MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Retteketetteketet

Hoe lang zal koeman nog aanblijven, of heeft ie weer een enorme afkoopsom bedongen.

Ik begrijp er helemaal niets van. Die jongens kunnen opeens gewoon echt niet meer voetballen. Dat was van de week tegen Ajax 2 al zo. Als je elkaar over 5 meter al geen bal meer normaal kan aanspelen, dan weet ik niet wat een trainer daar nou aan kan doen. AL dit suffe balletjes breed die steeds worden onderschept, echt niet te geloven.

http://www.youtube.com/watc...

Voorlopige schorsing van zes wedstrijden..

Haha, 6 wedstrijden. Een lachertje. Bizar ook dat hij gewoon mocht blijven staan die wedstrijd (zo te zien).

Frostyx
Joy4ever schreef:
http://www.youtube.com/watc...

Voorlopige schorsing van zes wedstrijden..

Zo heb ik er bij mijn wedstrijd zaterdag wel 40 gezien.

Zit je op rugby?

Frostyx
Nee ik speel slecht voetbal.

Nicolage Rico schreef:
Zit je op rugby?

Als er één sportieve sport is is het rugby...

Het was weer een genot om Suarez bezig te zien. Hij had echter wel minimaal twee keer moeten scoren.

Ace
Retteketet

Ace
Cadel Evans die wereldkampioen wordt, het moet niet veel gekker worden...

Johnny H.

Het was idd spannend, maar op de een af andere manier gunde ik het hem en de andere Aussies wel - die hebben nog aanvallend gereden. De Belgen, Spanjolen en Italjanen kunnen zo met deze teams meedoen aan WK dammen - wat een 'tactische' domfietserij - reken je rijk, deel3.

Vooral Spanje ja. Heb je vier(!!) man mee in de finale waarvan er drie serieus een gooi kunnen doen naar de wereldtitel. Dan zit notabene de meesterknecht Rodriquez als enige mee in de beslissende ontsnapping en maken die andere drie zich alleen maar zorgen dat Cancellara niet meespringt . Kansloos. Hoewel ik het een anti-climax vond dat Evans won vond ik het gezien de absolute treurnis van met name Spanje grote klasse.

Johnny H.

Ace
Ik gun het Evans wel, want het lijkt me een goede vent. Echter ben ik totaal geen fan van hem en vond ik een prachtige finalen ook eindigen in mineur.

Inderdaad Tom, vrij kansloos. Snap er ook niets van. Hoewel Cancellara erg goed was, moet een Sanchez of Valverde hem in een eventuele sprint kunnen verslaan. Gelukkig zijn we daar volgend jaar vanaf als de telefoons verboden worden.

Ace schreef:
Ik gun het Evans wel, want het lijkt me een goede vent. Echter ben ik totaal geen fan van hem en vond ik een prachtige finale ook eindigen in mineur.
Ik had bij het ingaan van de finaleronde vrouw en kind al de huiskamer uitgestuurd, het geluid op max gezet en me pal voor de TV gesetteld. Springt opeens het "verkeerde" groepje weg. En die blijven weg. Evans, Kolobnev of Rodriquez. Weg was de euforie..

Nogmaals niets ten nadele van Evans. Ergens vind ik het wel strak dat hij heeft gewonnen. Valt ie een keer aan, wint ie gelijk de "belangrijkste" wegwedstrijd.

Een prachtige wedstrijd. Waar Cancellara ineens vandaan kwam in die afdaling, waanzinnig. En die ontknoping was natuurlijk superstom van die spanjaarden. Met zijn alle op de Zwitser, en weg de Aussie.
Valt ie een keer aan, wint ie ook nog eens wat. Leuk. Moet ie vaker doen.

Hij heeft al meer aangevallen als jullie denken. Op de Mont Ventoux in de Dauphiné bijvoorbeeld, alleen krijg je er Contador niet zomaar af.

Trouwens wat was er mis met de tactiek van de Belgen?

Frozen_Devil schreef:
Trouwens wat was er mis met de tactiek van de Belgen?

Het ontbreken er van?

Volgend jaar moet Kroon maar voor Hoogerland gaan rijden i.p.v. andersom.

Wij Belgen hadden maar 1 man die echt geschikt was voor het klimparcours en dat was Gilbert. En ja, die zat recht in de finale.

Frozen_Devil schreef:
...die zat recht in de finale.

Dat lijkt me nu niet de meest aerodynamische houding. Geen wonder dat het niets geworden is.

GrafGantz schreef:
(quote)
Dat lijkt me nu niet de meest aerodynamische houding. Geen wonder dat het niets geworden is.

Ace
Frozen_Devil schreef:
Wij Belgen hadden maar 1 man die echt geschikt was voor het klimparcours en dat was Gilbert. En ja, die zat recht in de finale.

Slim geselecteerd dan, als je 9 man aan de start mag brengen. Of kwamen ze er halverwege het eerste rondje pas achter dat er klims in het parcours zaten? In dat geval kunnen ze er inderdaad niets aan doen...

Ace schreef:
(quote)
Of kwamen ze er halverwege het eerste rondje pas achter dat er klims in het parcours zaten?

Dan hebben "wij" het niet eens zo slecht gedaan. Was Gesink niet geblesseerd dan had hij vrijwel zeker ook meegekund in de finale. Van mij mogen ze dit soort WK's wel vaker houden dan eens per jaar. Echt topamusent.

Selectie was goed, er is gewoon maar 1 Belg die een kans had.

Ace
Ik zal er wel niets van begrijpen, maar jongens als Monfort, Nuyens en (een in vorm zijnde) Boonen kunnen zo'n parcours toch ook aan? En Devolder dan? Als je de ronde van Vlaanderen wint, kan je hier toch ook mee? Waarom was die niet geselecteerd, uit vorm?

Euhm, nee te zwaar voor Boonen en Nuyens. Dat werd op voorhand al overal gezegd. Boonen werd dan toch maar geselecteerd, je weet nooit als het een sprint wordt. Monfort is een echte klimmer, maar is niet sterk genoeg. Het parcours was voor types als Valverde, Sanchez, Gilbert, Evans, Cancellara, ... Niet voor smalle berggeiten als Basso, ...

Ace
Voor Boonen in goede doen is dat niet te zwaar, even als voor een sprinter als Freire. Ik zeg niet Boonen zou winnen, maar hij moet langer mee kunnen dan hij gisteren deed. Nuyens moet het aan kunnen. Let wel, ik heb het nergens over winnen, maar nu waren ze gewoon nergens te bekennen. Monfort heeft veel werk verricht voor Gilbert, dus daar kan ik nog wel in komen.

Tijdens de Vuelta waren de twee Belgische commentatoren idd aan het discussiëren over de samenstelling van de Belgische ploeg - en de motivatie om Stijn Devolder weg te laten - ik vond dat toen een redenering met een hoop mitsen, maren en tenzij...

Waar het toe geleid heeft, hebben we kunnen zien: Boonen zat erbij, maar op een gegeven moment sloeg zijn turbo af; ik vind het onbegrijpelijk dat je een wedstrijd zo opbouwt, en dan vergeet dat je e.a.a. ook moet kunnen afmaken. Ook die Spaanse tactiek die kan zo in het boek van 100 manieren om een wedstrijd niet te winnen - de opzet van te voorkomen dat een ander een wedstrijd niet wint is immers dat je dan op een gegeven moment je (verborgen) troef speelt.

Afschaffen die oortjes dan maar?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.