Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 20:04 uur
ah Iniesta ownt beide landen !
YouTube - Andres iniesta goal vs Nderlands World Cup 2010
YouTube - Iniesta's awesome goal Vs Belgium

YouTube - Andres iniesta goal vs Nderlands World Cup 2010
YouTube - Iniesta's awesome goal Vs Belgium

0
geplaatst: 14 oktober 2013, 20:21 uur
Ach, als het er op aankomt verslaan we die Belgen wel hoor. Ze hebben bijna overal betere spelers, maar wij hebben een speler die Bayern de CL heeft bezorgd en een speler die Man United de titel heeft bezorgd. Oftewel, echte toppers. Daarnaast wordt elke tegenstander bang van een verdedigend blok dat bestaat uit Strootman en de Jong. Geloof me, elke Italiaan is jaloers op dat blok.
Heeft België eigenlijk wel backs? Of staan daar nog steeds centrale verdedigers? Anders wordt het wel heel makkelijk voor Lens en Robben.
Heeft België eigenlijk wel backs? Of staan daar nog steeds centrale verdedigers? Anders wordt het wel heel makkelijk voor Lens en Robben.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 20:28 uur
Is op voorhand niets over te zeggen. Zal van de vorm van de dag afhangen en hoe bepaalde spelers zich de komende 8 maanden nog ontwikkelen. Als je op de beslissende dag niet echt aan het voetballen komt, speelt Van Persie ook weinig klaar tegen Kompany.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 23:08 uur
He$$el_01 schreef:
2 backs die zelfs jaren in Nederland hebben gespeeld : Alderweireld en Vertonghen
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 23:29 uur
Stijn_Slayer schreef:
Huntelaar is geen hork, hoor. Van Nistelrooij kreeg ook vaak het verwijt dat hij niet technisch was. Beiden hebben toch wel een bovengemiddelde techniek, maar hun bouw en motoriek ogen stijfjes. Huntelaar kan ook best een sprintje trekken als het nodig is.
KJH heeft een clausule van vijftien miljoen in zijn contract. Voor drie miljoen gaat Schalke hem echt niet weg doen en KJH gaat ook geen salaris inleveren.
Huntelaar is geen hork, hoor. Van Nistelrooij kreeg ook vaak het verwijt dat hij niet technisch was. Beiden hebben toch wel een bovengemiddelde techniek, maar hun bouw en motoriek ogen stijfjes. Huntelaar kan ook best een sprintje trekken als het nodig is.
KJH heeft een clausule van vijftien miljoen in zijn contract. Voor drie miljoen gaat Schalke hem echt niet weg doen en KJH gaat ook geen salaris inleveren.
Hetzelfde geldt voor Gomez en Dzeko, die scoren allebei aardig wat goals voor hun club en land (Duitsland en Bosnie). Ik kijk trouwens erg uit naar die laatstgenoemde. Ik vraag me echt af waar de lat van dat team ligt. Sterker, wat als Joegoslavië nog had bestaan? Zou best een sterk team zijn.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 23:46 uur
He$$el_01 schreef:
Ach, als het er op aankomt verslaan we die Belgen wel hoor. Ze hebben bijna overal betere spelers, maar wij hebben een speler die Bayern de CL heeft bezorgd en een speler die Man United de titel heeft bezorgd. Oftewel, echte toppers. Daarnaast wordt elke tegenstander bang van een verdedigend blok dat bestaat uit Strootman en de Jong. Geloof me, elke Italiaan is jaloers op dat blok.
Verdedigend blok? Eerder een middenveldsblok en ons verdedigend blok - centrale verdedigers - is in geen mogelijkheid afschrikwekkend. Ik denk daarnaast dat Robben en Lens liever tegen backs spelen, die van nature aanvallend ingesteld zijn, dan tegen rasverdedigers. Verder lijkt de Belgische spelersgroep me, hoewel kwalitatief hoogstaand, toch te onervaren als het erop aankomt.Ach, als het er op aankomt verslaan we die Belgen wel hoor. Ze hebben bijna overal betere spelers, maar wij hebben een speler die Bayern de CL heeft bezorgd en een speler die Man United de titel heeft bezorgd. Oftewel, echte toppers. Daarnaast wordt elke tegenstander bang van een verdedigend blok dat bestaat uit Strootman en de Jong. Geloof me, elke Italiaan is jaloers op dat blok.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 08:00 uur
Nou ja kom, laat er even geen twijfel over bestaan dat de Belgische nationaal ploeg bijna over heel de lijn beter is als de Nederlandse? Inderdaad enkel Van Persie en Robben zouden mogen meedoen. Als ze niet gekwetst zijn natuurlijk. Voor de rest zie ik geen enkele Nederlander die zou mogen spelen.
We hebben inderdaad zeker qua leeftijd niet zo erg veel ervaring, maar dat moet je ook niet overdrijven. De meeste spelers spelen ondertussen enkele jaren in Engeland, Duitsland, of Spanje en hebben al verschillende Champions League campagnes meegemaakt. Een groot internationaal toernooi à la WK of EK hebben ze (logisch) nog niet meegemaakt. Wat er bij Nederland in doel, in de verdediging, en in het middenveld qua 'ervaring' rondloopt mogen jullie gerust houden.
We hebben inderdaad zeker qua leeftijd niet zo erg veel ervaring, maar dat moet je ook niet overdrijven. De meeste spelers spelen ondertussen enkele jaren in Engeland, Duitsland, of Spanje en hebben al verschillende Champions League campagnes meegemaakt. Een groot internationaal toernooi à la WK of EK hebben ze (logisch) nog niet meegemaakt. Wat er bij Nederland in doel, in de verdediging, en in het middenveld qua 'ervaring' rondloopt mogen jullie gerust houden.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 08:27 uur
Prachtige ploeg hoor dat België. Momenteel ben ik er best weg van en bespeel ik ze ook met Fifa 14
. Vooral Fellaini vind ik een mooie kerel, al is het maar vanwege het kapsel 
Inderdaad op vrijwel iedere positie beter dan Nederland. Maargoed eigenlijk gewoon wat corn1holio1 zegt.
Overigens zijn Vertonghen (speelt die trouwens in de nationale ploeg ook niet gewoon centraal?) en Alderweireld natuurlijk geen echte backs, maar het feit dat ze meer verdedigend ingesteld zijn dan echte backs zal het voor de Robbens wel lastiger maken.
We gaan het wel zien hoe het in Brazilië allemaal loopt. Al dat gespeculeer heeft echt geen enkel nut. Uiteindelijk speelt toch geluk weer een grote factor, is de bal rond, het veld slecht en de scheids een hondenlul.
. Vooral Fellaini vind ik een mooie kerel, al is het maar vanwege het kapsel 
Inderdaad op vrijwel iedere positie beter dan Nederland. Maargoed eigenlijk gewoon wat corn1holio1 zegt.
Overigens zijn Vertonghen (speelt die trouwens in de nationale ploeg ook niet gewoon centraal?) en Alderweireld natuurlijk geen echte backs, maar het feit dat ze meer verdedigend ingesteld zijn dan echte backs zal het voor de Robbens wel lastiger maken.
We gaan het wel zien hoe het in Brazilië allemaal loopt. Al dat gespeculeer heeft echt geen enkel nut. Uiteindelijk speelt toch geluk weer een grote factor, is de bal rond, het veld slecht en de scheids een hondenlul.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 08:34 uur
Neen inderdaad, Vertonghen en Alderweireld zijn niet echt backs (van origine), hoewel Vertonghen daar ook bij Tottenham zeer regelmatig speelt nu. Sowiso is rechtsback onze zwakste positie met alderweireld.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 08:45 uur
Ok lol ik heb ergens gemist dat Vertonghen nu op de backpositie bivakkeert.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 10:12 uur
Ja bij België hebben we momenteel zoveel goede centrale verdedigers (Kompany, Vertonghen, Vermaelen, Lombaerts, Van Buyten, Alderweireld) dat we daar een luxeprobleem hebben. Tegelijk hebben we geen deftige backs (Van Damme en Gillet halen niet het niveau van de rest van de selectie) dus dan kom je bij deze wat vreemde oplossing uit.
Het is vind ik niet echt ideaal, maar zowel Vertonghen als Alderweireld zijn wel al gegroeid op die positie in de loop van de campagne. Het zou ook maar jammer zijn dat een klasbak als Vertonghen naast de selectie zou vallen.
Maar omdat Vermaelen maar weinig meer speelt zou het kunnen dat Vertonghen terug naar het centrum opschuift (bijft zijn beste positie toch). Wilmots geeft - misschien met dit in het achterhoofd - vanavond Pocognoli (Hannover, in een ver verleden nog kampioen met AZ) een basisplaats op de linksback, die speelde tegen de Fransen ook al een aardige partij.
Hopen dat Alderweireld bij Atletico binnenkort aan spelen toekomt, want op de rechtsback hebben we echt geen waardig alternatief.
Het is vind ik niet echt ideaal, maar zowel Vertonghen als Alderweireld zijn wel al gegroeid op die positie in de loop van de campagne. Het zou ook maar jammer zijn dat een klasbak als Vertonghen naast de selectie zou vallen.
Maar omdat Vermaelen maar weinig meer speelt zou het kunnen dat Vertonghen terug naar het centrum opschuift (bijft zijn beste positie toch). Wilmots geeft - misschien met dit in het achterhoofd - vanavond Pocognoli (Hannover, in een ver verleden nog kampioen met AZ) een basisplaats op de linksback, die speelde tegen de Fransen ook al een aardige partij.
Hopen dat Alderweireld bij Atletico binnenkort aan spelen toekomt, want op de rechtsback hebben we echt geen waardig alternatief.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 11:16 uur
corn1holio1 schreef:
Nou ja kom, laat er even geen twijfel over bestaan dat de Belgische nationaal ploeg bijna over heel de lijn beter is als de Nederlandse?.
Nou ja kom, laat er even geen twijfel over bestaan dat de Belgische nationaal ploeg bijna over heel de lijn beter is als de Nederlandse?.
Maar Belgie Belgie staat dan ook 3e op de FIFA ranking.
Zullen er binnenkort ook wel Belgen bij Man. United, Milan en PSV (Park speelt en Narsing komt er aan) in de Basis staan.

0
geplaatst: 15 oktober 2013, 11:20 uur
corn1holio1 schreef:
Wat er bij Nederland in doel, in de verdediging, en in het middenveld qua 'ervaring' rondloopt mogen jullie gerust houden.
Wat er bij Nederland in doel, in de verdediging, en in het middenveld qua 'ervaring' rondloopt mogen jullie gerust houden.
Ik denk dat jullie Janmaat best kunnen gebruiken. Beter dan jullie centrale verdediger (Alderweireld) op de rechtsback.
Verder is het jammer dat Sneijder niet topfit is. Hopelijk zit hij weer tegen zijn topvorm aan als het W.K. begint, al gaat dat héél lastig worden.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 11:25 uur
Sneijder is natuurlijk een topper. Ik volg hem niet op de voet, maar aan de commentaren die ik onder andere hier lees, is hij toch al een jaar of 2 onder zijn oud niveau aan het spelen?
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 11:31 uur
Als dat zo zou zijn, zou hij ook een plaats in jullie elftal moeten krijgen (als dat een optie zou zijn
).
Nee, zijn niveau van 2008-2010 heeft hij nog lang niet.
).Nee, zijn niveau van 2008-2010 heeft hij nog lang niet.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 11:36 uur
Ik denk dat Nederland voorin beter is en dat lijkt me het belangrijkste. Ook sla ik ervaring in de top hoog aan. Ik wil hier niet chauvinistisch zijn (Ik woon zelfs in België!
), maar ik denk dat België nog niet heel ver is.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 11:37 uur
Ik ben amper te porren voor een kwalificatiewedstrijd maar vanavond ga ik er wel goed voor zitten. Ik zal er niet rouwig om zijn als de Turken winnen, ik zie ze graag op het WK. Maar wat de uitslag ook wordt: rellen wordt het sowieso in de diverse NL-se steden
.
.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 11:38 uur
Ik hoop dat België en Nederland wéér bij elkaar in de poule zitten, zoals de laatste 2 toernooien dat ze beiden aanwezig waren op het W.K.
En dan winnen we wél.
En dan winnen we wél.

0
geplaatst: 15 oktober 2013, 12:00 uur
jasper1991 schreef:
Ik denk dat Nederland voorin beter is en dat lijkt me het belangrijkste. Ook sla ik ervaring in de top hoog aan. Ik wil hier niet chauvinistisch zijn (Ik woon zelfs in België!
), maar ik denk dat België nog niet heel ver is. Klopt wel hoor, als je onze 'basisploeg' bekijkt dan is Kompany met 27 jaar de oudste, met nog een aantal 'jonkies' van 21-22 erbij als De Bruyne, Hazard, Courtois, Lukaku. Er is al best wat ervaring in champions leaugue en in de betere competities (vele spelers wonnen al prijzen), maar dit WK zal vooral een leerschool worden denk ik (eerst maar eens die poulefase overleven en dan zien we wel, simpel). Het EK van 2016 in Frankrijk, dan zou de ploeg er echt moeten staan.
De organisatie staat er nu echt wel, maar aanvallend wil het soms toch wat stroever lopen, teveel breien in het middenveld en lopen met de bal... Als je zo'n Duitsland ziet omschakelen, dat kunnen wij echt niet hoor. Ik zie ons er ook niet snel 8 in het mandje leggen, eender welke tegenstander.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 12:28 uur
corn1holio1 schreef:
Neen inderdaad, Vertonghen en Alderweireld zijn niet echt backs (van origine), hoewel Vertonghen daar ook bij Tottenham zeer regelmatig speelt nu.
Neen inderdaad, Vertonghen en Alderweireld zijn niet echt backs (van origine), hoewel Vertonghen daar ook bij Tottenham zeer regelmatig speelt nu.
Nope. Vorig seizoen speelde hij daar noodgedwongen nog wel eens vaker, maar tegenwoordig wordt niet meer voor die oplossing gekozen. Wanneer Danny Rose geblesseerd is - zoals de laatste weken -, wordt Naughton daar opgesteld. Vertonghen wordt voorlopig niet meer uit het centrum gehaald.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 15:27 uur
Dat de topspelers van Belgie achterin staan, zegt genoeg. Leuk team, maar verder dan de groep zullen ze niet komen. Zie niet echt een speler van Belgie die in Oranje hoort. Behalve de verdedigers uiteraard.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 16:03 uur
Wie zie je dan van middenvelders bij ons Witsel, Dufour, Fellaini, of Dembele komen vervangen?
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 16:08 uur
Deren Bliksem schreef:
Dat de topspelers van Belgie achterin staan, zegt genoeg. Leuk team, maar verder dan de groep zullen ze niet komen. Zie niet echt een speler van Belgie die in Oranje hoort. Behalve de verdedigers uiteraard.
De doelmannen zijn ook beter dan die van Nederland.
0
Pygmalion
geplaatst: 15 oktober 2013, 16:33 uur
Deren Bliksem schreef:
Enkel achterin topspelers? Ooit al van De Bruyne, Witsel of Eden Hazard gehoord?
Zoek trouwens even op hoeveel doelpunten Benteke en Lukaku in de Premier League gescoord hebben vorig seizoen...
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 16:34 uur
Met een fusieploeg van de lage landen speel je los wereldkampioen kortom 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.