MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik ben blij dat jij geen bondscoach bent, laat ik het daar bij houden.

Cured
Wieweethetbetermeter....(een nieuwe naam hier)

Nicolage Rico schreef:
Ik ben blij dat jij geen bondscoach bent, laat ik het daar bij houden.

Ik ook, want nu hebben we tenminste een bondscoach die hoogstpersoonlijk het voetbal heeft uitgevonden. Beter kan niet.

De ultieme wieweethetbetercoach

He$$el_01 schreef:
NL zit vol met stumperds? En dan wil je van Persie links- of rechtsbuiten zetten? Rechtsbuiten lijkt me toch sowieso uitgesloten, we hebben namelijk de beste rechtsbuiten ter wereld daar lopen... Linksbuiten lijkt me ook niet nodig als Lens zo doorgaat. Waarom een spits op de buitenpositie zetten als je twee buitenspelers in vorm heeft waarvan er eentje absolute wereldtop is?

Is het niet een beetje voorbarig te zeggen dat Lens in vorm is na 1 goed potje? En dat het middenveld goed staat met De Jong en Strootman? Zoveel hoefde De Jong niet te doen. Hij is niet getest. En in de eerste helft leverde hij de bal een paar keer knullig in bij een Hongaar. Tegen sterkere landen kom je daar niet mee weg.

Van Persie loopt inmiddels 1 op 1 onder Van Gaal, hij scoort veel meer dan onder Van Basten en Van Marwijk. In die periode deed Huntelaar het statistisch beter en scoorde Van Persie meer als rechtsbuiten dan als spits. Maar inmiddels is dat niet zo en verdient Van Persie komend wk wel weer een kans. In 2010 had daar gewoon Huntelaar moeten staan inderdaad.

herman schreef:
(quote)

In 2010 had daar gewoon Huntelaar moeten staan inderdaad.

Van Persie was op dat moment (en nu dus ook) de duidelijk betere speler op basis van het spel bij zijn club.
Of Huntelaar het beter gedaan zou hebben is achteraf alleen maar gissen.
Ik zou zo ook niet 1,2,3, een kans kunnen bedenken die RVP gemist heeft en die KJ H er wel even in geprikt zou hebben.
Van Marwijk heeft gewoon de betere speler gekozen en ik neem aan dat dit op de trainingen ook zichtbaar was.

herman schreef:
(quote)

Is het niet een beetje voorbarig te zeggen dat Lens in vorm is na 1 goed potje? En dat het middenveld goed staat met De Jong en Strootman? Zoveel hoefde De Jong niet te doen. Hij is niet getest. En in de eerste helft leverde hij de bal een paar keer knullig in bij een Hongaar. Tegen sterkere landen kom je daar niet mee weg.

Van Persie loopt inmiddels 1 op 1 onder Van Gaal, hij scoort veel meer dan onder Van Basten en Van Marwijk. In die periode deed Huntelaar het statistisch beter en scoorde Van Persie meer als rechtsbuiten dan als spits. Maar inmiddels is dat niet zo en verdient Van Persie komend wk wel weer een kans. In 2010 had daar gewoon Huntelaar moeten staan inderdaad.

Het is te voorbarig om te zeggen dat Lens in vorm is ja. Maar als Lens, of een andere buitenspeler, in vorm is moet je die daar altijd neerzetten natuurlijk. Niet een spits. Strootman is erg goed bezig en moet in deze vorm altijd spelen. De Jong is een van de betere spelers bij Milan momenteel. Hij maakte een enkel foutje in het begin (hoewel dat vooral Vlaar en van Persie waren volgens mij) en daar kom je waarschijnlijk inderdaad niet mee weg tegen een goede tegenstander, maar dit is ongeveer het enige middenveld dat sowieso opgewassen is tegen een echt goede tegenstander. Die twee heb je waarschijnlijk gewoon nodig om het onervaren centrale duo achterin te ontlasten.

Stijn_Slayer schreef:
Robben zou ik eerder op links zetten. Hij heeft nu even de vorm mee, maar dat duurt bij hem nooit lang. Götze pakt hem wel.

Sneijder is wel meer middenvelder dan RVP, maar een nummer 10 is wel wat anders dan een gewone middenvelder. RVP kan daar ook spelen. Kan hij vrij om Huntelaar heen voetballen en dan zijn de voorzetten en rebounds voor Huntelaar.

Vd Vaart kan ook niet echt meer lopen, Maher is er nog niet en Sneijder heeft op dit moment ook niets te vertellen. Dat probleem los je dan op. Van De Guzman wordt niemand op het WK bang. Lens vindt zichzelf vooral erg goed. Speelt best aardig, maar vroeger had je i.p.v. Lens van Hooijdonk of Hasselbaink.

Robben uit vorm is nog altijd vijf klassen beter dan elke andere speler die we kunnen opstellen op die positie. Hij is samen met van Persie de enige echte wereldtopper. Jij wilt dus je twee beste spelers op posities zetten waar ze liever niet staan om een aardige spits die eerst nog maar eens moet laten zien dat hij ooit nog zijn oude vorm behaald te laten spelen?

Robben op links zou nog kunnen, maar waarom van Persie achter de spits. Dan moet je dus het middenveld voor de rest gaan aanpassen waardoor je er altijd mindere spelers neer gaat zetten. We hebben nu gewoon niet de luxe dat we op elke linie een paar toppers neer kunnen zetten. Op dit moment moet je gewoon de opstelling kiezen waarbij je beste spelers het best renderen, en dat zijn Robben, van Persie, de Jong en Strootman.

En Sneijder en van der Vaart zijn toch gewoon echte nummer 10'en? Of zit ik er helemaal naast?

De Jong is een goede speler, maar zou ik toch niet tot de beste spelers rekenen. Zou wel iets meer naar voren mogen spelen. Zou er liever een Van Ginkel of een Fer zien eigenlijk.

Het zou raar zijn als Van Gaal nog veel gaat schaven aan de basis van het huidige Nederlands Elftal richting WK 2014.

Het 'gedoe' rond Huntelaar en Van Persie in 2012 is de belangrijkste reden geweest dat het helemaal niets werd met het EK. Een bondscoach die geen knopen doorhakt, spelers die in kampjes terecht komen, is allemaal niet zo bevorderlijk voor de prestaties.

Van Gaal heeft gekozen voor Van Persie en heeft daar het elftal op ingericht. De resultaten in de voorrondes naar het WK 2014 waren best aardig met wat hoogte- en dieptepunten. Het spijt mij voor Klaas Jan Huntelaar maar ik zou hem om bovengenoemde redenen niet meenemen naar Brazilië.

Ook al zou hij, bij wijze van spreken, goed genoeg zijn om als de tweede spits van Nederland te kunnen worden gezien. Het gaat gewoon niet samen met Van Persie binnen en buiten het veld. Zonder iemand de schuld te geven, Van Persie lijkt mij ook niet de gemakkelijkste.

Zet hem naast Ibrahimovic, Suarez of desnoods Pelle: dat wordt waarschijnlijk ook niks. Een tweede "kapitein" wordt niet geduld.

En de jonge Van Persie zat weliswaar bij Feyenoord onder Van Marwijk maar heeft daar ook behoorlijk wat amok gemaakt omdat hij niet mocht voetballen of alleen invallen, als Van Marwijk weer eens koos voor het succesvolle duo Van Hooijdonk en Tomasson.

Van Gaal lijkt die eigenschappen van Van Persie redelijk te hebben beteugeld en spelers als Robben (zeker géén kapitein) passen daar in de praktijk heel goed bij. Dan zou ik geen oude vetes meer in het leven willen roepen, zware blessures daargelaten.

herman schreef:
De Jong is een goede speler, maar zou ik toch niet tot de beste spelers rekenen. Zou wel iets meer naar voren mogen spelen. Zou er liever een Van Ginkel of een Fer zien eigenlijk.

En waarom? van Ginkel is minimaal een paar maanden geblesseerd en Fer heeft nog niet echt uitgeblonken bij Norwich. Hij doet het goed hoor, maar het is wel iets anders dan Milan natuurlijk.

Sowieso hoeft de Jong niet meer naar voren te spelen als hij Strootman en van der Vaart/Sneijder voor zich heeft.

Frederik van Lierde

Stijn_Slayer
Het is geen giswerk: met meer dan één goal en minder dan vijf blunders had Huntelaar het al beter gedaan dan van Persie. Dat was hem met alle speelminuten van RVP echt wel gelukt.

Om Huntelaar nu al een beetje weg te zetten als 'laat maar zien of je het nog kan' getuigt ook van een fikse onderschatting van zijn talent. Hij is echt geen modaal voetballertje en is 'pas' 30.

Met RVP op 10 kan het middenveld toch gewoon hetzelfde blijven als met Sneijder op 10? Sneijder is niet in vorm, forceert, zeurt en kan niet fit raken. Ik zie geen enkele reden om hem nu op te roepen. Vd Vaart is al langere tijd niet echt dynamisch. Ik vind dat geen echt overtuigende opties op dit moment.

@ NR: Ik kom ook niet in aanmerking voor het bondscoachschap. Alleen mensen met een vreemde kijk op het spelletje maken een kans (Van Basten, Van Marwijk, Van Gaal), dus wat dat betreft kun je een poging wagen. RVP zal wel blij zijn als hij tot zijn 40e van een basisplaats is verzekerd.

Nou ben ik ook nooit zo'n fan van Van Persie, maar om nu een veel scorende spits op tien te gaan zetten lijkt me niet echt logisch. Huntelaar zijn tijd is denk ik geweest, is ook vaak geblesseerd . Het is te hopen dat er eens wat nieuwe goede spitsen komen.

Van Persie op 10 zetten lijkt me ook vreemd eigenlijk. Je beste spelers moet je gewoon op hun eigen plek zetten en hij rendeert nu wel erg goed. 12 goals in 12 wedstrijden onder Van Gaal, dacht ik. Huntelaar heeft gewoon een beetje pech, maar kan nog wel als pinchhitter fungeren.

Van Persie kan sowieso nog 2 jaar op hoog niveau mee, daarna heeft hij hopelijk serieuze concurrentie van Luuk de Jong, Dost, Van Wolfswinkel, etc. Al zie ik geen van die spelers het uitzonderlijke niveau halen van Van Persie en eerder Van Nistelrooij, Kluivert, Bergkamp, Van Basten...

He$$el_01 schreef:
En waarom? van Ginkel is minimaal een paar maanden geblesseerd en Fer heeft nog niet echt uitgeblonken bij Norwich. Hij doet het goed hoor, maar het is wel iets anders dan Milan natuurlijk.

Huh, Fer doet het erg goed bij Norwich. En Milan is nou niet echt lekker bezig, staan momenteel 12e ofzo in de Serie A (toch al een mindere competitie dan de Premier League ook). Bovendien pakt De Jong bijna elke wedstrijd een kaart, ook niet erg handig.

Met zo'n zwakke verdediging lijkt het mij beter om De Jong er voor te hebben staan dan een Fer.
Misschien zou hij ook wel al centrale verdediger kunnen spelen.
Milan staat dan wel laag maar De Jong doet het daar wel goed, tenminste wat ik van hem heb gezien in de CL.

herman schreef:

Huh, Fer doet het erg goed bij Norwich.

Dat valt wel mee hoor. Hij doet het aardig, maar sowieso draait Norwich en zeker hun middenveld nog voor geen meter, dus Fer moet je rond kerst nog eens beoordelen. Op basis van wat hij tot nu toe in Engeland heeft laten zien, hoef je Fer echt niet zo anders in te schatten dan de Fer van een half jaar geleden.

Van Eriksen zou je misschien kunnen zeggen dat hij het "erg goed" doet in de PL. En ook dan maar bepaalde wedstrijden / fases van wedstrijden.

Misschien is Fer en Strootman in je team ook wat veel van het goede. Beetje hetzelfde type en Strootman doet het voorlopig toch wel een stuk beter. Ben benieuwd of die na Roma nog een stap omhoog gaat maken.

Stijn_Slayer
Misschien dat hij die stap nog wel maakt, maar ik denk dat hij een niveau hoger niet aankan.

Strootman is pas 23 dus die kan nog wel stappen gaan maken, bij Roma kan hij zich waarschijnlijk nog best ontwikkelen.

panjoe (moderator)
Zeggen dat Strootman geen stap hogerop kan is pas echt giswerk.

Deze man is een kleine drie jaar geleden van Sparta naar Utrecht verkast, binnen een half jaar uitgegroeid tot één van de beste spelers aldaar, in de twee jaar daarna uitgegroeid tot één van de beste spelers van PSV en gelouterd international, en afgelopen zomer voor het gigantische bedrag van 17 (kan en zal waarschijnlijk oplopen tot 20) miljoen naar Roma verkast. In zijn eerste maanden is hij één van de motoren van het succes van het team dat nu zonder puntverlies bovenaan staat en bovendien door Van Gaal genoemd als één van de drie spelers die zeker zijn van hun plek bij de selectie van het WK (samen met absolute wereldtoppers Robben en Van Persie). En dat op zijn 23e. Als hier zijn top ligt dan heeft hij die wel in een noodgang bereikt.

Stijn_Slayer
Als je het in de Eredivisie gemaakt hebt, wil dat niet zeggen dat je het ook in de absolute top gaat maken. Er zijn genoeg NL spelers met veel meer talent dan Strootman (beslist geen 'natuurlijke' voetballer), die het niet hebben waargemaakt. Vd Vaart bleek die laatste stap ook niet aan te kunnen bijvoorbeeld, Nigel de Jong ook net niet. Strootman zie ik hun niveau niet eens halen. Zij waren op Strootmans leeftijd ook al veel verder.

Van Gaal roept trouwens wel meer, vraag maar aan Sneijder en Huntelaar.

Huntelaar heeft ook niet gemaakt in de echte top toch?

Stijn_Slayer
Daar zijn al wat discussies over geweest. Ik heb geen zin om daar opnieuw over te beginnen, maar met de zoekfunctie zijn die berichten wel terug te vinden.

Even heel snel, omdat ik het niet kan laten: Huntelaar had bij Real ook een uitstekende doelpunten/speelminuten ratio. Misschien zelfs de beste van alle aanwezige spitsen, maar dat weet ik niet meer zeker.

Nigel de Jong was op zijn 23ste echt niet verder dan Strootman nu. Hij is nu al meteen een van de beste spelers van Roma (dat tot nu toe alles heeft gewonnen). Die gaat echt nog wel een stap maken naar Manchester United ofzo.

Huntelaar is een puur doelpunten man. Zoiets als Hasselbaink, Van Hooidonk of als das fanthom. Allemaal niet geheel verglijkbaar maar toch. Mannen die je niet gaat wisselen want ze kunnen 88 minuten onzichtbaar zijn. En net dat ene moment hebben in de 90e minuut en bingo. Nederland vraagt nu eenmaal meer dan dat. Madrid ook overgens. Er zit niet super veel echt technisch voetbal in deze mannen maar doelpunten maken kunnen ze.

Huntelaar heeft het ook niet gemaakt in Italie. Waar men eigenlijk best wel kickt op dit soort spitsen. Meschien dat hij daar wat langer had moeten blijven. Want wie het daar maakt maakt het overal. Zelfs vandaag de dag denk ik.

En nu zit hij al jaren bij Schalke 04. Leuke club overgens. Geen echte top net als Huntelaar.

Stijn_Slayer
HSV was toen de Jong er speelde wel stukken beter dan het nu is.

Bij Milan kwam KJH er nog steeds niet in, zelfs toen andere spitsen het niet waarmaakten. Achteraf dom om naar een club te gaan waar al zoveel spitsen spelen, nog dommer van Milan om hem te kopen. Inzaghi had natuurlijk wel al jaren eerder afgeschreven moeten worden. Borriello is ook best goed, maar toch niet beter dan Huntelaar?

Statistisch gezien heeft hij ondanks gebrek aan vertrouwen wel overal gedaan wat van hem verwacht werd. Blijkbaar houdt hij zijn hoofd altijd koel.

Huntelaar vind ik ook geen wereldtopper, maar ik ben er wel van overtuigd dat hij mee kan draaien in de echte top.

Welke club bedoel je dan Stijn?

Stijn_Slayer
Milan had (te) veel spitsen toen Huntelaar er speelde.

Een paar jaar geleden, en nu wellicht nog steeds, denk ik dat hij bij elke topclub wel zijn goals zou maken. Bij Man Utd zou hij bijv. geen dragende speler zijn als Van Nistelrooij, maar als Berbatov mee kan komen, dan kan Huntelaar het ook. Tussen die twee kies ik voor KJH.

Berbatov speelde ook lang niet alles bij United. Was een grote man bij Tottenham. En nu ook weer bij Fulham. Prima speler hoor.

Maar Verdimme Stijn is het gewoon niet zo dat een lekkere counter ploeg dit soort spitsen het beste kunnen gebruiken? Zodra er meer gevraagt gaat worden geven ze niet thuis. Behalve goals maken. Tuurlijk HET belangrijkste. Maar kan Hunt,Hooidonk,Jimmy of Roy ook voetballen in die kleine ruimte? Niet echt dus. Vandaar dat ze in ploegen voetballen of gevoetbald hebben die dit niet vereisten. Counter ploegen dus

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:51 uur

geplaatst: vandaag om 07:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.