MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
[ En dat je die overtreding niet goed keurt, weet ik nu ook wel. Ik vind dat nog steeds een rare opmerking. Of je nu tegen je vrienden speelt of in de CL, zulke overtredingen horen niet.

Blijkbaar weet jij het nog niet. Dit soort overtredingen horen niet, maar gebeuren in het heetst van de strijd.

starsailor schreef:
(quote)

Blijkbaar weet jij het nog niet. Dit soort overtredingen horen niet, maar gebeuren in het heetst van de strijd.

Dit lijkt me nogal een understatement. Ik begrijp je punt nog steeds niet...

starsailor schreef:

"En stiekem allemaal genoten van die elleboog van Jan Wouters tegen het jukbeen van Gascoigne zeker?
Of de beuk die Van der Kerkhof uitdeelde met zijn gipsarrm tegen de Argentijnen?
Of de rochel van Rijkaard bij Völler?
Of het bikkelharde spel van De Wolf en Fräser bij Feyenoord?
Of de schop- annex vechtpartij die volgde toen Joop van Daele zijn brilletje van zijn hoofd werd geslagen tegen Estudiantes?
En ook hier nog voorbeelden op voorraad.

Ik zou er ook nog wel een aantal kunnen noemen - helaas hoort dat soort 'professionele' overtredingen er blijkbaar in thuis.

Ik ben ooit eens op snelheid van opzij getorpedeerd en kneusde daarbij mijn arm (neem van mij aan een breuk heelt beter) en heb het hoe en waarom (in competitie van studentenelftallen) niet begrepen. Voor mij was het een mix van fanatisme en onkunde.

Zolang dit soort excessen (sportverdwazing?) oogluikend wordt toegestaan (of aangemoedigd (door ouder of trainer) moeten we ook niet raar opkijken als een ouder in een pupillencompetitie naar zijn zoon roept: "bij je man blijven", "laat je niet passeren, pak hem". Soms zou je als tegenstander eigenlijk gewoon de stap naar de burgerrechter moeten kunnen maken; per slot van rekening wordt het je onmogelijk gemaakt (een tijd) je beroep uit te oefenen.

Brama (FC Twente) heeft bewezen dat het ook anders kan door zich sportief op te stellen. Voetbal hoeft geen sport voor watjes te zijn, maar dat het oorlog zou zijn, daar schiet niemand wat mee op.

Sir Spamalot (crew)
Ik heb deze middag de foto gezien en mijn maag keerde om, ik wil zeker de beelden niet zien, herinneringen aan onder andere Luc Nilis (hoewel dat ongeval onopzettelijk is gebeurd). Ondertussen is bekend is dat Wasilewski waarschijnlijk een jaar buiten strijd zal zijn. Hopelijk zal die vent nog normaal kunnen lopen. In het heetst van de strijd gebeurd? Waarschijnlijk maar er is genoeg rivaliteit en zelfs vijandigheid tussen die twee ploegen (Anderlecht en Standard), het was geen voetbal meer maar een ordinair straatgevecht.

Sir Spamalot (crew)
Wat een lul (bron: www.nieuwsblad.be):

Philippe Léonard: 'Wasyl heeft zijn verdiende loon gekregen'

De heisa rond de dubbele beenbreuk van Marcin Wasilewski lijkt niet meteen te zullen gaan liggen. Ex-Standard-speler Philippe Léonard heeft nog wat olie op het vuur gegooid. 'Ik ben geneigd te zeggen dat Wasilewski zijn verdiende loon kreeg. Hij speelt zo ruw', schrijft hij in zijn column voor de Sud Presse.
'Ik ben een grote bewonderaar van Witsel en ik kan nauwelijks iets slechts van hem zeggen. Natuurlijk mogen we geen excuses zoeken voor deze overtreding. Toch moet hij voor mij niet lang geschorst worden. Twee weken schorsing moeten volstaan. Ik denk dat hij de ernst van zijn fout al ingezien heeft toen hij afdroop richting kleedkamers. Toen hij in het duel ging, vermoedde hij niet dat zijn tackle zoveel schade zou aanrichten.'

'Sportief gezien moet Standard blij zijn met het punt. Zeker omdat ze zolang met tien hebben gespeeld. Ik hoop dat de Luikenaars door dit punt gelanceerd zijn.'

Eén smiley, drie tekens:

Die hele ploeg is gewoon om te kotsen. Als zo'n reacties (zoek maar, de meeste andere spelers en coach zijn even walgelijk) kwamen van mijn club na zo'n incident zagen ze mij daar nooit meer.

boomkat
Hoe haalt die man in het in zijn hoofd

Grosso naar Juventus

Wat een kanarie die man. Geef hem een schorsing voor z'n column, hij praat nu dus zo ongeveer de daad van Witsel goed. Ik denk dat hij nog nooit een open beenbreuk heeft gehad. stakker.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik viel jou daar ook niet mee aan. Was meer een reactie op starsailor. Ik was het met jouw post eens.

Aha, oké gelukkig. Iemand die de ernst hiervan inziet en niet loopt te zanikken dat dit bij het spel hoort.

Harco
Joy4ever schreef:
Grosso naar Juventus

Ik hoop dat er nog een aantal verrassingen gaan komen voor het sluiten van de transferperiode.

En 10 september de demo van FIFA 10. Yaaay.

boomkat
Euj, daar heb ik vet zin in. Nu eerst nog een xbox met online functie regelen

Harco
Zal ik je eens even wat laten zien.

Them schreef:
[Aha, oké gelukkig. Iemand die de ernst hiervan inziet en niet loopt te zanikken dat dit bij het spel hoort.

Ik zanik, jullie huilebalken. Dom hè, zulke opmerkingen......

Ace
Die Leonard is wel een geniale speler. Volgens Erwin Koeman een echte linksback en vervolgens 90 minuten helemaal zoek gelopen door Tom de Mul. Hij heeft ook niet erg veel meer gespeeld na die tijd...

Overigens kan ik starsailor ook niet helemaal volgen. Ik voetbal 25 jaar, waarvan een aantal op hoog niveau en ben nog nooit met gestrekt been ingekomen. Ik heb het wel zien gebeuren, maar dat het erbij hoort is onzin. Jezelf beschermen of dit soort smerige acties zit nog wel wat tussen, lijkt me.

Hij zegt ook niet dat het erbij hoort, hij zegt dat die dingen gebeuren. Daar kan ik tot op zekere hoogte ook wel in meegaan, al heb ik het gelukkig zelf ook nooit meegemaakt, en ik heb aardig wat voetstappen op de velden staan. Dat hij doorslaat, door te stellen dat voetbal oorlog is, en dat het gros zich aanstelt, daar kan ik ook niks mee eerlijk gezegd.

rayman schreef:
Hij zegt ook niet dat het erbij hoort, hij zegt dat die dingen gebeuren. Daar kan ik tot op zekere hoogte ook wel in meegaan, al heb ik het gelukkig zelf ook nooit meegemaakt, en ik heb aardig wat voetstappen op de velden staan. Dat hij doorslaat, door te stellen dat voetbal oorlog is, en dat het gros zich aanstelt, daar kan ik ook niks mee eerlijk gezegd.

Starsailor zegt juist wel dat het erbij hoort, maar hij keurt het niet goed. Hij gaat zelf ook wel eens gestrekt in een duel, om zichzelf te beschermen.

dix
Nicolage Rico schreef:
Ik moest er ook aan denken, maar die van Ewald Lienen vind ik nog een tikkie erger/misselijker. Die werd ook bewust het veld af getrapt. Ik had het filmpje al vaak gezien, maar ik word er weer opnieuw misselijk van.

Volgens mij was daar ook nogal sprake van pech. Naar ik begrepen heb, zat er een braam op zijn noppen (aluminium kennelijk). Volgens mij kun je iemand ook niet opzettelijk zo'n vleeswond trappen met normaal schoeisel. Overigens was de blessure minder ernstig dan ie zich liet aanzien, 130 hechtingen maar meer niet.

dix schreef:
(quote)

Volgens mij was daar ook nogal wat pech bij betrokken.
Naar ik begrepen heb, zat er een braam op zijn noppen (aluminium kennelijk). Volgens mij kun je iemand nl niet opzettelijk zo'n vleeswond trappen met normaal schoeisel. Overigens was de blessure minder ernstig dan ie zich liet aanzien, 130 hechtingen maar meer niet.

Zo'n vleeswond was niet opzettelijk natuurlijk. Maar de charges wel. Otto R, de trainer, had vooraf - of in de rust - verteld dat ze die gasten omver moesten kegelen. Het exacte verhaal weet ik niet.

Smolarek waarschijnlijk naar Feyenoord. Daar zit ik niet echt op te wachten...

dix
Reijersen schreef:
Die Witsel moet dan ook maar meteen zolang geschorst worden als die speler van Anderlecht er met de blessure uit ligt. (Als hij al weer eens kan voetballen). Wat een belachelijke overtreding! Gaat toch nergens meer over!

Gaan ze er niet allebei wat onbesuisd in ? Dat het een zware overtreding is lijkt me duidelijk, maar om nou te zeggen dat die tegenspeler met zíjn actie zich rekenschap geeft van Witsel ... als ie iets eerder z'n voet had geplaatst, dan lag z'n scheenbeen doormidden.

Mij lijkt het trouwens goed als dit soort zaken ook van een civielrechterlijk staartje inclusief schadevergoeding wordt voorzien. Als je weet dat je een paar miljoen riskeert, dan speel je niet zo ruig.

Amerikaanse taferelen? Leuk! .....

dix
L_T_B schreef:
Amerikaanse taferelen? Leuk! .....

Zo kun je 't zien ... maar zo'n speler als Kokmeijer heeft eenvoudigweg onherstelbare carriereschade. Als er dan sprake is van opzet, dan mag dat best verrekend worden.

Herinner je je dat de NS die lui die een conducteur hadden neergeslagen, voor de volledige schade (letsel, treinuitval) wilden laten opdraaien ? Dat lijkt me logisch.

Waarom niet in voetbal ?

dix schreef:
(quote)

Zo kun je 't zien ... maar zo'n speler als Kokmeijer heeft eenvoudigweg onherstelbare carriereschade. Als er dan sprake is van opzet, dan mag dat best verrekend worden.

Herinner je je dat de NS die lui die een conducteur hadden neergeslagen, voor de volledige schade (letsel, treinuitval) wilden laten opdraaien ? Dat lijkt me logisch.

Waarom niet in voetbal ?

Nee inderdaad. Waarom niet? Kan me wel vinden in dit idee.

dix
Jaren geleden heeft een idioot een stalen pijp bij Ajax op het veld gegooid als ware het een speer. Resultaat : geen gewonden, maar wél een jaar uitsluiting. Ik weet niet of het tot succes heeft geleid, maar Ajax heeft toen omwille van de gemiste recettes én de carriereschade van het gehele elftal die gast proberen uit te kleden tot op het bot.

Sommige misstappen brengen weinig kosten met zich mee, andere wat meer. Ik heb geen boodschap aan de pech die mensen ondervinden als ze héle dure misstappen begaan, en dat zou de maatschappij ook niet hoeven hebben. Je mag bezinning best via de portomonnee stimuleren, hij had ook z'n sokken op het veld kunnen gooien...

Ace
Nicolage Rico schreef:
Smolarek waarschijnlijk naar Feyenoord. Daar zit ik niet echt op te wachten...

Wlodi? Die past qua leeftijd wel in een driehoekje met Makaay en Tomasson

dix schreef:
Je mag bezinning best via de portomonnee stimuleren, hij had ook z'n sokken op het veld kunnen gooien...

D'r is nog niet zo lang geleden een rechtzaak geweest van iemand die juist verplicht werd om sokken aan te doen bij het bezoek aan overheidsinstanties (tegen een fikse geldboete - vanwege onbedaarlijke zweetvoeten). Zullen we zeggen dat dit voorbeeld 'stinkt'?

Overigens verhalen is één ding - bedenk wel dat je van een kale kip geen veren kunt plukken en het verhaalmechaniek als zodanig ook kostbaar (ambtenarij en dure vergoedingen en zo) is om te onderhouden. Supporterspas intrekken en doorknippen (bij vergrijp) wil wel eens werken - of meldingsplicht bij wedstrijden.

Ajax haalt de beroemde zeehondendribbel binnen..?

bron: o.a. ajaxshowtime.nl

Ik zie de NL verdedigers al hun karatetrappen oefenen

Na Atouba nog een goochelaar erbij. Veel plezier ermee. Ik begrijp echt niet waarom ajax niet een grote sterke spits aantrekt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:10 uur

geplaatst: vandaag om 15:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.