Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2013, 12:31 uur
Kill_illuminati schreef:
Ik vond een interessant feitje:
Fernando Torres is a currently a reigning World Cup winner, European Championship winner, Champions League winner & Europa League winner.
Ik vond een interessant feitje:
Fernando Torres is a currently a reigning World Cup winner, European Championship winner, Champions League winner & Europa League winner.
Hetzelfde geldt voor Juan Mata.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 12:58 uur
Kill_illuminati schreef:
Geen speld tussen te krijgen ....

0
geplaatst: 16 mei 2013, 16:29 uur
En toch al jaren spelen als een drol. Ook geen speld tussen te krijgen 

0
geplaatst: 16 mei 2013, 20:58 uur
Mjuman schreef:
Mijn sympathieën lagen en liggen bij Benfica (...) Chelsea is altijd een patsersclub geweest de laatste 10 - 15 jaar, veel fout volk. Arsenal, Spurs, zelfs QPR, Westham en Crystal Palace zijn een stuk sympathieker. Chelsea is altijd de club van de parvenu's en de nouveau riche geweest. (...)
Mijn sympathieën lagen en liggen bij Benfica (...) Chelsea is altijd een patsersclub geweest de laatste 10 - 15 jaar, veel fout volk. Arsenal, Spurs, zelfs QPR, Westham en Crystal Palace zijn een stuk sympathieker. Chelsea is altijd de club van de parvenu's en de nouveau riche geweest. (...)
Aha. Was gisteren in Amsterdam met een eveneens Feyenoord georiënteerde collega. Op de Nieuwmarkt, rond een uur of half 6, buiten in een kroeg tegenover De Waag. Naast ons een tafel vol met 15 bescheiden Chelsea supporters, daar hadden we eigenlijk geen last van.
Van beide teams liepen veel supporters over en weer, ME-busjes stonden overal klaar, electronische borden door de hele stad met "Welcome Supporters..." en dan de verwijzing om door te lopen naar het Centraal Station. Een geweldig spoor van plastic bierglazen achter zich latend, de supporters hadden een makkelijkere zoektocht naar CS dan Hans en Grietje in het bos.
Wij maakten braaf kennis, als je er niets mee te maken wilt hebben moet je eigenlijk beslissen om ergens anders te gaan zitten, schudden handen en wensten ze succes met de wedstrijd.
Enfin, die Engelsen, in blauwe Samsung t-shirts, hieven naarmate de tijd vorderde met enige regelmaat een voor hen bekend lied aan. Na afloop van een laatste lied en een paar biertjes verder keek ik mijn collega aan "Durf jij?" Hij knikte grijnzend terug. Hebben wij, ten overstaan van die Chelsea supporters, toch een hele nette versie van "hand in hand kameraden" afgestoken!
Werden we toch vuil aangekeken door de ME!
Maar in tijden weer niet zo gelachen. Die Engelsen vonden het ook geweldig. Ze hadden gelijk door over welke club het ging en het leidde verder niet tot ordeverstoringen. Maar ach, ik wil maar zeggen, slecht zijn ze verder niet, die Chelsea supporters. Menig aanhanger van de Engelse club heb ik gedurende de wedstrijd dronken en slapend in een stoel op een terras zien hangen, die had het stadion niet meer gehaald. Ik zag een oudere supporter die ergens op een hoek was gaan liggen en die niet meer overeind wilde komen, werd uitgescholden door een andere 70+ supporter. En eentje viel gewoon helemaal om, met z'n hoofd op de straat., dat was dan weer minder. Gelukkig had hij nog een soort van rugzak om die de klap wat opving.
Ze (een man of 100) hadden rond een kroeg ook een brug in beslag genomen en er spandoeken over gehangen. Vervolgens trakteerden ze de Amsterdammers op een rondje meerstemmig fanatiek zingen waar nog een puntje aan kon worden gezogen.
Ach, die hele finale was een goede financiële injectie voor de noodlijdende Amsterdamse horeca, zo moet je het ook maar zien

0
geplaatst: 16 mei 2013, 21:46 uur
Ik kwam ze dinsdag ook tegen, was me toen helemaal niet bewust van de Europa-cupfinale. Maar toen ik op CS uit de trein stapte, hoorde ik eigenlijk meteen al veel gezang en dat hield pas op toen mijn aansluitende bus een eind op weg was. Vond het wel gezellig. 

0
geplaatst: 16 mei 2013, 22:34 uur
Ja, was dinsdag en woensdag ook in het centrum en het was gezellig met zoveel voetbalsupporters in de stad.
0
geplaatst: 16 mei 2013, 22:40 uur
Het was niet best vanavond, maar de eerste stap is gezet.
Heerenveen-FC Utrecht 0-1
Daar hebben toch heel wat topploegen verloren dit seizoen.

0
geplaatst: 16 mei 2013, 22:43 uur
Zulte 
Zondag afsluiter van het zaligste en spannendste voetbalseizoen ooit in Belgie (en op dit moment ook nog in europa
) met rechtstreeks duel tussen leider Anderlecht en 2de Zulte Waregem!
Anderlecht : 48
Zulte-Waregem : 46

Zondag afsluiter van het zaligste en spannendste voetbalseizoen ooit in Belgie (en op dit moment ook nog in europa
) met rechtstreeks duel tussen leider Anderlecht en 2de Zulte Waregem! Anderlecht : 48
0
geplaatst: 17 mei 2013, 01:07 uur
Ernie schreef:
Zulte
) met rechtstreeks duel tussen leider Anderlecht en 2de Zulte Waregem!
Anderlecht : 48
Zulte

) met rechtstreeks duel tussen leider Anderlecht en 2de Zulte Waregem! Anderlecht : 48
Zeker als trouwe Zulte Waregemsupporter is dit het zaligste en spannendste voetbalseizoen ooit.
Dit maken we niet snel nog eens mee. Hopelijk zondag de kers op de taart, maar gelijk hoe zondag een feestje op de markt in Waregem! Wat een seizoen en vooral wat een prachtige ploeg hebben we toch dit jaar. Echt indrukwekkend om ze bezig te zien. Hazard wordt ne groten!
0
geplaatst: 17 mei 2013, 08:05 uur
Running On Empty schreef:

Toch zit het momenteel blijkbaar ook goed tussen de oren, bij de FC Utrecht spelers. Maar de overwinning is geheel terecht, gezien de stand op de ranglijst. Geldt ook voor FC Twente die wint bij Groningen.
De volgende wedstrijd niet onderschatten en dan zorgen dat je van Twente wint.
0
geplaatst: 17 mei 2013, 12:56 uur
En vervolgens wordt Utrecht half leeggekocht tijdens de zomer periode, en hebben ze niks meer te zoeken in de Europa league.
Triest maar waar.. Overigens zie ik Twente dit gewoon winnen, dus niks aan de hand
Triest maar waar.. Overigens zie ik Twente dit gewoon winnen, dus niks aan de hand
0
geplaatst: 17 mei 2013, 13:21 uur
lennon schreef:
En vervolgens wordt Utrecht half leeggekocht tijdens de zomer periode, en hebben ze niks meer te zoeken in de Europa league.
Twente maakte wel een goede indruk, maar Utrecht is meer een team. Afgezien van het feit dat ik een lokalo ben, gun ik het Utrecht daarom ook meer - Twente is minder consistent.En vervolgens wordt Utrecht half leeggekocht tijdens de zomer periode, en hebben ze niks meer te zoeken in de Europa league.
Zou het idd zo lopen, dan kan je je afvragen wat voor zin zo'n nacompetitie heeft en de nr 5 gewoon ook voortaan Europa in sturen. Heerenveen hadden ogv hun presteren, zeker de laatste tijd, nauwelijks recht op een plaats in de EL - en voor hen was dit wellicht de spreekwoordelijke 'dooie mus'.
0
geplaatst: 17 mei 2013, 13:26 uur
lennon schreef:
En vervolgens wordt Utrecht half leeggekocht tijdens de zomer periode, en hebben ze niks meer te zoeken in de Europa league
En vervolgens wordt Utrecht half leeggekocht tijdens de zomer periode, en hebben ze niks meer te zoeken in de Europa league
Dat sluit ik inderdaad niet geheel uit. Zonde want er staat weer een ijzersterk team maar als Jan Wuytens ineens in gesprek lijkt te zijn met AZ (wat sportief nauwelijks een verbetering is) dan draait het zoals altijd dus om geld en FC Utrecht heeft voor wat betreft de spelersalarissen nu eenmaal een zuinige weg gekozen.
Ze hebben een uitstekende jeugd, maar er hoort ook wat ervaring bij. Ben benieuwd. Uiteraard willen we die tweestrijd tussen Twente eerst halen en dan is wat mij betreft alles mogelijk. FC Utrecht heeft dan thuisvoordeel voor zover dat iets waard is als je eerst de schade in Enschede zou kunnen beperken. Dan wordt het sowieso in de return een kolkende Galgenwaard en dat op zich is het al waard.

0
geplaatst: 17 mei 2013, 13:54 uur
Waarom is hier nog niks gepost over de historische overwinning van Boxtelaar Michael van Gerwen? Ongekende prestatie door met 10-8 van Phil Taylor te winnen in de finale van de Premier League, waarin Michael 15 weken geleden debuteerde. Gooide een 132 finish uit in zijn laatste leg en brak hiermee Taylor... ongekend!
0
geplaatst: 17 mei 2013, 14:42 uur
Pijltjes pleuren is net zo'n slap excuus voor kroegbezoek als een hond ("schat ik moet Rakker nog even uitlaten").
Een beetje vent heeft dat niet nodig

0
geplaatst: 17 mei 2013, 14:52 uur
Them schreef:
Waarom is hier nog niks gepost over de historische overwinning van Boxtelaar Michael van Gerwen?
Waarom is hier nog niks gepost over de historische overwinning van Boxtelaar Michael van Gerwen?
Omdat dit een Sporttopic is en geen Spelletjestopic.

Maak even een apart Spelletjestopic (naast darts tevens voor dammen, schaken, sjoelen, pim-pam-pet, stratego, curling etc) en leef je lekker helemaal uit

0
geplaatst: 17 mei 2013, 14:58 uur
Voetbal is evenzeer een spel. Darten is ook een sport, mentaal misschien wel het zwaarst. Goede argumenten verzinnen om darts af te schrijven is ook een sport. Zit meer spanning in dan veel andere sporten. Spelletjestopic mag er komen voor uw dagelijkse portie monopoly en stratego maar niet voor darts.
0
geplaatst: 17 mei 2013, 15:17 uur
Them schreef:
Voetbal is evenzeer een spel. Darten is ook een sport, mentaal misschien wel het zwaarst. Goede argumenten verzinnen om darts af te schrijven is ook een sport. Zit meer spanning in dan veel andere sporten. Spelletjestopic mag er komen voor uw dagelijkse portie monopoly en stratego maar niet voor darts.
Je vergeet een aantal wezensessentiële spelen, zoals daar zijn: RISK, Diplomacy en De Kolonisten en er zijn er nog wel een paar. Altijd al gedacht dat pijltjes pleuren leidt tot breinverweking . Al die pijltjespleurders hebben ook allemaal heel veel haar op hun handen - driemaal raden hoe dat komt!
Van voetballen word je tenminste een vent ipv een imitatie van een hangbuikzwijn (door de vele pints)

0
geplaatst: 17 mei 2013, 15:17 uur
NIKS SLECHTS OVER CURLING!!!! 
k heb dit jaar een clinic+toernooi gedaan en het was echt geniaal

k heb dit jaar een clinic+toernooi gedaan en het was echt geniaal

0
geplaatst: 17 mei 2013, 15:20 uur
Als je nog eens op trainingskamp wilt mag je bij mij de vloeren wel komen boenen.
0
geplaatst: 17 mei 2013, 15:21 uur
0
geplaatst: 17 mei 2013, 15:33 uur
Die hebben allemaal geen kopje thee met roze koek gehad in de rust 
Bovendien niet geluisterd naar: YouTube - Jacques Herb Een Man Mag Niet Huilen

Bovendien niet geluisterd naar: YouTube - Jacques Herb Een Man Mag Niet Huilen
0
geplaatst: 17 mei 2013, 18:00 uur
Them schreef:
Voetbal wordt wel eens gekscherend een spelletje genoemd maar is natuurlijk een sport.
Heb jij wel eens voetballers, die recreatief bezig waren, af en toe naar de zijlijn zien lopen voor een trekje aan hun peuk (of zien spelen met een peuk in de mond behalve Maradona) of af en toe naar de zijlijn zien gaan om een slok bier te pakken of in de dug-out bier te bestellen? Darten vind ik echt een spelletje, op welk niveau dan ook.

0
geplaatst: 17 mei 2013, 18:22 uur
Jij hebt zeker een slecht geheugen én geen TomTom daj naar de bekende weg vraagt

0
geplaatst: 17 mei 2013, 18:31 uur
Running On Empty schreef:
Voetbal wordt wel eens gekscherend een spelletje genoemd maar is natuurlijk een sport.
Heb jij wel eens voetballers, die recreatief bezig waren, af en toe naar de zijlijn zien lopen voor een trekje aan hun peuk (of zien spelen met een peuk in de mond behalve Maradona) of af en toe naar de zijlijn zien gaan om een slok bier te pakken of in de dug-out bier te bestellen? Darten vind ik echt een spelletje, op welk niveau dan ook.
(quote)
Ja, maar dat is wel op een niveau waar ze het met zn elven nog af zouden leggen tegen één profspeler.
0
geplaatst: 17 mei 2013, 18:35 uur
Titmeister schreef:
Ja, maar dat is wel op een niveau waar ze het met zn elven nog af zouden leggen tegen één profspeler.
(quote)
Ja zeg - zo lust ik er nog wel één: doelpunten in het midden van de goal tellen dan dubbel; en je mag alleen van links naar rechts scoren in de eerste helft en in de tweede helft precies andersom.
Penibele professie: pijltjes pleuren! Vlotte vrinden voetballen vrouwvriendelijk

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.