MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
haveman
Ga je nu ook nog?

Jeetje das erg. Veel te jong en totaal onverwacht. Wat een tragisch leven heeft die man gehad.

BPDD
Een nieuwe Pantani, het succes heeft hem de dood ingejaagd.
Verschrikkelijk.

Onverwacht niet (al had ik niet verwacht dat ie aan longembolie ten onder zou gaan), treurig wel...

Al volg ik t wielrennen niet op de voet, Vandenbroucke was toch zeker wel een bekende naam! R.I.P.

RIP Frank Vandenbroucke....

Ace
BPDD schreef:
Een nieuwe Pantani, het succes heeft hem de dood ingejaagd.
Verschrikkelijk.

Pantani won de Tour en Giro en vele aansprekende etappes in die rondes. VDB won LBL en een handje vol net niet koersen. Ok, Parijs Nice, Gent Wevelgem... Zoek de verschillen. Allebei droevig, dat is dan wel weer een overeenkomst...

Frank Vandenbroucke werd wel de nieuwe Merckx genoemd. Ik vond hem een prima renner, heeft destijds de nodige puntjes voor me gescoord in een wielerpool .

Was een groot talent, maar is er nooit echt uitgekomen.

Ik had eigenlijk het idee dat het wel weer beter met hem ging op het persoonlijke vlak. Erg triest.

Ace
De nieuwe Merckx genoemd ja... Zo zijn er ook al 100 nieuwe Van Basten's en Cruijff's geweest. Het was een goede renner, maar als hij echt zo bijzonder goed was, had hij wel wat meer gepresteerd. LBL op je 25e winnen is knap, maar ook niet meer dan dat.

Ace schreef:
Zo zijn er ook al 100 nieuwe Van Basten's geweest.
En één daarvan was beter dan van Basten: Julio Ricardo Cruz

Ace schreef:
als hij echt zo bijzonder goed was, had hij wel wat meer gepresteerd.

Je carrière moet niet altijd overschouwd worden op basis van hoeveel je gewonnen hebt, hoe je ze gewonnen hebt, zegt ook wel wat. Als je mij vraagt om voor de vuist weg 5 wielermomenten van de laatste 15 jaar voor de geest te halen, zitten er daar 2 van VDB bij. Iets wat wel het geval zal zijn bij meerdere wielerliefhebbers van mijn leeftijd.

Jimi Hendrix heeft trouwens ook niet veel platen gemaakt...

Lee Malone schreef:

Jimi Hendrix heeft trouwens ook niet veel platen gemaakt...

Jeff Buckley kwam niet verder dan 1...

Amber79 schreef:
(quote)

Jeff Buckley kwam niet verder dan 1...

Hoe zou dat nou komen?

Ace
Wielrenners vergelijken met artiesten, dat raakt kant noch wal.

Overschaduwd door hoeveel je gewonnen hebt? Het zou zo een quote van Ducrot kunnen zijn. VDB was een prima coureur, maar laten we nu hij dood is niet net doen of hij een absolute wereldtopper was.

Ace schreef:
Wielrenners vergelijken met artiesten, dat raakt kant noch wal.

Overschaduwd door hoeveel je gewonnen hebt? Het zou zo een quote van Ducrot kunnen zijn. VDB was een prima coureur, maar laten we nu hij dood is niet net doen of hij een absolute wereldtopper was.

dat was 'ie weldegelijk in '99... beste eendagsrenner alleszins

Ace
Gajarigon schreef:
(quote)

dat was 'ie weldegelijk in '99... beste eendagsrenner alleszins

Omdat hij in dat jaar LBL won?

Even los van de link met Merckx of met wie anders dan ook; bijzonder tragisch verhaal dit natuurlijk. Een kleurrijk type, ik vond het een leuke renner. Maar als mens een dramatisch geval.

En 34 is veuls te jong.

Ace schreef:
Omdat hij in dat jaar LBL won?
Helaas is mjuman.com uit de lucht dus zeker weten doe ik het niet maar ik denk nog te weten dat Frank in dat jaar meermalen Top 5 reed in de klassiekers.

Ace
Ik heb het even nagezocht: 2e plaats Ronde van Vlaanderen, 7e plaats Parijs Roubaix en WK. Netjes, maar om dan gelijk de beste eendagsrenner te zijn dat jaar?

Toen Kurt Cobain dood ging vond de halve wereld Nevermind ook opeens de beste plaat ooit. Shit, doe ik de vergelijking tussen artiesten en sporters ook

Ace
Als ik het me goed herinner deed Boogerd het in dat jaar minimaal net zo goed met overwinningen Amstel Gold Race en Parijs Nice en een tweede plaats in diezelfde LBL...

Ace schreef:
Als ik het me goed herinner deed Boogerd het in dat jaar minimaal net zo goed met overwinningen Amstel Gold Race en Parijs Nice en een tweede plaats in diezelfde LBL...
Editors hebben tot dusver ook drie albums uitgebracht.

Ace
Ágætis Byrjun van Sigur Ros kwam ook uit in 1999 en is beter dan Boogerd en VDB bij elkaar.

In potentie was VDB wel een wereldtopper, maar uiteindelijk is dat er niet uitgekomen. Doet ook niet echt terzake, het is gewoon een trieste geschiedenis. En het is jammer dat die zo afloopt.

Ace
herman schreef:
Doet ook niet echt terzake, het is gewoon een trieste geschiedenis. En het is jammer dat die zo afloopt.

Het doet in ieder geval niet terzake in het licht van zijn dood. Dat is inderdaad triest. Net zo goed elk sterfgeval triest is, zeker op zo'n jonge leeftijd.

Ik vond VDB qua levensstijl en uitstraling wel wat hebben van een rocker. Om even de vergelijking met Bogie te maken; met hem kon je thuiskomen bij je ouders; bij VDB zou je de relatie geheim wilen houden (en zagen je ouders een foto van jou met hem in de Privé of Humo). Hij was iig niet een doorsnee-renner en zo moet je hem denk ik ook in gedachten houden. Phil Collins is geen favo van mij, maar "Against the Odds" vind ik wel een typering voor VDB.

Ace
Mjuman schreef:
Phil Collins is geen favo van mij, maar "Against the Odds" vind ik wel een typering voor VDB.

Kijk nou, wikipedia hapert. Phil Collins is wel een favoriet van mij en daarom weet ik dat het Against All Odds is.

@Ace - ik twijfelde. En jij bent nog steeds audiofiel?

Phil Collins is over het algemeen matig geproduceerd - en da's eigenlijk nog een understatement. Bij Wilbert beginnen ze spontaan te lachen als iemand speakers wil testen en hij neemt Phil Collins mee. Dire Straits (niet alle albums) is trouwens ook een aardig vergelijkbare.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:48 uur

geplaatst: vandaag om 02:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.