Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 13:57 uur
het wordt tijd dat Hazard eens definitief op de bank zit overal waar hij nu speelt, zo overroepen !
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 14:15 uur
jassn schreef:
het wordt tijd dat Hazard eens definitief op de bank zit overal waar hij nu speelt, zo overroepen !
Zal onder Mourinho niet snel gebeuren.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 14:57 uur
Als Mourinho niet tevreden over je is zet hij je zo op de bank hoor. Vraag maar aan Mata.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 15:00 uur
He$$el_01 schreef:
Als Mourinho niet tevreden over je is zet hij je zo op de bank hoor. Vraag maar aan Mata.
Bij Mourinho spelen ook voorkeuren mee en Hazard ziet hij juist als een enorm belangrijke schakel in het systeem dat hij voor ogen heeft; daarnaast denkt hij dat Hazard nog een stuk beter kan worden onder hem.
Als het even kan, stelt hij Hazard gewoon op. Te beginnen zaterdag tegen Cardiff.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 15:12 uur
He$$el_01 schreef:
inderdaad Mata op de bank, de belangrijkste en beste speler van Chelsea. Mourinho bewijst nog maar eens dat hij mooi kwalitatief voetbal haat.Als Mourinho niet tevreden over je is zet hij je zo op de bank hoor. Vraag maar aan Mata.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 15:14 uur
Kroatië, Portugal, Oekraïne en Griekenland geplaatst bij de play off loting maandag, Frankrijk niet.....Portugal - Frankrijk zou wel een kraker zijn.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 15:15 uur
jassn schreef:
(quote)
inderdaad Mata op de bank, de belangrijkste en beste speler van Chelsea. Mourinho bewijst nog maar eens dat hij mooi kwalitatief voetbal haat. Dat bewijst vooral dat hij een bepaalde manier van spelen voor ogen heeft en dat hij daar zijn basis bij zoekt. Hazard bijvoorbeeld heeft precies de kwaliteiten die hij daarvoor nodig heeft. Bij Mata heeft hij duidelijk aangegeven wat hij nog meer van hem verlangde en dat lijkt hij aardig op te pikken.
Of je het eens bent met zijn voetbalopvatting is dan een ander verhaal.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 15:34 uur
angelin schreef:
Is het nu zo dat Nederland definitief geen groepshoofd is, of kan daar nog wat aan veranderen?
Is het nu zo dat Nederland definitief geen groepshoofd is, of kan daar nog wat aan veranderen?
De landen die op zeker groepshoofd zijn: Brazilië (want gastland), Spanje, Argentinië, Duitsland, Colombia, België en Zwitserland. Dat zijn er zeven. Als Uruguay zich weet te kwalificeren (ze moeten nog een intercontinentale play-off tegen Jordanië) maken zij er acht van. Als ze dat niet lukt staan Nederland en Italië op een gelijk puntenaantal (1136). Ik heb me laten informeren dat wij precies 1135,95 punten hebben en Italië 1135,61. Als dat waar is maken we dus nog een hele kleine kans, juichen voor Jordanië wordt het.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 15:38 uur
El Ninjo schreef:
Kroatië, Portugal, Oekraïne en Griekenland geplaatst bij de play off loting maandag, Frankrijk niet.....Portugal - Frankrijk zou wel een kraker zijn.
Wens nr. 1: Griekenland eruit.
Wens nr. 2: IJsland als verrassing naar het WK.
Daarom hoop ik dat Zweden of Frankrijk Griekenland (tegen Roemenië of IJsland zullen ze vast met 1-0 en 0-0 doorgaan) loot en dat IJsland tegen Oekraïne moet.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 15:41 uur
Griekenland krijgt het ieder toernooi voor elkaar om de saaiste ploeg te zijn. Zelfs als ze ´m winnen.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 15:46 uur
Nicolage Rico schreef:
Griekenland krijgt het ieder toernooi voor elkaar om de saaiste ploeg te zijn. Zelfs als ze ´m winnen.
Al moet ik zeggen dat het gratis toneel van Karagounis wel het een en ander vergoedt.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 16:07 uur
El Ninjo schreef:
Portugal - Frankrijk zou wel een kraker zijn.
En dan zo hard juichen voor Frankrijk...Portugal - Frankrijk zou wel een kraker zijn.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 16:30 uur
Ik heb ook niks met Portugal, maar een topper als Ronaldo hoort gewoon altijd op een EK of WK te spelen.
Maar Platini zal dat toch niet laten gebeuren.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 16:35 uur
Frankrijk en Portugal horen wat mij betreft toch wel op het WK thuis....Griekenland is de enige die van mij niet hoeft en IJsland zou wel heel erg leuk zijn als verrassing.
Griekenland - IJsland en dan heel hard juichen voor IJsland
Griekenland - IJsland en dan heel hard juichen voor IJsland

0
geplaatst: 16 oktober 2013, 16:35 uur
Eens. Daarnaast moeten we toch een keer revanche nemen op Portugal. 

0
geplaatst: 16 oktober 2013, 17:00 uur
Mjuman schreef:
Aanvallen en scoren zit niet in de aard van hun voetbal, net zoals verdedigen niet in onze voetbalnatuur zit.
(quote)
Aanvallen en scoren zit niet in de aard van hun voetbal, net zoals verdedigen niet in onze voetbalnatuur zit.
Dat weinig scoren is inderdaad iets waar echt wel aan gewerkt moet worden. Creatieve spelers hebben we genoeg, en daarom moet het tegen een Wales of zo gewoon ook 3-0 worden. Het is echter zeker niet dat we niet proberen, de laatste wedstrijden hebben we altijd een aanvallende ploeg opgesteld, maar blijkt dat als we zelf het spel moeten maken dat we nog heel wat te leren hebben.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 17:02 uur
En toch nog even om aan te tonen dat het niet enkel de Belgen zelf zijn die hard van stapel lopen:
Duits bondscoach: 'België is mijn geheime WK-favoriet' - Sportwereld - nieuwsblad.be
Duits bondscoach: 'België is mijn geheime WK-favoriet' - Sportwereld - nieuwsblad.be
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 17:14 uur
corn1holio1 schreef:
En toch nog even om aan te tonen dat het niet enkel de Belgen zelf zijn die hard van stapel lopen:
Kijk da's een goed voorbeeld hoe het hoort: prijs je buren, dan kun je ze altijd nog Wurst und Automobile verkaufen, alhoewel een fijne Ardense ham en/of droge worst hier ook wel wordt gegeten. Wij tracteren jullie dan wel weer tzt op een koekje van eigen deeg

0
geplaatst: 16 oktober 2013, 17:43 uur
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 18:02 uur
Mjuman schreef:
Kijk da's een goed voorbeeld hoe het hoort: prijs je buren, dan kun je ze altijd nog Wurst und Automobile verkaufen, alhoewel een fijne Ardense ham en/of droge worst hier ook wel wordt gegeten. Wij tracteren jullie dan wel weer tzt op een koekje van eigen deeg
Als Duitsers beginnen met lofuitingen, is het altijd oppassen geblazen.
De Belgen zijn voor het eerst groepshoofd sinds 1990, lees ik verder in het artikel, dus ik kan mij voorstellen dat het voelt als een jong lammetje in de wei. Maar laten we eerlijk zijn: je kunt die groepsfase toch niet als representatief zien voor wat er gaat gebeuren op een WK.
Als je dan nog inderdaad gelijk speelt tegen Wales (hoeveel minpunten levert dat eigenlijk op) dan ben je nog wat aan de wisselvallige kant.
Ik begrijp trouwens nog steeds niet hoe het kan, dat bij aanvang van de voorrondes België vér onder Nederland staat op de Fifa ranglijst. Dat in de voorrondes Nederland 28 punten haalt en België 26 (tegen kandidaten van niets) en dat we dan toch opeens lager staan.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 18:28 uur
Na het debacle van vier jaar geleden tegen Ierland gun ik Frankrijk wel een voortijdig exit.
Het is trouwens wel bizar dat België groepshoofd is. 12 jaar niet op een toernooi gespeeld en dan na 1 goede kwalificatiereeks meteen groepshoofd.
Ben benieuwd hoe de ranking eruit zou zien als oefenwedstrijden niet meetelden. Gelukkig zijn er wel plannen die op deze manier af te schaffen.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 18:40 uur
De landen die ik het liefst door zie gaan (op volgorde):
IJsland
Portugal
Kroatië
Zweden
Daarna:
Frankrijk
Oekraïne
Roemenië
Griekenland
Griekenland is het meest verschikkelijke voetballand ooit, Roemenië en Oekraïne zullen kleurloos zijn op het WK en Frankrijk om dezelfde reden als herman aandraagt.
IJsland
Portugal
Kroatië
Zweden
Daarna:
Frankrijk
Oekraïne
Roemenië
Griekenland
Griekenland is het meest verschikkelijke voetballand ooit, Roemenië en Oekraïne zullen kleurloos zijn op het WK en Frankrijk om dezelfde reden als herman aandraagt.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 18:42 uur
Zweden aub
en ijsland mag ook al is het maar om gudjohnson te zien schitteren op het wk en zo die kiekens van bij Club Brugge te laten zien dat zo'n speler niet op de bank hoort te zitten of zelf naast de selectie te vallen.
Oh ja en Frankrijk, Portugal en Griekenland er zo rap mogelijk uit !
en ijsland mag ook al is het maar om gudjohnson te zien schitteren op het wk en zo die kiekens van bij Club Brugge te laten zien dat zo'n speler niet op de bank hoort te zitten of zelf naast de selectie te vallen.
Oh ja en Frankrijk, Portugal en Griekenland er zo rap mogelijk uit !
0
Hendrik68
geplaatst: 16 oktober 2013, 21:01 uur
Ijsland zou het mooiste zijn natuurlijk. Portugal zie ik het liefst sneuvelen.
Nederland dus definitief geen groepshoofd, maar wel: Belgie, Zwitserland en Colombia. DE 3 landen die het wereldvoetbal de afgelopen 20 jaar hebben gedomineerd....... Tja veel maakt het niet uit, je zult toch moeten winnen van iedereen, maar het geeft wel aan wat een stelletje zakkenwassers daar bij de FIFA aan het roer zitten. Nu ik zie dat Zwitserland ook groepshoofd is snap ik het in ieder geval wel een beetje. Daar zoek je gewoon een formule bij zodat zij het zo makkelijk mogelijk krijgen.
Nederland dus definitief geen groepshoofd, maar wel: Belgie, Zwitserland en Colombia. DE 3 landen die het wereldvoetbal de afgelopen 20 jaar hebben gedomineerd....... Tja veel maakt het niet uit, je zult toch moeten winnen van iedereen, maar het geeft wel aan wat een stelletje zakkenwassers daar bij de FIFA aan het roer zitten. Nu ik zie dat Zwitserland ook groepshoofd is snap ik het in ieder geval wel een beetje. Daar zoek je gewoon een formule bij zodat zij het zo makkelijk mogelijk krijgen.
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 22:14 uur
Ik begrijp ook niks van die ranking. Nederland heeft slechts 2 punten laten liggen in de kwalificatie, en een enorm positief doelgemiddelde (+29). Beter dan andere Europese landen als België (4 verliespunten, +14 doelsaldo), Zwitserland (6 verliespunten, +11 doelsaldo) en Italië (8 verliespunten, +10 doelsaldo). Van die laatste kan me op basis van het vorige EK nog wel voorstellen dat ze boven Oranje stonden in de ranking voor aanvang van de kwalificaties, maar die andere twee zeker niet.
Oefeninterlands meetellen in de ranking is natuurlijk vrij achterlijk. Nederland heeft sinds vorig EK alleen maar tegen sterke landen oefenpotjes gespeeld. Gelijke spelen tegen Duitsland, Italië en Portugal, en een nederlaag tegen België (direct na het dramatische EK en de introductie van een nieuwe lichting). En verder nog twee potjes in het verre oosten. Oftewel: hebben we ons nu zelf benadeeld door geen makkelijkere tegenstanders uit te kiezen? Idioot idee...
Oefeninterlands meetellen in de ranking is natuurlijk vrij achterlijk. Nederland heeft sinds vorig EK alleen maar tegen sterke landen oefenpotjes gespeeld. Gelijke spelen tegen Duitsland, Italië en Portugal, en een nederlaag tegen België (direct na het dramatische EK en de introductie van een nieuwe lichting). En verder nog twee potjes in het verre oosten. Oftewel: hebben we ons nu zelf benadeeld door geen makkelijkere tegenstanders uit te kiezen? Idioot idee...
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 00:05 uur
Tsja door die rare systemen met de loting krijg je hele kromme poules. Zoals Duitsland, Nederland, Portugal en Denemarken vs. Polen, Rusland, Griekenland en Tsjechië. Maar goed, de poule moet Nederland ook met een sterk groepshoofd door kunnen komen, in de tussentijd duimen voor Zwitserland...
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 00:49 uur
De-noir schreef:
Ik begrijp ook niks van die ranking. Nederland heeft slechts 2 punten laten liggen in de kwalificatie, en een enorm positief doelgemiddelde (+29). Beter dan andere Europese landen als België (4 verliespunten, +14 doelsaldo), Zwitserland (6 verliespunten, +11 doelsaldo) en Italië (8 verliespunten, +10 doelsaldo). Van die laatste kan me op basis van het vorige EK nog wel voorstellen dat ze boven Oranje stonden in de ranking voor aanvang van de kwalificaties, maar die andere twee zeker niet.
Juist die laatste staat 0,nog wat punten achter Nederland

0
geplaatst: 17 oktober 2013, 02:09 uur
Volgens andere bronnen die ik lees staan Italië en Nederland gelijk en wordt het punt van Italië naar boven afgerond en dat van Nederland naar beneden.
Maar genoeg gezeur, het is niet anders. Laat ons maar lekker Zwitserland of Colombia of België ofzo loten als groepshoofd. Of meteen Brazilië zou ik ook wel vet vinden
Maar genoeg gezeur, het is niet anders. Laat ons maar lekker Zwitserland of Colombia of België ofzo loten als groepshoofd. Of meteen Brazilië zou ik ook wel vet vinden

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 17 oktober 2013, 02:22 uur
Inderdaad. Wat maakt het ook uit of Nederland groepshoofd is of niet? Als we bij een Brazilië in de poule komen zou ik dat ook alleen maar leuk en spannend vinden. En als we dan niet bij de beste twee horen verdienen we het ook niet om verder te komen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.