MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Kill_illuminati schreef:
(quote)

Wat ik verrassend vind is dat de elite spitsen uit de Eredivisie toch weten te slagen in Engeland. Op buitenlandse blogs en dergelijken speculeren veel schrijvers dat de aanvallers uit de Nederlandse competitie wellicht niet zal slagen omdat het niveau hier te laag is. Maar als we kijken naar Suarez en nu Bony, twee elite spitsen voor Eredivisie begrippen, meteen weten te slagen (Bony scoorde op z’n debuut) in de Premier League. Ik vind dat toch schrijnend voor onze competitie. Nu zie hoe Rick van Wolfswinkel het gaat doen.

Het is nog een beetje vroeg om te zeggen dat Bony geslaagd is. We zijn net begonnen.

Van Wolfswinkels scoorde ook in zijn eerste competitiewedstrijd, dus is ook reeds geslaagd.

Maar ik denk dat we in Nl een goed scoutingsapparaat hebben en de eredivisie een goede opstap is voor veel buitenlanders.

Edit: we hebben natuurlijk ook genoeg missers gehaald uit het buitenland.

herman schreef:
(quote)

Het is nog een beetje vroeg om te zeggen dat Bony geslaagd is. We zijn net begonnen.

Hij scoorde in de voorbereiding ook aan de lopende band. Aan alles zie ik dat hij zal slagen. Maar vroeg is het allerminst.

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Wat ik verrassend vind is dat de elite spitsen uit de Eredivisie toch weten te slagen in Engeland. Op buitenlandse blogs en dergelijken speculeren veel schrijvers dat de aanvallers uit de Nederlandse competitie wellicht niet zal slagen omdat het niveau hier te laag is. Maar als we kijken naar Suarez en nu Bony, twee elite spitsen voor Eredivisie begrippen, meteen weten te slagen (Bony scoorde op z’n debuut) in de Premier League. Ik vind dat toch schrijnend voor onze competitie. Nu zie hoe Rick van Wolfswinkel het gaat doen.

Er zijn genoeg tegenvoorbeelden van ex-topschutters uit de Eredivisie.

FlyLo schreef:
(quote)

Er zijn genoeg tegenvoorbeelden van ex-topschutters uit de Eredivisie.

Wil je erover praten

Mjuman schreef:
Wil je erover praten

Gelukkig was Genk niet zo dom om 4 mio neer te tellen voor een zekere Vleminckx
Dat is eigenlijk nog het meest frappante: het succes van enkele voetballers die in België weinig potten hadden gebroken: Chevalier, Vleminckx, Finnbogason

FlyLo schreef:
(quote)

Gelukkig was Genk niet zo dom om 4 mio neer te tellen voor een zekere Vleminckx
Dat is eigenlijk nog het meest frappante: het succes van enkele voetballers die in België weinig potten hadden gebroken: Chevalier, Vleminckx, Finnbogason

Ik wist het Alleen die Vleminckx is wel een Belg. Maar goed scoorneus Erik Willaarts deed het ook niet goed in de Bundesliga. Geen idee hoe de analyse uitpakt als je 'em heel breed trekt. In mijn beleving zijn spitsen net als keepers veelal eenlingen en gevoelig voor de behandeling die ze krijgen door coach en waardering door publiek. Zelfs Romario en Ronaldo hebben niet overal evenveel klaargemaakt.

Vleminckx was toch niet slecht in z'n tijd bij Mechelen? En of Chevalier nu zoveel meer potten gebroken heeft bij RKC dan bij zijn tijd in Zulte-Waregem dat betwijfel ik ook ten zeerste.

Chevalier begon sterk, maar al snel begon het gezeur etc.
Luc Nilis bleef bij Anderlecht het eeuwige talent tot dat hij bij PSV kwam , toen werd hij een (Benelux) ster.
Voetballer vh jaar in Nederland en daarna dacht ik ook nog als PSVer speler vh jaar in België.

Zeg ouwe rukker Mjuman sinds wanneer heeft Souza en Ronaldo het niet overal klaargemaakt? Bij Inter meschien? Met die corrupte Juve bende?
Of ga je nu vertellen dat hun heydays bij PSV lagen ha?

Volgens mij hebben ze best wel wat aardige inbreng gehad bij die laatste twee gewonnen wereldcupjes van de Braziliaantjes.

iggy schreef:
Zeg ouwe rukker Mjuman sinds wanneer heeft Souza en Ronaldo het niet overal klaargemaakt? Bij Inter meschien? Met die corrupte Juve bende?
Of ga je nu vertellen dat hun heydays bij PSV lagen ha?

Volgens mij hebben ze best wel wat aardige inbreng gehad bij die laatste twee gewonnen wereldcupjes van de Braziliaantjes.

Zeg ouwe struiksloper, dan heb je zeker niet naar de statistieken van Romario gekeken van het tweede jaar Barça en de twee jaar Valencia erna, of naar de resultaten van 'De dikke' (El Gordo) bij Real.

Nou Ronaldo was bij PSV dan ook nog niet op zijn top en werd terecht een tijd door René Antonius Maria Eijkelkamp uit de basis gehouden (onder Dick), eigenlijk heb ik die Ronaldo altijd maar een "kracht"voetballer gevonden met niet zo'n bijster goede techniek.
Romario, Ja Romario was een ander verhaal.
Die knaap was in zijn PSV tijd top (uit en thuis veel zien spelen) en niet alleen in de nederlandse competitie.
Bergkamp destijds Ajax spits vond Romario in vergelijk met hem vele male beter.
Romario had een zekere vorm van luiheid en egoïsme, maar wat een techniek en versnelling

@ Mjuman Zeg ouwe rukker, bij Valencia heeft Souza slechts 9 wedstrijden gespeeld. En er toch 5 gemaakt. Niet slecht toch?. Om vervolgens weer de draad op te pikken.

El Gordo heeft bij Real 3 seizoenen achterelkaar er meer dan 20 ingeschoten niet slecht.
Wat die man trouwens een blessure leed heeft gekend niet normaal. Dat begon al bij PSV.
Ook zijn eerste twee seizoenen bij Cruzeiro heeft hij zo te zien niet echt veel gespeeld.
Iemand een idee of hij daar ook al vaak geblesseerd was?

Ronaldo geen goede techniek, dat meen je toch niet Rudi?

Stijn_Slayer
Na zijn knieblessure was de glans wel van zijn techniek, maar daarvoor.. Meer techniek dan die vlo.

Ach ik heb het al eens eerder gememoreerd,
Spaan en Vermegen hadden een rubriek waar voetballers hun techniek konden etaleren.
Zo kwamen zij een keer op de Herdgang voor Peter Hoekstra , die gaf promt een show met een tennisbal.
Het leek de heren ook wel leuk om een filmpje met Ronaldo te maken, echter na lang filmen hadden zij nog geen meter fatsoenlijke film opgenomen.
Nee, Romario een fantastische aanname en altijd de bal 100% onder controle.
Ronaldo viel in zijn PSV jaren met name op door de power (en prachtige glimlach) die voor zo'n jonge knaap uitzonderlijk was, ook Ronaldo was een zeer goede speler maar dat kwam niet door zijn fluwelen techniek
Ik bedoel dus de Braziliaanse Ronaldo en niet de "vervelende"maar zeer begaafde Portugees.

Net nog even wat goals van Ronaldo op youtube bekeken maar daar komt toch wel heel wat techniek bij kijken.
Ben het dan ook niet met je eens Rudi.

Het is ook geen onbenul o.i.d en zo als ik schreef een zeer goede speler, alleen fluwelen techniek was nu niet zijn grootste kracht, bij Romario dus wel.
Overigens had Ronaldo de bal ook nooit echt dichtbij speelde de bal vaak ver vooruit en bleef door kracht en snelheid in balbezit.
Filmpjes op youtube zeggen niet zoveel , hoe denk jij dat al die middelmatige oost-Europeanen hier terecht komen.
Als wij de filmpjes van Dani Alves op youtube bekijken zou je denken dat al zijn schoten doeltreffen en alle voorzetten aankomen, 2 hele wedstrijden en je weet beter

Ik heb hem zelf ook wel zien spelen, mijn ervaring met Ronaldo haal ik niet alleen van youtube hoor.
Prima dat jij vindt dat hij weinig techniek had hoor, ben het alleen helemaal niet met je eens.

De combinatie van snelheid en balcontrole was wel vrijwel perfect bij Ronaldo. Daarnaast was hij ook redelijk doelgericht natuurlijk, maar zoals hij soms ballen op volle snelheid mee kon nemen is toch aardig fenomenaal te noemen. Puur qua techniek is hij misschien minder dan bijvoorbeeld een Ronaldinho, maar die heeft weer als probleem dat hij nooit echt snel is geweest.

Maar een krachtvoetballer zou ik het toch nooit noemen in ieder geval.

Geweldig doelpunt van Robben vandaag.

PEC Zwolle !!!

Inderdaad en hoewel ik graag PSV op 1 zie vind ik de seizoenstart van PEC ijzersterk.
Het knappe is dat zij dit met goed verzorgd voetbal doen , zij hebben na een redelijk goed seizoen nog stappen weten te maken.

Ronaldo is een van de meest technisch vaardige voetballers ooit (en die vlo zelfs nog veel beter dan hij). Ik vrees dat jullie (ja jullie!!!!) alleen balcontrole (of zelfs alleen maar trucjes, misschien zelfs elegantie) onder techniek scharen, maar dan nog vind ik het vreemd om te horen dat Ronaldo technisch niet goed zou zijn; fenomenale handelingssnelheid en controle over de bal op elke snelheid.

YouTube-videos zeggen vrij veel als je een beetje weet waar je naar moet kijken

Hm, gaat wel een eigen discussie lijden, als ik het over techniek heb bedoel ik zeker geen trucjes
Voetballers die een goede techniek hebben kunnen ook wel allerlei circustrucjes maar dat heeft in een wedstrijd zelden of nooit zin.
Ik kijk vooral naar bal-aanname en balcontrole, Andrés Iniesta is misschien wel de allerbest / duidelijkste voorbeeld van dit moment.

Martial

(afbeelding)

Een opvallende stand, let op de nummer 18 in deze stand volgens de bookmakers gaat Feyenoord vanmiddag van de hatelijke 0 af, ik weet niet hoe het komt maar ineens geloof ik in alles

Straks weer op weg naar de altijd gezellige Kuip om te kijken wat ze er nu weer van bakken?

Van NAC thuis hebben ze al 40 jaar niet verloren. Als ze dit niet winnen, ga ik wel Achilles supporteren ofzo...

Ik ben eigenlijk wel een beetje blij dat PSV punten heeft gemorst. Dat overdreven positieve gedoe van de media de laatste tijd gaat alleen maar tegen je werken als dat te lang aanhoudt.

Rudi S schreef:
Hm, gaat wel een eigen discussie lijden, als ik het over techniek heb bedoel ik zeker geen trucjes
Voetballers die een goede techniek hebben kunnen ook wel allerlei circustrucjes maar dat heeft in een wedstrijd zelden of nooit zin.
Ik kijk vooral naar bal-aanname en balcontrole, Andrés Iniesta is misschien wel de allerbest / duidelijkste voorbeeld van dit moment.

Onderscheid maken tussen alle verschillende aspecten van wat een voetballer of zijn techniek goed maakt, is kunstmatig en ook een heel klein beetje onzinnig. Xavi (bijvoorbeeld) heeft een betere aanname dan Iniesta, omdat Xavi zich nog meer bewust is van zijn omgeving en zo de bal altijd naar de juiste plek toe kan tikken bij zijn aanname, terwijl Iniesta's balcontrole beter is dan die van Xavi. Of zoiets, whatever.
Maar Ronaldo had juist de bal vrijwel altijd helemaal onder controle, op elke snelheid. Wat Ronaldo zo fenomenaal maakte, was de combinatie van explosiviteit, snelheid en pure balcontrole (en koppelingsvermogen en inzicht in ruimte). Welles

Stijn_Slayer
Als je zo verschrikkelijk snel bent als Ronaldo ooit was dan moet je ook echt wel veel meer techniek en balgevoel hebben om alles goed te doen. Zo'n bal springt anders zo van je voet af. Een bal meenemen en op snelheid steeds niet te ver voor je uitspelen heeft bijv. ook met techniek te maken.

Ronaldo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:28 uur

geplaatst: vandaag om 05:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.