Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juli 2013, 12:16 uur
Cured schreef:
Het is saai, duurt ontiegelijk lang
Het is saai, duurt ontiegelijk lang
Zo denk ik dus over tennis

Het zal me een zorg zijn die hele doping. Ze slikken en prikken maar raak. Ik vind wielrennen machtig mooi om te zien. Zeker de bergetappes. Daar kan qua kijksport praktisch niets tegenop. Prachtige TV.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 12:17 uur
Ik kan ook niet goed meer naar de Tour de France kijken. Er waren tijden dat ik het de hele dag had aanstaan.
Ik vind dat nu zonde van de tijd en het idee dat ik in die tijd naar grootheden heb gekeken die vrijwel allemaal doping gebruikten doet de heroiek (en de mogelijke aantrekkelijkheid) van het geheel naar een dieptepunt kelderen. Je voelt je enigszins belazerd met terugwerkende kracht.
Een soort van live optreden waarbij later blijkt dat de artiest heeft zitten playbacken, om het met muziek te vergelijken.
Misschien komt het nog wel weer eens goed met de Tour. Maar alleen een andere opzet, geen oortjes meer zodat er voorgekauwde etappes ontstaan, geen mogelijkheden voor doping. De wielersport zal zich opnieuw moeten verkopen.
Ik vind dat nu zonde van de tijd en het idee dat ik in die tijd naar grootheden heb gekeken die vrijwel allemaal doping gebruikten doet de heroiek (en de mogelijke aantrekkelijkheid) van het geheel naar een dieptepunt kelderen. Je voelt je enigszins belazerd met terugwerkende kracht.
Een soort van live optreden waarbij later blijkt dat de artiest heeft zitten playbacken, om het met muziek te vergelijken.
Misschien komt het nog wel weer eens goed met de Tour. Maar alleen een andere opzet, geen oortjes meer zodat er voorgekauwde etappes ontstaan, geen mogelijkheden voor doping. De wielersport zal zich opnieuw moeten verkopen.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 12:21 uur
Het is vooral zuur voor de getalenteerde renners die er voor kiezen rustig aan te doen met de doping. Die kunnen dus maar beter wat anders gaan doen of zich vereenzelvigen met een plaats buiten de eerste vijftig. Het is een beetje als met de gladiatoren vroeger. Alles voor het schouwspel, dat ze elkaar uitmoorden nemen we maar op de koop toe. 

0
geplaatst: 3 juli 2013, 14:56 uur
Joy4ever schreef:
Het zal me een zorg zijn die hele doping. Ze slikken en prikken maar raak. Ik vind wielrennen machtig mooi om te zien. Zeker de bergetappes. Daar kan qua kijksport praktisch niets tegenop. Prachtige TV.
Eens. Enkel een epische verlening in de finales (achtste, kwart, halve of hele) van een W.K. kan daar (met gemak) tegenop.
0
Cured
geplaatst: 3 juli 2013, 15:22 uur
Mwah....tennis is vaker gedurende een lange partij veel dynamischer, de bergetappes zijn bij de laatste berg pas vaak interessant (vind ik dan). Die 3 bergen vooraf is nog niet zo interessant; vaak worden ze op het laatst toch weer ingehaald of 2 of 3 man blijven voorop op meer dan 8 minuten op de rest. Qua resultaat/prestaties vind ik dat niet zo interessant, maar goed.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 15:29 uur
Cured schreef:
Mwah....tennis is vaker gedurende een lange partij veel dynamischer, de bergetappes zijn bij de laatste berg pas vaak interessant (vind ik dan). Die 3 bergen vooraf is nog niet zo interessant; vaak worden ze op het laatst toch weer ingehaald of 2 of 3 man blijven voorop op meer dan 8 minuten op de rest. Qua resultaat/prestaties vind ik dat niet zo interessant, maar goed. Blij dat ik de BBC heb (veel tennis en geen fietsen
)
Mwah....tennis is vaker gedurende een lange partij veel dynamischer, de bergetappes zijn bij de laatste berg pas vaak interessant (vind ik dan). Die 3 bergen vooraf is nog niet zo interessant; vaak worden ze op het laatst toch weer ingehaald of 2 of 3 man blijven voorop op meer dan 8 minuten op de rest. Qua resultaat/prestaties vind ik dat niet zo interessant, maar goed. Blij dat ik de BBC heb (veel tennis en geen fietsen
) Gaat skwatsen mien jong, en dan met name in een sportaccomodatie waar ook getannist weurdt.
De voor squash noodzakelijke reactiesnelheid op de vierkante decimeter maakt dat je - na afloop van een partijtje - langslopend bij een stel tannissers het gevoel krijgt: "nou daar komt een bal an, ik stap op lijn negen, doe mijn jas an en onderschep die volley".
Toptennis is niet boring, maar topfietsen boring te noemen geeft een blijk van een eenzijdige focus op sport, alsmede van een ernstig tekort aan eigen fysieke inspanning. Ik heb het niet eens over de Alpe d'...., maar zelfs snel tegen de Amerongse Berg aanfietsen is al een knappe prestatie.
Voor vandaag ben jij de Kleine_bal_smurf

0
Cured
geplaatst: 3 juli 2013, 16:55 uur
@Mjuman: ja , ik vind topfietsen vaak saai om naar te kijken, er gebeurt niet zoveel in verhouding. Dat het zeer inspannend is ben ik dan wel met je eens.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 17:04 uur
Het gaat ook om ploegentactiek, mannetjes vooruitschuiven, etc. Er zijn vaak allerlei wedstrijden binnen de wedstrijden. Dat maakt het dan wel weer leuk.
0
Cured
geplaatst: 3 juli 2013, 17:42 uur
Ja, dat is wel zo, maar ik beleef er gewoon een stuk minder interactie in. Er gebeurt voor het blote oog minder, maar goed, zo zie ik het. ik kan me voorstellen dat echte wielrenliefhebbers er wel van genieten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juli 2013, 18:11 uur
Ik heb wel eens tennis of voetbal gekeken. Niet te doen. Je moet constant wachten omdat de bal buiten het veld wordt geslagen of geschopt. Daar vallen mijn ogen echt van dicht. Wielrennen daarentegen is constant spannend.
Zoals Maarten Ducrot ooit zei:
Zoals Maarten Ducrot ooit zei:
Wielrennen is de enige echte sport. Alle andere ‘sporten’ zijn spelletjes. Geen scheidsrechters die fluiten bij vals spel, niet stoppen als je buiten de lijn komt, geen theepauze na drie kwartier, geen rij kurken tussen jou en je tegenstanders.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 18:15 uur
In dat geval spreekt hij zichzelf tegen, want dan is hardlopen ook een echte sport.
Maar het maakt mij niet uit. Het spelletje tennis is vandaag weer heerlijk om naar te kijken.
Go verdasco
Maar het maakt mij niet uit. Het spelletje tennis is vandaag weer heerlijk om naar te kijken.
Go verdasco

0
Cured
geplaatst: 3 juli 2013, 18:16 uur
Maarten Ducrot is een leipheimer
. Ik ken geen andere sport die zo zwaar beschadigd is. Overigens gebeurt er in verhouding bij een touretappe van 5 uur niet zo veel, i.t.t. tot veel andere sporten.
edit: ik hoop dat Verdasco van die verrekte Murray wint
. Ik ken geen andere sport die zo zwaar beschadigd is. Overigens gebeurt er in verhouding bij een touretappe van 5 uur niet zo veel, i.t.t. tot veel andere sporten.edit: ik hoop dat Verdasco van die verrekte Murray wint
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juli 2013, 18:22 uur
Het verschil tussen wielrennen en andere sporten qua doping is het feit dat men bij wielrennen massaal betrapt is.
Het gebeurt vrijwel zeker bij andere sporten op een gelijkwaardige schaal alleen wordt men daar vooralsnog veel minder getest en dus ook minder betrapt.
Het gebeurt vrijwel zeker bij andere sporten op een gelijkwaardige schaal alleen wordt men daar vooralsnog veel minder getest en dus ook minder betrapt.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 18:24 uur
Het verschil tussen wielrennen en andere sporten is dat je er bij wielrennen veel meer profijt van hebt. Het wordt bij elke sport gedaan, maar als je niet kan tennissen heb je niks aan doping. Een van de weinige dingen waar je het bij wielrennen op kan winnen is uithoudingsvermogen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juli 2013, 18:30 uur
He$$el_01 schreef:
Het verschil tussen wielrennen en andere sporten is dat je er bij wielrennen veel meer profijt van hebt. Het wordt bij elke sport gedaan, maar als je niet kan tennissen heb je niks aan doping. Een van de weinige dingen waar je het bij wielrennen op kan winnen is uithoudingsvermogen.
Lol, je denkt toch niet dat je met doping opeens kan wielrennen wanneer je dat er voor niet kon?

Wellicht dat het te behalen voordeel groter is bij een zwaardere sport, maar dat is irrelevant, want ook bij tennis kan doping het verschil maken.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 18:41 uur
He$$el_01 schreef:
Dit is wel een beetje kolder. Bij wielrennen komt ook heel veel techniek kijken. Leuk als je heel hard kan fietsen, maar als je niet heel goed kunt sturen (en dat is niet iets wat je in een jaartje leert) heb je er niet veel aan.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 18:44 uur
Inderdaad één van de grootste misverstanden over het wielrennen. In die sport zit zowat alles.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juli 2013, 19:03 uur
Ja, techniek is inderdaad verschrikkelijk belangrijk bij wielrennen. En op alle fronten, niet alleen kunnen sturen e.d., maar ook koersinzicht, het vermogen om je eigen mogelijkheden in een bepaalde situatie exact te kennen zodat je ze optimaal kunt benutten zonder door een grens te gaan, ploegentactiek, schade beperken op mindere onderdelen, etc.
Ik ben zelf trouwens gedesillusioneerd een stuk minder gaan kijken toen destijds mijn held Rasmussen in het geel uit de tour werd geschopt. Dit jaar heb ik voor het eerst besloten om weer eens intensief te volgen en dat bevalt me eigenlijk wel.
Ik ben zelf trouwens gedesillusioneerd een stuk minder gaan kijken toen destijds mijn held Rasmussen in het geel uit de tour werd geschopt. Dit jaar heb ik voor het eerst besloten om weer eens intensief te volgen en dat bevalt me eigenlijk wel.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 19:16 uur
Is algemene ontwikkeling afgeschaft of zo dat aardig wat van die jonge zwalpneuzen erover lullen alsof er geen techniek in zit?
Hoe noem je dat dan als je in een ploegentijdrit op 5 cm afstand van je voorganger fietst, of als je met tienbreed in een smalle straat de spint aantrekt, waar scholieren met max 5breed doorheen kunnen?
Is dat dan opeens beheersing der velocipede, controle - maar balbeersing, en -controle geen techniek en is er alleen bij tannis en voetbal sprake van techniek?
Kan er voortaan svp op IQ en algemene ontwikkeling worden gescreend voordat iemand wordt toegelaten?
Rasmussen: idd - wat een vreselijke teleurstelling destijds. Waarom kon er geen adequate cover-up plaatsvinden destijds, hadden we eenmalig een Deense Rabo-held gehad; die net als Lance - het blijft een held, als zitten er wel krassen op nu - achteraf was onttroond.
Hoe noem je dat dan als je in een ploegentijdrit op 5 cm afstand van je voorganger fietst, of als je met tienbreed in een smalle straat de spint aantrekt, waar scholieren met max 5breed doorheen kunnen?
Is dat dan opeens beheersing der velocipede, controle - maar balbeersing, en -controle geen techniek en is er alleen bij tannis en voetbal sprake van techniek?
Kan er voortaan svp op IQ en algemene ontwikkeling worden gescreend voordat iemand wordt toegelaten?
Rasmussen: idd - wat een vreselijke teleurstelling destijds. Waarom kon er geen adequate cover-up plaatsvinden destijds, hadden we eenmalig een Deense Rabo-held gehad; die net als Lance - het blijft een held, als zitten er wel krassen op nu - achteraf was onttroond.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 20:19 uur
Voor het overige ben ik van mening dat elke sport (bij voorkeur met een poeltje) waarbij je tegelijkertijd muziek kunt opzetten de moeite van het beluisteren waard is.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 20:22 uur
Om van een afscheurde en verdwenen hamstring alle spieren weer te herstellen moet ik als voetballer......... veel fietsen 
Nu ben ik helemaal geen fietser maar ik zal wel erkennen dat je er veel energie in kwijt kunt. Het feit dat je in de Tour uren op de fiets zit, doet mij het angstzweet uitbreken maar fysiek is het te doen. Doping terzijde schuivend, zou het voor je lijf wel eens beter kunnen zijn dan voetballen, wat m.i. leidt tot meer en zwaardere blessures.
Een hamstring wordt bij fietsen helemaal niet gebruikt, dus voor spierherstel in je bovenbeen is het een prima oefening.
Tja, ik weet het niet. Ik heb toch een beter gevoel bij het spelen van een goede voetbalwedstrijd dan een (fanatiek) rondje fietsen. Dat geldt ook voor het er naar kijken. Nu zal het per etappe of wedstrijd uiteraard (sterk) kunnen schelen. Maar een goede voetbalwedstrijd wint toch met een straatlengte van een aanstormend peloton.

Nu ben ik helemaal geen fietser maar ik zal wel erkennen dat je er veel energie in kwijt kunt. Het feit dat je in de Tour uren op de fiets zit, doet mij het angstzweet uitbreken maar fysiek is het te doen. Doping terzijde schuivend, zou het voor je lijf wel eens beter kunnen zijn dan voetballen, wat m.i. leidt tot meer en zwaardere blessures.
Een hamstring wordt bij fietsen helemaal niet gebruikt, dus voor spierherstel in je bovenbeen is het een prima oefening.
Tja, ik weet het niet. Ik heb toch een beter gevoel bij het spelen van een goede voetbalwedstrijd dan een (fanatiek) rondje fietsen. Dat geldt ook voor het er naar kijken. Nu zal het per etappe of wedstrijd uiteraard (sterk) kunnen schelen. Maar een goede voetbalwedstrijd wint toch met een straatlengte van een aanstormend peloton.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 20:37 uur
Wat een gejank weer hier. 
Ik zeg toch nergens dat je voor wielrennen geen techniek nodig hebt. Dat voorbeeld van tennis had ik wat beter kunnen uitleggen, maar ik had gewoon geen zin om nog meer te typen. Ik ging er van uit dat jullie hem wel een beetje begrepen... Valt tegen dus. Iedereen snapt toch dat doping vooral effectief is bij duursporten. Bij sporten als voetbal en tennis is het ook handig, maar volgens mij toch een stuk minder effectief.
In het tennis wordt er vast ook wel doping gebruikt, maar echt niet door zo veel mensen als in het wielrennen hoor. Maar als ze de kalender bij de ATP nog voller gaan maken zullen er steeds meer tennissers bij komen die ook maar eens een gokje gaan wagen denk ik.

Ik zeg toch nergens dat je voor wielrennen geen techniek nodig hebt. Dat voorbeeld van tennis had ik wat beter kunnen uitleggen, maar ik had gewoon geen zin om nog meer te typen. Ik ging er van uit dat jullie hem wel een beetje begrepen... Valt tegen dus. Iedereen snapt toch dat doping vooral effectief is bij duursporten. Bij sporten als voetbal en tennis is het ook handig, maar volgens mij toch een stuk minder effectief.
In het tennis wordt er vast ook wel doping gebruikt, maar echt niet door zo veel mensen als in het wielrennen hoor. Maar als ze de kalender bij de ATP nog voller gaan maken zullen er steeds meer tennissers bij komen die ook maar eens een gokje gaan wagen denk ik.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juli 2013, 20:49 uur
He$$el_01 schreef:
In het tennis wordt er vast ook wel doping gebruikt, maar echt niet door zo veel mensen als in het wielrennen hoor.
In het tennis wordt er vast ook wel doping gebruikt, maar echt niet door zo veel mensen als in het wielrennen hoor.
Hier zou ik mijn geld niet op in zetten.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 21:08 uur
Als alle zeikerds over wielrennen gewoon lekker tennis, darts, midgetgolf of andere topsporten gaan kijken en degene die wel plezier beleven aan wielrennen er gewoon plezier aan laten beleven. Dank u. Moet zeggen, kijk een stuk minder dan vroeger, maar dat komt omdat ik tegenwoordig gewoon tot 6u op mn werk zit, waar ik vroeger vaak vakantie had. Zaterdag de etappe naar Ax 3 Domaines zit echter gewoon weer voor de buis 
Zeker tegenwoordig niet. De tests bij wielrennen zijn zo geavanceerd, dat heel veel op te sporen valt. Daar blijven de andere sporten behoorlijk bij achter. Ter vergelijking: op de lijst van Operacion Puerto stonden iets van 200 sporters, waarvan ongeveer 50 wielrenners. Die zijn bijna allemaal gepakt, maar de rest (atleten, voetballers, tennissers. zwemmers etc.) praktisch niet. Dat geeft ook een redelijk vertekend beeld...

Zeker tegenwoordig niet. De tests bij wielrennen zijn zo geavanceerd, dat heel veel op te sporen valt. Daar blijven de andere sporten behoorlijk bij achter. Ter vergelijking: op de lijst van Operacion Puerto stonden iets van 200 sporters, waarvan ongeveer 50 wielrenners. Die zijn bijna allemaal gepakt, maar de rest (atleten, voetballers, tennissers. zwemmers etc.) praktisch niet. Dat geeft ook een redelijk vertekend beeld...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.