Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2009, 12:06 uur
Evolutie of niet, kijk gewoon naar hun motoriek en oordeel zelf.
0
geplaatst: 4 september 2009, 12:37 uur
Heel knap van de dames.
Ik vond het ook heel knap van die dressuurruiters.
Maar ik kijk er niet naar, want ik vind er geen reet aan.
Ik vond het ook heel knap van die dressuurruiters.
Maar ik kijk er niet naar, want ik vind er geen reet aan.
0
geplaatst: 4 september 2009, 12:41 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat heeft niets met het vrouw zijn te maken maar meer met het feit dat de sport nog in de kinderschoenen staat. Over 10 jaar zie je waarschijnlijk weinig verschil meer.
0
geplaatst: 4 september 2009, 12:52 uur
BoordAppel schreef:
Dat heeft niets met het vrouw zijn te maken maar meer met het feit dat de sport nog in de kinderschoenen staat. Over 10 jaar zie je waarschijnlijk weinig verschil meer.
(quote)
Het damesvoetbal is zeker in opkomst, maar de motoriek van de vrouwen was 20 jaar geleden precies hetzelfde. Ook al begint het zogenaamd nu, in die tijd is er weinig aan de motoriek veranderd. Sowieso vrij lastig om iemands motoriek te veranderen, ook al moet het haalbaar zijn na tig jaar oefening.
0
geplaatst: 4 september 2009, 13:12 uur
Ik denk dat de motoriek er op de lange duur wel beter op wordt nu ze een A-status hebben gekregen. Meer en betere training, meisjes die vaker al op vroege leeftijd gaan voetballen.
Verder kijk ik er ook niet echt naar, trouwens. Het niveau is gewoon niet zo enorm hoog. Om dezelfde redenen kijk ik ook liever naar Champions League-voetbal dan naar Cambuur - Haarlem.
Verder kijk ik er ook niet echt naar, trouwens. Het niveau is gewoon niet zo enorm hoog. Om dezelfde redenen kijk ik ook liever naar Champions League-voetbal dan naar Cambuur - Haarlem.
0
Ace
geplaatst: 4 september 2009, 13:59 uur
Er zijn dames (de toppers) waar je qua motoriek, techniek en tactisch inzicht weinig verschil ziet. Echter is het tempo veel en veel lager en leggen ze het fysiek ook af. Dat is dan ook de reden dat de hoofdklassers bij de dames vaak oefenen tegen B-junioren jongens en dat altijd leuk gelijk op gaat.
Daarom ben ik het gedeeltelijk met Boordappel eens. Als vrouwenvoetbal net zo professioneel aangepakt wordt als mannenvoetbal, zal je op een gegeven moment technisch en tactisch weinig verschil hebben. Het tempo echter zal altijd lager blijven, waardoor het er minder aantrekkelijk uit ziet. Zo ook bij hockey. Technisch weinig verschil, maar mannenhockey is veel mooier om te zien. Hoewel, ik vind Naomi van As best leuk...
Daarom ben ik het gedeeltelijk met Boordappel eens. Als vrouwenvoetbal net zo professioneel aangepakt wordt als mannenvoetbal, zal je op een gegeven moment technisch en tactisch weinig verschil hebben. Het tempo echter zal altijd lager blijven, waardoor het er minder aantrekkelijk uit ziet. Zo ook bij hockey. Technisch weinig verschil, maar mannenhockey is veel mooier om te zien. Hoewel, ik vind Naomi van As best leuk...
0
geplaatst: 4 september 2009, 14:32 uur
Ik wou zeggen de hockey dames zijn een stuk leuker te volgen dan de mannen 
Maar goed ik vind het dan weer heel erg ouderwets om te gaan bepalen wat voor wie dan wel goed is en wat niet. Dus als dames willen voetballen gaan ze voetballen en mannen willen balletten dan gaan ze dat lekker doen.

Maar goed ik vind het dan weer heel erg ouderwets om te gaan bepalen wat voor wie dan wel goed is en wat niet. Dus als dames willen voetballen gaan ze voetballen en mannen willen balletten dan gaan ze dat lekker doen.
0
geplaatst: 4 september 2009, 14:40 uur
vigil schreef:
Dus als dames willen voetballen gaan ze voetballen en mannen willen balletten dan gaan ze dat lekker doen.
Dus als dames willen voetballen gaan ze voetballen en mannen willen balletten dan gaan ze dat lekker doen.
Dat heb ik vanaf 't begin gezegd.
Maar dat het er niet uitziet, is wat anders
0
geplaatst: 4 september 2009, 15:00 uur
Als je ooit beelden hebt gezien over hoe turners/turnsters in de dop worden getraind in China weet je dat er een lange en harde weg naar de top is; dan moet er ook een zekere gewenning en traditie zijn (en daar draagt zo'n vreselijk WK-penalties voor luchtig geklede dames zeker niet toe bij); al is het resultaat tot dusverre een mooie stap.
Overigens kijk ik bij Beachvolleybal liever naar dames in actie.
Overigens kijk ik bij Beachvolleybal liever naar dames in actie.
0
geplaatst: 4 september 2009, 15:05 uur
Mjuman schreef:
Overigens kijk ik bij Beachvolleybal liever naar dames in actie
Het gaat mannen maar om één ding Overigens kijk ik bij Beachvolleybal liever naar dames in actie

0
geplaatst: 4 september 2009, 15:10 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Het gaat mannen maar om één ding
Jij gaat zeker graag naar Mannenballet?
0
geplaatst: 4 september 2009, 15:27 uur
0
geplaatst: 5 september 2009, 00:48 uur
Nicolage Rico schreef:
Het gaat er mij puur om dat voetbal niet gemaakt is voor vrouwen.
Net zoals ballet niet gemaakt is voor mannen (al denken sommige mannen daar anders over).
Het gaat er mij puur om dat voetbal niet gemaakt is voor vrouwen.
Net zoals ballet niet gemaakt is voor mannen (al denken sommige mannen daar anders over).
Ik begrijp dat vrouwenballet je goedkeuring kan wegdragen, de reden waarom die laten we maar even in het midden.
Interessanter is welke sport je van vrouwen eigenlijk de moeite waard vindt om in de belangstelling te worden gezet. Want als ik even net zo vlot generaliseer als jij dat doet, dan kunnen ze in atletiek, wielrennen, tennis, judo en ga zo maar even door ... toch nooit een relevant nivo behalen.
0
geplaatst: 5 september 2009, 12:51 uur
dix schreef:
Ik begrijp dat vrouwenballet je goedkeuring kan wegdragen, de reden waarom die laten we maar even in het midden.

0
geplaatst: 5 september 2009, 15:37 uur
Eerst deed het gerucht de ronde dat Vennegoor of Hesselink naar Ajax ging, daarna was hij - hij was contractvrij - echt in beeld bij PSV (onbegrijpelijk gezien de teamsamenstelling in Eindhoven), toen werd van de week bekend dat ie naar Hull ging. Wat moeten we daar nou weer van denken?
Om in de lijn van de discussie te blijven: hebben ze daar een goed ballet of zo?
Om in de lijn van de discussie te blijven: hebben ze daar een goed ballet of zo?
0
geplaatst: 5 september 2009, 16:14 uur
Oranje wint vrij makkelijk met 3-0 van Japan.
Oranje speelde slecht.
Mendez speelde dramatisch.
Invallers Elia, de Zeeuw en Huntelaar vielen erg goed in.
Oranje speelde slecht.
Mendez speelde dramatisch.
Invallers Elia, de Zeeuw en Huntelaar vielen erg goed in.
0
geplaatst: 5 september 2009, 16:40 uur
Inderdaad een zeer mat Nederlands elftal, maar Elia was wel erg beslissend met zijn acties en assists.
Nu maar hopen dat Sneijer er niet te lang uitligt. Anderszijds, als ie nu een paar maanden mist is ie op het wk lekker fit.
Nu maar hopen dat Sneijer er niet te lang uitligt. Anderszijds, als ie nu een paar maanden mist is ie op het wk lekker fit.

0
geplaatst: 5 september 2009, 16:45 uur
Was vorige week bij de proloog van de Vuelta in Assen, sprak daar een paar Spanjaarden die het allemaal prachtig vonden, " alleen dat weer van jullie"...
Zie nu dat het in Valencia ook regent.
Het grote verschil is nu alleen dat er zo goed als geen publiek is.
Zie nu dat het in Valencia ook regent.
Het grote verschil is nu alleen dat er zo goed als geen publiek is.
0
geplaatst: 5 september 2009, 18:44 uur
Mendes Da Silva was inderdaad echt te slecht voor woorden.
Gelukkig is er daar Elia.
Gelukkig is er daar Elia.
0
geplaatst: 5 september 2009, 22:16 uur
videozone - sporza.be
Eén van de eerste matchen die ik mezelf nog herinner. Leuke match met een geweldige Davids
Eén van de eerste matchen die ik mezelf nog herinner. Leuke match met een geweldige Davids

0
geplaatst: 5 september 2009, 23:39 uur
Ploppesteksel schreef:
videozone - sporza.be
videozone - sporza.be
Struppieeeee!
0
boomkat
geplaatst: 6 september 2009, 17:47 uur
Over gisteren nog, ik vond Gio opvallend goed. Beter dan wat 'ie bij Feijenoord laat zien.
0
Ace
geplaatst: 6 september 2009, 20:18 uur
Over voetbal gesproken. Ik zit die halve finale te kijken en er lopen best een paar aardige speelsters op dat veld, maar over het algemeen is het vrij slaapverwekkend en niet erg best wat ik zie. En ze hebben flink mazzel!
0
geplaatst: 6 september 2009, 20:29 uur
Ace schreef:
Over voetbal gesproken. Ik zit die halve finale te kijken en er lopen best een paar aardige speelsters op dat veld, maar over het algemeen is het vrij slaapverwekkend en niet erg best wat ik zie. En ze hebben flink mazzel!
Het 'sprookje' is nu wel over.
0
geplaatst: 6 september 2009, 20:40 uur
Ace schreef:
En ze hebben flink mazzel!
Die handsbal van Nederland.. Hoe opzichtig kun je hands maken? En vrouwen maar beweren dat ze alles zo scherp zien En ze hebben flink mazzel!

0
geplaatst: 6 september 2009, 21:27 uur
Puike prestatie ja!
Ik ben wel blij. Cunego vind ik nl. een fantastisch renner maar het is vaak net niet, vooral in de bergen dan.
Ik ben wel blij. Cunego vind ik nl. een fantastisch renner maar het is vaak net niet, vooral in de bergen dan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.