MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ace
Mjuman schreef:
@Ace: Bakircoglu scheelt maar drie jaar met Rommedahl; dacht dat dat meer was. Verder vind ik Rommedahl (16 interlandgoals) - ik heb hem vrij vaak zien voetballen - een technisch beperkte voetballer; jarenlang werd ie Roadrunner genoemd. Ik vind 'em niet bijAjax passen - zoals ik destijds Peter Hoekstra wél bij Ajax vond passen - maar die gast heeft het er nooit helemaal uitgehaald om een aantal redenen.

Bakircoglu heeft - om wat voor reden dan ook - nooit het niveau bereikt (beats me why not) dat ie bij Twente had en waarom ie ooit is gekocht.

Dat Rommedahl niet bij Ajax 'past' ben ik wel met je eens, als je 'm puur ziet als flankspeler in een 4-3-3-systeem. Als buitenste middenvelder in 4-4-2 is hij best bruikbaar. Erg snel, goed schot, redelijk overzicht. Peter Hoekstra is dan ook heel wat anders, dat is een echte buitenspeler, maar zulke bestaan niet meer.

Ik weet wel waarom hij dat niveau nooit meer bereikt heeft. Omdat hij bij Twente in die tijd 1 van de beste was en presteren bij Twente een stuk minder druk op je legt, dan bij een club als Ajax, psv of fnoord. Bij Ajax heeft hij dus meer last van druk en komt het bovendien aan het licht dat hij gewoon niet goed genoeg is.

Bakircioglü was mooi wel de beste speler in Championship Manager 00/01!

Ace
Dat weet ik nog ja! Al die talenten van toen, daar was hij er idd 1 van... Ibrahimovic, Kallstrom, Bakircioglu, dat soort mannen moest je gelijk vastleggen!

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Veel lelijker zal dat stadion niet geworden zijn...
Vaste bezoeker natuurlijk, Rico?

Zucht...

Ace
Ik kon een glimlach ook niet onderdrukken toen dat stadion in de hens stond. De gloeilampen van 100W zijn verboden, zal dat de oorzaak zijn? Echter ben ik wel 1 van de weinigen die dit stadion het mooiste van NL vind. Ik houd van de Engelse stijl en dat vind je daar mooi terug. Veel mooier dan de kuip.

Ace schreef:
Veel mooier dan de kuip.

'Veel' mooier nogal liefst.....

Ajacied zeker?

Ace
Ajacied ja. Dat maakt me nog geen liefhebber van psv.

Rotterdammer zeker?

Jammer dat bijna iedereen hier een club-bril op lijkt te hebben of hier gevoelig voor is. Jammer, want zo objectief mogelijke discussies zitten er hier amper tot nooit in tesamen met flauwe berichten.

Je begint alleen wel ongeloofwaardig te worden, Ace, door het PSV stadion veel mooier te noemen dan de Kuip. In de Kuip zit je ook "Engels" dichtbij het veld.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Vaste bezoeker natuurlijk, Rico?

Zucht...

Moet je vaste bezoeker zijn om een stadion mooi of lelijk te vinden?

En je hebt mijn bericht erna niet gelezen zeker?

zucht...

Ace
Nicolage Rico schreef:
Je begint alleen wel ongeloofwaardig te worden, Ace, door het PSV stadion veel mooier te noemen dan de Kuip. In de Kuip zit je ook "Engels" dichtbij het veld.

Onder Engelse stijl versta ik een rechthoekig stadion, met rechte tribunes. Al zit je op het veld van de kuip, het engelse zie ik er nog steeds niet in terug.

Ik zeg ook niet dat de Kuip op een Engels stadion lijkt, maar dat ze "Engels" dichtbij het veld zitten.

Maar goed, dat je het Philips stadion het mooiste stadion vindt, is jouw mening. Ik vind alleen de naam al erg lelijk.

Ace
De naam vind ik ook lelijk, de ploeg die erin speelt ook, maar het stadion is mooi. Das alles eigenlijk

Ik beweer overigens nergens dat ik de kuip niets vind, want jullie hebben het nog altijd beter getroffen dan wij in Amsterdam.

Ik hoop maar dat de nieuwe Kuip ook een mooi stadion wordt.

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Moet je vaste bezoeker zijn om een stadion mooi of lelijk te vinden?
En je hebt mijn bericht erna niet gelezen zeker]
Jawel hoor, het was natuurlijk al duidelijk dat het je mening in combi was met een ''grap'', maar ik doel op het feit dat ik zomaar gewoon denk dat je nog nooit een wedstrijd hebt bezocht van PSV.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Jawel hoor, het was natuurlijk al duidelijk dat het je mening in combi was met een ''grap'', maar ik doel op het feit dat ik zomaar gewoon denk dat je nog nooit een wedstrijd hebt bezocht van PSV.

Ik ben zelfs eind jaren 80 al in het PSV stadion geweest en later ook nog wel eens. De sfeer is op zich best goed. Het stadion is niet lelijk hoor, maar de Kuip vind ik dan toch wel vele malen mooier - door een objectieve bril bekeken.

boomkat
Ik vind het Philips stadion ook zeer fijn. Favoriet na De Kuip - dat dan weer wel - zijn de Grolsch Veste en het onderschatte Galgenwaard.

Ik nam me het PSV-stadion nog herinneren uit de late seventies; toen was het een fraai stadion. Waarom - het was het laatste stadion in NL waar reclame binnenkwam. Mooie, sfeervolle stadions in NL: laat me niet lachen.

Echt - dat wordt wat straks met strooigoed en al die kinderhanden die snel gevuld zijn - ooit het stadion van Barça betreden; of Anfield Road of Stamford Bridge? Of Highbury wellicht- dat zijn stadions daar krijg je altijd een gevoel van mooi daj d'rbij mag zijn, hier gaat het gebeuren: be- en verwonderig is gepast.

Dat heb ik slechts in geringe mate in de Kuip, of in de Galgenwaard of aan de Fredrikslaan, maar helemaal niet in de Arena - met het funny, plastic munny en het gevoel dat je het megaspaceship van ET betreedt, waarin de 'Godenzonen' zo weer kunnen opstijgen.

Sfeer heb je heus wel in Nederlandse stadion. Eens in vak P bij Twente gezeten tegen Feyenoord; er werd heel de wedstrijd luidkeels gezongen. En zo zijn er vele voorbeelden. In Nederland wonen nu eenmaal minder mensen, waardoor de stadions kleiner zijn, waardoor er minder mensen in een stadion zitten dan in een Nou Camp. Maar goed, de Engelsen - en vele andere volken - zijn wat luidruchtiger en losser dan de Nederlanders, in een stadion. Toch nuchter volk, de Ollanders?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik ben zelfs eind jaren 80 al in het PSV stadion geweest en later ook nog wel eens. De sfeer is op zich best goed. Het stadion is niet lelijk hoor, maar de Kuip vind ik dan toch wel vele malen mooier - door een objectieve bril bekeken.
De sfeer is de laatste jaren juist vrij dood; supporters beginnen fanatiek maar na 20 minuten is het al weer stil, mits PSV scoort of als het echt een spektakel is, maar dat is het zelden in het Philips-stadion. Echter, als je op de juiste zitplaats zit (hoofdtribune bijv.) zie je pas hoeveel mooier het stadion is geworden in de loop der jaren en hoe goed het rood-wit (van de ziitplaatsen) matcht met alles en iedereen. En nog iets beters: de hekken zijn nu weg; die waren altijd lelijkmakend.

Toch vind ik de Kuip een heel stuk mooier.

Dat klopt natuurlijk; maar ik kan er niet omheen - als ik één van de de genoemde stadions betreed - er gevoel door me heengaat van historisch besef, van een bijzondere plek. Ik heb dat ook die keren dat ik in R'dam congressen bijwoonde in de accomodatie rond de Kuip. Dat heeft de Arena gewoon niet - daar krijg je als bezoeker het gevoel een UPO (unideintified paying object) te zijn.

Een UPO in een UFO.

Nicolage Rico schreef:
Toch vind ik de Kuip een heel stuk mooier.
Ik ook, hoor. Maar het Philips-stadion is knusser, en daar hou ik toch wat meer van in het totaalplaatje (uiteraard als Brabander zijnde).

MJ_DA_MAN schreef:
Ik ook, hoor. Maar het Philips-stadion is knusser.

Misschien ligt dat aan de mensen die erin zitten.

In de Kuip zit je ook knus (met je benen tegen degene die naast je zit aan).

Het Philips Stadion betreden geeft mij bij hetzelfde gevoel als thuiskomen na een vakantie. Oké, ik ben PSV supporter, maar je kunt er niet omheen dat het stadion een gezellige sfeer heeft.

LocoHermano
Nicolage Rico schreef:
Sfeer heb je heus wel in Nederlandse stadion.

Nothing beats De Vijverberg.

...en de voormalige Europacupavondjes in het Olympisch.

Of het oude Utrechtstadion, met wielerbaan!
Nee, dan - what's in a name - De Lange Leegte!

Voor echte sfeer zou ik graag eens op stadionbezoek gaan in Lerwick (Shetlandeilanden) of Torshavn (Faeröer).

Ace
Them schreef:
Het Philips Stadion betreden geeft mij bij hetzelfde gevoel als thuiskomen na een vakantie. Oké, ik ben PSV supporter, maar je kunt er niet omheen dat het stadion een gezellige sfeer heeft.

Brabantse gemoedelijkheid, dat is echt wat je in een stadion zoekt ja...

Niets kon op tegen Kaalheide, dat weet iedereen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:19 uur

geplaatst: vandaag om 12:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.