Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 12:02 uur
Zou leuk zijn. Maar die hebben natuurlijk 2 wereldspelers.
Mokotjo en Fernandez... niet.
Mokotjo en Fernandez... niet.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 12:04 uur
Dat transferwindow (tot 1/9) is natuurlijk wel een tijdbom onder de huidige NL compettie-opzet. Herinner me nog de impact van het verkassen van Wesley Sneijder op het allerlaatste nippertje - dat had een fikse impact, waaraan Ajax toen in de nick of time niets meer kon doen.
Het is eigenlijk bezopen dat je als club moet hopen dat beslissende spelers (zoals Siem de Jong) in deze fase van de competitie geblesseerd zijn.
En ook de activiteiten van Arsenal stemmen niet echt tot vreugde - en dan moet je afvragen wat je als NL speler bij een UK subtopper (ok, wel Londen) moet zoeken als die club gewoon niet opnieuw mee gaat draaien voor het championship en al jaren op zoek is naar zichzelf.
Het is eigenlijk bezopen dat je als club moet hopen dat beslissende spelers (zoals Siem de Jong) in deze fase van de competitie geblesseerd zijn.
En ook de activiteiten van Arsenal stemmen niet echt tot vreugde - en dan moet je afvragen wat je als NL speler bij een UK subtopper (ok, wel Londen) moet zoeken als die club gewoon niet opnieuw mee gaat draaien voor het championship en al jaren op zoek is naar zichzelf.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 12:18 uur
Martial schreef:
Feyenoord heeft gewoon iets teveel middelmaat aan spelers op dit moment die m.i. nauwelijks wat toevoegen, neem zo'n Immers dat kan toch niet op de nummer 10 positie daar moet een creatieve speler staan(...)
Feyenoord heeft gewoon iets teveel middelmaat aan spelers op dit moment die m.i. nauwelijks wat toevoegen, neem zo'n Immers dat kan toch niet op de nummer 10 positie daar moet een creatieve speler staan(...)
Maar als Feyenoord een teveel middelmaat aan spelers heeft staan dan is Koeman toch de eerst verantwoordelijke om aan te spreken, zowel met betrekking tot het aantrekken van nieuwe spelers als het niveau dat er door de spelers wordt gebracht?
Immers was vorig jaar ook al niet veel en ik weet zo nog wel een paar spelers die vorig jaar al rijp waren voor vervanging. Dan ga je toch niet vrij en blij zonder iets te doen aan een nieuw seizoen beginnen?
Mjuman schreef:
Je kristallen bol is al een tijdje knap beslagen, want van al je fantasmes is nog geen 20% uitgekomen. (...)
Een maand geleden liep je nl nog volop te toeteren dat Feyenoord wel even mij zou gaan doen om de bovenste plek. En nu moet Koeman van jou weg???
Je kristallen bol is al een tijdje knap beslagen, want van al je fantasmes is nog geen 20% uitgekomen. (...)
Een maand geleden liep je nl nog volop te toeteren dat Feyenoord wel even mij zou gaan doen om de bovenste plek. En nu moet Koeman van jou weg???

Met nog twee wedstrijden verlies verwacht ik wel dat hij weg moet, ja. Of dat van mij moet is hier niet van belang.
Er is niets mis met mijn glazen bol, je mag aan een begin van een nieuw seizoen best even op voorhand even dreigen, ook al is het tegen beter weten in.
Wat ik al die tijd al zeg, nieuwe aanvullende spelers voor doorstroming, een nieuw stadion, zijn zaken die ik ook al zei voordat het seizoen was begonnen.
Het ergerlijke is, dat het niet zo is omdat ik dat zeg maar omdat je dit gewoon op je klompen kunt voelen aankomen. Net als bij FC Utrecht. Dat is alleen in feite nog schandaliger, met al die verkopen van spelers en dan de rest maar laten aanmodderen. Terwijl je bij Feyenoord nog min of meer een status quo zou mogen verwachten of een doorgroei van het rondlopende talent.
Dat dat laatste niet gebeurd, ligt voor een belangrijk deel toch echt wel op het trainingsveld. Ook het motiveren van spelers is hier in het geding. En ook dat is iets dat toch echt van Koeman af moet komen.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 13:04 uur
Ach, als Feyenoord de komende twee wedstrijden wint staan ze al zowat weer in het linkerrijtje. Er zijn nog genoeg degelijke spelers die transfervrij zijn te halen, laat ze daar eens naar kijken.
Ze hebben nog wel wat over. Andersen kan ook prima linksbuiten spelen. En achterin hebben ze toch nog opties zat met Boilesen, Ligeon, Van der Hoorn en Veltman?
Nicolage Rico schreef:
Ajax gaat met Eriksen en Alderweireld niet eens ruimschoots kampioen worden. Laat staan zonder.
Zo breed is hun selectie helemaal niet, want wie moeten ze opstellen als Fischer niet speelt, bijvoorbeeld. Achterin hebben ze ook niet veel opties.
Ajax gaat met Eriksen en Alderweireld niet eens ruimschoots kampioen worden. Laat staan zonder.
Zo breed is hun selectie helemaal niet, want wie moeten ze opstellen als Fischer niet speelt, bijvoorbeeld. Achterin hebben ze ook niet veel opties.
Ze hebben nog wel wat over. Andersen kan ook prima linksbuiten spelen. En achterin hebben ze toch nog opties zat met Boilesen, Ligeon, Van der Hoorn en Veltman?

0
geplaatst: 20 augustus 2013, 13:19 uur
Tja, Ajax lijkt een voorkeur te hebben voor blessuregevoelige Scandinaven. En eerlijk gezegd vind ik Fischer meer lef uitstralen dan ie waar kon maken, terwijl imo Sigthorsson meer een afmaker is dan een meevoetballende spits. Als op dit moment Eriksen vertrekt, heeft Ajax een fors probleem.
Afi8jn de CL zal wel uitwijzen waar Ajax staat momenteel.
Afi8jn de CL zal wel uitwijzen waar Ajax staat momenteel.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 13:44 uur
herman schreef:
Ach, als Feyenoord de komende twee wedstrijden wint staan ze al zowat weer in het linkerrijtje. Er zijn nog genoeg degelijke spelers die transfervrij zijn te halen, laat ze daar eens naar kijken.
(quote)
Op papier heeft Feyenoord een makkie de komende vijf wedstrijden. Maar ja...
Ik heb het over goede opties.
Daarnaast is Boilesen bijzonder blessure gevoelig. Maar goed, met zo'n matig team zijn ze al 3 x kampioen geworden.Zonder Eriksen en Alderweireld komen ze toch al heel redelijk in de problemen.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 13:57 uur
Nicolage Rico schreef:
Daarnaast is Boilesen bijzonder blessure gevoelig. Maar goed, met zo'n matig team zijn ze al 3 x kampioen geworden.
Zonder Eriksen en Alderweireld komen ze toch al heel redelijk in de problemen.
Daarnaast is Boilesen bijzonder blessure gevoelig. Maar goed, met zo'n matig team zijn ze al 3 x kampioen geworden.Zonder Eriksen en Alderweireld komen ze toch al heel redelijk in de problemen.
Dat dacht iedereen eerder ook van Vertonghen, bv., maar die wordt nauwelijks gemist in Amsterdam. Ajax heeft elk jaar zijn sterkhouders verkocht, maar de laatste jaren zijn ze er echt niet minder door gaan spelen.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 14:56 uur
herman schreef:
Dat dacht iedereen eerder ook van Vertonghen, bv., maar die wordt nauwelijks gemist in Amsterdam. Ajax heeft elk jaar zijn sterkhouders verkocht, maar de laatste jaren zijn ze er echt niet minder door gaan spelen.
(quote)
Een bekend NL gezegd luidt: de kruik gaat zo lang te water, totdat ie barst. Het zou me niets verbazen als dat bijv met de verkoop van Eriksen en Aldeweireld - beiden spelen in/vanuit de as van het team - het geval is.
Sterkhouders? Welk createur/journaillant is daar nou weer verantwoordelijk voor? Het Belgisch kent het fraaie woord "titularis", het Duits kent het woord "Stamspieler" en het Engels kent het woord "stakeholder" (belanghebbende, aandeelhouder), dat ik ook wel eens verbasterd heb gezien als "steekhouder" - kan: een steekhouden argument, zie ook >>IPBK.nl >> Instituut voor Po?tische Bedrijfskunde - Post! Mattie P. te H. - sterkhouder is voor mij een nieuwe.
Sportjournalisten zouden imo regelmatig de bak in moeten vanwege hun bedroevend en clichématig taalgebruik, waarschijnlijk zouden ze dan de nor delen met veel politici, die nauwelijks bedrevener zijn in het hanteren van de taal als tool.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 14:57 uur
herman schreef:
De bank van Ajax is vele malen minder dan de basis. Achterin hebben ze inderdaad nog wel wat vervangingen, maar achterin zit juist de zwakte. Zwakte die momenteel gecompenseerd wordt met aanvallend voetbal, maar zodra het aanvallend voetbal wegvalt (wat gebeurt als Eriksen weg is en De Jong geblesseerd), kan je dat niet compenseren met een aardige, maar nog steeds relatief matige verdediging. Nog altijd één van de beste van Nederland als ze op niveau zijn, overigens. Alleen Europees komt Ajax te kort.Ze hebben nog wel wat over. Andersen kan ook prima linksbuiten spelen. En achterin hebben ze toch nog opties zat met Boilesen, Ligeon, Van der Hoorn en Veltman?
Op het middenveld is het matig, iets wat normaal niet opviel, omdat ze konden rouleren met Poulsen en Schöne, maar nu De Jong is weggevallen, missen ze een echte spelmaker. Eriksen is dat maar mondjesmaat en kan Ajax zeker niet echt leiden.
Dat dacht iedereen eerder ook van Vertonghen, bv., maar die wordt nauwelijks gemist in Amsterdam.
En dáárvoor weer van Vermaelen.Mjuman schreef:
Dit jaar wachten ze wel lang met aankopen, ja. Aan de andere kant doet Arsenal het al jaren goed Europees (veel beter dan welke Nederlandse club dan ook..) en de afgelopen 8 jaar is Arsenal 3e óf 4e geworden. In Engeland een goede prestatie. De 8 jaar daarvoor (de gouden generatie met Henry, Parlour, Adams etc.) zijn voorbij, altijd 1e of 2e. Met Fabregas en V. Persie hebben ze een goede poging gedaan, maar kwamen tekort. En ook de activiteiten van Arsenal stemmen niet echt tot vreugde - en dan moet je afvragen wat je als NL speler bij een UK subtopper (ok, wel Londen) moet zoeken als die club gewoon niet opnieuw mee gaat draaien voor het championship en al jaren op zoek is naar zichzelf.
Ik vraag me af of Arsenal het wel gered zou hebben als ze hun "zoveel mogelijk jonge talenten"-filosofie overboord hadden gegooid en meer ervaren spelers gekocht zouden hebben.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 16:46 uur
Ik vraag me af waar ze zouden staan als ze toptalenten hadden gekocht, ipv al die middenmoters. Ik noem maar: Giroud, Arshavin, Bendtner, André Santos, Gervinho, Chamakh, Squilacci, Podolski. Die lijst kan bijna eindeloos lang doorgaan
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 augustus 2013, 16:56 uur
Inderdaad, Wenger probeert overal voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar heeft niet de voorzienigheid om echte toppers te kopen voor zo weinig geld. Overigens denk ik dat Podolski wel met kop en schouders boven de andere namen die je noemt uit steekt.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 17:06 uur
TT: Bale nu écht naar Real, Spurs krijgt 93 miljoen én Coentrao - AD.nl
En die hebben het weer van Sky Italia. Nog niet officieel bevestigd, maar dat gaat niet lang meer duren vermoed ik.
En die hebben het weer van Sky Italia. Nog niet officieel bevestigd, maar dat gaat niet lang meer duren vermoed ik.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 17:30 uur
Volstrekt bezopen en dat in een land waar de economie zeker 5 - 10 jaar nodig heeft om op het peil van, zeg, 2005 te komen. In Spanje en Portugal kan je op veel plekken komen waar allerlei projecten tot a grinding halt zijn gekomen. Betaald voetbal tegen welke prijs?? Ach Bale kan straks makkelijk een gespierde, werkloze Madrileen inhuren om zijn bolide te bewaken.
Het idiote bedrag zal ongetwijfeld afgewenteld worden op de supportende gelovigen ("panem et circenses"), middels entreeprijzen en merchandise.
Het idiote bedrag zal ongetwijfeld afgewenteld worden op de supportende gelovigen ("panem et circenses"), middels entreeprijzen en merchandise.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 18:28 uur
herman schreef:
(quote)
Maar dan moeten er nog wel andere sterkhouders over blijven. Alleen Siem de Jong heb je dan nog en in mindere mate die IJslander en Fischer wellicht.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 18:30 uur
panjoe schreef:
Inderdaad, Wenger probeert overal voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar heeft niet de voorzienigheid om echte toppers te kopen voor zo weinig geld.
V. Persie? Henry? Fabregas? Anelka? Ljungberg?Inderdaad, Wenger probeert overal voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar heeft niet de voorzienigheid om echte toppers te kopen voor zo weinig geld.
En zo kan je nog wel even verder gaan. Hij heeft het 8 jaar lang gewoon perfect gedaan. Alleen de afgelopen 8 jaar minder. Soms ook wel door pech (bv. blessures).
In de tijd dat Fabregas en V. Persie allebei fit waren, had Arsenal duidelijk titelkansen. Chelsea en City kochten hun kampioenschap en Man U is gewoon van oudsher een sterke club.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 18:43 uur
panjoe schreef:
Inderdaad, Wenger probeert overal voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar heeft niet de voorzienigheid om echte toppers te kopen voor zo weinig geld. Overigens denk ik dat Podolski wel met kop en schouders boven de andere namen die je noemt uit steekt.
Qua middelmatigheid, bedoel je dan? Echt een zwakke speler, die bij de Duitse nationale ploeg om onverklaarbare redenen altijd tonnen geluk heeft gehad. Niet voor niks gebuisd bij Bayern Munch, en daarna opnieuw zeer matig bij Koln.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 augustus 2013, 19:14 uur
Vind Wenger ook maar een eng mannetje met een nogal incestueus transferbeleid. Gewoon een schooier die spelers koopt die niet goed genoeg zijn en vervolgens jarenlang Arsenal-onwaardig presteert. 'Maar ze spelen zo leuk voetbal...'
Af en toe heeft hij dan eens mazzel dat spelers als van Persie en Henry opstaan, want die waren allebei echt niet zo goed toen ze naar Arsenal kwamen. Er staan ook genoeg mislukkingen tegenover.
Af en toe heeft hij dan eens mazzel dat spelers als van Persie en Henry opstaan, want die waren allebei echt niet zo goed toen ze naar Arsenal kwamen. Er staan ook genoeg mislukkingen tegenover.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 22:05 uur
Zo, gelukkig 1 - 1, die Italianen gun ik het helemaal niet. Maar PSV moet zich niet laten verleiden tot meelopen in het spelletje van AC Milan. Dit is tenminste beter. Misschien nog een aardig laatste deel van de wedstrijd.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 22:41 uur
Toch keurig gedaan van PSV, vermakelijke wedstrijd. Helemaal kansloos acht ik ze niet in Milaan, maar ze zullen in ieder geval wel een doelpunt moeten maken.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 22:45 uur
Mooie wedstrijd, ik raak steeds meer onder de indruk van Rekik en Zoet, die komen beide nog wel in Oranje terecht.
Depay vind ik trouwens maar zo zo, veel te veel balverlies en weinig overzicht. Maar goed dat kan nog groeien.
Denk niet dat ze het volgende week gaan redden maar dat is geen schande.
Depay vind ik trouwens maar zo zo, veel te veel balverlies en weinig overzicht. Maar goed dat kan nog groeien.
Denk niet dat ze het volgende week gaan redden maar dat is geen schande.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 22:59 uur
Als Bakkali weer meedoet en ze hervinden enthousiasme en drive kan het nog steeds. Heb me wel zitten ergerenaan het irritante gedrag van sommige Italiaanse spelers. Cocu heeft wel wat coaching te verrichten.
Liever 1-1 dan in dat Italiaanse mes lopen en het schip ingaan. Depay was matig, terwijl Waterreus hem zo avond nog zo prees.
Liever 1-1 dan in dat Italiaanse mes lopen en het schip ingaan. Depay was matig, terwijl Waterreus hem zo avond nog zo prees.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 23:49 uur
Mjuman schreef:
Depay was matig, terwijl Waterreus hem zo avond nog zo prees.
Depay was matig, terwijl Waterreus hem zo avond nog zo prees.
Dat die man nog steeds mag aanschuiven.
Kan me nog herinneren dat Ronald Spelbos ooit een paar keer mocht analiseren tijden een wk of ek, dat was wel het slechtste wat ik ooit gezien heb. Maar Waterreus komt er al aardig in de buurt.
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 23:53 uur
trebremmit schreef:
Kan me nog herinneren dat Ronald Spelbos ooit een paar keer mocht analiseren tijden een wk of ek, dat was wel het slechtste wat ik ooit gezien heb. Maar Waterreus komt er al aardig in de buurt.
(quote)
Ik vond het wel meevallen, behoudens een enkele overduidelijke misser - maar goed die maakt Zonnebank Zjaak zo vaak
Het zal wel een kwestie van jouw/mijn persoonlijke pet zijn - had ik kinderen die niet wilden/konden slapen, zou ik ze naar Ronald de Boer laten kijken - succes verzekerd, ook in het geval van glaasje water V 4.1
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 23:53 uur
Ik vond Depay in de eerste helft nog best goed, al ging hij voorafgaand aan de goal wel de fout in. In de tweede helft was hij veel te flegmatiek/slordig, maar dat kan ook de leeftijd zijn. Hoe dan ook, een mooi resultaat. Op naar volgende week.
0
geplaatst: 21 augustus 2013, 11:17 uur
Ik vond Milan erg matig gisteren, met name in de eerste helft. Gek genoeg weet PSV er dan eentje te scoren in de sterkste van Milan. Wel een blunderende Abbiati bij die goal. Voor Milan natuurlijk een uitstekende uitgangspositie maar PSV is niet bij voorbaat kansloos met deze score.
0
Harco
geplaatst: 21 augustus 2013, 11:30 uur
Ik denk dat Milan van tevoren had getekend voor dit resultaat. We moeten niet raar opkijken als PSV er volgende week een stuk of drie om de oren krijgt. Milan gaat thuis wat meer gas geven. En hopelijk wat tactischere keuzes van Allegri: Poli had meteen in de basis mogen beginnen. Dat-ie in mocht vallen in de 75e minuut leek nergens op. Nou goed, tactiek is niet Allegri's sterkste punt. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.