Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 oktober 2013, 17:57 uur
Hendrik68 schreef:
En Stijn, Bayern en Duitsers zijn hot, ik heb heel ver weg Duits bloed in mij en Robben is een Groninger, dus wat bazel je nou?
En Stijn, Bayern en Duitsers zijn hot, ik heb heel ver weg Duits bloed in mij en Robben is een Groninger, dus wat bazel je nou?
Zolang je niet voor Barcelona gaat spelen, zijn we nog steeds vriendjes.
Ben het wel met Herman eens dat het getik van Bayern beter aan te zien is dan dat van Barca. Het is vooral ook offensiever. Bij Barca is het meer een vorm van lafheid. Net zo lang wachten tot er een gaatje vrijkomt doordat de tegenstander niet goed oplet. In plaats daarvan zou je zelf ook actief op zoek kunnen gaan naar de opening. Dat zegt veel over de instelling van een team.
Desondanks vind ik dat tikken om het tikken een soort minachting van de tegenstander. Plus ik zie de amusementswaarde er niet van.
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 18:01 uur
Kill_illuminati schreef:
Ik heb net de samenvatting op Ned 3 zitten kijken en toen was er een ding dat mij meteen weer opviel: Anderlecht slaagt er weer in om een penalty te 'missen.' Misschien moeten ze proberen om Balotelli te kopen.
penalty was niet slecht getrapt, gewoon goed gekeept (trouwens 2de penal dat die keeper stopt in 2 matchen in de champions league, ook al 1 van ibrahimovic)Ik heb net de samenvatting op Ned 3 zitten kijken en toen was er een ding dat mij meteen weer opviel: Anderlecht slaagt er weer in om een penalty te 'missen.' Misschien moeten ze proberen om Balotelli te kopen.
Trouwens een hele goede keeper, als casillas dan toch niet aan spelen geraakt moeten ze misschien maar deze keeper in de goal zetten bij spanje. Ook een goede spits zeg bij Olympiakos , ik zou niet twijfelen om hem te kopen als topploeg.
Hoe zwaar onverdiend kun je winnen, Olympiakos toont het voorbeeld

0
geplaatst: 3 oktober 2013, 18:02 uur
Maar Stijn. Welk team vind jij wel leuk om te zien? Buiten Madrid.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 oktober 2013, 18:09 uur
Dortmund speelde vorig jaar het leukste voetbal. Die gaan uit van hun eigen (aanvallende) kracht, zijn goed georganiseerd en spelen fris. Man Utd vind ik doorgaans ook leuk om te zien, maar die zitten nu even in een wat mindere fase.
Een club als Schalke vind ik ook wel wat hebben. Brazilië speelt na een best wel lange tijd ook weer erg goed. Tottenham ga ik niet actief volgen, maar vergeleken bij de Eredivisie is dat ook een verademing.
Atletico Madrid vind ik nu eventjes niet zo leuk, maar over een paar weken kan ik daar wel weer objectief naar kijken.
Benfica en Porto zijn ook wel in orde. Lyon en Inter waren een aantal jaren geleden ook erg goed.
Een club als Schalke vind ik ook wel wat hebben. Brazilië speelt na een best wel lange tijd ook weer erg goed. Tottenham ga ik niet actief volgen, maar vergeleken bij de Eredivisie is dat ook een verademing.
Atletico Madrid vind ik nu eventjes niet zo leuk, maar over een paar weken kan ik daar wel weer objectief naar kijken.
Benfica en Porto zijn ook wel in orde. Lyon en Inter waren een aantal jaren geleden ook erg goed.
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 18:17 uur
Bakkali kiest definitief voor Belgie
Wel leuk zo een rastalentje erbij. Levert hopelijk aanvallend vuurwerk op met Hazard en de Bruyne.
Bakkali kiest definitief voor België - VoetbalNieuws.be
Wel leuk zo een rastalentje erbij. Levert hopelijk aanvallend vuurwerk op met Hazard en de Bruyne.Bakkali kiest definitief voor België - VoetbalNieuws.be
0
Hendrik68
geplaatst: 3 oktober 2013, 18:48 uur
Zolang je niet voor Barcelona gaat spelen, zijn we nog steeds vriendjes.
1 ding is zeker: nooit zal ik voor Barcelona worden. Ik heb al vaker gezegd dat de tijd dat ik een oprechte hekel aan clubs had allang voorbij is. Maar als er 1 club in de buurt van een hekel aan hebben zit dan is het Barca wel. Maar dat heeft natuurlijk niks met de speelwijze te maken, maar meer met dat seperatistische gedoe. En laten we eerlijk zijn als Real met zulk voetbal de Cups aaneen rijgt dan zit jij er echt niet mee. Als Xavi, Meesi en Iniesta volgend jaar voor Real spelen zijn het je grote helden. Zo gaat dat nou eenmaal.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 3 oktober 2013, 18:51 uur
musician schreef:
Eén goede goal maakt nog geen wereldelftal. Agredo komt er pas de 57e minuut in, dan moet je je ook afvragen waarom dat zo is.
Eén goede goal maakt nog geen wereldelftal. Agredo komt er pas de 57e minuut in, dan moet je je ook afvragen waarom dat zo is.
Ik denk dat dat is omdat je maar zo veel spitsen in je basiself kan zetten. Pellegrini koos voor Dzeko als aanspeelpunt, en omdat twee van dat soort (sterke, doelgerichte) spitsen een beetje te veel van het goede is zette hij Negredo daar niet naast. Ik moet zeggen dat ik van allebei best gecharmeerd ben, maar Negredo heeft bij mij toch wel een streepje voor. Hij heeft zo ontzettend vaak punten gered voor Sevilla de afgelopen jaren - en daar kan dat ene goeie seizoen van Guidetti echt niet aan tippen. En dan hebben ze ook nog supertalent Jovetic... Nee, Guidetti kan beter zijn heil ergens anders gaan zoeken.
Verder heb ik altijd weinig positieve gevoelens gehad bij City, maar daar kan verandering in komen nu ze met Pellegrini een toffe en sympathieke coach hebben aangetrokken. Hij heeft het de laatste jaren prima gedaan bij Europese subtoppers en ik vind het terecht dat hij nu de kans krijgt bij een club die serieus om de prijzen mee kan doen.
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 18:59 uur
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 oktober 2013, 11:07 uur
Hendrik68 schreef:
En laten we eerlijk zijn als Real met zulk voetbal de Cups aaneen rijgt dan zit jij er echt niet mee. Als Xavi, Meesi en Iniesta volgend jaar voor Real spelen zijn het je grote helden. Zo gaat dat nou eenmaal.
En laten we eerlijk zijn als Real met zulk voetbal de Cups aaneen rijgt dan zit jij er echt niet mee. Als Xavi, Meesi en Iniesta volgend jaar voor Real spelen zijn het je grote helden. Zo gaat dat nou eenmaal.
Zo'n meeloper ben ik ook weer niet en Ronaldo houdt Iniesta toch wel uit de basis.
Xavi heb ik wel altijd een goede speler gevonden. De echte glans gaat er nu steeds meer vanaf, maar iedereen wordt ouder (ik had hem niet zomaar een contract tot 2016 gegeven). Ik zou dan echt wel minder kijken. Ik heb niet zoveel met die hele supporterscultuur. Ik wil gewoon wedstrijden zien die ik leuk vind. Doe mij maar snel combinatiespel, individuele acties of openingen over lange afstanden.
0
geplaatst: 5 oktober 2013, 02:11 uur
Stijn_Slayer schreef:
een vorm van lafheid. Net zo lang wachten tot er een gaatje vrijkomt doordat de tegenstander niet goed oplet. In plaats daarvan zou je zelf ook actief op zoek kunnen gaan naar de opening. Dat zegt veel over de instelling van een team.
Zeg dat het een beschrijving van Real is en ik had het geloofd.een vorm van lafheid. Net zo lang wachten tot er een gaatje vrijkomt doordat de tegenstander niet goed oplet. In plaats daarvan zou je zelf ook actief op zoek kunnen gaan naar de opening. Dat zegt veel over de instelling van een team.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 oktober 2013, 12:55 uur
Vaker kijken dus. Real is meer van het diepgaan, passes over 30/40 meter en in een paar passes voor het doel komen.
0
geplaatst: 5 oktober 2013, 14:22 uur
Daar we het hebben over het Barcelona van Guardiola en Vilanova zal ik een voorbeeld uit dat tijdperk nemen; in de finale van de Copa del Rey 2011/2012 speelde Barcelona tegen Athletic in een 2-3-5 opstelling, Mascherano en Piqué als centrale verdedigers, waarbij Mascherano regelmatig als enige rond de middellijn stond om de 25 centimeter langere Fernando Llorente te dekken, zodat het elftal van Barcelona in zijn geheel beter zou kunnen spelen, effectiever zou kunnen aanvallen.
Is dat laf, of zou het eerder laf zijn om de precair ogende situatie in de verdediging de hogere prioriteit te geven, om (vergeef me de simplificatie) gewoon met twee achterblijvende centrale verdedigers en 2 verdedigende middenvelders te spelen, in te zakken met vals druk bij balverlies en proberen te scoren in een transitie? Volgens mij zijn beide opties noch moedig, noch laf (al neig ik er eerder naar om de normale aanpak laf te noemen), maar pragmatisch. En dan vind ik de benadering van Guardiola/Vilanova veel verstandiger (en aantrekkelijker).
edit: over moed gesproken, Pellegrini gaat uit van eigen kracht, stelt zijn vaste elftal op, zelfde stijl, zelfde formatie en ziet vervolgens zijn elftal twee man (en later nasri naar binnen, vrije flank) tegen drie man op het middenveld staan en gedomineerd worden. Zijn moed heeft een verlies van 3-0 opgeleverd. Puike coach verder hoor.
Is dat laf, of zou het eerder laf zijn om de precair ogende situatie in de verdediging de hogere prioriteit te geven, om (vergeef me de simplificatie) gewoon met twee achterblijvende centrale verdedigers en 2 verdedigende middenvelders te spelen, in te zakken met vals druk bij balverlies en proberen te scoren in een transitie? Volgens mij zijn beide opties noch moedig, noch laf (al neig ik er eerder naar om de normale aanpak laf te noemen), maar pragmatisch. En dan vind ik de benadering van Guardiola/Vilanova veel verstandiger (en aantrekkelijker).
edit: over moed gesproken, Pellegrini gaat uit van eigen kracht, stelt zijn vaste elftal op, zelfde stijl, zelfde formatie en ziet vervolgens zijn elftal twee man (en later nasri naar binnen, vrije flank) tegen drie man op het middenveld staan en gedomineerd worden. Zijn moed heeft een verlies van 3-0 opgeleverd. Puike coach verder hoor.
0
geplaatst: 5 oktober 2013, 14:22 uur
Ernie schreef:
Wel leuk zo een rastalentje erbij. Levert hopelijk aanvallend vuurwerk op met Hazard en de Bruyne.
Bakkali kiest definitief voor België - VoetbalNieuws.be
Wel leuk zo een rastalentje erbij. Levert hopelijk aanvallend vuurwerk op met Hazard en de Bruyne.Bakkali kiest definitief voor België - VoetbalNieuws.be
Bakkali heeft nog geen keuze gemaakt tussen België en Marokko | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 oktober 2013, 14:50 uur
Llorente is nou niet bepaald een explosieve spits die zich snel wegdraait en vervolgens binnen no-time alleen voor de keeper staat. Dus zo heel gewaagd is dat ook weer niet. Tijd zat om te corrigeren als er iets fout gaat.
Dat getik zorgt voor een hoop relatieve stilstand in het spel. Zolang ze de bal houden, komt de verdediging niet in de problemen. En je kan dat ook omdraaien: net zolang blijven tikken, omdat een aanval opzetten blijkbaar niet lukt. En dan maar wachten, wachten, wachten tot het risico het allerkleinst is.
Spanje - Frankrijk op het EK moet wat dat betreft de allersaaiste wedstrijd zijn die ik ooit gezien heb.
Dat getik zorgt voor een hoop relatieve stilstand in het spel. Zolang ze de bal houden, komt de verdediging niet in de problemen. En je kan dat ook omdraaien: net zolang blijven tikken, omdat een aanval opzetten blijkbaar niet lukt. En dan maar wachten, wachten, wachten tot het risico het allerkleinst is.
Spanje - Frankrijk op het EK moet wat dat betreft de allersaaiste wedstrijd zijn die ik ooit gezien heb.
0
geplaatst: 5 oktober 2013, 14:54 uur
Als dat niet gewaagd is, weet ik het niet meer, en ik zal niet proberen aan te tonen dat het dat wel is.
De rest is geen antwoord op wat ik zei.
De rest is geen antwoord op wat ik zei.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 oktober 2013, 15:26 uur
Valdes of Pinto in de goal is gewaagd, dat wil ik nog wel toegeven. Alleen niet zo gewaagd als het op de bank houden van Casillas. 

0
geplaatst: 6 oktober 2013, 15:16 uur
Ja FC Utrecht heeft het in de eerste helft wel vreselijk laten liggen zeg. Had na 2 minuten 0-1 moeten staan en nog meer prima kansen. Maar ja, als je niet scoort kun je niet winnen.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 16:30 uur
Zo die drie punten gaan mooi mee naar Rotterdam. Als Feyenoord de uitwedstrijden zo uit blijft spelen, krijg ik straks echt last van hartklachten.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 17:12 uur
We doen in ieder geval weer mee!
Zo te lezen op teletekst zat het Feyenoord niet tegen, klopt dat? Hoewel in Arnhem winnen natuurlijk gewoon prima is.
Zo te lezen op teletekst zat het Feyenoord niet tegen, klopt dat? Hoewel in Arnhem winnen natuurlijk gewoon prima is.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 17:15 uur
Mooi gewonnen van AZ, man man wat spelen die nu fris en vrij zo zonder Verbeek. 

0
geplaatst: 6 oktober 2013, 20:10 uur
En Viergever dit keer een eigen doelpunt, ja de man is goud waard voor AZ 
Het zijn alvast 3 punten voor Feyenoord, twee meer dan Rico had voorspeld. De Vrij speelt, als je het op één wedstrijd bekijkt, inderdaad beter zonder aanvoerdersband. Maar Vitesse was ook niet al te best.
Ik zag dat, na die kopbal van Pelle waardoor het 2 - 0 werd, er een lok van zijn haar was vrijgekomen. Te weinig gel!
Het kan natuurlijk ook een keer teveel zijn. Dan kopt hij de bal lek, bij het eerste de beste balcontact met het hoofd. Lijkt me ook wel eens grappig

Het zijn alvast 3 punten voor Feyenoord, twee meer dan Rico had voorspeld. De Vrij speelt, als je het op één wedstrijd bekijkt, inderdaad beter zonder aanvoerdersband. Maar Vitesse was ook niet al te best.
Ik zag dat, na die kopbal van Pelle waardoor het 2 - 0 werd, er een lok van zijn haar was vrijgekomen. Te weinig gel!
Het kan natuurlijk ook een keer teveel zijn. Dan kopt hij de bal lek, bij het eerste de beste balcontact met het hoofd. Lijkt me ook wel eens grappig

0
geplaatst: 6 oktober 2013, 20:24 uur
jasper1991 schreef:
Laatste vijf minuten was het een gekkenhuis, daarvoor had Vitesse wel veel de bal maar ze liepen vooral maar wat. Als Feyenoord een beetje handiger was geweest was het al lang uitgespeeld want man wat een ruimte lag er. Die Leerdam speelde ook of z'n leven er vanf hing. Als dit dat nou elke week deed en niet alleen tegen Feyenoord had hij allang bij Oranje gezeten. Alhoewel dan is hij wel om de week geschorst. Hij probeerde nog een keer door de rug van Pelle heen te trappen maar dat lukte net niet.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 22:56 uur
Running On Empty schreef:
Ja FC Utrecht heeft het in de eerste helft wel vreselijk laten liggen zeg. Had na 2 minuten 0-1 moeten staan en nog meer prima kansen. Maar ja, als je niet scoort kun je niet winnen.
(quote)
Helemaal waar, moeilijke eerste helft geweest. Maar goed...
http://i.minus.com/ietc4S9YGkqVl.gif
0
Martial
geplaatst: 7 oktober 2013, 09:57 uur
vigil schreef:
Die Leerdam speelde ook of z'n leven er vanf hing. Als dit dat nou elke week deed en niet alleen tegen Feyenoord had hij allang bij Oranje gezeten. Alhoewel dan is hij wel om de week geschorst. Hij probeerde nog een keer door de rug van Pelle heen te trappen maar dat lukte net niet.
Die Leerdam speelde ook of z'n leven er vanf hing. Als dit dat nou elke week deed en niet alleen tegen Feyenoord had hij allang bij Oranje gezeten. Alhoewel dan is hij wel om de week geschorst. Hij probeerde nog een keer door de rug van Pelle heen te trappen maar dat lukte net niet.
Ik heb eigenlijk dubbel gelegen om Leerdammetje, man wat een frustratie straalde dat ventje uit, hij wou zo graag scoren tegen Feyenoord en inderdaad speelde hij of zijn leven er van afhing

En dan nog dat schoppen en trappen tegen zijn oud ploeggenoten tsja.......
Feyenoord won dan weer is eindelijk een uitwedstrijd met hangen en wurgen, maar dat komt nog steeds omdat het scorend vermogen in de ploeg nog steeds te afhankelijk blijft van het "fenomeen" Pelle als er verder gescoord wordt zijn het de verdedigers vaak (Indi en De Vrij) dus dat moet ook nog verbeteren, maar dat komt misschien als Bakkal fit geraakt maar dat kan nog wel even duren als ik de verhalen zo hoor.

Is kijken of Feyenoord over 2 weken definitief verlost is van het uit-syndroom tegen de Go Ahead Eagles, want dan kan er een heel mooi seizoen ontstaan en het geloof in eigen kunnen moet er zijn zoals Pelle gisteren al aangaf.
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 10:01 uur
Martial schreef:
maar dat komt misschien als Bakkal fit geraakt maar dat kan nog wel even duren als ik de verhalen zo hoor.
(quote)
maar dat komt misschien als Bakkal fit geraakt maar dat kan nog wel even duren als ik de verhalen zo hoor.

Hij zat gisteren wel op de bank. I.v.m. interlandvoetbal even twee weken geen eredivisievoetbal dan moet hij daarna toch wel fit kunnen zijn?
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 17:04 uur
Martial schreef:
Ik heb eigenlijk dubbel gelegen om Leerdammetje, man wat een frustratie straalde dat ventje uit, hij wou zo graag scoren tegen Feyenoord en inderdaad speelde hij of zijn leven er van afhing

Ik zou Leerdam maar thuislaten, de eerstkomende keer dat Bosz met Vitesse naar De Kuip gaat. Ik kan mij er wat bij voorstellen, dat je als club ruzie krijgt met zo'n man als het over contractverlenging gaat.
Tja, waarschijnlijk had Leerdam liever voor veel geld in De Kuip gespeeld, dat kan ik mij voorstellen. Maar hij heeft daar zijn hand overspeeld en nu speelt hij tweede keus. Het is niet anders, maar hij hoeft er niet zo gefrustreerd van te raken.
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 17:07 uur
Ach ja, Leerdam zou geen basisplaats hebben in het huidige Feyenoord. Dus op zich heeft hij een prima keuze gemaakt.
Waarschijnlijk krijgt hij ook nog eens meer salaris dan dat hij bij Feyenoord kon verdienen.
Waarschijnlijk krijgt hij ook nog eens meer salaris dan dat hij bij Feyenoord kon verdienen.
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 17:11 uur
Nicolage Rico schreef:
Ja naar 't schijnt moeten de spelers zelfs *ALLE* gespaarde airmiles en GAMMA-coupons inleveren bij Koeman

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.