MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Tja, een mooi resutlaat tegen AC Milan, maar niet genoeg ben ik bang. Je moet nu sowieso scoren, en hopen dat zij dat minder vaak doen dan jij.

Paap_Floyd schreef:
Tja, een mooi resutlaat tegen AC Milan, maar niet genoeg ben ik bang. Je moet nu sowieso scoren, en hopen dat zij dat minder vaak doen dan jij.

Aha, Cruyffiaanse logica, de workshop van de maestro uit Betondorp heeft succes gehad

Daarom nog ééntje: Italianen, je ken niet van ze winnen, maar je ken wel van ze verliezen
Angst is een slechte raadgever, hope is no strategy en vooral: the jury is still out!

Wanneer Bakkali volgende week meedoet kan ie hen wellicht de Nederlands/Belgische/Marokkaanse vlaflip serveren - met baklava erbij

Dan heb ik er nog een.

Als italianen 1 kans krijgen,maken ze er twee

iggy schreef:
Dan heb ik er nog een.

Als italianen 1 kans krijgen,maken ze er twee

Ga terug naar die struik van je, ouwe struikschender - als je één vriendin hebt en er komen twee Italianen, heb je geen vriendin meer en kan je ook ook je portemonnee checken

Als 't er één is, gaat ie voor wat 't meest rendeert!

Mjuman schreef:
Als 't er één is, gaat ie voor wat 't meest rendeert!

Een daarvan kost alleen maar geld, dus die keuze zal vast niet moeilijk zijn.

GrafGantz schreef:
(quote)

Een daarvan kost alleen maar geld, dus die keuze zal vast niet moeilijk zijn.

Ik denk dat het tijd wordt om je in te lezen in de marktwaarde van een buxom blonde onder Italianen. Overigens de smoes om ze van je af te krijgen: "she's my sister" iedere Italiano respecteert dat jij verantwoordelijk bent voor de familie-eer en dus geen oor hebt naar ...

Als PSV-supporter wel genoten gisteren. Ik denk dat AC Milan gewoon nog een maatje te groot is, door de ervaring die de ploeg heeft. PSV liet in de eerste helft zien heel aardig te kunnen combineren, maar verdedigend was het allemaal iets te naief en ook aanvallend misten we wat overtuiging. Maher liet bij vlagen wel zijn klasse zien en vond Bruma ook een goede indruk maken. Had een beetje twijfels over het huren van Park, maar die liet zien dat hij nog steeds van grote waarde kan zijn. Balotelli was wel misselijk bezig, met name bij die gele kaart van Maher.

Depay viel wel uit de toon, er lukte eigenlijk niets bij hem. Willems en Brenet waren verdedigend veel te kwetsbaar. Dat gaat in San Siro ook worden afgestraft.

Willems vond ik niet slecht spelen. Hij had in de tweede helft alleen een paar passes met teveel risico, maar verdedigend was hij best goed. Depay bracht de eerste 30 min heel veel dreiging. Hij had alleen de pech dat hij vrijwel constant dubbel werd gedekt, maar hij deed het niet slecht.

Ik was vooral onder de indruk van Schaars en Park. Die brachten zoveel rust en vooral Schaars was verdedigend erg belangrijk op het middenveld. Het middenveld stond sowieso goed vond ik.

De sfeer was ook echt heerlijk in het stadion trouwens.

Stijn_Slayer
De lelijkste goal van het jaar is alvast vergeven. Ik snap sowieso niet dat Milan die Abbiati al zo lang tolereert.

Prima PSV, kan niet anders zeggen. Milan oogde wel... tja.. ze vonden het wel best, zeker na die snelle 0-1. Niettemin zou dat tekort doen aan het spel van PSV.

Hopelijk halen ze het, want NL kan wel wat coëfficiëntiepunten gebruiken.. Bizar ook dat zo'n derde club uit Portugal dan mee mag doen. Om vervolgens compleet nat te gaan tegen Zenit (wat een goals ).

Sowieso veel mooie goals gisteren:

(afbeelding)

Sport1.nl - video.sport1.nl

Op 1:32 trouwens een belachelijke overtreding van Depay.

Martial
Wat een dramatisch Feyenoord toch weer tegen Krasnodar met welgeteld 2 hele kansen voor Feyenoord, de kans dat Feyenoord doorgaat acht ik zeer klein, want zelf 2 keer scoren en ook nog is de 0 houden lijkt mij een utopie voor dit Feyenoord op dit moment.

1-0 en penalty's.

Martial
Feyenoord en de 0 houden?

En na 4 officiële wedstrijden nog steeds wachten op het eerste punt... Laten we positief blijven, het resultaat valt mee.

chevy93 schreef:
Bizar ook dat zo'n derde club uit Portugal dan mee mag doen. Om vervolgens compleet nat te gaan tegen Zenit (wat een goals ).

Is toch logisch dat die meedoen als je ziet hoe ver Porto en Benfica meestal komen in de Europese competities, en dat Portugal dus 3 teams mag sturen naar de CL? Sporting Lissabon en Braga lieten het dan nog eens afweten vorig jaar in de competitie, waardoor het ineens een heel mindere naam wordt als Paços.

dumb_helicopter schreef:

Is toch logisch dat die meedoen als je ziet hoe ver Porto en Benfica meestal komen in de Europese competities, en dat Portugal dus 3 teams mag sturen naar de CL? Sporting Lissabon en Braga lieten het dan nog eens afweten vorig jaar in de competitie, waardoor het ineens een heel mindere naam wordt als Paços.

Ooit een glasheldere analyse (VI?) gehoord van de Portugese competitie en daarin werd gesteld dat er buiten de topdrie/topvier eigenlijk weinig niveau/diepgang in zat. En da's ook begrijpelijk: met een bevolking van 10,5 miljoen kan er onmogelijk een breed fundament zijn voor topvoetbal, zeker als je in aanmerking neemt dat het BNP nog niet de helft is van dat van België. In boerentaal: ze hebben er gewoon de poen niet voor!

Beetje hetzelfde als in Nederland dus? Alleen in Portugal hebben ze wel echte topclubs.

Die clubs zijn gedeeltelijk zo sterk omdat ze Brazilië als als achterland hebben qua spelers.

Als Feyenoord-fan ga je wel echt overwegen jezelf te snijden zeg...

trebremmit schreef:
Beetje hetzelfde als in Nederland dus? Alleen in Portugal hebben ze wel echte topclubs.

Nee Portugal 10,5 miljoen - BNP ca 235 miljard; NL: 16,7 miljoen - BNP: 607 miljard (CBS). Portugezen zijn meer tv- en voetbal-minded. Voor mij ook een raadsel hoe het business model daar werkt. Levensstandaard is in Portugal zichtbaar lager dan hier. Misschien ontzeggen mensen zich daar meer om naar voetbal te kunnen of het te zien.

En Portugal heeft idd vanuit historische gronden banden met Brazilië, Guyana en een aantal Afrikaanse landen (Angola, Mozambique en Guinee-Bissau bijv) uit het tijdperk van het kolonialisme. Geen idee hoe de migratie vandaaruit (naar het moederland Portugal) werkt.

Misschien kopen Portugezen minder muziek, gaan ze minder naar concerten en festivals?? Merkwaardig is het wel

trebremmit schreef:

Portugese clubs leggen topspelers/supertalenten meestal voor lange duur vast met lucratieve contracten. Vaak zit daar nog een torenhoge transferclausule bij. De meeste van die spelers worden voor hun contract doorverkocht (net zoals in NL), maar dus wel met een veel hogere afkoopsom. Een goed voorbeeld hiervan is Porto, zie ook: Is FC Porto’s financial and transfer policy the best in the business? | Think Football - thinkfootball.co.uk. Zij hebben sinds 20013 ca. £400 miljoen winst op spelers gemaakt.

Titmeister schreef:
En na 4 officiële wedstrijden nog steeds wachten op het eerste punt... Laten we positief blijven, het resultaat valt mee.

Valt mee? De tranen springen in je ogen.

Voor het tv scherm moet ik wat naar links kijken, voor het overige staat vóór mij het musicmeter scherm en speel ik muziek af.
Ik geloof dat ik 10% van de wedstrijd heb gezien, er is mij teveel aardige nieuwe muziek en zo'n wedstrijd is ook nog eens slecht voor mijn hart.

Qua aantal leden is Benfica de grootste club ter wereld (160.000), dat moet ook wel wat in het laatje brengen lijkt mij.

Ik heb vanavond gekeken naar Swansea City-Petrolul voor de Europa League. Laatsgenoemde schakelde enkele weken geleden Vitesse uit en werd nu zoekgespeeld door Swansea en de Swans wonnen met 5-1. Een middenmoter uit de Premier League weet er dus wel raad mee.

Heeft Bony nog gescoord?

trebremmit schreef:
Heeft Bony nog gescoord?

Yep, 1 keer.

chevy93 schreef:
Sport1.nl - video.sport1.nl

Op 1:32 trouwens een belachelijke overtreding van Depay.

Valt toch wel mee. Hij springt tegen hem aan, that's it. Kan gebeuren bij een luchtduel.

Kijk ook dan even hoe hij tegen 'm aanspringt. In z'n rug, met z'n been hoog en naar voren. Totaal geen intentie de bal te koppen. Hij draait zelfs nog om op het einde.

Running On Empty schreef:
Ik heb vanavond gekeken naar Swansea City-Petrolul voor de Europa League. Laatsgenoemde schakelde enkele weken geleden Vitesse uit en werd nu zoekgespeeld door Swansea en de Swans wonnen met 5-1. Een middenmoter uit de Premier League weet er dus wel raad mee.

Wat ik verrassend vind is dat de elite spitsen uit de Eredivisie toch weten te slagen in Engeland. Op buitenlandse blogs en dergelijken speculeren veel schrijvers dat de aanvallers uit de Nederlandse competitie wellicht niet zal slagen omdat het niveau hier te laag is. Maar als we kijken naar Suarez en nu Bony, twee elite spitsen voor Eredivisie begrippen, meteen weten te slagen (Bony scoorde op z’n debuut) in de Premier League. Ik vind dat toch schrijnend voor onze competitie. Nu zie hoe Rick van Wolfswinkel het gaat doen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:08 uur

geplaatst: vandaag om 07:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.