Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 13 oktober 2013, 22:45 uur
Misschien moet KJH eens overwegen om terug te keren naar Ajax.
Volgens mij kunnen ze daar nog wel een aardig scorende spits gebruiken en bovendien is hij daar vertrouwd. Hij kan even bijkomen van wat blessures.
Eerlijk gezegd, denk ik dat hij in Amsterdam weer aardig tot zijn recht zal komen. Misschien dat hij nog wat leuke speldenprikken kan uitdelen in Europees verband. En uiteraard doelpunten in de eredivisie.
Maar ik geloof niet dat het nog veel voor hem wordt bij Europese topclubs. Teveel gehaaide kapers op de kust en op de één of andere manier weet hij nooit te bereiken dat een club voor hem valt. Er zijn altijd weer andere spitsen, hij komt op de bank of anders weer bij een middelmatige Duitse club op de loonlijst.
Hij is geen wereldburger. Met de bus naar Schellingwoude is dan nog aan hem toevertrouwd. En op zondag op de fiets naar de Arena. Maar ergens anders lijkt mij de jongen doodongelukkig.
Ik krijg haast spijt dat ik het de directie van Ajax met dit idee zo gemakkelijk maak. Maar een bod van 3 miljoen lijkt bij haalbaar en redelijk.
Volgens mij kunnen ze daar nog wel een aardig scorende spits gebruiken en bovendien is hij daar vertrouwd. Hij kan even bijkomen van wat blessures.
Eerlijk gezegd, denk ik dat hij in Amsterdam weer aardig tot zijn recht zal komen. Misschien dat hij nog wat leuke speldenprikken kan uitdelen in Europees verband. En uiteraard doelpunten in de eredivisie.
Maar ik geloof niet dat het nog veel voor hem wordt bij Europese topclubs. Teveel gehaaide kapers op de kust en op de één of andere manier weet hij nooit te bereiken dat een club voor hem valt. Er zijn altijd weer andere spitsen, hij komt op de bank of anders weer bij een middelmatige Duitse club op de loonlijst.
Hij is geen wereldburger. Met de bus naar Schellingwoude is dan nog aan hem toevertrouwd. En op zondag op de fiets naar de Arena. Maar ergens anders lijkt mij de jongen doodongelukkig.
Ik krijg haast spijt dat ik het de directie van Ajax met dit idee zo gemakkelijk maak. Maar een bod van 3 miljoen lijkt bij haalbaar en redelijk.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 00:06 uur
Als hij fit is heeft hij altijd een basisplaats bij Schalke, waarom zou Huntelaar dan terug naar Ajax moeten gaan? Zijn contract duurt nog tot 2015 dus ik denk ook echt niet dat ze hem voor drie miljoen laten gaan.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 11:28 uur
Vond het ook een uiterst merkwaardige post, een combi van disrespect, wishfull thinking/bizarre speculatie die compleet besides reallty was.
KJH: herinner me nog heel goed dat ik 2001 in gesprek was met een PSV-kenner én een sportjournalist in een kroeg in Eindhoven. Toen werd me verteld dat er in de jeugd een heel groot talent rondliep, KJH. Die had alleen de pech dat ie Kezman en de spits met de dubbele naam (Lange Jan) voor zich had. Hij werd na 2 jaar jeugd uitgeleend aan De Graafschap en daarna aan AGOVV. Guus vond het beter dat KJH - gezien de situatie bij PSV - zich verder zou ontwikkelen bij een andere club, maar KJH had geen zin in een nieuwe uitleen: hij vertrok naar Heerenveen, voor 1 miljoen om 1,5 jaar later voor een kleine 9 miljoen naar Ajax te vertrekken.
Nog niet zo heel lang geleden herbergde de selectie van Oranje zowel de topschutter van de Premier League als van de Bundesliga. Ten tijde van de wedstrijd tegen Duitsland was het voor een aantal Duitse verdedigers onbegrijpelijk dat KJH niet zou spelen.
Echter: KJH en RVP in één team heeft tot dusverre niet goed uitgepakt. Spelen met KJH betekent focusvoetbal (focus op spits als eindstation), spelen met RVP betekent circulatievoetbal en helaas the twain shall never meet. KJH achter de hand hebben betekent een optie om anders - meer pressie/opportunischer - te kunnen gaan spelen als de situatie dat vereist. KJH is daarin beter dan hotseknotse Dirk die altijd minimaal een 8 voor vlijt scoort, maar verder ...
Ik denk dat een spits als Van the Man pas echt compleet is geworden als spits in zijn Engelse jaren.
KJH: herinner me nog heel goed dat ik 2001 in gesprek was met een PSV-kenner én een sportjournalist in een kroeg in Eindhoven. Toen werd me verteld dat er in de jeugd een heel groot talent rondliep, KJH. Die had alleen de pech dat ie Kezman en de spits met de dubbele naam (Lange Jan) voor zich had. Hij werd na 2 jaar jeugd uitgeleend aan De Graafschap en daarna aan AGOVV. Guus vond het beter dat KJH - gezien de situatie bij PSV - zich verder zou ontwikkelen bij een andere club, maar KJH had geen zin in een nieuwe uitleen: hij vertrok naar Heerenveen, voor 1 miljoen om 1,5 jaar later voor een kleine 9 miljoen naar Ajax te vertrekken.
Nog niet zo heel lang geleden herbergde de selectie van Oranje zowel de topschutter van de Premier League als van de Bundesliga. Ten tijde van de wedstrijd tegen Duitsland was het voor een aantal Duitse verdedigers onbegrijpelijk dat KJH niet zou spelen.
Echter: KJH en RVP in één team heeft tot dusverre niet goed uitgepakt. Spelen met KJH betekent focusvoetbal (focus op spits als eindstation), spelen met RVP betekent circulatievoetbal en helaas the twain shall never meet. KJH achter de hand hebben betekent een optie om anders - meer pressie/opportunischer - te kunnen gaan spelen als de situatie dat vereist. KJH is daarin beter dan hotseknotse Dirk die altijd minimaal een 8 voor vlijt scoort, maar verder ...
Ik denk dat een spits als Van the Man pas echt compleet is geworden als spits in zijn Engelse jaren.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 oktober 2013, 11:32 uur
Huntelaar is geen hork, hoor. Van Nistelrooij kreeg ook vaak het verwijt dat hij niet technisch was. Beiden hebben toch wel een bovengemiddelde techniek, maar hun bouw en motoriek ogen stijfjes. Huntelaar kan ook best een sprintje trekken als het nodig is.
KJH heeft een clausule van vijftien miljoen in zijn contract. Voor drie miljoen gaat Schalke hem echt niet weg doen en KJH gaat ook geen salaris inleveren.
KJH heeft een clausule van vijftien miljoen in zijn contract. Voor drie miljoen gaat Schalke hem echt niet weg doen en KJH gaat ook geen salaris inleveren.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 11:43 uur
Stijn_Slayer schreef:
maar als Berbatov mee kan komen, dan kan Huntelaar het ook. Tussen die twee kies ik voor KJH.
maar als Berbatov mee kan komen, dan kan Huntelaar het ook. Tussen die twee kies ik voor KJH.
Als Berbatov mee kan komen? Die man heeft meer techniek is zijn kleine linkerteen dan Huntelaar ooit zal hebben.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 13:20 uur
Ik heb voor de gein eens alle scenario's op een rij geschreven waarin Nederland groepshoofd wordt tijdens het WK.
1) Nederland wint:
a) Spanje én Uruguay weten zich te kwalificeren: twee van deze landen moeten gelijk spelen of verliezen; Colombia, Uruguay, Italië of Zwitserland.
b) Spanje óf Uruguay weet zich niet te kwalificeren: een van deze landen moet gelijk spelen of verliezen; Colombia, Uruguay, Italië of Zwitserland.
c) Spanje én Uruguay weten zich niet te kwalificeren.
2) Nederland speelt gelijk:
a) Spanje óf Uruguay weet zich niet te kwalificeren: Zwitserland en Engeland moeten gelijk spelen, verliezen of zich niet kwalificeren.
b) Spanje én Uruguay weten zich niet te kwalificeren: Zwitserland óf Engeland moet gelijk spelen, verliezen of zich niet kwalificeren.
3) Nederland verliest:
a) Spanje óf Uruguay weet zich niet te kwalificeren: Zwitserland moet verliezen én Engeland, Chili, Portugal en USA moeten gelijk spelen, verliezen of zich niet kwalificeren.
b) Spanje én Uruguay weten zich niet te kwalificeren:
I) Zwitserland moet verliezen én drie van deze landen moeten gelijk spelen, verliezen of zich niet kwalificeren; Engeland, Chili, Portugal en USA
II) Zwitserland speelt gelijk of wint dan moeten Engeland, Chili, Portugal en USA allemaal gelijk spelen, verliezen of zich niet kwalificeren.
Dat Spanje en Uruguay zich niet kwalificeren lijkt vrij onmogelijk. Spanje hoeft nog maar een puntje te pakken, thuis tegen Georgië. En als zelf dat niet lukt mogen ze nog altijd play-offs spelen. Voor Uruguay wordt het al iets lastiger, die moeten in het slechtste (en meeste waarschijnlijke) geval om een laatste ticket spelen tegen Jordanië.
Als je er vanuit gaat dat Spanje en Uruguay zich kwalificeren dan moeten dus twee van deze landen punten verliezen: Colombia, Uruguay, Italië of Zwitserland. Colombia moet uit tegen een al uitgeschakeld Paraguay, Uruguay moet thuis tegen Argentinië, Italië moet thuis tegen Armenië dat nog een kleine kans heeft op play-offs en Zwitserland moet thuis tegen Slovenië dat ook nog een kans heeft op play-offs.
1) Nederland wint:
a) Spanje én Uruguay weten zich te kwalificeren: twee van deze landen moeten gelijk spelen of verliezen; Colombia, Uruguay, Italië of Zwitserland.
b) Spanje óf Uruguay weet zich niet te kwalificeren: een van deze landen moet gelijk spelen of verliezen; Colombia, Uruguay, Italië of Zwitserland.
c) Spanje én Uruguay weten zich niet te kwalificeren.
2) Nederland speelt gelijk:
a) Spanje óf Uruguay weet zich niet te kwalificeren: Zwitserland en Engeland moeten gelijk spelen, verliezen of zich niet kwalificeren.
b) Spanje én Uruguay weten zich niet te kwalificeren: Zwitserland óf Engeland moet gelijk spelen, verliezen of zich niet kwalificeren.
3) Nederland verliest:
a) Spanje óf Uruguay weet zich niet te kwalificeren: Zwitserland moet verliezen én Engeland, Chili, Portugal en USA moeten gelijk spelen, verliezen of zich niet kwalificeren.
b) Spanje én Uruguay weten zich niet te kwalificeren:
I) Zwitserland moet verliezen én drie van deze landen moeten gelijk spelen, verliezen of zich niet kwalificeren; Engeland, Chili, Portugal en USA
II) Zwitserland speelt gelijk of wint dan moeten Engeland, Chili, Portugal en USA allemaal gelijk spelen, verliezen of zich niet kwalificeren.
Dat Spanje en Uruguay zich niet kwalificeren lijkt vrij onmogelijk. Spanje hoeft nog maar een puntje te pakken, thuis tegen Georgië. En als zelf dat niet lukt mogen ze nog altijd play-offs spelen. Voor Uruguay wordt het al iets lastiger, die moeten in het slechtste (en meeste waarschijnlijke) geval om een laatste ticket spelen tegen Jordanië.
Als je er vanuit gaat dat Spanje en Uruguay zich kwalificeren dan moeten dus twee van deze landen punten verliezen: Colombia, Uruguay, Italië of Zwitserland. Colombia moet uit tegen een al uitgeschakeld Paraguay, Uruguay moet thuis tegen Argentinië, Italië moet thuis tegen Armenië dat nog een kleine kans heeft op play-offs en Zwitserland moet thuis tegen Slovenië dat ook nog een kans heeft op play-offs.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 13:30 uur
Ik blijf die hele ranglijst belachelijk vinden. Nederland staat negende terwijl België vijfde(?) staat. Wat hebben die de afgelopen 10 jaar laten zien op EK's en WK's? Ik weet dat het om de laatste vier jaar gaat en het laatste jaar het belangrijkste is, maar dan nog. Nu worden we straks dus bij een sterke tegenstander ingedeeld omdat we tijdens de kwalificatie bij een stel prutlanden werden ingedeeld en we een aantal matige vriendschappelijke wedstrijden (sinds wanneer zijn die representatief) hebben gespeeld. En dat als vicewereldkampioen...
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 13:48 uur
Dat zou mooi zijn ja. Hoewel het nog belachelijker is als die boven ons komen. Maar dan kunnen we in ieder geval meteen laten zien dat ze daar niet horen.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 14:43 uur
Spanje is toch al gekwalificeerd?? Frankrijk kan alleen nog maar gelijk komen met Spanje en dan wint Spanje toch op onderling resultaat?
Of telt het onderling resultaat hier dan weer niet mee en gaat het op doelsaldo?
Of telt het onderling resultaat hier dan weer niet mee en gaat het op doelsaldo?
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 15:07 uur
Ik blijf die hele ranglijst belachelijk vinden. Nederland staat negende terwijl België vijfde(?) staat. Wat hebben die de afgelopen 10 jaar laten zien op EK's en WK's? Ik weet dat het om de laatste vier jaar gaat en het laatste jaar het belangrijkste is, maar dan nog.
Je geeft het antwoord al zelf
Het laatste jaar is het belangerijkste en daarin hebben de Belgen alleen een oefeninterland verloren tegen Roemenie (onterechte penalty trouwens tegen ons maar vooruit dan
) voor de rest 10 matchen gewonnen en 2 gelijk. Dan mag je al wat stijgen in het belangerijkste jaar voor het WK. En het laatste wat we laten zien hebben was een 0-2 verlies tegen Brazilie in 2002 in Zuid-Korea (Iedere voetballiefhebbende Belg schiet nog in een woedebui als je de naam Prendergast laat vallen
)
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 15:15 uur
Ernie schreef:
Het laatste jaar is het belangerijkste en daarin hebben de Belgen alleen een oefeninterland verloren tegen Roemenie (onterechte penalty trouwens tegen ons maar vooruit dan
) voor de rest 10 matchen gewonnen en 2 gelijk. Dan mag je al wat stijgen in het belangerijkste jaar voor het WK. En het laatste wat we laten zien hebben was een 0-2 verlies tegen Brazilie in 2002 in Zuid-Korea (Iedere voetballiefhebbende Belg schiet nog in een woedebui als je de naam Prendergast laat vallen
)
(quote)
) Ik weet dat ik zelf het antwoord geef, maar dat is dus juist het gedeelte dat ik zo vreemd vind. Wij worden nu gestraft voor een slechte kwalificatiepoule en een paar mindere vriendschappelijke wedstrijden. We hebben in de kwalificatie geen enkele wedstrijd verloren, acht wedstrijden gewonnen, 32 doelpunten gemaakt en maar een stuk of zes tegen gekregen en alsnog zijn we gedaald. Je moet bijna gaan hopen op een paar sterke tegenstanders de volgende keer dat we kwalificatiewedstrijden moeten spelen.
Het is op zich logisch dat je positie op de ranglijst voor een groot gedeelte wordt bepaald aan de hand van je meest recente vorm, maar hierdoor wordt er gekeken naar oninteressante wedstrijden die over het algemeen juist weinig zeggen over diezelfde vorm.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 15:15 uur
El Ninjo schreef:
Spanje is toch al gekwalificeerd?? Frankrijk kan alleen nog maar gelijk komen met Spanje en dan wint Spanje toch op onderling resultaat?
Doelsaldo eerst. Daarna het aantal gemaakte doelpunten. Dan pas het onderling resultaat.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 15:16 uur
Kunnen we niet nog even snel een oefenwedstrijd inplannen voordat die nieuwe ranking wordt gepubliceerd? 

0
geplaatst: 14 oktober 2013, 15:53 uur
Ik weet dat ik zelf het antwoord geef, maar dat is dus juist het gedeelte dat ik zo vreemd vind. Wij worden nu gestraft voor een slechte kwalificatiepoule en een paar mindere vriendschappelijke wedstrijden. We hebben in de kwalificatie geen enkele wedstrijd verloren, acht wedstrijden gewonnen, 32 doelpunten gemaakt en maar een stuk of zes tegen gekregen en alsnog zijn we gedaald. Je moet bijna gaan hopen op een paar sterke tegenstanders de volgende keer dat we kwalificatiewedstrijden moeten spelen.
Het is op zich logisch dat je positie op de ranglijst voor een groot gedeelte wordt bepaald aan de hand van je meest recente vorm, maar hierdoor wordt er gekeken naar oninteressante wedstrijden die over het algemeen juist weinig zeggen over diezelfde vorm.
Mja er is idd wat te zeggen over dat systeem...Zoals er veel te zeggen valt over de hele FIFA en Blatter. Mss helpt het voor ons dat we 2 tegenstanders (Kroatie & Servie) boven ons hadden op de lijst waar we 3x van gewonnen hebben en 1x gelijk in de kwalificatie.
Het kan zelfs nog gekker voor ons. Als wij winnen en de Zweden leggen Duitsland over hun knie morgen, dan stijgen we naar de 3de plek
Met die onvoorspelbare Ibrahimovic weet je nooit...België kan dinsdag derde op FIFA-ranking worden - De Standaard
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 16:35 uur
de fifaranking trekt gewoon op niks, dat België in de top 32 kan komen is al een schande op zich op basis van de laatste 4 jaar.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 16:59 uur
Die uitspraak trekt natuurlijk nog veel harder op niets dan de ranking.
Gezien de kwaliteiten en resultaten van de huidige ploeg hoort België gewoon in de top 10-15 thuis.
Gezien de kwaliteiten en resultaten van de huidige ploeg hoort België gewoon in de top 10-15 thuis.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 17:00 uur
natuurlijk trekt het wel op iets: niet op het vorige wk = geen top 32
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 oktober 2013, 17:04 uur
Als de deelnemers van het vorige WK de 32 beste waren zouden dezelfde teams zich ieder toernooi weer moeten kwalificeren... Ik vind het wel goed dat ze naar de laaste vier jaar kijken. Een landenteam kan ook ontzettend veranderen in vier jaar tijd. De Belgische ploeg is daar een mooi voorbeeld van, die hadden echt een coach nodig die het gebrek aan eenheidsgevoel bij de spelers kon trotseren.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 17:04 uur
? Want een ploeg kan op 4 jaar tijd niet zoveel beter worden dat het daar gewoon thuis hoort? Of in de kwalificatie voor het vorige toernooi pech gehad hebben?
Zulk een maatregel zou er vooral voor zorgen dat opkomende ploegen het veel moeilijker hebben om een resultaat te behalen. Gelukkig werkt het systeem niet zo.
Zulk een maatregel zou er vooral voor zorgen dat opkomende ploegen het veel moeilijker hebben om een resultaat te behalen. Gelukkig werkt het systeem niet zo.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 17:11 uur
Teunnis schreef:
Kunnen we niet nog even snel een oefenwedstrijd inplannen voordat die nieuwe ranking wordt gepubliceerd?
Dan ga je wel snel moeten zijn, de ranking van 17/10 is blijkbaar diegene die ze gaan gebruiken. Maar zo kan je inderdaad lekker pervers te werk gaan: even spelen tegen een zo hoog mogelijk geklasseerde niet-gekwalificeerde ploeg voor het wk, 'overtuigen' om te verliezen, en hopla reekshoofd op het wk.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 17:17 uur
Da's toch ook jullie strategie geweest 
Nee, maar zeg nou zelf - van nr 1 op diezelfde lijst (al was dat toen geflatteerd) wegglijden naar ca 9 - that hurts. Dus wees blijf met jullie plek - zolang het duurt!

Nee, maar zeg nou zelf - van nr 1 op diezelfde lijst (al was dat toen geflatteerd) wegglijden naar ca 9 - that hurts. Dus wees blijf met jullie plek - zolang het duurt!
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 17:19 uur
Natuurlijk kan een ploeg zich verbeteren maar dan moeten ze zich bewijzen door zich te kwalificeren en ja dat is misschien wat ruim gezien van mij maar België was er ook al niet bij het vorige EK. België heeft trouwens nog niet veel bewezen de laatste 2 jaar hoor want veel kun je niet bewijzen tegen ploegen als schotland, wales, ... en al zeker niet in oefenmatchen (schandalig dat je daar punten kunt mee verdienen voor de ranking)
pech hoort nu éénmaal erbij in het voetbal.
edit: Belgiê heeft zich in de afgelopen 2 jaar tijd in 2 matchen kunnen bewijzen wat ze waard zijn (de 2 matchen tegen kroatië) ok 4/6 mooi en terechte kwalificatie maar verdien je daarom om reekshoofd te zijn? simpel: nee
pech hoort nu éénmaal erbij in het voetbal.
edit: Belgiê heeft zich in de afgelopen 2 jaar tijd in 2 matchen kunnen bewijzen wat ze waard zijn (de 2 matchen tegen kroatië) ok 4/6 mooi en terechte kwalificatie maar verdien je daarom om reekshoofd te zijn? simpel: nee
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 17:34 uur
Tja zoals dat iedereen hier al aangehaald heeft: die ranking trekt op niet veel. Maar jij besluit daaruit dat een land dat zich niet voor het vorige wk heeft geplaatst, niet in de top 32 kan terecht komen. Daartegen reageer ik: onzin.
Dat België op basis van zijn resulaten de laatste paar jaren het niet verdient om reekshoofd te zijn, dat ben ik met je eens.
Dat België op basis van zijn resulaten de laatste paar jaren het niet verdient om reekshoofd te zijn, dat ben ik met je eens.
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 18:08 uur
Dat is toch mooi. Direct een Nederland-Belgie als eerste poule wedstrijd. Kunnen we direct zien waar beide landen ongeveer gaan eindigen. En zowel Nederland als belgie gaan heus niet met die cup naar huis. Heb je in ieder geval een klassieker op je bord. Of is Nederland nu opeens bang voor die belgen? Of zijn de Belgen nu opeens bang voor die arrogante Ollanders?
En vergeet effe niet dat wij als Ollanders wel iemand op de bank hebben zitten die weet wat het is om om te gaan met eventuele Belgen provocatie's. Of jullie moeten Lorenzo op de bank hebben zitten. Of nog erger die vervelende Belg die ooit onze held Willem.K een vreselijke rode kaart aan naaide. Vanaf nu is het voorbij met onze belgen sympathie. De messen zijn geslepen.
WE ZIEN JULLIE WEL VOLGENDE ZOMER
Jullie belgen zouden eigenlijk geband moeten worden van deze site tot na de volgende zomer. Go to you own Ceuntry. Zou Van Gaal zeggen. En gelijk heeft hij!!!!!
En vergeet effe niet dat wij als Ollanders wel iemand op de bank hebben zitten die weet wat het is om om te gaan met eventuele Belgen provocatie's. Of jullie moeten Lorenzo op de bank hebben zitten. Of nog erger die vervelende Belg die ooit onze held Willem.K een vreselijke rode kaart aan naaide. Vanaf nu is het voorbij met onze belgen sympathie. De messen zijn geslepen.
WE ZIEN JULLIE WEL VOLGENDE ZOMER

Jullie belgen zouden eigenlijk geband moeten worden van deze site tot na de volgende zomer. Go to you own Ceuntry. Zou Van Gaal zeggen. En gelijk heeft hij!!!!!
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 18:39 uur
iggy schreef:
Of zijn de Belgen nu opeens bang voor die arrogante Ollanders?
Of zijn de Belgen nu opeens bang voor die arrogante Ollanders?
hum hum 4-2
discussie gesloten tot volgende confrontatie

tijd om musicmeter.be op te richten dus haha
0
geplaatst: 14 oktober 2013, 18:56 uur
Ernie schreef:
hum hum 4-2
hum hum 4-2

Welnee - jullie blijven welkom; ik zie 2 opties:
* jullie betalen 'bluf'toeslag - i.e. 2* anti-reclamedonatie
* jullie vertonen weer het bekende Calimero-gedrag
Komt alles goed

0
geplaatst: 14 oktober 2013, 20:01 uur
Mjuman schreef:
Komt alles goed
(quote)
Komt alles goed
Ik zou er nog graag een 3e aan willen toevoegen, nl: stoppen met toverdrank drinken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.