Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 16:55 uur
Denk dat er op dit moment vier zijn met een zeer aardige kans op een basisplek in een Benelux-eltal: Van Persie en Robben sowieso en dan nog Strootman en Janmaat.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 16:58 uur
Afhankelijk een beetje van de vorm en een beetje wat je zoekt op het middenveld, maar Dembélé is zeker niet per se minder dan Strootman.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 17:13 uur
corn1holio1 schreef:
Wie zie je dan van middenvelders bij ons Witsel, Dufour, Fellaini, of Dembele komen vervangen?
Wie zie je dan van middenvelders bij ons Witsel, Dufour, Fellaini, of Dembele komen vervangen?
Dembele vind ik net niet, Fellaini is wissel, Duffour is een redelijke verdedigende middenvelder maar in de schaduw van De Jong en Witsel volg ik eigenlijk niet. DIe speelt nu ergens in Rusland, volgens uitgeschakeld in de tweede ronde Europa League ofzo. Het valt allemaal wel mee.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 17:14 uur
en Witsel vaste nr 6
. Hij valt niet altijd op maar is de meest consistente Belg van allemaal.
Zonder hem moet wilmots echt puzelen daar
. Hij valt niet altijd op maar is de meest consistente Belg van allemaal.Zonder hem moet wilmots echt puzelen daar
0
Pygmalion
geplaatst: 15 oktober 2013, 17:23 uur
Deren Bliksem schreef:
Dembele vind ik net niet, Fellaini is wissel, Duffour is een redelijke verdedigende middenvelder maar in de schaduw van De Jong en Witsel volg ik eigenlijk niet. DIe speelt nu ergens in Rusland, volgens uitgeschakeld in de tweede ronde Europa League ofzo. Het valt allemaal wel mee.
(quote)
Witsel is de belangrijkste pion op het veld als je mij vraagt. Zijn keuze om naar Zenit te gaan vond ik jammer maar zal toch vooral om financiële redenen geweest zijn (ging ook om transfersom van 40 miljoen). Maar als je het in Europese termen wil bekijken: voor Zenit speelde hij als basisspeler de kwartfinale van de Champions League met Benfica.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 17:27 uur
Ik zou gewoon met Witsel en Dembélé spelen in dat Benelux-team. Die voelen en vullen elkaar ook goed aan.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 17:58 uur
Tja Fellaini wordt al 2 seizoenen beschouw als 1 van de beste centrale middenvelders in de Premier League. Ik ben wel akkoord dat je afhankelijk van je systeem daar misschien een betere voetballer wil zoals Dembele. Aan de andere kant zijn het vaak die aspecten (voetbaltechniek en snelheid) die bij Fellaini onderschat worden.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 18:00 uur
Pygmalion schreef:
Witsel is de belangrijkste pion op het veld als je mij vraagt. Zijn keuze om naar Zenit te gaan vond ik jammer maar zal toch vooral om financiële redenen geweest zijn (ging ook om transfersom van 40 miljoen). Maar als je het in Europese termen wil bekijken: voor Zenit speelde hij als basisspeler de kwartfinale van de Champions League met Benfica.
(quote)
Ik mis de Witsel van Standard en vooral Benefica wel een beetje...Hij is een schitterende controleur en stofzuiger nu maar dat aanvallende in zijn spel zoals bij Benefica was toch wel z'n stokpaardje
YouTube - Axel Witsel BEST COMPILATION (2013)
0
Pygmalion
geplaatst: 15 oktober 2013, 18:05 uur
Ernie schreef:
Ik mis de Witsel van Standard en vooral Benefica wel een beetje...Hij is een schitterende controleur en stofzuiger nu maar dat aanvallende in zijn spel zoals bij Benefica was toch wel z'n stokpaardje
(quote)
Ik vind eerlijkgezegd dat Witsel beter tot z'n recht komt op de nr. 6, zonder z'n aanvallende capaciteiten te willen minimaliseren. Men heeft Kompany destijds ook nog als controlerende middenvelder willen gebruiken maar die bleek als centrale verdediger van wereldniveau te zijn. Zo zie ik het ook bij Witsel. Als controlerende middenvelder is hij enorm secuur en hij heeft enorm veel voetballend vermogen. De verdedigers kunnen m.a.w. steeds de bal aan hem kwijt. Ik denk dat je hem als verdedigende middenvelder bij de besten ter wereld kan rekenen (ja, ik ben serieus) en als aanvallende middenvelder niet.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 18:38 uur
Teunnis schreef:
Denk dat er op dit moment vier zijn met een zeer aardige kans op een basisplek in een Benelux-eltal: Van Persie en Robben sowieso en dan nog Strootman en Janmaat.
Precies. En Sneijder ook als hij weer topfit is.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 18:52 uur
En 'gemengd' elftal met Belgen en Nederlanders?? Het moet niet gekker worden - doet me terugdenken aan m'n jeugd toen was het in het oudste zwembad van de stad zwemmen nog gescheiden en was het tussen 12:00 en 14:00 'gemengd zwemmen'.
Mingling in voetbal met Belgen - da's gewoon vragen om moeilijkheden.

0
geplaatst: 15 oktober 2013, 18:58 uur
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 19:20 uur
Mjuman schreef:
En 'gemengd' elftal met Belgen en Nederlanders?? Het moet niet gekker worden - doet me terugdenken aan m'n jeugd toen was het in het oudste zwembad van de stad zwemmen nog gescheiden en was het tussen 12:00 en 14:00 'gemengd zwemmen'.
Zeker weten dat het problemen zou geven. Mocht dit nu gebeuren met deze 2 spelersgroepen is er nog een belangerijke vraag : Wilmots of Van Gaal als bondscoach?
Maar ik zou de rivaliteit en de opmerkingen tussen Nederlanders en Belgen te hard missen mochten we fuseren
het is goed zoals het nu is.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 21:26 uur
Zéker niet. Sneijder ook niet. De Bruyne is completer. Van Persie en Robben staan erin, de rest mag bij Nederland blijven.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 22:43 uur
Who the fuck is Janmaat? In ieder geval nog nooit zien spelen, en verdedigers uit de Nl. competitie heb ik niet zo hoog zitten.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 22:44 uur
En Gerrard maakt de 2-0. De Engelsen er dus ook zeker bij in Brazilie.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 22:46 uur
FlyLo schreef:
Who the fuck is Janmaat? In ieder geval nog nooit zien spelen, en verdedigers uit de Nl. competitie heb ik niet zo hoog zitten.
Is niet echt noemenswaardig slechter dan een Alderweireld.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 22:48 uur
Het woord "stoeven" krijgt hier met de dag meer inhoud.
Krijg neiging te denken: hoe jonger de Belg en hoe korter ie werkt, hoe groter 'de stoef' - enfin d'r zal wel strakkens een student komen die het nog allemaal beter weet.
Maar René v.d Gijp heeft in Café Corsari jullie laatst gewoon in één keer gewassen, geknipt, geschoren en geföhnt - zoals WIJ dat zeggen
Eén - Café Corsari - "Belgen moeten Brazilië als een leuk uitje zien" | Eén
Krijg neiging te denken: hoe jonger de Belg en hoe korter ie werkt, hoe groter 'de stoef' - enfin d'r zal wel strakkens een student komen die het nog allemaal beter weet.
Maar René v.d Gijp heeft in Café Corsari jullie laatst gewoon in één keer gewassen, geknipt, geschoren en geföhnt - zoals WIJ dat zeggen
Eén - Café Corsari - "Belgen moeten Brazilië als een leuk uitje zien" | Eén
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 22:50 uur
OK ik neem alles terug wat ik hier de afgelopen 2 dagen heb gepost 

0
geplaatst: 15 oktober 2013, 22:55 uur
Winnen in Turkije is niet gemakkelijk, maar toch heeft Oranje weer zijn plicht gedaan. Het schijnt dat Vlaar erg goed was, kan iemand hier wat over zeggen? Ik kon de wedstrijd helaas niet zien.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 23:10 uur
Als rechtsback zelfs absoluut beter. Heeft weliswaar nog weinig echte topwedstrijden gespeeld, maar blijft inmiddels moeiteloos overeind in Oranje en is bij Feyenoord wekelijks uitblinker. Sterker nog, het matige spel aan het begin van het seizoen wijt ik gedeeltelijk ook aan zijn afwezigheid. Na Pelle waarschijnlijk de gevaarlijkste aanvaller van Feyenoord, en dat als rechtsback (ik zal hem vast inkoppen, het zegt ook wel wat over het niveau van de aanvallers van Feyenoord)...
Verder voor de 2e keer in een week een kwalificatiewedstrijd van Oranje gezien, moet niet gekker worden. Helaas was deze behoorlijk saai, echter, het resultaat mag er zijn.
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 15 oktober 2013, 23:14 uur
De Bruyne is een geweldenaar, een heel seizoen bij Werder en nu al twee wedstrijden bij Chelski! Kon zomaar eens de nieuwe Bob Peeters worden. 
Belangrijker: Kuijt haalt na 90 interlands eindelijk een voldoende, 6-. Nu hopen dat hij stopt op zijn hoogtepunt.

Belangrijker: Kuijt haalt na 90 interlands eindelijk een voldoende, 6-. Nu hopen dat hij stopt op zijn hoogtepunt.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 23:18 uur
zalwelnikszijn! schreef:
De Bruyne is een geweldenaar.
De Bruyne is een geweldenaar.
Anders maak je ook niet de openingstreffer vanavond tegen Wales.
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 15 oktober 2013, 23:22 uur
trebremmit schreef:
Neem aan dat dit zijn afscheidswedstrijd was.
Neem aan dat dit zijn afscheidswedstrijd was.
Dat zou ik graag geloven, maar op de een of andere manier komt hij steeds weer terug..
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 15 oktober 2013, 23:24 uur
Knap gedaan
Nu nog tegen Dante ipv een verdediger van Wrexham FC o.i.d..
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 23:25 uur
Ramsey 
Niks tegen nadelen van de Belgen, maar ik vind het toch mooi dat hij zijn super-vorm voort weet te zetten. Hopelijk kan hij dit seizoen veel schade aanrichten bij de tegenstanders! Eerst tegen Norwich City, vervolgens tegen Borussia Dortmund.

Niks tegen nadelen van de Belgen, maar ik vind het toch mooi dat hij zijn super-vorm voort weet te zetten. Hopelijk kan hij dit seizoen veel schade aanrichten bij de tegenstanders! Eerst tegen Norwich City, vervolgens tegen Borussia Dortmund.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 23:29 uur
zalwelnikszijn! schreef:
De Bruyne is een geweldenaar, een heel seizoen bij Werder en nu al twee wedstrijden bij Chelski! Kon zomaar eens de nieuwe Bob Peeters worden.

Zoals Kevin alleen al zijn crosspasses trapt, heb ik in de afgelopen vijf jaar niemand anders zien doen. Er zijn er weinig die zijn handelingssnelheid, vista, passing & loopvermogen kunnen evenaren.
Je vergeet ook nog dat hij beslissend was tegen bv. Kroatië en Servië, twee landen met een paar topverdedigers (beter dan die van Nl alleszins)
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 23:30 uur
zalwelnikszijn! schreef:
Knap gedaan
Nu nog tegen Dante ipv een verdediger van Wrexham FC o.i.d..
(quote)
Knap gedaan
Nu nog tegen Dante ipv een verdediger van Wrexham FC o.i.d.. Vergis je niet, James Collins staat ook in de defensie van Wales.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.