelijk zijn.

Vooral die snelle counter na die tweede misser is ook weergaloos!

Coentrão snapt niet dat hij niet in de selectie zit tegen Espanyol.

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iAEFIaiqHc0[/embed]

Het was ook karma hè bij de Watford wedstrijd. Knockaert ging maar al te graag liggen om die penalty te versieren. Ach ja, volgend jaar beter voor Leicester.

Briljante ontknoping !!!

Volgens het AD is Dortmund rond met Kevin de Bruyne als opvolger voor Mario Götze.

Hendrik68
Briljante ontknoping !!!

Zoiets verzin je inderdaad niet.

Ook een briljante ontknoping in de NHL, waar de Rangers het opnamen tegen de Washington Capitals. Washington had het thuisvoordeel. Alle thuiswedstrijden werden krap gewonnen door de thuisclub waardoor het 3-3 stond en de laatste wedstrijd de beslissing moest brengen in Washington. Dat zag er dus niet best uit voor de Rangers. Maar de Rangers gaven een ware demonstratie in de hoofdstad en maakten de Capitals met 5-0 in. Op naar de volgende ronde.

Ik blijf het overigens vreemd vinden dat bijna alle voetbalbeslissingen nog voor het begin van de lente moeten vallen en dat vrjwel alle zaalsporten veel later beslist worden.

Hendrik68 schreef:
Ook een briljante ontknoping in de NHL, waar de Rangers het opnamen tegen de Washington Capitals. Washington had het thuisvoordeel. Alle thuiswedstrijden werden krap gewonnen door de thuisclub waardoor het 3-3 stond en de laatste wedstrijd de beslissing moest brengen in Washington. Dat zag er dus niet best uit voor de Rangers. Maar de Rangers gaven een ware demonstratie in de hoofdstad en maakten de Capitals met 5-0 in. Op naar de volgende ronde.

Gekeken op ESPN America? Helaas gaat deze zender mogelijk eind Juli in Nederland verdwijnen. Ik volg hier het Amerikaanse Honkbal, balen als dat gebeurt.

Hendrik68
Dat meen je toch niet he? Dat zou voor mij dramatisch zijn als trouw volger van de NFL en NHL, maar soms ook zeker honkbal. Alleen basketball vind ik niks, maar de NBA was toch al niet op ESPN.

Edit: Ik vind net deze link. Balen.

Totaal TV | Einde ESPN America in zicht - totaaltv.nl

Ik baal er zelf ook van. Lijkt weer een geldkwestie te zijn.

Voor Major League Baseball moet je dan naar Internet en een abonnementje nemen bij mlb.tv maar de beeldkwaliteit daarvan haalt het niet bij ESPN. Ik hoop dat Sport1 wellicht iets kan doen maar in deze tijden weinig kans vrees ik.

Hendrik68 schreef:
Ik blijf het overigens vreemd vinden dat bijna alle voetbalbeslissingen nog voor het begin van de lente moeten vallen en dat vrjwel alle zaalsporten veel later beslist worden.
Voetbal houdt rekening met play-offs, die worden nu nog allemaal gespeeld. Overigens weet ik dat volleybal, handbal en meer van dat soort sporten ook al (bijna) afgelopen zijn, dus ik weet niet wat je bedoelt met "vrijwel alle zaalsporten"?

En volgens mij is het al 2 maanden lente?

Volgens mij is het trefbalseizoen pas net begonnen...

Running On Empty schreef:
Ik baal er zelf ook van. Lijkt weer een geldkwestie te zijn.

Voor Major League Baseball moet je dan naar Internet en een abonnementje nemen bij mlb.tv maar de beeldkwaliteit daarvan haalt het niet bij ESPN. Ik hoop dat Sport1 wellicht iets kan doen maar in deze tijden weinig kans vrees ik.

Volgens mij wil de nieuwe eigenaar van Eredivisie Live zich ook niet alleen op voetbal gaan richten in Nederland, dus wie weet komen er daar nog wel een paar sporten bij.

Hendrik68
O is het al 2 maanden lente Chevy? Nou daar merk ik hier in Drenthe (voor jou Siberie) nog knap weinig van.

Wat ik bedoel te zeggen Chevy is dat zaalsporten zo ongeveer stoppen als het mooi weer wordt en op het moment dat het ideaal voetbalweer is dan is al het voetbal alweer afgelopen. In jaren zonder grote toernooien kan je makkelijk tot half juni doorgaan. Ik weet zeker dat diverse wedstrijden in Nederland in juni veel beter bezocht worden dan op een vrijdagavond in februari.

Zoals je zelf al zegt, in de jaren met grote toernooien kan dat gewoon niet. Aangezien die toernooien om de twee jaar zijn slaat het nergens op om dat jaar ertussen dan het hele schema aan te passen. Daarnaast beginnen sommige teams eind juli begin augustus al weer met de voorrondes van de CL en EL en hebben ze daarvoor ook nog een voorbereiding nodig.

Hendrik68
Ja dat snap ik ook wel, maar die hele EL en CL moet af van de voorrondes. Die hele competitie moet veel kleiner van opzet. Er komt in de voorrondes al nauwelijks iemand naar het stadion, dus het nut ontgaat mij volledig. Er is geen schema te bedenken waarin spelers naast competitie ook nog voorrondes EL of Cl moet spelen, dan ook nog voor hun land uit moeten komen, dat ze dan ook nog ergens rust krijgen. Je moet sowieso naar een week of 6 tot 8 rust. Dus dat moet eerst geregeld worden. Doet men dat niet, ja dan houdt het op. Dan maar op deze manier doorgaan. Kan Utrecht nog 4 wedstrijden buffelen om over 4 weken weer in de voorbereiding te gaan voor 1 of 2 voorrondes EL, kost alleen maar geld en de voorbereiding op de nieuwe competitie is al naar de haaien.

Sowieso moet die hele EL afgeschaft worden, hoewel de clubs die net te klein zijn voor de CL het daar niet eens mee zullen zijn. Maar als je twee dagen naar de beste clubs van de wereld hebt zitten kijken (met een beetje mazzel), is die dag EL daarna gewoon heel erg matig, vind ik dan. Die voorrondes zijn dan inderdaad nog het ergst. Maar dit is waarschijnlijk gewoon gedaan zodat het voor de meeste clubs nog interessant is om na 3/4 competitie gespeeld te hebben nog ergens voor te strijden.

Je kunt toch ook gewoon op dinsdag de EL spelen en op woensdag en donderdag de CL? Ik ga sowieso al geen drie avonden voetbal achter elkaar kijken en dan helemaal niet als de derde avond minder interessant is dan de eerste twee.
Ben het verder wel eens met Hendrik, het is toch wel ridicuul dat het voetbal in de mooiste maanden van het jaar stil ligt.

De EL afschaffen lijkt me onzinnig, ik zou gewoon weer terug willen naar het KO-systeem. Dat was vroeger veel spannender.

El Ninjo schreef:
Volgens het AD is Dortmund rond met Kevin de Bruyne als opvolger voor Mario Götze.
ik hoop het voor De Bruyne en voor Dortmund

Leuk onderzoeksartikel vandaag in NRC Handelsblad.

Ze hebben systematisch alle wedstrijden van de top 4 bestudeerd, qua goals en rode kaarten.

Ajax heeft bijvoorbeeld vier onterecht afgekeurde goals gehad, tegenover 0 onterecht goedgekeurde goals. Een score dus van -4.

Bij Feyenoord was deze score +6 (1 onterecht afgekeurde goal, tegenover 7 onterecht goedgekeurde goals).

Ze hebben ook gekeken naar onterecht onthouden strafschoppen, zowel voor de tegenstanders als voor de ploeg zelf. Bij Ajax is het saldo opnieuw negatief. Tegenstanders hadden 1 strafschop meer moeten krijgen, Ajax zelf 7 meer.

Niet elke dwaling is even erg, het kost niet altijd punten en levert ook niet altijd punten op. Maar soms wel. Gebaseerd op een vrij complex (maar uiteraard arbitrair) rekenmodel, stelt NRC dat Ajax bij perfecte arbitrage 6.63 punten meer had moeten hebben. PSV had juist 2.22 punten minder moeten hebben, Feyenoord 4.31 punten en Vitesse zelfs 8.35

De eindstand had dus niet moeten zijn:
1. Ajax 76
2. PSV 69
3. Feyenoord 69
4. Vitesse 64

Maar:

1. Ajax 82
2. PSV 66
3. Feyenoord 64
4. Vitesse 55

Ik ben zelf eigenlijk wel eens benieuwd naar de statistieken voor Roda want als er in mijn perceptie 1 ploeg dit jaar benadeeld is zijn zij het wel.

Perfecte arbitrage, dus vrije trappen, gele kaarten, buitenspel etc is ook mee genomen?
En onterecht afgekeurd bij 3-0 voordeel levert dus niets extra's bla, bla.
Overigens vind ik dit ook nog een raar onderzoek.
bv, Ajax heeft wat doelpunten afgekeurd gekregen in de thuiswedstrijd tegen Ajax, echter waarom zou je er van uitgaan als zo'n doelpunt (2-0 voor Ajax) wel goed gekeurd wordt, ADO niet meer op 2-2 kan komen.
Het zelfde geld voor de wedstrijd van Feyenoord afgelopen zondag, indien het doelpunt (doelpoging) van Pelle wordt afgekeurd, betekend dit dan dat Feyenoord niet meer aanzet om toch te scoren?
NRC bevriest blijkbaar daarna de wedstrijd.

Rudi S schreef:

En onterecht afgekeurd bij 3-0 voordeel levert dus niets extra's bla, bla.

Dat is dus wel meegenomen..lezen is natuurlijk ook een kunst.

En ik snap verder ook wel dat je hier een hoop op/aanmerkingen over kunt hebben en dat je zo'n artikel niet doodserieus moet nemen.

Ik heb het artikel niet gelezen, vandaar ook mijn ????
Maar ik krijg de indruk uit het stukje dat jij schrijft dat dit een volstrekt onzinnig onderzoek is wat betreft de doortelling van punten.
Immers een wel/niet gegeven doelpunt verandert de wedstrijd, toch?
edit; of ben ik nu een spelbederver

Klopt wat je zegt, daarom moet je het ook niet doodserieus of echt letterlijk nemen.

NRC heeft er qua doortelling van punten een rekenmodel aangehangen en ook dat is uiteraard (wat ik al aangeef) arbitrair...maar op zich vind ik wel dat het wel een "indicatie" geeft om "algemeen" te stellen of een ploeg over het seizoen heen benadeeld is of bevoordeeld.

Levert wel een aardverschuiving op qua stand zeg. Oh wacht...

Ja hoor, ik dacht dat alleen HEAO'ers BE aan cijferneuken deden. Blijkt het ook hier volop te gebeuren. Statistiek is immers de wetenschap die durft te stellen dat een mens die met zijn ene been op een warme kookplaat staat en met zijn andere in een bak met ijswater gemiddeld een behagelijke temperatuur moet kennen.

En dan heb ik het nog niet eens over de statisticus die verdronk in water met een gemiddelde diepte van 0,80 meter. Mij is al eerder opgevallen dat op statistische gegevens berustende uitspraken in NRC(Next) waaraan vervolgens een kwalificatieve waarde wordt toegekend minimaliter cum grano salis moeten worden genomen.

Financiële wetmatigheid leert mij namelijk dat de vrijerij van PCM (moeder) met Apax geleid heeft tot een fikse dip voor PCM, dat vervolgens werd overgenomen door een Belgische club (De Persgroep). Sinds die overname is NRC veel populistischer geworden en m.n in het weekend nauwelijks nog de moeite waard om geheel te lezen. Het NRC heeft enorm aan kwalitatieve waarde ingeboet en dat blijkt maar weer eens door dit soort Telegraafachtige knievallen naar de lezer; alhoewel 'lezen'- veelal meer dan koppensnellen of scannen wordt toch niet meer gedaan

Tja , wat dan wel weer vreemd is, het verschil in strafschoppen tussen bv Ajax en Feyenoord , PSV.
Er vanuit gaande dat deze ploegen met name in een thuiswedstrijd vaak in het strafschopgebied van de tegenstander komen, zou ik vergelijkbare aantallen (strafschoppen). verwachten.
Of het De Kuip is of iets anders, Ajax heeft wel een heel net en braaf team en maakt misschien niet zoveel theater??

Rudi S schreef:
Ik heb het artikel niet gelezen,
Dus buiten dat je de theorie erachter niet snapt, heb je ook al niet eens het artikel gelezen? Mmm, k.

Het lijkt mij ook niet zozeer om de precieze getallen te gaan. Eerder om de tendens. Eentje die me hier wel duidelijk lijkt.

Ajax had overigens 88 punten moeten hebben, volgens het NRC.

*Moeten* zelfs, toe maar. Dat worden kamervragen vrees ik.

GrafGantz schreef:
Levert wel een aardverschuiving op qua stand zeg. Oh wacht...
Vitesse met 55 punten. FC Twente en FC Utrecht hebben er 63, resp. 62. Oh wacht...

Dit was hetzelfde onderzoek(?) vorig jaar:
'Ajax punt te weinig, Feyenoord vier punten minder, PSV drie teveel' - voetbalzone.nl

'Ajax punt te weinig, Feyenoord vier punten minder, PSV drie teveel'

Donderdag, 10 mei 2012 om 00:00

Volgens een onderzoek van NRC Next zijn de scheidsrechterlijke dwalingen nauwelijks van invloed geweest op de stand van de competitie. De arbiters zouden in 35 procent van de wedstrijden een cruciale fout hebben gemaakt. NRC Next bekeek alle duels en beoordeelde zelf op basis van videobeelden foutieve beslissingen van scheidsrechters die tot doelpunten en rode kaarten leidden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:24 uur

geplaatst: vandaag om 14:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.