Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2013, 01:21 uur
Onweerwolf schreef:
Hij heeft al lang aangegeven niet voor het klassement te gaan dus wat boeit het dan of hij een paar minuten verliest?
(quote)
Hij heeft al lang aangegeven niet voor het klassement te gaan dus wat boeit het dan of hij een paar minuten verliest?
Hij mag imo de eerste dagen wat meer zijn best doen om bij het peloton te blijven. Hij begint nu al over 'krachten sparen', dat is toch moeilijk serieus te nemen als je weet dat de Pyreneeën pas zaterdag worden aangedaan. En waarom heeft hij op dag 2 dan niet ook zijn krachten gespaard?
Er kan maar zo iets gebeuren met Mollema (een valpartij zit in een klein hoekje) en dan heeft iedereen bij Belkin hier vast spijt van. Zolang het niet extreem veel moeite kost is het handiger om meerdere troeven te houden. Het boeit idd niet als Mollema gewoon heel blijft, maar ik zie het toch als een zwaktebod van Gesink (niet de motivatie om zich normaal in te spannen op een col van 2e categorie).
0
geplaatst: 2 juli 2013, 07:01 uur
Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat het peloton hem een stuk eerder laat gaan als hij een paar minuten achterstand heeft. Een Gesink zonder tijdverlies is voor een aantal mensen altijd gevaarlijk voor het klassement. Nu is het meteen voor iedereen duidelijk dat ze zich daar niet druk om hoeven te maken.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 11:29 uur
Aha, het is dus de facto een strategische meesterzet van Gesink 
Overigens blijf ik me verbazen dat de fameuze polderlandse moralistische roeptoeter ("misbruik van gemeenschapsgeld") zich nu angstvallig stilhoudt nu zijn eigen club, Feyenoord, in opspraak raakt omtrent de aanbestedingsprocedure van het nieuw te bouwen stadion - lees ook NRC en NRCNext daarover.
A propos "koopclub" ben ik overigens ben ik nog steeds geïnteresseerd in een club die een speler weet aan te trekken middels Airmiles, Freebies of gratis plakzegels. Geld is immers de motor van de economie.

Overigens blijf ik me verbazen dat de fameuze polderlandse moralistische roeptoeter ("misbruik van gemeenschapsgeld") zich nu angstvallig stilhoudt nu zijn eigen club, Feyenoord, in opspraak raakt omtrent de aanbestedingsprocedure van het nieuw te bouwen stadion - lees ook NRC en NRCNext daarover.
A propos "koopclub" ben ik overigens ben ik nog steeds geïnteresseerd in een club die een speler weet aan te trekken middels Airmiles, Freebies of gratis plakzegels. Geld is immers de motor van de economie.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 12:36 uur
Wie bedoel je precies?
En waar gaat het over en waarom zou wie in opspraak zijn?
Ik vind borg staan en daadwerkelijk geld betalen twee totaal verschillende dingen als je dat mogelijk zou bedoelen.
Ja, als je je tafelzilver gaat verkopen en dat weer omzet in andere spelers, mijn zegen heb je. Zoals ik al eerder schreef, een vijfde plaats lijkt mij met deze selectie heel netjes voor PSV.
Hoe was je vakantie?
Ik vind borg staan en daadwerkelijk geld betalen twee totaal verschillende dingen als je dat mogelijk zou bedoelen.
Ja, als je je tafelzilver gaat verkopen en dat weer omzet in andere spelers, mijn zegen heb je. Zoals ik al eerder schreef, een vijfde plaats lijkt mij met deze selectie heel netjes voor PSV.
Hoe was je vakantie?
0
geplaatst: 2 juli 2013, 12:42 uur
Gesink, who cares? Dat hij het totaal niet ging maken in deze tour was van tevoren zo klaar als een klontje. Bij uitval van Mollema is hij op dit moment absoluut niet degene die het kan overnemen, dus dit tijdverlies maakt helemaal niks uit. Een strategische zet is het ook niet, maar hij zal zich zeker enigszins gespaard hebben, in de hoop dat hij in de derde week misschien nog wat uit kan halen - knechten voor Mollema of een avontuur in het hooggebergte.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 12:48 uur
musician schreef:
Wie bedoel je precies?
Zoals ik al eerder schreef, een vijfde plaats lijkt mij met deze selectie heel netjes voor PSV.
Wie bedoel je precies?
Zoals ik al eerder schreef, een vijfde plaats lijkt mij met deze selectie heel netjes voor PSV.
Hm, zeer rare opmerking, bij PSV is het carrousel behoorlijk in beweging en volgens Brans moeten er nog een stuk of 5 posities bezet worden er is o.a. overleg met Barca en Liverpool om spelers te huren en ook is de optie Schaars nog aanwezig.
Dus kun je ook wel stellen dat met de huidige (duidelijk in complete selectie) selectie behoud het hoogst haalbaar is.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 juli 2013, 12:56 uur
musician schreef:
Wie bedoel je precies?
Hoe was je vakantie?
Wie bedoel je precies?
Hoe was je vakantie?

0
geplaatst: 2 juli 2013, 12:58 uur
musician schreef:
Wie bedoel je precies?
(1) En waar gaat het over en waarom zou wie in opspraak zijn?
(2) Ja, als je je tafelzilver gaat verkopen en dat weer omzet in andere spelers, mijn zegen heb je. Zoals ik al eerder schreef, een vijfde plaats lijkt mij met deze selectie heel netjes voor PSV.
(3) Hoe was je vakantie?
Wie bedoel je precies?
(1) En waar gaat het over en waarom zou wie in opspraak zijn?
(2) Ja, als je je tafelzilver gaat verkopen en dat weer omzet in andere spelers, mijn zegen heb je. Zoals ik al eerder schreef, een vijfde plaats lijkt mij met deze selectie heel netjes voor PSV.
(3) Hoe was je vakantie?
1). "Het nieuwe Feyenoordstadion kan mogelijk voor minder geld worden gebouwd. Dat stellen aanbestedingsdeskundigen en een stadionbouwer vandaag in NRC Handelsblad.
Voetbalclub Feyenoord wil een nieuwe Kuip neerzetten, waarvan de bouwkosten circa 278 miljoen euro bedragen. De gemeente Rotterdam ondersteunt het nieuwbouwproject door de grond onder het stadion aan te kopen en garant te staan voor de helft van de kosten: 145 miljoen euro. Mocht het stadion failliet gaan, dan is de gemeente dat geld kwijt.
Nieuwe stadion Feyenoord kan veel goedkoper? - nrc.nl
2.Lijkt me een klip-en-klaar geval van Oudhollandse kinnesinne. Beter het tafelzilver verkopen voor een goede prijs dan wachten op een gauwdief die het meeneemt voor nax (als 't contract voorbij is). PSV: wait and c - ik ben niet zo van het voor- en nakaarten. Snap wel waar men heen wil en ben met bepaalde spelers heel blij. Dit had men eerder mogen inzetten. Snap werkelijk niet hoe sommige domhoren hier wensen dat iemand als Maher faalt - een (toekomstige) Oranje-speler met een fluwelen techniek.
3. Goed en warm - had best langer mogen duren; MuMe niet gemist - muziek wel; van te veel (ive)fado word je een beetje iebel

0
geplaatst: 2 juli 2013, 13:03 uur
Gretz schreef:
Het boeit idd niet als Mollema gewoon heel blijft, maar ik zie het toch als een zwaktebod van Gesink (niet de motivatie om zich normaal in te spannen op een col van 2e categorie).
Ja, dat dus. Er is ook iets als ritme opbouwen en toewerken naar een echte col. Een tweede categorie-col zou kinderspel moeten zijn voor Gesink, iemand die ooit met de beste meekon in ritten met 3 maal HC.Het boeit idd niet als Mollema gewoon heel blijft, maar ik zie het toch als een zwaktebod van Gesink (niet de motivatie om zich normaal in te spannen op een col van 2e categorie).
Ik zou toch ook zeggen dat Gesink als mooie tweede kopman kan fungeren mocht Mollema uitvallen, maar blijkbaar heeft Gesink daar zelf geen zin in. Kan gebeuren. Alleen om dan op zo'n moment al zo blijk laten geven dat je er geen zin in hebt. Gesink is geen kopman, duidelijk, maar blijft nog altijd de meesterknecht van Mollema, dan.
In het interview had hij het ook al over "aanklampen"...
0
geplaatst: 2 juli 2013, 13:09 uur
chevy93 schreef:
Ik zou toch ook zeggen dat Gesink als mooie tweede kopman kan fungeren mocht Mollema uitvallen, maar blijkbaar heeft Gesink daar zelf geen zin in. Kan gebeuren. Alleen om dan op zo'n moment al zo blijk laten geven dat je er geen zin in hebt. Gesink is geen kopman, duidelijk, maar blijft nog altijd de meesterknecht van Mollema, dan.
(quote)
Ja, dat dus. Er is ook iets als ritme opbouwen en toewerken naar een echte col. Een tweede categorie-col zou kinderspel moeten zijn voor Gesink, iemand die ooit met de beste meekon in ritten met 3 maal HC.Ik zou toch ook zeggen dat Gesink als mooie tweede kopman kan fungeren mocht Mollema uitvallen, maar blijkbaar heeft Gesink daar zelf geen zin in. Kan gebeuren. Alleen om dan op zo'n moment al zo blijk laten geven dat je er geen zin in hebt. Gesink is geen kopman, duidelijk, maar blijft nog altijd de meesterknecht van Mollema, dan.
In deze tour zou je Ten Dam eerder als meesterknecht kunnen beschouwen, zeker in de eerste twee weken.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 13:14 uur
Het zou mooi zijn dat ze allebei zouden kunnen knechten, zodat ze af kunnen wisselen. Maar we gaan het wel zien, of het inderdaad een tactisch goede zet was om deze te laten lopen.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 13:45 uur
Mjuman schreef:
[Voetbalclub Feyenoord wil een nieuwe Kuip neerzetten, waarvan de bouwkosten circa 278 miljoen euro bedragen. De gemeente Rotterdam ondersteunt het nieuwbouwproject door de grond onder het stadion aan te kopen en garant te staan voor de helft van de kosten: 145 miljoen euro. Mocht het stadion failliet gaan, dan is de gemeente dat geld kwijt.
2.Lijkt me een klip-en-klaar geval van Oudhollandse kinnesinne. Beter het tafelzilver verkopen voor een goede prijs dan wachten op een gauwdief die het meeneemt voor nax (als 't contract voorbij is). PSV: wait and c - ik ben niet zo van het voor- en nakaarten. Snap wel waar men heen wil en ben met bepaalde spelers heel blij. Dit had men eerder mogen inzetten. Snap werkelijk niet hoe sommige domhoren hier wensen dat iemand als Maher faalt - een (toekomstige) Oranje-speler met een fluwelen techniek.
3. Goed en warm - had best langer mogen duren; MuMe niet gemist - muziek wel; van te veel (ive)fado word je een beetje iebel
[Voetbalclub Feyenoord wil een nieuwe Kuip neerzetten, waarvan de bouwkosten circa 278 miljoen euro bedragen. De gemeente Rotterdam ondersteunt het nieuwbouwproject door de grond onder het stadion aan te kopen en garant te staan voor de helft van de kosten: 145 miljoen euro. Mocht het stadion failliet gaan, dan is de gemeente dat geld kwijt.
Ja, dat laatste ben ik ook zeker met je eens. Ik vind een half uur fado al veel
.Liever had ik ook niet gezien dat de gemeente Rotterdam borg zou staan, maar aan mij wordt niets gevraagd. Daar staat tegenover dat de vorige Kuip ook ooit een keer is gebouwd, meerdere malen gerenoveerd daarna. En ook nooit failliet is gegaan. Feyenoord en bouwen is juist altijd een prima combinatie gebleken. Er is weinig aanleiding om te veronderstellen dat een faillissement een reële optie zou zijn.
Dat de aanneemprijs te hoog is: ik heb werkelijk geen verstand van wat zoiets moet kosten. Het valt mij wel op dat de kritiek vooral komt van bouwers/aannemers die niet de opdracht hebben gekregen om het stadion te mogen bouwen. Aangezien ik bij Feyenoord weet dat ze graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (en daar wonderwel vaak in slagen) kan ik niet anders dan veronderstellen dat ze ook bij die bouw zeker niet teveel willen betalen. Waarom zouden ze dat ook willen?
Grote aanbestedingen kosten altijd veel geld, vaak zijn er overschrijdingen van vooraf vastgestelde aanneemsommen. Maar dat is koffiedik kijken, wordt gewoon een kwestie van afwachten. Ik vind het als werkgelegenheidsproject en het pompen van geld in de economie (als je het daar over hebt) wél van groot belang op dit ogenblik. De vorige Kuip stamt uit 1937, toen ook de crisis op z'n hoogst was. Dus aan de slag er maar mee.
Ik heb verder niets tegen het verkopen van het tafelzilver en de (logische) aanschaf van een nieuw bestek.
Maar laten we eerlijk zijn dat het, als het om zoveel spelers gaat, bij PSV niet goed tussen de oren zat. dat het er niet leuk vertoeven is. Dat blijkbaar weinig spelers het er naar hun zin hadden. En dat komt omdat PSV met al die aankopen vooral broodspelers binnen haalt. Die verder niets met de club hebben en net zo gemakkelijk weer in zijn te ruilen voor anderen.
Het geeft weinig binding, al die overal en nergens vandaan geplukte spelers en ik zou er als supporter weinig liefde voor kunnen opbrengen. Dan liever jeugdspelers uit de eigen opleiding, inclusief alle schoonheidsfoutjes. Ik heb overigens niets tegen de gang van Maher naar PSV, ik zou ook niet bij AZ willen blijven. Maar ik schat in dat het te vroeg is, qua prestaties e.a. is acteren op het niveau van PSV toch van een geheel andere orde. En ik denk dat hij dat nog niet aan kan.
Daar zijn helaas voorbeelden te over van. Maar we zullen het zien

0
Onweerwolf
geplaatst: 2 juli 2013, 14:57 uur
Gesink is geen klassementsrennner én geen knecht. Wat Gesink eigenlijk zou moeten doen is een rol nastreven die lijkt op die van Voeckler, Chavanel, Sanchez, etc. Mensen die willen aanvallen en in staat zijn om verschillende cols te overleven.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 17:56 uur
Dat is ook waar Gesink voor gaat: een etappewinst. Ik zie het alleen niet gebeuren.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 20:02 uur
Ben jij eigenlijk vóór of tegen een nieuwe Kuip, Rico?
Mij kan het eerlijk gezegd persoonlijk niet zo heel erg schelen. Beide hebben voor- en nadelen. Misschien een beetje halfbakken standpunt, maar ik vind voor beide opties wat te zeggen.
Het is sentiment afgezet tegen een mooi nieuw stadion voor veel mensen. Op nagenoeg dezelfde locatie.
Zolang ze maar niet aan kunstgras gaan beginnen, dat lijkt mij echt de dood in de pot. Nee, dat lijkt niet alleen maar zo, dat is het ook. Dan valt er echt niets meer te beleven op het veld, dat moeten we echt categorisch afwijzen.....
Mij kan het eerlijk gezegd persoonlijk niet zo heel erg schelen. Beide hebben voor- en nadelen. Misschien een beetje halfbakken standpunt, maar ik vind voor beide opties wat te zeggen.
Het is sentiment afgezet tegen een mooi nieuw stadion voor veel mensen. Op nagenoeg dezelfde locatie.
Zolang ze maar niet aan kunstgras gaan beginnen, dat lijkt mij echt de dood in de pot. Nee, dat lijkt niet alleen maar zo, dat is het ook. Dan valt er echt niets meer te beleven op het veld, dat moeten we echt categorisch afwijzen.....
0
geplaatst: 2 juli 2013, 21:21 uur
Ted King 
In zijn eentje de TTT moeten doen (kon al direct het tempo van Cannondale niet aan) op een normale fiets vanwege een schouderblessure. Uiteindelijk 7 seconde boven de limiet (= 25% boven de winnende tijd) en dus bij zijn eerste Tour al na de 4e etappe eruit.
Als ze consequent willen zijn, zullen ze ook iedereen die te laat komt in de bus moeten diskwalificeren (herinner me dat dit vorig jaar een keer of drie door de ogen werd gezien).

In zijn eentje de TTT moeten doen (kon al direct het tempo van Cannondale niet aan) op een normale fiets vanwege een schouderblessure. Uiteindelijk 7 seconde boven de limiet (= 25% boven de winnende tijd) en dus bij zijn eerste Tour al na de 4e etappe eruit.
Als ze consequent willen zijn, zullen ze ook iedereen die te laat komt in de bus moeten diskwalificeren (herinner me dat dit vorig jaar een keer of drie door de ogen werd gezien).
0
geplaatst: 2 juli 2013, 22:03 uur
musician schreef:
Voor. Hoop wel dat de oude Kuip voor altijd (in ieder geval mijn leven) blijft bestaan.
De mensen die tegen zijn, hoor ik over 11 jaar al zeiken als Feyenoord op dat moment 25 jaar geen kampioen zijn geworden en ergens tussen de subtop en middenmoot spelen.

0
Onweerwolf
geplaatst: 2 juli 2013, 22:58 uur
Teunnis schreef:
Ted King
Ted King

Als het om een hele bus gaat volgt er inderdaad meestal een generaal pardon.
Sneu voor King maar ik zag toevallig net het vertrek van de ploeg vanmiddag en hij liet het na 20 meter al lopen. Tsja, nog knap dat hij het bijna heeft gehaald.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 23:18 uur
Teunnis schreef:
Ted King
Zelf is hij er nog niet zeker van...Ted King

Twitter / iamtedking: By my count, I'm at 32:24. ...
Meer: The Cruelest Cut | Boulder Report | Bicycling.com
Verder:
Official rules are clear: The time cut is the cut. But exceptions are made. If the total number of riders outside the cut is more than 20 percent of the starters, the cut can be increased. That’s what happened in 2001, when the pack let a 14-rider break go and the winner finished almost 36 minutes ahead of the main field.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juli 2013, 01:04 uur
Ik snap het verhaal niet helemaal. Als die chip niet op z'n fiets zat waar komt dan de tijd vandaan die de jury hem heeft gegeven?
0
geplaatst: 3 juli 2013, 07:57 uur
Nicolage Rico schreef:
Voor. Hoop wel dat de oude Kuip voor altijd (in ieder geval mijn leven) blijft bestaan.
De mensen die tegen zijn, hoor ik over 11 jaar al zeiken als Feyenoord op dat moment 25 jaar geen kampioen zijn geworden en ergens tussen de subtop en middenmoot spelen.
Nee, zo'n vooruitzicht!

Nu biedt een nieuw stadion natuurlijk geen garanties inzake sportieve prestaties. Maar wellicht dat nieuwe sponsors zich aangetrokken voelen en er dan af en toe ook eens een speler kan worden aangekocht.
63.000 toeschouwers genereert ook weer extra inkomsten, de nieuwe Kuip is natuurlijk bij elke thuiswedstrijd uitverkocht.
Nee, ik kan ook wel enthousiast worden bij het idee van een nieuw stadion.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 09:00 uur
Onweerwolf schreef:
Gesink is geen klassementsrennner én geen knecht. Wat Gesink eigenlijk zou moeten doen is een rol nastreven die lijkt op die van Voeckler, Chavanel, Sanchez, etc. Mensen die willen aanvallen en in staat zijn om verschillende cols te overleven.
Dat zou hij eigenlijk moeten doen ja, echter moet je daar karakter en discipline voor hebben en niet bang zijn om kapot te gaan. Dat zijn voor Voeckler de normaalste dingen, Gesink daarentegen...
0
Cured
geplaatst: 3 juli 2013, 10:29 uur
Fietsen....doortrapte
dopingsport, dat daar nog users naar kijken vind ik onbegrijpelijk, maar goed, men wil kennelijk graag belazerd worden. Kijk dan tennis, een echte sport met continue actie en veel enerverender.
dopingsport, dat daar nog users naar kijken vind ik onbegrijpelijk, maar goed, men wil kennelijk graag belazerd worden. Kijk dan tennis, een echte sport met continue actie en veel enerverender.
0
Cured
geplaatst: 3 juli 2013, 10:46 uur
Natuurlijk niet(of iig veel minder)
, dat Fietsen is wel het allerergste wat er bestaat. Het is saai, duurt ontiegelijk lang en is een groot bedrog. De grootste bedriegsport waar de meeste mensen naar kijken. Nog veel forever bedonderplezier, Joy 
, dat Fietsen is wel het allerergste wat er bestaat. Het is saai, duurt ontiegelijk lang en is een groot bedrog. De grootste bedriegsport waar de meeste mensen naar kijken. Nog veel forever bedonderplezier, Joy 
0
geplaatst: 3 juli 2013, 11:05 uur
Nicolage Rico schreef:
Voor. Hoop wel dat de oude Kuip voor altijd (in ieder geval mijn leven) blijft bestaan. De mensen die tegen zijn, hoor ik over 11 jaar al zeiken als Feyenoord op dat moment 25 jaar geen kampioen zijn geworden en ergens tussen de subtop en middenmoot spelen.
Voor. Hoop wel dat de oude Kuip voor altijd (in ieder geval mijn leven) blijft bestaan. De mensen die tegen zijn, hoor ik over 11 jaar al zeiken als Feyenoord op dat moment 25 jaar geen kampioen zijn geworden en ergens tussen de subtop en middenmoot spelen.
Zelfde discussie bij de New York Yankees enkele jaren geleden. De oplossing was een exacte replica bouwen van het oude Yankee Stadion pal naast dit oude stadion maar dan wel iets groter en met alle moderne voorzieningen waar een stadion aan moet voldoen. Iedereen happy. Heeft niemand dat idee dan geopperd in Rotterdam?
Overigens ben ik ooit in dat oude Yankee stadion geweest ergens in 2004 en vond ik het een oude vervallen stinkput (nog los van het feit dat ik een LA Dodger fan ben). Nostalgie is mooi maar het is geschiedenis, niets meer dan foto's en film. De huidige Kuip heeft zijn beste tijd gehad en een nieuwe Kuip zal de club alleen maar een boost geven, voorbeelden genoeg.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 11:07 uur
Ik snap niet echt wat het probleem van doping is. Ik kijk nu een jaartje of 10 regelmatig de tour en soms andere klassiekers (geen fervent volger, kijk vaak alleen de laatste 20 km ofzo) en alle helden uit mijn jeugd zijn ontmaskerd als dopingzondaars.
Maakt dat de etappes minder spannend? Nee. Zien die wielrenners ineens niet meer af? Nee. Ook nu zal vast iedereen doping gebruiken (je kunt niet met dopinggebruikers concurreren zonder zelf te gebruiken lijkt mij) maar het maakt mij persoonlijk geen reet uit. Ik zie nog steeds spannende wedstrijden. Ik zie nog steeds maniakken met klaplongen doorfietsen en ik zie nog steeds wielrenners met modder op hun gezicht kapot gaan.
Ik heb respect voor die mannen op een fiets, niet omdat ze in absolute zin zo hard fietsen, maar omdat ze tot het randje gaan. Aan die charme van de sport veranderd dopinggebruik helemaal niets.
Maakt dat de etappes minder spannend? Nee. Zien die wielrenners ineens niet meer af? Nee. Ook nu zal vast iedereen doping gebruiken (je kunt niet met dopinggebruikers concurreren zonder zelf te gebruiken lijkt mij) maar het maakt mij persoonlijk geen reet uit. Ik zie nog steeds spannende wedstrijden. Ik zie nog steeds maniakken met klaplongen doorfietsen en ik zie nog steeds wielrenners met modder op hun gezicht kapot gaan.
Ik heb respect voor die mannen op een fiets, niet omdat ze in absolute zin zo hard fietsen, maar omdat ze tot het randje gaan. Aan die charme van de sport veranderd dopinggebruik helemaal niets.
0
Cured
geplaatst: 3 juli 2013, 11:20 uur
Afzien doen vele sporters, maar omdat het wielrennnen van schandaal naar schandaal fietst vind ik er helemaal niks meer aan. Er is geen veelbekeken sport wat zo aanelkaar hangt van bedrog.
Ik kan dat niet los zien van het wedstrijdelement, al is het natuurlijk knap zwaar zo drie weken door Frankrijk te ploeteren. Ik heb er wel respect voor, absoluut, maar de 'smet' heeft het definitief wat mij betreft verknald; dat anderen daar geen/minder moeite mee hebben, moet men uiteraard zelf weten.
Ik kan dat niet los zien van het wedstrijdelement, al is het natuurlijk knap zwaar zo drie weken door Frankrijk te ploeteren. Ik heb er wel respect voor, absoluut, maar de 'smet' heeft het definitief wat mij betreft verknald; dat anderen daar geen/minder moeite mee hebben, moet men uiteraard zelf weten.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 11:26 uur
@Ynoskire:
Voel jij je dan niet een beetje bekocht als de renner waarvan je de ene dag zo hebt genoten de volgende dag opeens naar huis mag?
Het is nog steeds indrukwekkend natuurlijk, omdat je veel dieper moet gaan dan bij voetbal of tennis, maar dat jaar op jaar de favorieten zijn gepakt of in sommige gevallen in de week voor de tour begon alsnog een startverbod kregen heeft het voor mij wel verpest. Van grofweg 1991 t/m 2005 heb ik er graag naar gekeken, daarna was ik er met het jaar een beetje meer klaar mee. Dit jaar heb ik er nog helemaal niets van gezien, behalve het interview van Mart Smeets met David Walsh gisteren. Waarin Martje aardig werd platgewalsht.
edit: wat Cured zegt dus
Voel jij je dan niet een beetje bekocht als de renner waarvan je de ene dag zo hebt genoten de volgende dag opeens naar huis mag?
Het is nog steeds indrukwekkend natuurlijk, omdat je veel dieper moet gaan dan bij voetbal of tennis, maar dat jaar op jaar de favorieten zijn gepakt of in sommige gevallen in de week voor de tour begon alsnog een startverbod kregen heeft het voor mij wel verpest. Van grofweg 1991 t/m 2005 heb ik er graag naar gekeken, daarna was ik er met het jaar een beetje meer klaar mee. Dit jaar heb ik er nog helemaal niets van gezien, behalve het interview van Mart Smeets met David Walsh gisteren. Waarin Martje aardig werd platgewalsht.
edit: wat Cured zegt dus
0
geplaatst: 3 juli 2013, 11:43 uur
Ja, dat interview was best schaamtelijk. Al zal Mart waarschijnlijk denken dat het fantastisch ging.
Ik kan me heel erg vinden in het verhaal van Ynoskire, doping doet niets af aan de passie en het doorzettingsvermogen. Zo'n heroïsch verhaal als dat van Ted King gisteren (helaas wel met een teleurstellende afloop) is wat wielrennen een mooie sport maakt.
Natuurlijk zijn de gevallen helden wel een flinke smet op de historie van wielrennen. Maar als kijksport blijft het onverminderd spannend en indrukwekkend.
Ik kan me heel erg vinden in het verhaal van Ynoskire, doping doet niets af aan de passie en het doorzettingsvermogen. Zo'n heroïsch verhaal als dat van Ted King gisteren (helaas wel met een teleurstellende afloop) is wat wielrennen een mooie sport maakt.
Natuurlijk zijn de gevallen helden wel een flinke smet op de historie van wielrennen. Maar als kijksport blijft het onverminderd spannend en indrukwekkend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.