MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Pfff je kan de hand van Guardiola wel meteen merken bij Bayern Iedereen zal nu wel weer in jubelstemming zijn, maar als ik oeverloos rondgetik wil zien, ga ik wel kijken bij de rondo op de training... Gelukkig kon City de laatste minuten nog wat terugdoen, jammer dat die vrije trap van Silva er niet in ging, dan had Bayern nog mogen billenknijpen met hun rondootjes.

Ik heb net de samenvatting op Ned 3 zitten kijken en toen was er een ding dat mij meteen weer opviel: Anderlecht slaagt er weer in om een penalty te 'missen.' Misschien moeten ze proberen om Balotelli te kopen.

Guidetti zit niet eens meer op de bank.
Ik zou die hele voorhoede van Manchester City met gemak inruilen voor de Zweed. Trouwens, de rest van het elftal ook.

Als ze toch iemand hadden kunnen gebruiken, gisteravond.
Nu zit hij doelloos en nutteloos op de tribune. Zonder blessures of wat dan ook. Wat een vernietiging van talent. Hij had het hele elftal van Manchester City op sleeptouw kunnen nemen.
Wanneer zal trainer Manuel Pellegrini worden ontslagen?

De Chileen is wel een aanklacht bij de VN waard: voetballersmishandeling van jeugdig talent.

trebremmit schreef:
Dat voetbal van Bayern laten ze alsjeblieft Guardiola ontslaan.
Was altijd wel liefhebber van dat snelle spel van hun
.

Nou idd, er zat geen tempo in

musician schreef:

Guidetti zit niet eens meer op de bank.
Ik zou die hele voorhoede van Manchester City met gemak inruilen voor de Zweed. Trouwens, de rest van het elftal ook.

Is Guidetti al wedstrijdfit dan? Ik krijg zo langzamerhand het idee dat hij nooit meer 100% fit wordt.

panjoe (moderator)
Guidetti boven Agüero en Negredo plaatsen.

Stijn_Slayer
Titmeister schreef:
Pfff je kan de hand van Guardiola wel meteen merken bij Bayern Iedereen zal nu wel weer in jubelstemming zijn, maar als ik oeverloos rondgetik wil zien, ga ik wel kijken bij de rondo op de training...

Mee eens. In feite zijn de helft van al die passes compleet nutteloos. Dat onderlinge getik terwijl er 30 cm tussen twee spelers zit. Loop zelf door, maak eens een actie, ga diep. Flikker op met dat getik. Zo, dat lucht op.

Guardiola laat zijn teams spelen alsof ze aan het dammen zijn.

Stijn_Slayer schreef:
Guardiola laat zijn teams spelen alsof ze aan het dammen zijn.

Jij hebt zeker nooit gedamd of Stratego gespeeld met iemand die niet tegen zijn verlies kon?

Dat je Real bewierookt is één ding (en dat staat écht slecht in een Sociaal CV) - dat je MCI gaat lopen verdedigen is nog erger: stelletje handballers

Stijn_Slayer
Nergens in mijn bericht staat iets over City, want die speelden extreem slecht.

En Real heeft het gister prima gedaan, dus wat bazel je nou?

Ach, als Guardiola de coach van City was geworden had Stijn het nu alleen maar over die ploeg gehad. Nog steeds de kift vanwege een aantal net-niet seizoenen van Real vrees ik

Stijn_Slayer
Dat en ik vind zijn speelstijl nergens op slaan. Ik heb het overigens sowieso niet op Bayern en Robben.

Vorig seizoen had Bayern de bal met drie combinaties in het net liggen, en dan vooral met snel spel over de vleugels, waarin Lahm nog als back speelde. Nu was het vooral de eerste helft van dat saaie getik met balbezit als heilig doel. Het is denk ik maar net waar je van houdt.

Tja 1-3 op Man City, het is niet dat het niet werkt...

Ik sta een beetje te kijken van al die kritiek op Bayern. Bayern probeert met positief voetbal een belangrijke uitwedstrijd te winnen. Niks mis mee lijkt mij. Of hebben we met z'n alle nou zo genoten van Milan in de eerste helft? Puur afbraak voetbal daar in Amsterdam.

Hendrik68
Ik zou die Guardiola wel eens bij een club uit de middenmoot willen zien werken. Hij werkt alleen maar voor clubs die sowieso wel kampioen worden. Aston Villa is mijn favoriete club in Engeland. Zou hij van die spelers ook een tikmachine kunnen maken, waardoor Villa om de bovenste plekken gaat strijden?

En Stijn, Bayern en Duitsers zijn hot, ik heb heel ver weg Duits bloed in mij en Robben is een Groninger, dus wat bazel je nou?

Inderdaad, ik hoop dat de NOS vanaf nu gewoon alles van Bayern uit gaat zenden. Zo'n wedstrijd als die van gisteren vond ik erg genietbaar. Daarbij vergeleken leek Ajax - Milaan wel van topklasseniveau.

iggy schreef:
Ik sta een beetje te kijken van al die kritiek op Bayern. Bayern probeert met positief voetbal een belangrijke uitwedstrijd te winnen. Niks mis mee lijkt mij. Of hebben we met z'n alle nou zo genoten van Milan in de eerste helft? Puur afbraak voetbal daar in Amsterdam.

Het kritiek op Guardiola’s Bayern is voornamelijk dat ze eindeloos rond moeten blijven tikken voordat ze een fatsoenlijke doelkans creëren. Terwijl ze vorig seizoen onder Heynckes vele malen effectiever waren, door zonder al te veel poespas teams kapot te spelen. Vergeet niet dat alle gescoorde goals gister niet vanuit het tiki-taka spel werden gecreëerd. Maar door de individuele klasse van het duo ‘Robbery’ en een lange scherpe bal van Dante op Thomas Müller. Dit Bayern doet mij daarom ook een beetje denken aan Barcelona zonder Lionel Messi: eindeloos rondgetik, veel balbezit maar weinig kansen gecreëerd. Ik vind dat Arsenal en Borussia Dortmund het spel dat op veel balbezit wordt gebaseerd dit seizoen veel beter in de voeten heeft.

panjoe schreef:
Guidetti boven Agüero en Negredo plaatsen.

Nou, winnen doen ze in elk geval ook niet. Dus van welk niveau ze ook zijn, het zijn niet de dragende spelers die Manchester City naar een hoger niveau weten te tillen.

Waar waren ze gisteravond, bijvoorbeeld. Of werden ze, als wisselspeler en gewisselde, soms ook zoek gespeeld?

Blijkbaar heb je gisteren niet gekeken, want Negredo maakte toch een geweldige goal. Guidetti heeft bij City nog niets laten zien. Of hij is fysiek niet in orde of hij is gewoon niet goed genoeg. Of allebei.

Ik moet zeggen dat het Bayern-tiki-taka mij wel aanspreekt, temeer daar het ook nog wordt gekoppeld aan fysieke kracht. Als straks Alcantara weer op de plek van Lahm gaat staan en Lahm terug naar de back plaats, wordt het nog een stuk beter volgens mij. Ik vond gisteren met name Muller en Kroos Control erg goed spelen.

iggy schreef:

Waarom moet er nou weer altijd gekozen worden tussen het ene uiterste en het andere uiterste? Alleen omdat een deel van de mensen hier het eindeloze rond tikken van de bal saai vind is toch geen reden om te denken dat diezelfde mensen er van houden als een team de bal helemaal niet aanraakt? Bayern had iets van 70% balbezit, maar heeft in de eerste helft misschien twee echte kansen gecreëerd. Zelfs het doelpunt was geen echte kans en werd al helemaal niet gecreëerd met het 'tika-taka'. In de tweede helft ging City iets meer druk zetten en plotseling worden ze pas echt weggespeeld door een Bayern dat eigenlijk eens doorhad dat de bal ook nog eens een keer richting dat netje moest. Wat is er dan echt positief aan dat voetbal? Dat ze de bal hebben? Is dat tegenwoordig al genoeg om supporters blij te maken? Liever 10% balbezit en vijf echte kansen dan 90% en twee aardige kansen.

Ik snap ook niet waarom het spel van Bayern zo nodig moest worden aangepast. Ze hebben hetzelfde team als vorig jaar, en toen wonnen ze alles wat er te winnen viel. Daarnaast deden ze dit ook nog eens met leuk voetbal en veel doelpunten. Uiteraard moet je jezelf altijd blijven ontwikkelen. 'Stilstand is achteruitgang', en dat geldt ook zeker in het voetbal. Maar is het kopiëren van het spel van Barca nou echt de ontwikkeling die dit Bayern nodig had? Ze hebben Barcelona vorig jaar toch redelijk zoek gespeeld. Daarnaast is vorig jaar wel gebleken dat er steeds meer tegenstanders zijn die doorhebben hoe ze dat spel moeten ontregelen. Het enige voordeel van Bayern is de verdediging, die een stuk beter is als de verdediging van Barcelona. Ze zullen er dus iets minder snel uit gecounterd worden denk ik.

Je kan ook zeggen dat Bayern weinig kansen tegen heeft gegeven tot lang. Hoe dan ook, deze speelstijl bleek effectief en bedenk ook dat Bayern een tegenstander heeft met een sterke verdediging.

Ze hebben in de competitie ook pas 2 tegengoals. Of Bayern het nodig heeft, betwijfel ik, maar dit werkt blijkbaar óók. Dat het saai is om naar te kijken, snap ik. Maar ja.. wie klaagden er toen het Nederlands elftal met hetzelfde spel de finale van het WK haalde? Hoeveel Ajax-fans hebben erover geklaagd toen Ajax de afgelopen jaren kampioen werd? Wie zei er wat over in de hoogtijdagen van Barcelona?

De winnaar heeft gelijk. Of dat nou flitsend spel van Dortmund is, het 'tika-taka' van Barcelona, het counteren van Real of het catenaccio van Chelsea.

herman schreef:
Inderdaad, ik hoop dat de NOS vanaf nu gewoon alles van Bayern uit gaat zenden. Zo'n wedstrijd als die van gisteren vond ik erg genietbaar. Daarbij vergeleken leek Ajax - Milaan wel van topklasseniveau.

Ik vond na enig zapwerk Juventus-Galatasary toch echt leuker gisteren

chevy93 schreef:
Ze hebben in de competitie ook pas 2 tegengoals. Of Bayern het nodig heeft, betwijfel ik, maar dit werkt blijkbaar óók. Dat het saai is om naar te kijken, snap ik. Maar ja.. wie klaagden er toen het Nederlands elftal met hetzelfde spel de finale van het WK haalde? Hoeveel Ajax-fans hebben erover geklaagd toen Ajax de afgelopen jaren kampioen werd? Wie zei er wat over in de hoogtijdagen van Barcelona?

En ook pas 14 doelpunten. Dortmund al een stuk of 21.

Met evenveel punten. Allebei 6 uit 2 in de CL.

Van het weekend Leverkusen - Bayern. Eens zien hoeveel deze tactiek nou echt waard is.

He$$el_01 schreef:
Ik snap ook niet waarom het spel van Bayern zo nodig moest worden aangepast. Ze hebben hetzelfde team als vorig jaar, en toen wonnen ze alles wat er te winnen viel.

Dit is vrij eenvoudig te verklaren. Guardiola was al in november/december vastgelegd, toen was helemaal nog niet duidelijk dat het seizoen voor Bayern verder zó goed zou verlopen als het uiteindelijk deed.

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Het kritiek op Guardiola’s Bayern is voornamelijk dat ze eindeloos rond moeten blijven tikken voordat ze een fatsoenlijke doelkans creëren. Terwijl ze vorig seizoen onder Heynckes vele malen effectiever waren, door zonder al te veel poespas teams kapot te spelen. Vergeet niet dat alle gescoorde goals gister niet vanuit het tiki-taka spel werden gecreëerd. Maar door de individuele klasse van het duo ‘Robbery’ en een lange scherpe bal van Dante op Thomas Müller. Dit Bayern doet mij daarom ook een beetje denken aan Barcelona zonder Lionel Messi: eindeloos rondgetik, veel balbezit maar weinig kansen gecreëerd. Ik vind dat Arsenal en Borussia Dortmund het spel dat op veel balbezit wordt gebaseerd dit seizoen veel beter in de voeten heeft.

Je kunt de ene ploeg uiteraard leuker vinden voetballen dan de andere. Zowel Dortmund en Arsenal voetballen ook op een positieve manier. En Arsenal speelt ook al jaren het zelvde systeem. Met hier en daar wat aanpassingen. Puur omdat er spelers zijn vertrokken en gekomen. Die weer ander kwaliteiten hebben dan de vertrokken spelers. Maar Wenger zijn systeem is ook weer niet zo gek veel verandert. Nu heb ik Arsenal nog niet gezien met Ozil. Die het daar fantastisch blijkt te doen. en dat is natuurlijk geen verrassing he he. Maar ik wil ze wel eens zien spelen tegen een echte topper. Dan blijkt of Arsenal echt stappen heeft gemaakt. Goede uitslag tegen Napels overgens. Maar geen echte top denk ik.
En tja als we met z'n alle gaan zeiken en zeuren dat uiteindelijk het verschil gemaakt word door Scareface en Robben. Die inderdaad over een dosis individuele klasse beschikken. En daardoor wedstrijden beslissen. Ajax werd ooit drie keer achter elkaar europees kampioen door een puik systeem zeker weten. Maar zonder de individuele klasse van Johan zou dat ook nooit gebeurd zijn enz enz.

Waar het mij om gaat is dat ik graag naar leuk voetbal wil kijken. En dat City gister geen enkel antwoord had op het mooie en aanvallende spel van Bayern kwam geheel door Bayern. En op zich jammer voor de wedstrijd. City is ook geen echte europese top.

Dat jullie het Guardiola systeem schijnbaar moe zijn ok. Ikke niet. Tuurlijk raak ik er minder gefacineerd door dan een aantal jaren geleden. Maar het is en blijft positief,aanvallend en leuk voetbal.

zalwelnikszijn!
Wow, en ik dacht dat ik een cynicus ben. Vond Bayern gisteren amusant om naar te kijken. Ietsje meer gepriegel dan vorig seizoen, soit. Er zit nog steeds tempo en diepgang in. En bovendien geen vervelende Busquetsen.

Kanttekening: uiteraard niet zo goed als Ajax, want die tikkies breed van de eerste helft en het lukraak naar voren schoppen in de tweede, poeh, poeh... Enkel uitvoerbaar door hooggeschoolde tactici als Daley Blind en Christian Poulsen, daar kan geen Lahm of Müller tegenop (ja, letterlijk). Perspectief .

herman schreef:
Blijkbaar heb je gisteren niet gekeken, want Negredo maakte toch een geweldige goal. Guidetti heeft bij City nog niets laten zien. Of hij is fysiek niet in orde of hij is gewoon niet goed genoeg. Of allebei.

Eén goede goal maakt nog geen wereldelftal. Agredo komt er pas de 57e minuut in, dan moet je je ook afvragen waarom dat zo is.
Guidetti kan niets laten zien, omdat hij er niet wordt ingezet. Dat is nu precies de glijdende schaal voor hem.

Het is niet om het één of het ander, maar Manchester City is verre van in goede doen. Behalve (en ondanks) de winst op Manchester United staat de club 7e in de premier league met matig spel en resultaten. Van zogenaamde supertalenten die kunnen zorgen voor het predikaat dat City het Bayern of Barcelona van Engeland zou kunnen worden, merk ik helemaal niets. Ongeacht hoeveel er voor de spelers is betaald.

Ergo, City is begonnen aan een buitengewoon teleurstellend seizoen, inclusief alle door het ijs zakkende vedetten.

Je kan het ook omdraaien: Guidetti kokmt er helemaal niet in, je kan je ook afvragen waarom dat is.

City zal ongetwijfeld wel weer gaan stijgen. In Europees opzicht maken ze nog niets klaar, maar ze speelden nu ook wel tegen het mogelijk sterkste elftal ter wereld. De vorige coach, Mancini, staat erom bekend dat hij altijd slecht presteerde in Europa met zijn teams. Inter werd keer op keer kampioen, maar liet pas in Europees opzicht wat zien toen Mourinho er trainer werd. Pellegrini moet gewoon even de tijd krijgen bij City, dan komt het vanzelf wel goed. Ik zie ze dit jaar eigenlijk nog wel de kwartfinales halen ofzo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:14 uur

geplaatst: vandaag om 15:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.