Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 22:42 uur
Van Dijk 
Mooi dat Ajax weer zijn eigen spel heeft gespeeld, De Boer zal wel wel vinden dat ze Celtic stuk hebben gevoetbald.

Mooi dat Ajax weer zijn eigen spel heeft gespeeld, De Boer zal wel wel vinden dat ze Celtic stuk hebben gevoetbald.

0
geplaatst: 22 oktober 2013, 22:50 uur
Jammer dat Arsenal vandaag thuis heeft verloren (1-2) van Dortmund. De Duitsers hebben eenmaal een scherpe counter in hun gelederen. Hopelijk kunnen ze alsnog door de groep fase komen.
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 22:53 uur
Met het voetbal van Ajax was dan ook weinig mis. Her en der wat slordig maar over het algemeen kwam men redelijk tot goed door de celtic verdediging heen. Dat je vervolgens al je kansen mist, een onnodige penalty tegen krijgt en een keertje pech hebt bij het verwerken van een voor de rest kansloos afstandschot is jammer, maar ik ga er van uit dat ze in de Arena gewoon winnen van Celtic. Goddank spelen barca en milan gelijk, zo krijg je in ieder geval niet de klotesituatie dat teams al geplaatst zijn voor de knockout fase en geen zin meer in voetbal hebben.
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 22:54 uur
Doodzonde deze nederlaag voor Ajax. Je merkt dat Celtic een matige ploeg heeft, maar het zat simpelweg niet mee. Nu met 1-0 of een verschil van twee winnen in Amsterdam... tweede plek in de poule lijkt me gezien.
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 22:56 uur
jasper1991 schreef:
tweede plek in de poule lijkt me gezien.
tweede plek in de poule lijkt me gezien.
Maar dat was direct na de loting al het geval.

0
geplaatst: 22 oktober 2013, 22:57 uur
Kan eigenlijk niet lang meer duren voordat hij bij de selectie van Oranje zit.
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 23:10 uur
Inderdaad, een beetje body is altijd welkom. Ik vind hem sowieso beter dan De Vrij.
0
Martial
geplaatst: 23 oktober 2013, 11:56 uur
Wat een hots-knots-begonia voetbal speelt dat Celtic zeg, de sfeer in het stadion vergoed een hoop moet ik zeggen maar qua voetbal mwah..... 
En die Samaras is toch behoorlijk overschat wat ik er gisteren van zag, ik kan me niet voorstellen dat Ajax zich nog een keer in de luren laat leggen door dit Celtic.

En die Samaras is toch behoorlijk overschat wat ik er gisteren van zag, ik kan me niet voorstellen dat Ajax zich nog een keer in de luren laat leggen door dit Celtic.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 12:08 uur
Voorlopig laat Ajax zich door iedereen in de luren leggen. De ideeën voorin zijn schaars en veelal voorspelbaar. Als er dan geschoten wordt is het altijd mis of recht op de keeper. Dat is het onderscheid tussen het Nederlandse voetbal en de Europese (sub)top.
Dat Frank de Boer na de wedstrijd zegt dat ze geweldig gevoetbald hebben, versterkt de ellende nog eens extra. Na die tandenloze pot tegen Twente was het ook al allemaal hosanna terwijl het in mijn beleving een hemeltergend voorspelbaar tikkie breed potje was.
Celtic liet Ajax lekker aankloten en sloeg toe op de momenten dat het kon.
Dat Frank de Boer na de wedstrijd zegt dat ze geweldig gevoetbald hebben, versterkt de ellende nog eens extra. Na die tandenloze pot tegen Twente was het ook al allemaal hosanna terwijl het in mijn beleving een hemeltergend voorspelbaar tikkie breed potje was.
Celtic liet Ajax lekker aankloten en sloeg toe op de momenten dat het kon.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 12:08 uur
Martial schreef:
Wat een hots-knots-begonia voetbal speelt dat Celtic zeg, de sfeer in het stadion vergoed een hoop moet ik zeggen maar qua voetbal mwah.....
.
. Tja ik denk eigenlijk wel dat Ajax ze van de mat moet vegen in de UFO galmbak en gisteren was een werkelijk retedomme nederlaag. Als FC Utrecht deze schotten al van de mat kan vegen dan moeten de godenzonen dat toch zeker ook kunnen?
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 12:25 uur
Als de Schotten zich nog wat meer gaan ingraven zie ik het huidige Ajax er maar zeer moeizaam doorheen komen. Denk een gelijkspel in Amsterdam. Je krijgt sowieso een domme penalty of een kopgoal tegen...
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 16:12 uur
Edwynn schreef:
Nu heb ik dat helaas niet kunnen zien. Ik ga er maar even vanuit dat dit inderdaad waar is.
Tegen twente ben ik zowat in slaap gevallen. De dag erna las ik inderdaad de verhalen dat Ajax zoveel beter was geweest.
Afgelopen nacht ben ik maar wat gaan zappen. En weer heeft Ajax volgens De Boer geweldig gevoetbald. Zouden die trainers nu denken dat wij het publiek dom zijn?
Nu lees ik hier dat Ajax oa pech heeft gehad. Kansen missen is geen pech hebben. Dat is onvermogen. Hots-knots-begonia voetbal. Geen idee wat ik me daar nu precies moet bij voorstellen. Zal wel zoiets betekenen als pokke voetbal. Maar desondanks verliest Ajax daar. En Waarom? Een kwestie van gebrek aan kwaliteit.
Als ze zo geweldig zouden voetballen zoals De Boer ons wil laten geloven dan win je daar gewoon.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 16:18 uur
Ook Frank de Boer vond natuurlijk niet dat Ajax 'geweldig' was, maar beter dan de tegenstander. Ze hadden dan hard gewerkt, gedomineerd en meer kansen gecreëerd.. Ontzettend belangrijk vinden ze dat. Hij was wel erg ontevreden over de afronding.. Dat dan wel.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 16:31 uur
Ajax speelde ook best aardig met goed positiespel, maar wat jeugdige foutjes en pech doen ze de das om. Voetballend was het best in orde, maar als je voorin de kansen niet afmaakt dan wordt het een lastig verhaal. Ze missen gewoon kwaliteit en/of vorm. Anderzijds: als ze thuis winnen van Celtic en Barcelona wint thuis van Milan, dan is de tweede plek nog steeds haalbaar.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2013, 16:38 uur
Ik heb het idee dat de Nederlandse clubs de laatste jaren ook het vermogen om een hele wedstrijd inzet te tonen ontberen. Ze kunnen gewoon niet een volle negentig minuten met volle concentratie spelen, waar andere clubs in Europa, ook uit de iets kleinere voetballanden zoals Oekraïne, Portugal en nu Schotland, dat wel kunnen. De diverse uitschakelingen tegen Portugese clubs in de laatste pakweg tien jaar (vaak in de laatste paar minuten) maakten dat pijnlijk duidelijk.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 16:46 uur
Te weinig inzet vind ik een beetje onzin om eerlijk te zijn. Portugese voetballers hebben vaak een over mijn lijk mentaliteit. Tot het overdrevene toe. Ook een kwaliteit overgens.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 17:01 uur
herman schreef:
Ajax speelde ook best aardig met goed positiespel, maar wat jeugdige foutjes en pech doen ze de das om. Voetballend was het best in orde, maar als je voorin de kansen niet afmaakt dan wordt het een lastig verhaal. Ze missen gewoon kwaliteit en/of vorm. Anderzijds: als ze thuis winnen van Celtic en Barcelona wint thuis van Milan, dan is de tweede plek nog steeds haalbaar.
Bij vlagen misschien. Over het geheel gezien toch wel weer erg ondermaats, hoor. Een punt verdienden ze wel tegen dit erg matige Celtic.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 17:25 uur
Het gebruikelijke hobbycynisme... Ajax speelde gewoon beter, kreeg meer kansen en de goals van Celtic waren beide een beetje toevallig. Cillessen had verder alleen maar vangballen. Er is ook nog zoiets als een toevalsfactor. Twente vond ik wel echt beter.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 17:30 uur
Mwah verdedigend was Ajax echt niet beter, fysiek al helemaal niet.
Maar goed als men balbezit als beter rekent dan waren ze inderdaad beter.
Maar goed als men balbezit als beter rekent dan waren ze inderdaad beter.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 17:35 uur
Ajax had genoeg kansen meer dan Celtic, om Ajax op technisch vlak beter te noemen.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 17:36 uur
Of het gebruikelijke huilebalken gedrag. Ajax speelde beter, had pech, het gras was niet goed of Ajax had meer balbezit. Dit zijn wedstrijden die je gewoon moet winnen. Teminste als je iets wilt voorstellen in Europa.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 17:39 uur
Je hebt gewoon gigantisch gefaald in de afronding gisteravond. En dat bepaalt of je wat voorstelt in de CL.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 17:43 uur
Ik denk dat bij de afronding meer toeval komt kijken dan bij het creëren van kansen. Vooral dat laatste bepaalt het voetballend vermogen van een ploeg.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 17:48 uur
Een beetje spits heeft echt geen toeval nodig Jasper.
Hoe is het daar trouwens in sjengen land?
Hoe is het daar trouwens in sjengen land?
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 17:48 uur
Lijkt me niet, zo'n Serero die hopeloos faalt voor de goal dat is gewoon onkunde, niks met toeval te maken.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 17:54 uur
Oké, maar aan de andere kant denk ik dat het tweede doelpunt van Celtic nou niet helemaal zo bedoeld was.
In Lambarg is het gewaldig, maar ik ben niet spontaan voor MVV.
In Lambarg is het gewaldig, maar ik ben niet spontaan voor MVV.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 18:02 uur
Vanavond Anderlecht - PSG. Gezien het huidige niveau van beide ploegen vrees ik een afstraffing...
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 18:10 uur
iggy schreef:
Of het gebruikelijke huilebalken gedrag. Ajax speelde beter, had pech, het gras was niet goed of Ajax had meer balbezit. Dit zijn wedstrijden die je gewoon moet winnen. Teminste als je iets wilt voorstellen in Europa.
Dat laatste is ook zo, maar huilebalken-gedrag? Je hebt de wedstrijd niet gezien, dus hoe kun je daar over oordelen. Ajax voetbalde gewoon makkelijker, maar verprutst de kansen. Dat is gewoon een constatering, heeft niets met huilebalken te maken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.