Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2008, 11:14 uur
Dat misschien wel, maar het zijn nou niet echt sporters waarmee België op de kaart staat. Zo'n Boonen daarentegen...
0
geplaatst: 11 juni 2008, 11:42 uur
Als we dan naar de Belgen in het wielrennen kijken, Jurgen Van den Broeck eindigde onlangs 7de in de Giro.
0
geplaatst: 11 juni 2008, 14:49 uur
Maar goed, ik moet toegeven dat het wat slechter gaat. Clijsters en Henin die snel na elkaar stoppen, het 'incident Boonen' nu, Gevaert die al aangaf misschien te stoppen na de Olympische Spelen, de Rode Duivels weer niet geplaatst,...
We moeten gewoon afwachten, er zal wel nieuw talent komen.
We moeten gewoon afwachten, er zal wel nieuw talent komen.
0
geplaatst: 11 juni 2008, 15:14 uur
Jammer dat jullie de Olympische marathonlimiet zo belachelijk streng hebben staan (2.09.45). Ik zie een Van Hooste in vorm best hoog eindigen in een zware en warme marathon als Peking.
0
geplaatst: 11 juni 2008, 20:38 uur
In het wielrennen doen de Belgen zeker nog mee !
Buiten dan in de klassementen voor de grote rondes, met inderdaad de uitzondering van de deelgemeente waar ik in woon; Herentals. Vandenbroeck trainde trouwens vroeger veel op het parcours waar ik altijd op fiets, als ik ga fietsen, bijgenaamd 't Heike.
Buiten dan in de klassementen voor de grote rondes, met inderdaad de uitzondering van de deelgemeente waar ik in woon; Herentals. Vandenbroeck trainde trouwens vroeger veel op het parcours waar ik altijd op fiets, als ik ga fietsen, bijgenaamd 't Heike.

0
geplaatst: 11 juni 2008, 20:47 uur
Paap_Floyd schreef:
En die lange Van Summeren...
En die lange Van Summeren...
Ohh.... die lange Vansummeren! Die kan alles

0
geplaatst: 11 juni 2008, 21:41 uur
Mijn namiddag begon nog zo goed met een vlot examen, krijg ik bij mijn thuiskomst het nieuws van Boonen te horen. Ik kan het echt niet geloven 

0
geplaatst: 11 juni 2008, 21:44 uur
Het gaat ook wel ver, het wielrennen is zo hard bezig met haar imago dat je als gevierd sportman niet eens een feestje mag vieren buiten het wielerseizoen. Een beetje roomser dan de Paus, en ik vraag me af of Prud'homme op enkel appelsap leeft. Al met al weer een mooie smaakmaker uit de Tour 

0
geplaatst: 11 juni 2008, 23:53 uur
In het wielrennen doen de Belgen zeker nog mee !
dat is ook een beetje mijn punt; het lijkt er op als je de belgische media een beetje volgt of er geen andere sport meer bestaat dan wielrennen, nu de beide toppers Klijsters en Henin niet meer acrief zijn.
Wat is er mis?
Kwestie van mentaliteit? Geld? Media-aandacht?
0
geplaatst: 12 juni 2008, 15:03 uur
Ook opmerkelijk: Simon Vroemen loopt met 8.12,50 ruim acht seconden onder de Olympische limiet en de derde wereldtijd van het jaar. De man is 39, was al twee jaar gestopt, liep als een soort van haas een wedstrijdje in Hoogeveen (of all places) om zijn zinnen te verzetten vanwege liefdesverdriet in 8.26 en besloot het dan nog maar eens te proberen. In Cottbus (ook al of all places) liep hij vrijwel solo naar een onmogelijk gehouden tijd. Wie weet komt ie later dan ook nog akelig dicht bij zijn Europees record (8.04 oid).
0
geplaatst: 12 juni 2008, 18:23 uur
Arno schreef:
Mijn namiddag begon nog zo goed met een vlot examen, krijg ik bij mijn thuiskomst het nieuws van Boonen te horen. Ik kan het echt niet geloven

Was al in opspraak, ik vermoedde het wel met Vanoppen daar, die dan plotseling toch ging zwijgen. Nu dan toch uitgekomen.
Inderdaad Lebowski, vast & zeker niet de enige..
0
[Roel]
geplaatst: 12 juni 2008, 20:27 uur
ook weer uitkijken naar devolder in de ronde van zwitserland (en daarna in de tour)
0
Ace
geplaatst: 16 juni 2008, 10:37 uur
Zal mijn favoriet Alejandro dan dit jaar gaan oogsten? De generale was goed, laat de tour maar komen...
0
geplaatst: 16 juni 2008, 11:55 uur
Ace schreef:
Zal mijn favoriet Alejandro dan dit jaar gaan oogsten? De generale was goed, laat de tour maar komen...
Ja, het mag nu eindelijk wel een keer gebeuren. Doet Gesink ook mee aan de Tour?Zal mijn favoriet Alejandro dan dit jaar gaan oogsten? De generale was goed, laat de tour maar komen...
0
Ace
geplaatst: 16 juni 2008, 11:59 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Ja, het mag nu eindelijk wel een keer gebeuren. Doet Gesink ook mee aan de Tour?Volgens mij niet... Die gaan ze langzaam brengen. Wat daar dan ook de bedoeling van moge zijn...
0
geplaatst: 16 juni 2008, 12:04 uur
Dat is vrij logisch. Want Gesink zijn programma was aan het begin van het jaar al bekend. Zijn piekmoment ligt rond de Olympische Spelen, dat ga je dus niet veranderen vanwege een goede Parijs Nice en een goed Dauphiné. Daarbij is het ook logisch hem ervaring op te laten doen over een grote ronde in de Vuelta.
0
Ace
geplaatst: 16 juni 2008, 12:06 uur
Klumpie schreef:
Dat is vrij logisch. Want Gesink zijn programma was aan het begin van het jaar al bekend. Zijn piekmoment ligt rond de Olympische Spelen, dat ga je dus niet veranderen vanwege een goede Parijs Nice en een goed Dauphiné. Daarbij is het ook logisch hem ervaring op te laten doen over een grote ronde in de Vuelta.
Zo bedoelde ik het niet, want ik begrijp dat zijn programma niet afgestemd is op de tour. Dat het zo'n geweldige renner was, wisten ze vorig jaar ook al. Ik zou zeggen: stem zijn programma af op de tour en pluk de vruchten. Hij zal de tour vast niet gelijk winnen, maar daar leert hij dan toch alleen maar van? Aan de andere kant: met Mentsjov en Dekker heb je al twee klassementrenners en drie is wellicht wat veel van het goede. Van een Vuelta en/of een Giro leer je ook genoeg.
0
geplaatst: 17 juni 2008, 12:30 uur
Opnieuw vreselijk nieuws voor de Vlaamse sport, want afstandloper Tom Compernolle is gisteren omgekomen bij een militair ongeval met een vrachtwagen.
Tragisch, en erg bevreemdend dat ik dus afgelopen zaterdag getuige ben geweest van zijn laatste wedstrijd. Hij liep in Leiden bij wedstrijden om de Gouden Spike naar de derde plaats op de 3.000 meter achter de aanstormende Nederlandse talenten Michel Butter en Gert-Jan Wassink.

Tragisch, en erg bevreemdend dat ik dus afgelopen zaterdag getuige ben geweest van zijn laatste wedstrijd. Hij liep in Leiden bij wedstrijden om de Gouden Spike naar de derde plaats op de 3.000 meter achter de aanstormende Nederlandse talenten Michel Butter en Gert-Jan Wassink.

0
geplaatst: 18 juni 2008, 20:09 uur
0
geplaatst: 18 juni 2008, 21:52 uur
Ja, raar dat hij géén enkel schrammetje had. Geluk heeft hij zeg.
Doet me denken aan Pereiro die 3(?) jaar geleden in een afdaling in de Tour gewoon de Ravijn inreed.
Devolder trouwens wel belovend voor de Tour
Doet me denken aan Pereiro die 3(?) jaar geleden in een afdaling in de Tour gewoon de Ravijn inreed.
Devolder trouwens wel belovend voor de Tour

0
Der Effe
geplaatst: 19 juni 2008, 17:52 uur
Ik gok dat voor Devolder 3 weken veel te lang zullen zijn. Ik vind hem dit seizoen sterk rijden alleen was zijn aanval gisteren erg dom. Op zo'n vroeg punt aanvallen en later keihard voorbij gereden worden door Schleck. Knap ook van Fothen hoe snel hij bij Schleck was.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.