MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Mjuman schreef:
(quote)

Ja, maar ik zou willen dat een mooi wapen achterin hadden - een 'beul' of 'sloper' of intimidator van het type Israel, Rijsbergen, Krol of Koeman (witlokje dan wel). Achterin nu: veelal van het niveau "sorry even mijn tasje wegzetten en dan kom ik" - een uitstraling van onverzettelijkheid, een attitude van 'over my dead body' dat wapen mist Nederland.

Zolang dat wapen er niet is, zullen we veel wapens voorin nodig hebben.

De verdediging is niet van topniveau. Van Bronckhorst hoort er niet meer in (viel me dit jaar bij Feyenoord al op dat hij trager en slapper is geworden), Ooijer zat er ook een paar x naast. Misschien dat Loovens en Vlaar in de toekomst iets harder zijn, maar ze hebben het niveau nog niet.

Ace
Vorm is gewoon een middelmatige keeper, punt.

Ik zou Wielaert in de verdeding zetten op het wk. Dat lijkt me gevaarlijker dan een weekje kamperen in Johannesburg.

Ace schreef:
Vorm is gewoon een middelmatige keeper, punt.

Oké, dat kan. Maar kom dan niet opzetten met Boschker.

Ace
Dat was een tijd lang een zeer behoorlijke keeper, maar ik moet inderdaad toegeven dat hij nu flink op zijn retour is. Volgens mij is hij dan ook al bijna 40.

Vorm is verdikkeme 3 jaar ouder dan Veldhuizen zie ik net; die maakt ook nog foutjes, maar dwingt meer af. IJskonijn maar weer in het hok, dunkt me - opnieuw een comeback kid! Idd v.d Wiel, ok!

Ed de Goeij terug?

Nicolage Rico schreef:
Ed de Goeij terug?

Verkeerde antwoord: u gaat 3 plaatsen terug en ontvangt geen salaris.

Ace
Of Ruudje Hesp, dat waren nog eens tijden... Het levende bewijs dat het eind jaren '90 voor iedere sterveling met een Nederlands paspoort mogelijk was om voor Barcelona te spelen.

'k zal een hint geven - voornaam begint met E., achternaam heeft twee voorvoegsels en eindigit op een 'R'

Nou, kom op voor die gratis voetreis naar de Kuip!

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Boschker?

Kom op, die wordt steeds minder en is nooit echt een topkeeper geweest. Vorm ook nog niet, maar die is nog jong en op dit moment al beter dan Boschker.

Ik heb inderdaad weinig katachtige reflexen gezien van Vorm. Was meer geluk. Hij ging lang niet altijd voluit, leek het. Toch redelijk gedaan. Ik vind hem ook wel wat sterker dan Stekelenburg, denk ik.

Boschker is een middelmatige keeper die door zijn leeftijd wat meer ervaring heeft maar niet meer dan dat.

Als je zoals Vorm op zo'n jonge leeftijd in zo'n ambiance een dergelijke wedstrijd speelt (debuut in een kwalificatie wedstrijd) dan lijkt me dat toch behoorlijk knap. Het valt me ook op hoe rustig hij blijft bij sommige terugspeelballen waar andere keepers al snel bloednerveus van worden. Het is niet alleen het doelverdedigen zelf maar ook het plaatsen van uittrappen en snelle spelhervattingen en dat doet Vorm behoorlijk goed. Iedere doelman heeft natuurlijk ook een beetje mazzel nodig af en toe en dat had Vorm ook maar hij speelde een puike wedstrijd zoals ook Van Marwijk en diverse spelers na afloop zonder meer hebben bevestigd.

Met iets meer Internationale ervaring wordt Vorm denk ik al vrij snel beter dan Stekelenburg die misschien goed wordt bevonden omdat hij bij Ajax speelt maar nou niet bepaald met regelmaat wedstrijden wint voor zijn club.

Mjuman schreef:
(quote)

Verkeerde antwoord: u gaat 3 plaatsen terug en ontvangt geen salaris.

En als ik Edje v/d Sar zeg?

Ik kan sowieso per voet naar de Kuip. Half uurtje lopen. Dus heb je geen betere prijzen?

Een eervolle vermelding - d'r draait al zoveel om geld! Maar eerlijk is eerlijk: vind het nog steeds het mooiste stadion voor interlands. Vertelde al eerder meermalen daar (met name in de bijgebouwen) geweest te zijn voor business, congressen - en ik ben telkens weer onder de indruk - traditie en geschiedenis telt!

Van De Sar is buitencategorie.

Die pakt echt wedstrijden voor zijn team en is de onbetwiste nummer 1.

Sieb Dijkstra terug in oranje.

Die is niet eens zoveel ouder dan Van der Sar, laat maar komen.

Bijna 43 maar.

Ace
Had ik al gezegd dat ik Vorm een middelmatige keeper vind? Zo niet, bij deze dan.

Ace schreef:
Had ik al gezegd dat ik Vorm een middelmatige keeper vind? Zo niet, bij deze dan.

Je repertoire is vandaag niet echt uitgebreid; dat had je gezegd en ROE had ook al gecounterd! Laat geworden ?

Ace, wat vind je eigenlijk van Vorm?

Sir Spamalot (crew)
Pats, weer een paar supporters bij voor het Nederlandse voetbalelftal tijdens het komende WK. Wat zijn wij Belgen afgezakt naar een provinciaal niveau. Zeven vette en zeven magere jaren, yeah right! Er hangt geen spetter vlees meer aan. Hup Holland hup! Ik hoop dat Dick Advocaat zijn grootste borstel meebrengt om die Augiasstal eens ferm uit te mesten.

Weg gespeeld worden door Armenië. Veel dieper kun je als natie niet zinken lijkt me. De Kleine Generaal zal voor de nodige discipline, teamgeest moeten zorgen. Kwaliteit genoeg dunkt me.

Inderdaad, Belgie heeft een selectie waarmee je het WK moet kunnen halen.

Thuis tegen Spanje speelden ze ook bijzonder sterk, dus ze kunnen het wel...

Geen onaardige opstelling toch?

Keeper
Vandenborre - Vermaelen - Van Buyten - Vertonghen
Defour - Mudingayi - Fellaini - Martens
Dembele - Sonck

Die Belgen moeten hun calimero gedrag achter hun laten en gewoon gaan voetballen. Met Dick Advocaat moet dat wel lukken.

Klumpie schreef:
Die Belgen moeten hun calimero gedrag achter hun laten en gewoon gaan voetballen. Met Dick Advocaat moet dat wel lukken.
En een keer aan een keeper zien te komen, want die kluitenduikers die ze nu af en toe tussen de palen zetten stuur je in de 4e klasse nog weg. Stijn Stijnen is humor om te lachen, Kenny Steppe staat bij Heerenveen met een paar veels te grote wanten, en Vandenbussche wil niemand hebben. Daar mogen ze het mee doen. Feli.

Gewoon Jean-Marie Pfaff weer in het doel

Ja, een fatsoenlijke keeper en doelpuntenmaker van niveau zouden Belgie wel helpen. Wat dat betreft zijn we in Nederland nog niet zo verkeerd af.

Geweldig trouwens van die verhuurde speler.

Logan Bailly is één van de grootste keeperstalenten van het moment. Hopelijk is Dick Advocaat het met mij (en de rest van België & Duitsland eigenlijk) eens over hem.
Grappig dat jullie hem niet kennen

Dat is waar. Bailly is wel een talentje. Maar met dat zooitje wat er nu staat heb je weinig aan een talentje, dan moet je een topper hebben. Jean Marie heeft het te druk met op-tv-zijn. Die andere krullenbol dan maar terug: Preud' Homme.

En Mpenza zat op de tribune omdat zijn sloffen kapot waren, en hij maar een paar schoen bij zich had.

Woehaa.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.