Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 00:28 uur
FlyLo schreef:
Who the fuck is Janmaat? In ieder geval nog nooit zien spelen, en verdedigers uit de Nl. competitie heb ik niet zo hoog zitten.
Who the fuck is Janmaat? In ieder geval nog nooit zien spelen, en verdedigers uit de Nl. competitie heb ik niet zo hoog zitten.
Is toch inmiddels onomstreden in oranje, en dat terwijl zijn concurrent basisspeler is bij Paris Saint-Germain. Een van de beste backs in Europa toch wel. Afgelopen zomer was bv. Juventus geïnteresseerd, maar hij bleef liever bij Feyenoord. Ik vind dat jullie een erg sterk team hebben, maar in een Benelux-elftal zou Alderweireld op zijn plek niets te zoeken hebben.
In een Benelux-elftal zou ik van Nederlandse kant hem zeker opstellen en verder Robben, Van Persie en Strootman. Ben het wel met Gijp eens dat Strootman inmiddels wel beter is dan bv. een Khedira van Real Madrid. Mede dankzij hem dat AS Roma nog zonder puntverlies eerste staat in Italië. Ik zie eigenlijk niet welke Belg beter zou moeten zijn op zijn plek, alhoewel ik wel een zwak heb voor die jongen van Manchester United.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 00:53 uur
Wie niet? Het hele huidige middenveld van België is beter (dan de Sneijder van dit moment).
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 00:55 uur
Vanavond zag je wel weer iets van de oude Sneijder, lange tijd geleden dat ie zo speelde.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 04:37 uur
Zijn passing was erg goed, maar hij blijft als een bejaarde over het veld hobbelen.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 08:47 uur
Gister maar weer eens gebleken dat de Belgen alleen maar mogen ruiken aan het niveau van Oranje.
Zelfs een B-elftal wint met gemak in Turkije, toch 6x lastiger dan een Wales.
Snap echt niet waar die Belgie-hype vandaan komt. Alleen Kompany is een geweldige voetballer, mits fit.
Zelfs een B-elftal wint met gemak in Turkije, toch 6x lastiger dan een Wales.
Snap echt niet waar die Belgie-hype vandaan komt. Alleen Kompany is een geweldige voetballer, mits fit.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 09:59 uur
Nee, Janmaat is beter. Zeker als back zijnde.
Ik hoop enorm op België en Nederland in 1 poule. Hebben we sowieso een vrij makkelijke poule, of zitten er nog boeiende landen in pot 3 en 4?
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 10:02 uur
FlyLo schreef:
Haha, Alderweireld is er net uit... Sowieso een vrij matige verdediger. En dan staat-ie ook nog eens niet op z'n eigen plek.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 10:09 uur
Tis hopvallend hoe al die Belgische muziekvrienden opeens datgene doen wat ze ons al eeuwen verwijten: dikke-nekken-gedrag.
'k weet dat de Lidl onlangs een compressor in de aanbieding had, dus ik denk dat ze nu allemaal zo'n slang in de achteruitgang hebben dat ze zo 'opgeblazen' reageren.
Gelijkspel tegen Wales
Dat wordt de kwisvraag van de week: noem 5 bekende/gereputeerde (niet eens van wereldniveau) Welsh football players en Ryan Giggs telt niet mee!
'k weet dat de Lidl onlangs een compressor in de aanbieding had, dus ik denk dat ze nu allemaal zo'n slang in de achteruitgang hebben dat ze zo 'opgeblazen' reageren.
Gelijkspel tegen Wales
Dat wordt de kwisvraag van de week: noem 5 bekende/gereputeerde (niet eens van wereldniveau) Welsh football players en Ryan Giggs telt niet mee!
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 10:10 uur
En vaste reserve bij Atletico Madrid. Als centrumverdediger.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 10:36 uur
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 10:39 uur
Hij is er nog trots op ook.
Waarschijnlijk de slechtste schwalbe ooit die beloond is met een penalty.
Waarschijnlijk de slechtste schwalbe ooit die beloond is met een penalty.
0
Hendrik68
geplaatst: 16 oktober 2013, 10:43 uur
Dit vraagt om bij elkaar in de groep te komen, weten we direct hoe de vlag erbij hangt. We maken mekaar niet veel. Wij hebben voorin absolute wereldsterren. Belgie lijkt wat completer over de hele linie, maar 2 jaar geleden op een EK waarvoor elk A EN B land zich plaatste was Belgie er niet eens bij. Dan moet er in 2 jaar wel heel veel ten goede veranderen om ineens ver te kunnen reiken op een WK. Ik zie ook wel dat mensen roepen dat Belgie groepswinnaar werd in een sterke groep met Kroatie en Servie en wij weer eens een heel makkelijke groep hadden. Hebben wij dan al 10 jaar lang altijd maar weer een makkelijke groep? Zijn we af en toe niet gewoon best wel goed? Dankzij de FIFA zijn we ondanks de finaleplaats op het vorige WK en een ongeslagen status in de kwalificatiegroep geen groepshoofd, de Belgen die nooit ergens bij zijn waarschijnlijk wel. Hieruit blijkt wel dat de Belgen zich goed ontwikkelen, maar voor we verder praten kunnen ze beter eerst echt iets presteren. Altijd maar lopen zeiken dat we met negatief resultaatvoetbal de finale haalden in 2010, maar wij stonden er wel, zonder puntverlies. Op een groot podium zie je pas echt wat een Youtubefilmpje van 5 minuten waard is. Want als die DeBruyne denkt zo te kunnen pingelen als in het filmpje dan kan zijn WK wel eens van korte duur zijn als hij in de eerste wedstrijd Oranje treft met een fris en fruitige Nigel de Jong.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 10:56 uur
Zo goed is Janmaat trouwens ook niet, opbouwend doet ie het goed maar verdedigend is ie heel matig.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 11:01 uur
trebremmit schreef:
Zo goed is Janmaat trouwens ook niet, opbouwend doet ie het goed maar verdedigend is ie heel matig.
Een hele goede voetballer is hij niet. Maar dan stond hij ook niet op de backpositie. Verdedigend is hij niet uitstekend, maar ook zeker niet matig. Je komt er lastig langs en als dat lukt, kom je 'm nog een keer tegen. Zijn grootste kwaliteit is zijn enorme explosiviteit (boem!), op de eerste meters enorm snel. En hij blijft maar opkomen. Heerlijk spelertje.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 11:07 uur
Spelers van het nivo eredivisie komen misschien moeilijk langs hem, ik moet nog zien hoe hij het tegen de betere landen gaat doen. Aanvallend doet hij het gewoon heel goed hoor, maar verdedigend voor de goal staan vind ik hem gewoon zwak.
Maar goed aan de andere kant staat Blind en daarmee vergeleken is Janmaat van wereldklasse.
Maar goed aan de andere kant staat Blind en daarmee vergeleken is Janmaat van wereldklasse.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 11:10 uur
Ter info wat overzichten:
Europees kampioenschap voetbal - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Wereldkampioenschap voetbal - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Opvallend dat die lijst, gebaseerd op wk-resultaten, onderdaan bij het wk-overzicht veel realistischer oogt dan de huidige FIFA-lijst.
Europees kampioenschap voetbal - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Wereldkampioenschap voetbal - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Opvallend dat die lijst, gebaseerd op wk-resultaten, onderdaan bij het wk-overzicht veel realistischer oogt dan de huidige FIFA-lijst.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 11:11 uur
Belgie heeft vooral de pech dat ze niet zo'n sterke aanval hebben. Natuurlijk hebben ze wel sterke aanvallers, maar op de een of andere manier scoren ze weinig. Nog geen 2 goals gemiddeld in een kwalificatietoernooi valt niet mee. En het gebrek aan internationale ervaring (toernooien, maar ook clubervaring) zou ze ook nog wel eens op kunnen breken.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 11:38 uur
Is het nu zo dat Nederland definitief geen groepshoofd is, of kan daar nog wat aan veranderen?
Vind het trouwens belachelijk dat België wel groepshoofd is en Nederland niet. Als ik het goed heb is België er de laatste 5 grote toernooien (EKS en WKS) niet bij geweest en was Nederland op het laatste WK geen finalist.... Kennelijk wegen een paar overwinningen op landen als Kroatië en Schotland zwaarder.
Nu ik daar over nadenk.... volgens mij heeft Nederland ook meer punten gehaald in de huidige WK kwalificatie met een veel beter doelsaldo. Heel bizar allemaal.
Vind het trouwens belachelijk dat België wel groepshoofd is en Nederland niet. Als ik het goed heb is België er de laatste 5 grote toernooien (EKS en WKS) niet bij geweest en was Nederland op het laatste WK geen finalist.... Kennelijk wegen een paar overwinningen op landen als Kroatië en Schotland zwaarder.
Nu ik daar over nadenk.... volgens mij heeft Nederland ook meer punten gehaald in de huidige WK kwalificatie met een veel beter doelsaldo. Heel bizar allemaal.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 11:45 uur
Dick terug naar AZ. Voor de 2e maal achterelkaar niet voor het geld kiezen. Wat is er met Dick aan de hand?
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 11:46 uur
herman schreef:
Belgie heeft vooral de pech dat ze niet zo'n sterke aanval hebben. Natuurlijk hebben ze wel sterke aanvallers, maar op de een of andere manier scoren ze weinig.
Belgie heeft vooral de pech dat ze niet zo'n sterke aanval hebben. Natuurlijk hebben ze wel sterke aanvallers, maar op de een of andere manier scoren ze weinig.
Aanvallen en scoren zit niet in de aard van hun voetbal, net zoals verdedigen niet in onze voetbalnatuur zit. Vraag voetballertjes op het veldje achter wie ze willen zijn en wees niet verbaasd over het antwoord, bijna nooit noemen ze een verdediger. Mijn buurjongetje (E-tje bij Kampong) is de grote uitzondering en noemt dan Ronald Koeman

0
geplaatst: 16 oktober 2013, 12:07 uur
trebremmit schreef:
Vrij kwetsbaar in ieder geval, alleen komt dat in De Eredivisie niet zo vaak aan het licht. Een paar maanden geleden tegen Krasnodar al een stuk meer.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 12:16 uur
Anders zetten we toch gewoon Van der Wiel erin, rechtsback van Paris Saint Germain? 
Zelf vind ik Janmaat ook beter trouwens.

Zelf vind ik Janmaat ook beter trouwens.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 12:39 uur
Mjuman schreef:
Tis hopvallend hoe al die Belgische muziekvrienden opeens datgene doen wat ze ons al eeuwen verwijten: dikke-nekken-gedrag.
Gelijkspel tegen Wales
Gelijkspel tegen Wales
Gareth Bale (speelde niet) en Aaron Ramsey zijn toch wel van een sterk niveau. Vooral die laatste verkeerd in super-vorm.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 12:49 uur
Dan heb je er pas 2 en Bale moet je nog maar afwachten wat ie gaat doen in Madrid. Laatst een opvallende statistiek gezien: het percentage non-latino's dat slaagt bij Real: dat ligt niet zo heel erg hoog.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 oktober 2013, 13:00 uur
Turkije vond ik de eerste helft wel wat beter, ook al zit er weinig gedachte in hun spel en bakken de spitsen er niets van. De verdediging van NL was weer niet best.
Tussendoor zappte ik even naar de Belgen en daar vond men de 1-1 tegen Wales 'fantastisch'.
Tja, zo houden ze het bekende vooroordeel wel in stand. De Duitsers waren ook al trots. 
Tussendoor zappte ik even naar de Belgen en daar vond men de 1-1 tegen Wales 'fantastisch'.
Tja, zo houden ze het bekende vooroordeel wel in stand. De Duitsers waren ook al trots. 
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 13:03 uur
De verdediging (verdedigers) hield zich wel taai, eerder het middenveld was in verdedigend opzicht vrij zwak.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 13:05 uur
Onheilspellend schreef:
Vrij kwetsbaar in ieder geval, alleen komt dat in De Eredivisie niet zo vaak aan het licht. Een paar maanden geleden tegen Krasnodar al een stuk meer.
(quote)
In de heenwedstrijd speelde hij niet, was geblesseerd. In de terugwedstrijd kwam ie net terug van die blessure. Dus dat zegt ook niet alles.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 13:09 uur
herman schreef:
In de heenwedstrijd speelde hij niet, was geblesseerd. In de terugwedstrijd kwam ie net terug van die blessure. Dus dat zegt ook niet alles.
(quote)
Klopt, maar daar was de kwalificatie 'vrij kwetsbaar' ook niet op gebaseerd. Toen zag je het, maar dat is al vaker opgevallen bij noemenswaardige tegenstand. Hij is puur verdedigend gewoon niets meer dan modaal. Opbouwend is hij beter.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 13:54 uur
Stijn_Slayer schreef:
Turkije vond ik de eerste helft wel wat beter, ook al zit er weinig gedachte in hun spel en bakken de spitsen er niets van. De verdediging van NL was weer niet best.
Vlaar en Janmaat deden het alleraardigst in de 1e helft. Wat die Vlaar allemaal tegengehouden heeft... dat is niet op 1 voet te tellen.
Ze anticipeerden alleen niet zo best op de lange bal. Moeilijk te verdedigen ook als de tegenstander zo opportunistisch speelt als de Turken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.