Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Ace
geplaatst: 13 oktober 2009, 14:37 uur
Ik zal je geruststellen: of het nou op een wekkerradio of op de stereo in de woonkamer ten gehore wordt gebracht; ik vind het geen porem 
Een album als Brothers in Arms of On Every Street is trouwens prima opgenomen. Ook Alchemy is een geweldig goed opgenomen live-plaat. Dire Straits vind ik best ok, erfenisje van mijn pa.
We gaan zeker offtopic nu?

Een album als Brothers in Arms of On Every Street is trouwens prima opgenomen. Ook Alchemy is een geweldig goed opgenomen live-plaat. Dire Straits vind ik best ok, erfenisje van mijn pa.
We gaan zeker offtopic nu?
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 14:44 uur
We keren terug - VDB was net als Pantani iemand die - mede vanwege zijn strijd tegen het 'establishment' sympathie verdient; en anders dan Lance Armstrong, misschien mentaal niet sterk.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 16:45 uur
Ace schreef:
Als ik het me goed herinner deed Boogerd het in dat jaar minimaal net zo goed met overwinningen Amstel Gold Race en Parijs Nice en een tweede plaats in diezelfde LBL...
Als ik het me goed herinner deed Boogerd het in dat jaar minimaal net zo goed met overwinningen Amstel Gold Race en Parijs Nice en een tweede plaats in diezelfde LBL...

VDB maakte hem zowat belachelijk in LBL, en reed trouwens ook een uitstekende Vuelta. Op het wk had hij zonder zijn 2 gebroken polsen (!) zonder enige twijfel ook meegespeeld voor de knikkers.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 16:47 uur
Ace schreef:
Is Lance Armstrong ook dood?
Is Lance Armstrong ook dood?
nee, daarom werd ook de vergelijking gemaakt ivm het mentale aspect wat bij Lance wel goed zit maar andere weer niet.
0
Ace
geplaatst: 13 oktober 2009, 16:53 uur
vigil schreef:
nee, daarom werd ook de vergelijking gemaakt ivm het metale aspect wat bij Lance wel goed zit maar andere weer niet.
(quote)
nee, daarom werd ook de vergelijking gemaakt ivm het metale aspect wat bij Lance wel goed zit maar andere weer niet.
Ah, nu begrijp ik het. Bedankt man.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 17:03 uur
Mjuman schreef:
Je moet het maar durven, spreken van gerechtigheid als de banen van een paar honderd mensen op de tocht komen te staan en dit voor veel regionale onrust en onzekerheid zal zorgen.
.
Je moet het maar durven, spreken van gerechtigheid als de banen van een paar honderd mensen op de tocht komen te staan en dit voor veel regionale onrust en onzekerheid zal zorgen.
.
Onzin, heeft niets met persoonlijk leed te maken, maar dat het instituut DSB ten onder gaat is zeker reden voor een feestje.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 17:20 uur
Ik ken viavia mensen uit het dorp waar hij woont en daar is nu zo'n beetje 90% werkloos... Die zijn niet echt in voor een feestje denk ik.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 17:21 uur
Kos schreef:
Onzin, heeft niets met persoonlijk leed te maken, maar dat het instituut DSB ten onder gaat is zeker reden voor een feestje.
(quote)
Bizarre reden voor een feestje - of ben jij terzakekundige consultant die op zoek is naar een extra klus? Eenieder met ook maar het rekenvermogen van een 14-jarige kan op zijn tenen narekenen dat dit geld gaat kosten; van de individuele spaarder (garantie immers tot 100.000 euro) en/of van de staat der Nederlander. Alleen al voor die hypotheken komt men minimaal grosso modo 2000 * 15000 euro tekort.
En hoe komt de staatskas tot stand? 3 * raden.
Wat dacht je wat voor invloeden verwachtingen en mindset ("met hoeveel vertrouwen ziet u de toekomst tegemoet?") op bestedingen en investeringen hebben - nee, daar hebben ze in Noord-Holland geen last van, boven het IJ doen ze niet aan flauwekul.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 17:31 uur
herman schreef:
Ik ken viavia mensen uit het dorp waar hij woont en daar is nu zo'n beetje 90% werkloos... Die zijn niet echt in voor een feestje denk ik.
Dat snap ik, en met die mensen heb ik zeker te doen.
Maar ze kunnen beter hun ex-baas daarop aanspreken. Die vond het nodig om idiote producten in de markt te zetten.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 17:32 uur
Mjuman schreef:
Bizarre reden voor een feestje - of ben jij terzakekundige consultant die op zoek is naar een extra klus? Eenieder met ook maar het rekenvermogen van een 14-jarige kan op zijn tenen narekenen dat dit geld gaat kosten; van de individuele spaarder (garantie immers tot 100.000 euro) en/of van de staat der Nederlander. Alleen al voor die hypotheken komt men minimaal grosso modo 2000 * 15000 euro tekort.
Wat dacht je wat voor invloeden verwachtingen en mindset ("met hoeveel vertrouwen ziet u de toekomst tegemoet?") op bestedingen en investeringen hebben - nee, daar hebben ze in Noord-Holland geen last van, boven het IJ doen ze niet aan flauwekul.
(quote)
Dus alles wat op korte termijn geld kost is per saldo slecht?
Ik denk het toch niet. Het uitsterven van dit soort malafide/criminele organisaties en het laten zien wat ze werkelijk zijn zal absoluut ten goede komen aan de 'mindset' van individuele Nederlanders die wel wat beter gaan nadenken over hun uitgaven, en de overheid, die wel wat beter toezicht zal gaan houden.
Uiteindelijk allemaal positief.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 18:02 uur
Kos schreef:
Ik denk het toch niet. Het uitsterven van dit soort malafide/criminele organisaties en het laten zien wat ze werkelijk zijn zal absoluut ten goede komen aan de 'mindset' van individuele Nederlanders die wel wat beter gaan nadenken over hun uitgaven, en de overheid, die wel wat beter toezicht zal gaan houden.
Jumping to conclusions dear Watson? Hoe kort is dan wel dan die korte termijn van jou? Waarschijnlijk kan het je ook geen ruk schelen hoeveel geld er tekort komt en wie ervoor opdraait - 'ieder voor zich en God voor ons allen'; lessen zijn nou eenmaal duur en wij Nederlanders moeten gewoon beter leren nadenken 'eigen schuld, dikke bult' toch? Zou bijna denken dat je ook eens moet misperen met je pensioeninvestering (deposito of koopsom) wil ik je nog wel eens horen over het lesgeld.
"Criminele organisatie" - als je elke onderneming met mismanagement een malafide organisatie noemt, kan je je boevenwagentje aardig vol krijgen - 'k kan je verzekeren dat je dan een aantal malen grote delen van het management-team van FC Utrecht, Ajax, Feyenoord, RKC etc had kunnen afvoeren - vanwege slecht financieel management - en dan hou ik het binnen Nederland en zo zijn we weer terug bij de sport.
0
Ace
geplaatst: 13 oktober 2009, 22:37 uur
Ik weet niet of ik dit in het goede topic plaats, maar ik lees net dat Zenden waarschijnlijk naar het grote Sunderland gaat!
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 22:38 uur
Herman Maier stopt met skiën (in wedstrijdverband). De grote, sterke Flachau'er doet dus niet meer mee in Vancouver. Jammer, vond het altijd wel een goede sportman.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 22:44 uur
Ace schreef:
Ik weet niet of ik dit in het goede topic plaats, maar ik lees net dat Zenden waarschijnlijk naar het grote Sunderland gaat!
Ongelofelijk. De mogelijk laatste club waar Zenden voor uit gaat komen is gelijk de grootste en meest succesvolle club waar hij in zijn loopbaan voor gespeeld heeft!Ik weet niet of ik dit in het goede topic plaats, maar ik lees net dat Zenden waarschijnlijk naar het grote Sunderland gaat!
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 22:51 uur
Helaas is de grootste Sunderland-fan van MuMe niet meer actief op de site.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 22:53 uur
herman schreef:

0
geplaatst: 13 oktober 2009, 23:00 uur
Misschien fleurt de komst van onze Boudewijn hem wel genoeg op en komt ie op zijn besluit terug.
Mooie club wel Sunderland, staan nu ook best hoog. Die Zenden is ook wel een sympathieke kerel, stond dit weekend een aardig interview met hem in het NRC.
Mooie club wel Sunderland, staan nu ook best hoog. Die Zenden is ook wel een sympathieke kerel, stond dit weekend een aardig interview met hem in het NRC.
0
Ace
geplaatst: 13 oktober 2009, 23:03 uur
Ik zie dat hij nog wel lid is!
Het is in ieder geval een club in de Premier League. Die Zenden zal best een sympathieke kerel zijn, maar elke keer als ik 'm zie denk ik: strafcorner!
Het is in ieder geval een club in de Premier League. Die Zenden zal best een sympathieke kerel zijn, maar elke keer als ik 'm zie denk ik: strafcorner!
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 23:07 uur
Haha, nooit gehad, maar nu je het zegt...
Hij mag nog even aan de bak in de grootste competitie ter wereld; is al dat trainen met vader Pierre en de buurtvoetballers toch niet voor niets geweest.
Hij mag nog even aan de bak in de grootste competitie ter wereld; is al dat trainen met vader Pierre en de buurtvoetballers toch niet voor niets geweest.
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 00:04 uur
Nog even naar VDB, want ik las het net pas, in een enorm vage Spaanse krant. Ik was in een bar en ben meteen naar m'n kamer gegaan om te kijken of ik het wel bericht wel goed had begrepen. Wel dus. En dat terwijl er van de week nog gezegd werd dat hij zo ongelooflijk scherp stond, en zijn mooie laatste jaren nu toch echt gingen beginnen.
Maar dit verhaal is inderdaad net zo verdrietig als Pantani. Persoonlijk was ik nóg meer aangegrepen door het verhaal van Chaba Jimenez, maar dat vond ik dan ook de mooiste renner van allen.
Ik zat even te kijken of in het verlengde van de club van 34 er een rennersclub van 45 kan worden opgericht met Pantani en VDB, maar Chaba was net te jong en Ockers net te oud, en verder kan ik me geen sterfgevallen bedenken van gelijkaardige legenden rond die leeftijd.
Op de erg informatieve site CQ-ranking (waar het over de laatste vijf jaar gaat dan - maar een genot voor lijstjesverslaafden zoals ik) heb ik even een lijstje opgevraagd van alle profrenners die deze eeuw voor hun veertigste overleden: http://www.cqranking.com/men/asp/gen/searchRiders.asp. Kun je alleen maar stil van worden.
Op de database van dewielersite.net zou deze zoekbewerking nog meer resultaten opleveren (onze zeer illustere landgenoot Michel Zanoli ontbreekt bijvoorbeeld op CQ), maar daar kun je niet direct naar zoekresultaten linken.
Maar dit verhaal is inderdaad net zo verdrietig als Pantani. Persoonlijk was ik nóg meer aangegrepen door het verhaal van Chaba Jimenez, maar dat vond ik dan ook de mooiste renner van allen.
Ik zat even te kijken of in het verlengde van de club van 34 er een rennersclub van 45 kan worden opgericht met Pantani en VDB, maar Chaba was net te jong en Ockers net te oud, en verder kan ik me geen sterfgevallen bedenken van gelijkaardige legenden rond die leeftijd.
Op de erg informatieve site CQ-ranking (waar het over de laatste vijf jaar gaat dan - maar een genot voor lijstjesverslaafden zoals ik) heb ik even een lijstje opgevraagd van alle profrenners die deze eeuw voor hun veertigste overleden: http://www.cqranking.com/men/asp/gen/searchRiders.asp. Kun je alleen maar stil van worden.
Op de database van dewielersite.net zou deze zoekbewerking nog meer resultaten opleveren (onze zeer illustere landgenoot Michel Zanoli ontbreekt bijvoorbeeld op CQ), maar daar kun je niet direct naar zoekresultaten linken.
0
Ace
geplaatst: 14 oktober 2009, 09:45 uur
In dat lijstje staat ook Arno Wallaard, mij persoonlijk bekend. Reed bij Skil toen hij plotseling op 26-jarige leeftijd overleed aan een hartstilstand in de auto, na de training.
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 11:58 uur
Jep, het zijn ook lang niet allemaal verhalen met een dopingluchtje. Salanson en Nolf die dood in bed blijven liggen, Galvez en Kivilev die een crash niet overleven of het enorm treurige verhaal van Stive Vermaut wiens hart niet sterk genoeg bleek om te fietsen en later om te leven.
Nog los van renners als Aus en Ochoa die buiten koers verongelukten.
Nog los van renners als Aus en Ochoa die buiten koers verongelukten.
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 12:43 uur
Running On Empty schreef:
Vanavond Uruguay - Argentinië
Aftrap om 00:00 Vanavond Uruguay - Argentinië

0
tuktak
geplaatst: 14 oktober 2009, 13:51 uur
de nieuwe route van de tour de france 2010 is bekend, nu.nl maakt het een beetje ongeloofwaardig allemaal 
"De Ronde van Frankrijk vertrekt vanuit de Maasstad (rotterdam), waar op 3 juli de proloog over 8 kilometer plaatsvindt, naar Brussel. Eerst worden de Alpen aangedaan - zonder L'Alpe d'Huez."
nu.nl

"De Ronde van Frankrijk vertrekt vanuit de Maasstad (rotterdam), waar op 3 juli de proloog over 8 kilometer plaatsvindt, naar Brussel. Eerst worden de Alpen aangedaan - zonder L'Alpe d'Huez."
nu.nl
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 16:28 uur
Ik zal binnenkort ook eens dat stukje naar Brussel gaan fietsen. Moet toch wel in een minuutje of 20 kunnen lijkt me zo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.