Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2008, 14:36 uur
Jornaquin schreef:
Ik zie Menchov dit jaar de tour wel winnen, aangezien hij met Evans toch de meest ervaren rondrenner is in het Tour-peloton en als enige al (2x) een grote ronde heeft gewonnen.
Alleen komt Menchov tot dusver altijd tekort in de Tour. Ik vind het trouwens een waardeloze renner, maar dit terzijde. Toch raar dat renners wel een goede Giro of Vuelta kunnen rijden maar vervolgens moeten afhaken in de Tour. De Tour is volgens mij niet per definitie de zwaarste ronde toch?Ik zie Menchov dit jaar de tour wel winnen, aangezien hij met Evans toch de meest ervaren rondrenner is in het Tour-peloton en als enige al (2x) een grote ronde heeft gewonnen.
0
geplaatst: 2 juni 2008, 14:40 uur
Mechov is vooral een renner die in een vast tempo omhoog kan rijden zonder te demarreren of te versnellen. Hierdoor verliest hij vaak tijd, maar komt hij ook vaak terug. Daarom verwacht ik niet dat hij de Tour kan winnen, omdat er bij wijze van spreken in sommige gevallen naar boven "gesprint" wordt.
0
Spijtoptant
geplaatst: 2 juni 2008, 15:17 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Alleen komt Menchov tot dusver altijd tekort in de Tour. Ik vind het trouwens een waardeloze renner, maar dit terzijde. Toch raar dat renners wel een goede Giro of Vuelta kunnen rijden maar vervolgens moeten afhaken in de Tour. De Tour is volgens mij niet per definitie de zwaarste ronde toch?Een ronde is zo zwaar als de renners hem maken, en in de Tour is het deelnemersveld het sterkst, en de te behalen eer het grootst.
0
geplaatst: 2 juni 2008, 15:33 uur
Reijersen schreef:
Mechov is vooral een renner die in een vast tempo omhoog kan rijden zonder te demarreren of te versnellen. Hierdoor verliest hij vaak tijd, maar komt hij ook vaak terug. Daarom verwacht ik niet dat hij de Tour kan winnen, omdat er bij wijze van spreken in sommige gevallen naar boven "gesprint" wordt.
Zo won Indurain toch vijf keer de Tour...
0
geplaatst: 2 juni 2008, 16:15 uur
Lukas schreef:
(quote)
Sorry, dat heb ik nooit daadwerkelijk gezien. Dus daar kan ik niet over oordelen. (is voor mijn bewuste wielrenkijktijd)
0
Jornaquin
geplaatst: 2 juni 2008, 16:24 uur
Menchov heeft in de Giro gewoon goed gereden, paar keer gedemarreerd en wat gasten eraf gepierd. De Tour is normaal gesproken qua parcours niet het zwaarste(dit jaar ook niet) maar is dit jaar qua deelnemersveld ook niet het sterkst.(Giro heeft veel sterkere bezetting dit jaar natuurlijk). Menchov een waardeloze renner noemen slaat nergens op natuurlijk, hoe win je anders 2x de Vuelta? 

0
Spijtoptant
geplaatst: 2 juni 2008, 16:27 uur
Lukas schreef:
(quote)
Nee, die had er een oppermachtige tijdrit bij.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 19:11 uur
Nadal - Almagro
6-1/6-1/6-1 (en dat in een kwartfinale partij).
Nadal sowieso fluitend naar de halve finale, slechts in zijn 1ste ronde partij kende hij wat opstart problemen.
Halve Finale:
Nadal - Djokovic
&
Federer - Ferrer (?)
Ferrer had in de 8ste finale toch de nodige moeite met Stepanek en tegen Monfils heeft hij ook nog niet zomaar gewonnen.
6-1/6-1/6-1 (en dat in een kwartfinale partij).
Nadal sowieso fluitend naar de halve finale, slechts in zijn 1ste ronde partij kende hij wat opstart problemen.
Halve Finale:
Nadal - Djokovic
&
Federer - Ferrer (?)
Ferrer had in de 8ste finale toch de nodige moeite met Stepanek en tegen Monfils heeft hij ook nog niet zomaar gewonnen.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 22:50 uur
Ik hoop op een finale tussen Federer en Djokovic. Maar helaas gaat Nadal ook dit jaar gewoon weer Roland Garros winnen.
Federer - Gonzalez lijkt me trouwens ook een erg mooie partij.
Federer - Gonzalez lijkt me trouwens ook een erg mooie partij.
0
geplaatst: 8 juni 2008, 17:40 uur
Ik ben geen fan van Nadal, maar dit was een waanzinnige oorwassing zeg.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 01:10 uur
België doet het minder vandaag:
Tom Boonen is betrapt op cocaïne. De wielrenner liep op 25 mei - drie dagen voor de Ronde van België - tijdens een controle buiten competitie tegen de lamp. Gisterenavond waren er huiszoekingen gepland in de woning van zijn ouders in Postel en in die van zijn vriendin Lore in Meerhout.
Aldus Het Laatste Nieuws...
Tom Boonen is betrapt op cocaïne. De wielrenner liep op 25 mei - drie dagen voor de Ronde van België - tijdens een controle buiten competitie tegen de lamp. Gisterenavond waren er huiszoekingen gepland in de woning van zijn ouders in Postel en in die van zijn vriendin Lore in Meerhout.
Aldus Het Laatste Nieuws...
0
geplaatst: 10 juni 2008, 01:19 uur
Na Vandenbroucke toch niet weer een Belgische topwielrenner die naar de klote gaat? 

0
geplaatst: 10 juni 2008, 07:00 uur
Rode Duivels doen niet mee, geen Klijsters meer, Geen Henin, en Boonen valt door de mand....het zijn harde tijden voor de sport in België.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 09:19 uur
we hebben wel nog Kim Gevaert, Tia Hellebaut, Jean-Michel Saive, een hele trits uitstekende triatleten, 2 volleybalploegen die tot de top van Europa behoren, Kevin van der Perre, Aagje van Walleghem.....
0
geplaatst: 10 juni 2008, 10:39 uur
Misschien dat Nederland ook in de wereld van het Streetdance op de kaart gaat worden gezet. Straks stappen we in de auto op weg naar Bremen, waar dochterlief met haar team gaat proberen een gooi naar de wereldtitel te doen. Zal enorm lastig worden, want de oostblokkers en scandinaviers schijnen erg goed te zijn.
Maar als nederlands kampioen gaan ze een poging wagen. Spannend.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:44 uur
Alle succes van de wereld toegewenst. Maar even een duivels dilemma: Heb je liever dat Oranje Europees Kampioen wordt of dat je dochter wereldkampioen streetdance wordt?
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:53 uur
gemaster schreef:
Alle succes van de wereld toegewenst. Maar even een duivels dilemma: Heb je liever dat Oranje Europees Kampioen wordt of dat je dochter wereldkampioen streetdance wordt?
Makkie! Dat laatste. Mij ontbeert elke vorm van chauvinisme wanneer het Nederland betreft. Maar mijn dochter..... das andere koek.Alle succes van de wereld toegewenst. Maar even een duivels dilemma: Heb je liever dat Oranje Europees Kampioen wordt of dat je dochter wereldkampioen streetdance wordt?
0
geplaatst: 10 juni 2008, 11:55 uur
ray succes! we hebben inmiddels laten zien dat reputaties als wereldkampioen ons koud laten. 

0
geplaatst: 10 juni 2008, 12:03 uur
rayman schreef:
Misschien dat Nederland ook in de wereld van het Streetdance op de kaart gaat worden gezet. Straks stappen we in de auto op weg naar Bremen, waar dochterlief met haar team gaat proberen een gooi naar de wereldtitel te doen. Zal enorm lastig worden, want de oostblokkers en scandinaviers schijnen erg goed te zijn.

Succes!
0
max en joep
geplaatst: 10 juni 2008, 12:03 uur
rayman schreef:
(quote)
Makkie! Mij ontbeert elke vorm van chauvinisme wanneer het Nederland betreft. .jammer.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 21:22 uur
jellorum schreef:
we hebben wel nog Kim Gevaert, Tia Hellebaut, Jean-Michel Saive, een hele trits uitstekende triatleten, 2 volleybalploegen die tot de top van Europa behoren, Kevin van der Perre, Aagje van Walleghem.....
Je vergeet een bepaalde sport

We hebben zelfs een Belg in de Finals van de NBA! Ok, Didier Mbenga (LA Lakers) is misschien niet geboren in België, maar wel hier opgeleid.
Ook nog Van den Spiegel bij CSKA Moskou (beste team Europa) en Axel Hervelle (Real Madrid, ook 1 van de beste in Europa).
Bij de vrouwen An Wauters in de WNBA, zonet in een wedstrijd 24 punten gemaakt.
0
geplaatst: 11 juni 2008, 03:47 uur
....dus het gaat wel goed in de belgische sportwereld......??
Mijn fout.
Mijn fout.
0
geplaatst: 11 juni 2008, 04:36 uur
Het gaat super, wanneer speelt Belgie ook al weer zij eerste wedstrijd op het EK

0
geplaatst: 11 juni 2008, 10:39 uur
Het gaat er gewoon om dat sport meer dan voetbal is en dat sporten die geen media-aandacht krijgen er ook nog zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.