Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 11:21 uur
Ik ben eerlijk gezegd ook niet geschokt van deze overtreding. Ik heb ze erger gezien. Het resultaat is overigens wel schokkend.
Witsel zet hier zijn been gestrekt in omdat hij natuurlijk ziet dat die Pool met volle snelheid een sliding in gaat zetten.
Het klinkt misschien harder dan het is, maar Witsel doet hier een beetje aan zelfbescherming. Ik voetbal zelf al 31 jaar (waarvan zeker 14 jaar op redelijk niveau) en soms is het "als ik het niet doe, dan ben ik zelf de pineut". Die gok wordt hier, denk ik, genomen en pakt niet al te best uit.
Witsel zet hier zijn been gestrekt in omdat hij natuurlijk ziet dat die Pool met volle snelheid een sliding in gaat zetten.
Het klinkt misschien harder dan het is, maar Witsel doet hier een beetje aan zelfbescherming. Ik voetbal zelf al 31 jaar (waarvan zeker 14 jaar op redelijk niveau) en soms is het "als ik het niet doe, dan ben ik zelf de pineut". Die gok wordt hier, denk ik, genomen en pakt niet al te best uit.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 11:23 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Deze was minder erg dan die van Bouaouzan (niet het gevolg uiteraard), maar deze man mag wel een wedstrijd of 10-15 krijgen plus boete.
Deze was minder erg dan die van Bouaouzan (niet het gevolg uiteraard), maar deze man mag wel een wedstrijd of 10-15 krijgen plus boete.
Waarschijnlijk is het gevolg hier ook minder erg dan bij Bouaouzan, want Kokmeijer kan niet meer normaal lopen, volgens mij.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 11:29 uur
herman schreef:
Waarschijnlijk is het gevolg hier ook minder erg dan bij Bouaouzan, want Kokmeijer kan niet meer normaal lopen, volgens mij.
(quote)
aan deze overtreding moest ik denken
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 11:29 uur
starsailor schreef:
Ik ben eerlijk gezegd ook niet geschokt van deze overtreding. Ik heb ze erger gezien. Het resultaat is overigens wel schokkend.
Hij zet zijn poten doelbewust op het been van zijn tegenstander. Dus je laatste opmerking vind ik niet terecht.
Nogmaals: hij heeft pech met het resultaat. Zulke beelden gaan de hele wereld over. Het is ook maar beter voor hemzelf dat hij een tijd geschorst wordt.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 11:31 uur
Ik moest er ook aan denken, maar die van Ewald Lienen vind ik nog een tikkie erger/misselijker. Die werd ook bewust het veld af getrapt. Ik had het filmpje al vaak gezien, maar ik word er weer opnieuw misselijk van.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 11:42 uur
Nicolage Rico schreef:
Hij zet zijn poten doelbewust op het been van zijn tegenstander. Dus je laatste opmerking vind ik niet terecht.
Zelf nooit gevoetbald zeker?
Als jij in volle vaart naar de bal sprint en je ziet vanuit je ooghoek ineens een verdediger in volle vaart een sliding inzetten, tsja.....dan kun je omhoog springen als je alles ver genoeg van tevoren ziet aankomen. Zie je het te laat, dan zou ik er zelf toch ook maar flink 'inklappen' voordat jezelf over de zijlijn getrapt wordt.
Nogmaals ik keur dit niet goed, maar er zijn vaak andere factoren die kunnen meespelen in zo'n overtreding. Maar om deze speler nu meteen als een zware crimineel te bestempelen gaat mij te ver.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 11:44 uur
starsailor schreef:
Als jij in volle vaart naar de bal sprint en je ziet vanuit je ooghoek ineens een verdediger in volle vaart een sliding inzetten, tsja.....dan kun je omhoog springen als je alles ver genoeg van tevoren ziet aankomen. Zie je het te laat, dan zou ik er zelf toch ook maar flink 'inklappen' voordat jezelf over de zijlijn getrapt wordt.
Nogmaals ik keur dit niet goed, maar er zijn vaak andere factoren die kunnen meespelen in zo'n overtreding. Maar om deze speler nu meteen als een zware crimineel te bestempelen gaat mij te ver.
(quote)
Ik voetbal al 23 jaar.

In het filmpje kun je duidelijk zien dat hij zijn voet express op het been van zijn tegenstander zet. Heel smerig. Dat je tackles ontwijkt door omhoog te springen, lijkt me logisch. Ik begrijp je voorbeeld, alleen gaat dat niet helemaal op in deze situatie.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 11:57 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik voetbal al 23 jaar.
In het filmpje kun je duidelijk zien dat hij zijn voet express op het been van zijn tegenstander zet. Heel smerig. Dat je tackles ontwijkt door omhoog te springen, lijkt me logisch. Ik begrijp je voorbeeld, alleen gaat dat niet helemaal op in deze situatie.
Ik voetbal al 23 jaar.

Polderboys 14?

Hij zet een gestrekt been in die, al dan wel of niet expres, op het been van de tegenstander landt.
Een actie die, in een ideale wereld, niet op een sportveld thuishoort. Maar jij weet, als ervaren voetballer, dat een gestrekt been vrij vaak voorkomt alleen niet vaak een consequentie als deze kent (gelukkig maar). Ik ben zelf geen harde voetballer maar heb mijzelf toch regelmatig tegen zware blessures kunnen beschermen door zelf een 'strekker' in te zetten.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 12:01 uur
herman schreef:
(quote)
Beide dubbele beenbreuken. Wasilewski kan zijn carrière ook gedag zeggen, al ligt het een beetje aan de breuk. Zijn been klapt helemaal dubbel de verkeerde kant op, ziet er in ieder geval nog ernstiger uit dan bij Kokmeijer.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 12:05 uur
Ah, ik ook. Kende de beelden wel, wist alleen het wie/waar/wanneer niet. Dat die man er daarna nog zo bij loopt. Zal de adrenaline wel zijn.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 14:07 uur
starsailor schreef:
Als jij in volle vaart naar de bal sprint en je ziet vanuit je ooghoek ineens een verdediger in volle vaart een sliding inzetten
(quote)
Als jij in volle vaart naar de bal sprint en je ziet vanuit je ooghoek ineens een verdediger in volle vaart een sliding inzetten
Hij ziet de verdediger al van verre aankomen! Ontwijken (lees: opspringen) was geen enkel probleem. En zeg nou niet dat ik ook geen voetbal heb gespeeld...
110 procent doelbewust de tegenstander pijnigen en hem uit de wedstrijd schoppen. Levenslang schorsen deze stakker. En laat hem direct een jaar laar een maatschappelijke stage verrichten bij een revalidatiecentrum.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 14:28 uur
Thomzic schreef:
[En zeg nou niet dat ik ook geen voetbal heb gespeeld...
[En zeg nou niet dat ik ook geen voetbal heb gespeeld...
Damesvoetbal, gezien jouw overdreven reactie

Voetbal is een contactsport en zware blessures zijn het risico van het vak. Ik heb veel zware blessures zien ontstaan die ontstonden door overtredingen.
Dit zijn 2 spelers die allebei vol voor de bal gaan.
Blijkbaar ben jij een dartelende hinde in het veld die vrolijk iedere tackle ontwijkt en zichzelf niet hoeft te beschermen.
Nogmaals, een gestrekt been mag niet in het voetbal. Ik keur het NIET goed.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 14:33 uur
starsailor schreef:
Voetbal is een contactsport en zware blessures zijn het risico van het vak. Ik heb veel zware blessures zien ontstaan die ontstonden door overtredingen.
Blijkbaar ben jij een dartelende hinde in het veld die vrolijk iedere tackle ontwijkt en zichzelf niet hoeft te beschermen.
(quote)
Ik kan er gewoon niet bij dat jij de actie van Witsel bestempeld als iemand die zichzelf verdedigd. En later als iemand die VOL voor de bal gaat.
starsailor schreef:
Waar jij dit vandaan haalt is mij een raadsel.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 15:25 uur
Ja, ik voetbal.
Wat Witsel hier doet is gewoon puur een gerichte , grove overtreding op het been. HIj doet geen moeite om te ontwijken , hij kijkt naar het been en verpulvert het met z'n noppen. Voor dit soort overtredingen lijkt een rode kaart nog mild, als ik scheids was had ik de man vol gehoekt, want dit kan niet in het voetbal.
Wat Witsel hier doet is gewoon puur een gerichte , grove overtreding op het been. HIj doet geen moeite om te ontwijken , hij kijkt naar het been en verpulvert het met z'n noppen. Voor dit soort overtredingen lijkt een rode kaart nog mild, als ik scheids was had ik de man vol gehoekt, want dit kan niet in het voetbal.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 15:39 uur
Fijn om te vernemen dat scheidsrechters die spelers vol hoeken blijkbaar wel kunnen in het voetbal.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 15:53 uur
Van der Vaart mag bij Real blijven. Verrassend. Maar ook terecht. Ik vind hem ook beter dan de Nederlandse spelers die Real wel moesten verlaten. Gelukkig dacht Real daar zelf dus ook zo over 

0
geplaatst: 31 augustus 2009, 15:57 uur
GrafGantz schreef:
Fijn om te vernemen dat scheidsrechters die spelers vol hoeken blijkbaar wel kunnen in het voetbal.

0
geplaatst: 31 augustus 2009, 16:07 uur
Them schreef:
Ja, ik voetbal.
Ja, ik voetbal.
Ik zou inderdaad echt niet weten waarom je op voetbal moet zitten om de overtreding van Witsel enigzins logisch te noemen. Ik heb nog nooit een gestrekte been uitgestoken. Waarom zou ik? Je kunt je ook op andere manieren verdedigen. Bijvoorbeeld door de bal niet te lang bij je te houden.
Bij zo'n sliding zou ik opspringen en zeker mijn been niet op een dergelijke manier strekken.starsailor heeft een rare manier van voetballen, zo blijkt. En dat al 30 jaar...
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 16:08 uur
Joy4ever schreef:
Van der Vaart mag bij Real blijven. Verrassend. Maar ook terecht. Ik vind hem ook beter dan de Nederlandse spelers die Real wel moesten verlaten. Gelukkig dacht Real daar zelf dus ook zo over
Opvulling van de bank, anders houden ze alleen een sterk basiselftal over. Ze kunnen niet iedereen verkopen he

0
geplaatst: 31 augustus 2009, 16:11 uur
Joy4ever schreef:
Dit spreekt wel voor Pellegrini. Als je nu de verhalen over Schuster leest... ik was even bang dat Pellegrini al net zo'n grote marionet was van de td en zijn maatjes.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 16:25 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik zou inderdaad echt niet weten waarom je op voetbal moet zitten om de overtreding van Witsel enigzins logisch te noemen. Ik heb nog nooit een gestrekte been uitgestoken. Waarom zou ik? Je kunt je ook op andere manieren verdedigen. Bijvoorbeeld door de bal niet te lang bij je te houden.
Bij zo'n sliding zou ik opspringen en zeker mijn been niet op een dergelijke manier strekken.
starsailor heeft een rare manier van voetballen, zo blijkt. En dat al 30 jaar...
(quote)
Bij zo'n sliding zou ik opspringen en zeker mijn been niet op een dergelijke manier strekken.starsailor heeft een rare manier van voetballen, zo blijkt. En dat al 30 jaar...
Dat is omdat als ik het zeg zonder dat erbij te vermelden er meteen bij wordt gezegd dat je er dan toch geen verstand van hebt, vandaar.
En inderdaad, wat je zegt.. opspringen was eigenlijk het enige juiste geweest en was er niks aan de hand geweest, hetgeen hij wel deed is hoogstens debiel. Hij heeft trouwens zelf gesproken zeker geen kwade bedoelingen te hebben en dat het hem heel erg spijt. Dat hij zich al heeft verontschuldigd en al. Dat het zeker niet met opzet was. Ik denk dat hij de beelden nog niet heeft gezien.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 16:37 uur
Them schreef:
Dat is omdat als ik het zeg zonder dat erbij te vermelden er meteen bij wordt gezegd dat je er dan toch geen verstand van hebt, vandaar.
En inderdaad, wat je zegt.. opspringen was eigenlijk het enige juiste geweest en was er niks aan de hand geweest, hetgeen hij wel deed is hoogstens debiel. Hij heeft trouwens zelf gesproken zeker geen kwade bedoelingen te hebben en dat het hem heel erg spijt. Dat hij zich al heeft verontschuldigd en al. Dat het zeker niet met opzet was. Ik denk dat hij de beelden nog niet heeft gezien.
(quote)
Ik viel jou daar ook niet mee aan. Was meer een reactie op starsailor. Ik was het met jouw post eens.

0
geplaatst: 31 augustus 2009, 16:41 uur
Nicolage Rico schreef:
starsailor heeft een rare manier van voetballen, zo blijkt. En dat al 30 jaar...
Zo'n naieve opmerking zegt genoeg over het niveau waar je zelf blijkbaar op voetbalt.
Nog nooit een gestrekt been gezet...ook nog nooit zelf zien gebeuren zeker?
Overtredingen horen bij het voetbal tenzij je iedere week tegen vriendenteams voetbalt. Er staat veel op het spel en zeker voor profvoetballers. Druk van buitenaf, druk van een trainer, geld, mentale staat van een speler, vertrouwen van een trainer, en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. Dus ja, er zit soms wel een logica in een overtreding.
Maar voor de 3e keer. Ik keur dit soort overtredingen niet goed, maar je kunt dit soort dingen niet uitsluiten.
Voetbal is oorlog.
0
Lukk0
geplaatst: 31 augustus 2009, 17:21 uur
Zijn dit soort overtredingen dan wel logisch als je op een hoger niveau speelt? Dan zou het juist minder voor moeten komen, omdat die jongens veel meer controle hebben over wat ze aan het doen zijn. Deze speler weet ten volle waar hij mee bezig is en weet dus ook wat er zou kunnen gebeuren als hij een gestrekt been zet. Bij een amateur zou het gewoon nog een lompe actie kunnen zijn (zou kunnen, maar lijkt me zelfs bij het 38e team onwaarschijnlijk). Levenslang schorsen deze man, juist omdat er veel op het spel staat en juist omdat hij prof is.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 17:27 uur
Lukk0 schreef:
Zijn dit soort overtredingen dan wel logisch als je op een hoger niveau speelt? Dan zou het juist minder voor moeten komen, omdat die jongens veel meer controle hebben over wat ze aan het doen zijn. Deze speler weet ten volle waar hij mee bezig is en weet dus ook wat er zou kunnen gebeuren als hij een gestrekt been zet. Bij een amateur zou het gewoon nog een lompe actie kunnen zijn (zou kunnen, maar lijkt me zelfs bij het 38e team onwaarschijnlijk). Levenslang schorsen deze man, juist omdat er veel op het spel staat en juist omdat hij prof is.
En stiekem allemaal genoten van die elleboog van Jan Wouters tegen het jukbeen van Gascoigne zeker?
Of de beuk die Van der Kerkhof uitdeelde met zijn gipsarrm tegen de Argentijnen?
Of de rochel van Rijkaard bij Völler?
Of het bikkelharde spel van De Wolf en Fräser bij Feyenoord?
Of de schop- annex vechtpartij die volgde toen Joop van Daele zijn brilletje van zijn hoofd werd geslagen tegen Estudiantes?
En ook hier nog voorbeelden op voorraad.
0
Lukk0
geplaatst: 31 augustus 2009, 17:30 uur
Nee, daar houd ik juist helemaal niet van, ik zie veel liever de manier waarop Robben die goal scoorde dit weekend, de subtiele passjes van een Xavi of een sublieme dribbel van Messi. Als ik zou genieten van zo'n gore overtreding als die van Jan Wouters dan zou ik mezelf toch geen voetballiefhebber durven noemen.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 17:43 uur
starsailor schreef:
Zo'n naieve opmerking zegt genoeg over het niveau waar je zelf blijkbaar op voetbalt.
Overtredingen horen bij het voetbal tenzij je iedere week tegen vriendenteams voetbalt. Er staat veel op het spel en zeker voor profvoetballers. Druk van buitenaf, druk van een trainer, geld, mentale staat van een speler, vertrouwen van een trainer, en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. Dus ja, er zit soms wel een logica in een overtreding.
Maar voor de 3e keer. Ik keur dit soort overtredingen niet goed, maar je kunt dit soort dingen niet uitsluiten.
Voetbal is oorlog.
(quote)
Voetbal is oorlog.
Voetbal is oorlog, inderdaad. En dat je die overtreding niet goed keurt, weet ik nu ook wel. Als het er fanatiek aan toe gaat, zit er inderdaad weleens een zware overtreding tussen. Wat probeer je nu duidelijk te maken? Jij zegt dat de overtreding aan de ene kant logisch is, omdat hij zichzelf wil verdedigen... Ik vind dat nog steeds een rare opmerking. Of je nu tegen je vrienden speelt of in de CL, zulke overtredingen horen niet.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 17:43 uur
Lukk0 schreef:
Nee, daar houd ik juist helemaal niet van, ik zie veel liever de manier waarop Robben die goal scoorde dit weekend, de subtiele passjes van een Xavi of een sublieme dribbel van Messi. Als ik zou genieten van zo'n gore overtreding als die van Jan Wouters dan zou ik mezelf toch geen voetballiefhebber durven noemen.
Droom verder, overtredingen zijn inherent aan de sport.
Als jij als verdediger 10x helemaal scheel wordt gelopen door Robben, denk jij dat een trainer dan in de rust zegt: Ga zo door jongen, je doet het goed?? Zo'n trainer zegt: Zou je die gozer niet eens een keer aanpakken!!!
Jullie denken dat ik dit soort praktijken predik, maar ook ik houd van mooi voetbal (ben zelf een technisch vaardige speler en absoluut geen schopper) maar de ophef over deze overtreding is buitensporig. Kijken of er ook nog zo'n ophef was geweest als er geen beelden van waren. Dan had iedereen het bericht gelezen en vrolijk verder gegaan.
Jaar schorsing en de rest van zijn leven een stempel is genoeg straf.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.