MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
jassn schreef:
ah ze staan waar ze iedere 4 jaar zouden moeten staan ... niks om euforisch over te doen.

en ge moet niet tegen ons proficiat zeggen maar tegen de spelers zelf want wij hebben niks gepresteerd.

jassn schreef:
ah ze staan waar ze iedere 4 jaar zouden moeten staan ... niks om euforisch over te doen.

en ge moet niet tegen ons proficiat zeggen maar tegen de spelers zelf want wij hebben niks gepresteerd.

En direct weer die stuitende, Belgische arrogantie wanneer ze zich weer eens gekwalificeerd hebben voor een eindtoernooi.

Onheilspellend schreef:
(quote)

En direct weer die stuitende, Belgische arrogantie wanneer ze zich weer eens gekwalificeerd hebben voor een eindtoernooi.

1 Belg bescheiden volkje voor de rest hoor..

Maar ik ben ook zeer gelukkig. Lukaku eindelijk eens ontploft bij de nationale ploeg, die kan alleen maar beter worden gezien z'n jonge leeftijd. Bij z'n 2de dacht ik echt van dit kan niet zo erdoor wandelen even..We zijn wel ontsnapt aan een penalty met die aangeschoten bal.

Op naar Brazilïe (hopelijk als reekshoofd)

Ernie schreef:

Lukaku eindelijk eens ontploft, die kan alleen maar beter worden gezien z'n jonge leeftijd. Bij z'n 2de dacht ik echt van dit kan niet zo erdoor wandelen even..We zijn wel ontsnapt aan een penalty met die aangeschoten bal.

Op naar Brazilïe (hopelijk als reekshoofd)

Lukaku is sowieso aan een sterk seizoen bezig bij Everton en vorig seizoen deed hij het ook heel behoorlijk bij WBA. Ik denk dat ze bij Chelsea het nu al jammer vinden dat ze hem dit seizoen weer verhuurd hebben. Voor zijn ontwikkeling hoeft het geen slechte zaak te zijn.

Onheilspellend schreef:
(quote)

wat is hier nu arrogant aan? België zou zich altijd moeten plaatsen voor het wk.

wat is hier nu arrogant aan? België zou zich altijd moeten plaatsen voor het wk.

Zoiets kun je misschien eens beweren als je structureel een goede / acceptabele lichting hebt. De lichting die Belgie nu heeft is geweldig en daarvan mag je ook verwachten dat ze zich kwalificeren.

In bijvoorbeeld 2010 was het materiaal niet toerijkend en was het ook helemaal geen verrassing dat de Belgen er niet bij waren:

Ze eindigden dan ook volstrekt kansloos achter Spanje, Turkije en Bosnië en Herzegovina als vierde in de kwalficatiepoule. Als je o.a. verliest van Armenië en Estland en in eigen huis vernederd wordt door Bosnie kun je niet zeggen dat je op een WK thuishoort.

Stijn_Slayer
herman schreef:
Blijft toch bizar dat Kluivert op zijn 27e al uitgescoord was in Oranje.

Stiekem zal hij wel balen. Huntelaar ook. Die had met eerlijke kansen allang veruit bovenaan gestaan.

Ik hoor niet veel van Huntelaar meer, de laatste tijd....

musician schreef:
Ik hoor niet veel van Huntelaar meer, de laatste tijd....

Nee, die is ook al een tijd geblesseerd. Maar verder heeft ie ook gewoon pech, want zonder Van Persie had 'ie allang op 50 goals oid gestaan. Heeft nog een veel beter gemiddelde dan RVP.

Geloof niet dat Kluivert baalt eigenlijk. Het zat er aan te komen en volgens mij heeft ie wel een goede klik met Van Persie. Hij kan toch moeilijk hopen dat Van Persie ophoudt met scoren, want daar is het team dat hij coacht ook niet bij gebaat.

Anyway, mooie plaatjes hoor:

http://static3.ad.nl/static/photo/2013/11/8/5/20131011224525/media_xll_1896800.jpg

http://images0.tcdn.nl/telesport/article21878486.ece/BINARY/q/kluivert.jpg

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Stiekem zal hij wel balen. Huntelaar ook. Die had met eerlijke kansen allang veruit bovenaan gestaan.

Hoezo "eerlijk"? Van Persie is een klasse beter.

Stijn_Slayer
Sneijder trouwens.. Hoelang is hij nu al niet fit aan het raken? Anderhalf jaar? Hij wordt toch begeleidt door toptrainers? Zelfs zonder trainers ben je na drie weken lopen conditioneel toch in orde?

@ Nicolage Rico: Toch geen last van je geheugen? RVP werd in 2010 wel heel makkelijk de hand boven het hoofd gehouden. Hij heeft daar niets gepresteerd en in de aanloop was hij ook al niet bijzonder. Terwijl KJH met veel minder minuten veel meer goals maakte. RVP mag dan de betere voetballer zijn, maar KJH is de betere goalscorer. Doe mij maar goals.

Ik heb geen zin in de eindeloze discussie. Alleen dit:

Huntelaar was in 2010 misschien nog een betere goalgetter (denk het niet), maar nu allang niet meer natuurlijk. Van Persie zit nu écht op topniveau - daar waar Huntelaar nooit zal komen.

Van Persie is misschien wel de beste spits van de wereld momenteel. En ook nog eens een erg goede voetballer.

Met die speelminuten (in de spits) valt het overigens reuze mee.

In 2010 was Van Persie niet goed door de strijd die hij moest voeren met Huntelaar en doordat, als hij speelde, het elftal daar niet op werd ingesteld.

Nu is het Nederlands Elftal wél volledig op Van Persie ingesteld en is Huntelaar bovendien afwezig. Dat lijkt mij de grootste winst sinds 2010. In 2013 is Van Persie ook veel beter in het geheel, scoort naar verhouding ook veel meer dan in zijn eerste wedstrijden bij het Nederlands Elftal.

Stijn_Slayer schreef:
Sneijder trouwens.. Hoelang is hij nu al niet fit aan het raken? Anderhalf jaar? Hij wordt toch begeleidt door toptrainers? Zelfs zonder trainers ben je na drie weken lopen conditioneel toch in orde?

Sneijder speelde in zijn tijd bij Madrid al geregeld met injecties om te kunnen spelen. Lichamelijk is het wel een beetje op. Die zal nooit meer topfit worden en bijv. zijn Inter-niveau halen. Niet eens bij benadering.

Zelfs in een C-competitie als de Turkse blijft hij kwakkelen.

Stijn_Slayer
@ NC: Op dit moment hoort KJH er ook niet in, maar destijds is hij heel erg oneerlijk behandeld. Als van Marwijk geen lul was geweest, stond Huntelaar nu bovenaan de lijst.

Van Gaal is overigens niet veel beter met zijn vertrouwen in Huntelaar van één wedstrijd, maar wie Schaken oproept voor het Nederlands Elftal is sowieso niet serieus te nemen.

@ Onheilspellend: Ik heb ook eens gehoord dat Sneijder in Madrid niet echt voor de sport leefde. Nachtleven enzo. Bij Inter heeft hij trouwens ook veel wedstrijden gemist. Is er een correlatie met Yolanthe?

Stijn_Slayer schreef:
Van Gaal is overigens niet veel beter met zijn vertrouwen in Huntelaar van één wedstrijd, maar wie Schaken oproept voor het Nederlands Elftal is sowieso niet serieus te nemen.

Niet zo zeuren, Schaken is een goeie spelert enzo.

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Niet zo zeuren, Schaken is een goeie spelert enzo.

Verschrikkelijk. Hij kwam sympathiek en bescheiden over, maar dat veegt hij in 1 klap van de tafel.

Schaken hoort ook niet in Oranje, natuurlijk. Al was hij best goed in vorm toen hij in Oranje kwam en waren er weinig alternatieven. Er zit verder ook geen toekomst in, gezien zijn leeftijd en mindere prestaties. Niet meer oproepen.

@ Stijn: Van Marwijk was een lul omdat hij vertrouwen bleef houden in Van Persie (die toen ook beter was dan Huntelaar)? Eh... oké. Juist.

Stijn_Slayer
Lezen is toch niet zo moeilijk? Hoe kom je er nou bij dat hij toen beter was? Heb je zijn wanprestaties niet gezien doordat je verblind was door zijn Feyenoordverleden? Zelfs toen hij de ene grote kans na de andere om zeep hielp, moest hij maar blijven staan, omdat hij meer talent heeft dan een wél scorende spits?

Hij deed toen helemaal niks goed bij het Nederlands elftal inderdaad, maar hij is natuurlijk altijd een betere voetballer geweest dan Huntelaar.

Zou de doelman van Slowakije nu z'n pensioen veilig gesteld hebben?

haha, ik moest lachen toen dat facepalm-wk-logo langs het scherm zoefde vlak voor de herhaling. Erg toepasselijk.

He$$el_01 schreef:
Hij deed toen helemaal niks goed bij het Nederlands elftal inderdaad,

Dat is sowieso onzin.

@ Stijn: wat een zwaktebod om Feyenoord erbij te halen.

Deze discussie is al 1000 maal gevoerd.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dat is sowieso onzin.

@ Stijn: wat een zwaktebod om Feyenoord erbij te halen.

Deze discussie is al 1000 maal gevoerd.

Vrijwel niks dan.

Stijn_Slayer
Blijkbaar vindt jij dat RVP ongeacht zijn vorm en prestaties moet spelen. Ik vind dat een hele vreemde kijk op het spelletje. Jij zegt 'hij is beter' en daarmee staat alles vast, alsof dat betekent dat hij 24/7 beter speelt dan een ander.

En de rest wordt afgedaan met het welonderbouwde 'onzin'.

We zijn het toch wel eens dat Van Persie altijd opgesteld moet worden? Destijds was een andere optie Huntelaar in de spits en Van Persie op rechts, maar dan zit je weer met Robben...

Stijn_Slayer
Op dit moment zijn we dat eens. In 2010 lag de situatie anders. Ik heb het áltijd geroepen, ver voor de landelijke discussie. Hoeveel goals had RVP ook alweer gemaakt, eentje? En hoeveel had hij er kunnen/moeten maken, stuk of zes? Nou, dan komt je talent er lekker uit.

Geen idee of dat verhaal van die stress door de competitiestrijd met Huntelaar waar is, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Dan ben je niet geschikt voor topsport en dan was hij bij Arsenal en Man Utd ook door de mand gevallen.

Volgens mij kan RVP ook prima uit de voeten op Sneijders plek. En anders links- of rechtsbuiten, dat zal me een zorg zijn. NL zit vol met stumperds en zodra Huntelaar weer fit is, denk ik dat het team er sterker van wordt als hij óók speelt. Bijkomend voordeel is dan de exit van Schaken.

NL zit vol met stumperds? En dan wil je van Persie links- of rechtsbuiten zetten? Rechtsbuiten lijkt me toch sowieso uitgesloten, we hebben namelijk de beste rechtsbuiten ter wereld daar lopen... Linksbuiten lijkt me ook niet nodig als Lens zo doorgaat. Waarom een spits op de buitenpositie zetten als je twee buitenspelers in vorm hebt waarvan er eentje absolute wereldtop is?

Ik zie momenteel sowieso niet de noodzaak om Huntelaar op te stellen. Het middenveld staat goed met de Jong en Strootman. Daarvoor moet je dan iemand hebben die het spel kan dirigeren vanuit de 10 positie. Dat is dus van der Vaart, Sneijder of misschien Maher als hij weer in vorm komt. Wellicht de Guzman. Maar daar moet je dan geen spits neerzetten. Dan moet je de rest van het middenveld weer gaan omgooien (meer lopers), iets wat je nu juist niet moet doen.

Als Huntelaar fit is en hij schiet er weer elke wedstrijd ééntje in mag hij weer lekker met van Persie gaan uitmaken wie er in de spits mag staan.

Stijn_Slayer
Robben zou ik eerder op links zetten. Hij heeft nu even de vorm mee, maar dat duurt bij hem nooit lang. Götze pakt hem wel.

Sneijder is wel meer middenvelder dan RVP, maar een nummer 10 is wel wat anders dan een gewone middenvelder. RVP kan daar ook spelen. Kan hij vrij om Huntelaar heen voetballen en dan zijn de voorzetten en rebounds voor Huntelaar.

Vd Vaart kan ook niet echt meer lopen, Maher is er nog niet en Sneijder heeft op dit moment ook niets te vertellen. Dat probleem los je dan op. Van De Guzman wordt niemand op het WK bang. Lens vindt zichzelf vooral erg goed. Speelt best aardig, maar vroeger had je i.p.v. Lens van Hooijdonk of Hasselbaink.

Stijn_Slayer schreef:
Blijkbaar vindt jij dat RVP ongeacht zijn vorm en prestaties moet spelen. Ik vind dat een hele vreemde kijk op het spelletje. Jij zegt 'hij is beter' en daarmee staat alles vast, alsof dat betekent dat hij 24/7 beter speelt dan een ander.

En de rest wordt afgedaan met het welonderbouwde 'onzin'.

Je draait de zaken compleet om.

Ik reageerde namelijk op jouw "als van Marwijk geen lul was geweest".

Ik vind het niet raar dat hij vertrouwen in Van Persie bleef houden. Op dat W.K. mistte Persie sowieso weinig kansen, omdat hij amper bruikbare ballen kreeg.

Dat Huntelaar er meer zou hebben gescoord lijkt me sterk. En vooral: dat blijft gissen.

Ook nog: als Lens en Narsingh fit zijn, zit Schaken er niet eens meer bij.

Stijn_Slayer
Oh ja, nu draai ik de zaken om, terwijl er gewoon twee dingen in een verband worden gezet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:34 uur

geplaatst: vandaag om 09:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.