Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 1 november 2009, 19:19 uur
haveman schreef:
Als de KNAB haar werk doet, wat ik denk van niet, wordt Suarez voor minstens 3 wedstrijden geschorst.
Ik ben heel benieuwd.
Als de KNAB haar werk doet, wat ik denk van niet, wordt Suarez voor minstens 3 wedstrijden geschorst.
Ik ben heel benieuwd.
Wacht maar af - zal bij Jack en Hugo vanavond ook nog wel aan de orde komen en als linke Lowietje veel besproken wordt, zal men daar niet blind voor zijn in Zeist.
0
geplaatst: 1 november 2009, 19:40 uur
Dat zou meten met twee maten zijn, als hij het in beide gevallen wel gezien zou hebben. Nu heeft hij gewoon het moment van Suarez niet gezien en ja dat zou rood moeten zijn. Nu zal Suarez wel geschorst worden, neem ik aan, en dan mist hij toch wel een erg belangrijke wedstrijd volgende week tegen Twente.
0
geplaatst: 1 november 2009, 19:43 uur
Dat is ook het domme van de actie van Babovic: het was veel te duidelijk. Op het middenveld. Totaal onnodig ook. Doodzonde, Feyenoord zat lekker in de wedstrijd.
0
geplaatst: 1 november 2009, 20:03 uur
Nee, Van Dijk is lekker snugger. 89ste minuut, 4-1 achter, effe een schorsinkie pakken.
Jeugdige knulligheid?
Jeugdige knulligheid?
0
geplaatst: 1 november 2009, 20:04 uur
Ik vind het absoluut niet erg dat hij niet speelt. Jammer is alleen wel dat Darley geblesseerd is. Als Darley fit is, direct opstellen. Of Mulder moet zich nu kunnen bewijzen. Is ook beter voor de toekomst.
Daarnaast vond ik rood zwaar gestraft, maar dat zijn de regels.
Daarnaast vond ik rood zwaar gestraft, maar dat zijn de regels.
0
geplaatst: 1 november 2009, 20:11 uur
Ace schreef:
Was het gezellig bij je Ajax-vriend, Tom?
Gezellig was het wel, maar dat kwam niet door de wedstrijd Was het gezellig bij je Ajax-vriend, Tom?
. Ik zag die rode kaart wel aankomen toen Babovic, die overigens verder niet onverdienstelijk speelde, een slag in zijn gezicht kreeg van Suarez. Een identieke actie van hem leverde later wel rood op. Dat bloed op Vertonghens gezicht hielp in dat opzicht natuurlijk niet mee. Het was rood maar omdat de scheids Suarez er eerder mee weg liet komen zou ik geel hebben gegeven. Kwestie van de wedstrijd aanvoelen. Foutje corrigeren. Neemt niet weg dat ajax terecht heeft gewonnen. De uitslag daarentegen is iets geflatteerd.
0
geplaatst: 1 november 2009, 20:26 uur
Je kunt geen fout corrigeren als je niet weet dat het een fout is.
0
geplaatst: 1 november 2009, 21:27 uur
Dan is het marchanderen. Dat doen de hele slechte scheidsrechters wel eens.
0
geplaatst: 1 november 2009, 22:16 uur
Op het WK onder 17 is Nederland uitgeschakeld omdat ze 1 gele kaart meer hebben dan de Emiraten.

Wat is DAT nou weer voor een waanzinnige regel.

Wat is DAT nou weer voor een waanzinnige regel.
0
geplaatst: 1 november 2009, 22:27 uur
Doelsaldo was gelijk.
Dus ging de gele-kaarten-regel in werking.
Dus ging de gele-kaarten-regel in werking.
0
geplaatst: 1 november 2009, 22:29 uur
En als ook dat gelijk is ? Dan wordt gechecked welk van de twee teams het volkslied met het grootste volume heeft meegezongen.

0
geplaatst: 1 november 2009, 22:36 uur
Of het meest toonvast. En welk team zijn shirts het netst in de broek had.
0
geplaatst: 1 november 2009, 22:54 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Tsja, blijkt maar weer eens hoe achterlijk de voetballerij is. In vrijwel alle sporten wordt gebruik gemaakt van videobeelden om dit soort gigantische blunders te voorkomen. Maar juist in de sport waar het meeste geld in omgaat, kan de uitkomst van een wedstrijd nog beïnvloed worden door dit soort knulligheden.
0
Ace
geplaatst: 1 november 2009, 23:36 uur
Zitten ze daar bij Studio Voetbal doodleuk te beweren dat Gio goed speelde... Ik vind het ongelofelijk dat die jongen aanvoerder is van het NL elfta. Prima speler geweest met een mooie carriere, maar keihard op zijn retour.
0
geplaatst: 2 november 2009, 00:04 uur
Stond ik ook van te kijken, maar ik heb alleen de samenvatting gezien. Wat ik ook wel opmerkelijk vond was dat ze in het Suarez-filmpje niet zijn voorzet op Pantelic (die vervolgens op de lat kopte) lieten zien. Vond ik zijn mooiste moment eigenlijk.
0
geplaatst: 2 november 2009, 12:08 uur
Suarez gaat vrijuit, bevestigt door KNVB. Het feit dat Blom heeft aangegeven het geval tijdens de wedstrijd te hebben beoordeelt (als breedmaken en niet als slaan) betekent blijkbaar dat men niet meer tot een vooronderzoek kan overgaan. Het maakt dan blijkbaar niet uit dat Blom nu aangeeft dat hij het voorval verkeerd heeft beoordeelt.
0
geplaatst: 2 november 2009, 12:16 uur
Correct.
Niet gezien = mogelijk vooronderzoek + evt. represailles.
Wel gezien, verkeerd beoordeeld = over en sluiten.
Niet gezien = mogelijk vooronderzoek + evt. represailles.
Wel gezien, verkeerd beoordeeld = over en sluiten.
0
geplaatst: 2 november 2009, 12:28 uur
Die regel moet imo worden aangepast; bij dit soort gevallen (ellebogen, vuistslagen en beenbrekers) moet alsnog een schorsing komen, ook al heeft de scheids het (half) gezien. Als Blom het namelijk goed had gezien was het rood geweest, ondanks zijn noch vlees noch vis-uitleg gisteren bij Studio Voetbal.
0
geplaatst: 2 november 2009, 13:21 uur
En hoe zit het met Engelaar? Was dat ook gezien en fout beoordeeld of wordt hij wel geschorst?
0
geplaatst: 2 november 2009, 13:37 uur
BoordAppel schreef:
En hoe zit het met Engelaar? Was dat ook gezien en fout beoordeeld of wordt hij wel geschorst?
Geen idee, maar dat vond ik wel veruit de smerigste van de drie ellebogen dit weekend.
0
Ace
geplaatst: 2 november 2009, 13:52 uur
Heerlijk, dat gezemel over die rode kaart en de scheidsrechter
Het maakt de overwinning er alleen nog maar lekkerder op. Ook een manier om het brandhout te camoufleren...
Ik werk in Rotterdam en vandaag is weer typisch zo'n dag dat je denkt: hier doe je het toch allemaal voor.
Het maakt de overwinning er alleen nog maar lekkerder op. Ook een manier om het brandhout te camoufleren...Ik werk in Rotterdam en vandaag is weer typisch zo'n dag dat je denkt: hier doe je het toch allemaal voor.
0
geplaatst: 2 november 2009, 13:53 uur
Ik begin me steeds meer te ergeren aan die rubriek en dat besserwisserige toontje van de heren.
Nee het hoort niet in de sport, maar achteraf heb je makkelijk lullen, want je hebt de vertraagde beelden én je zit niet in het vuur van het spel. Van sommige spelers wil het er bij mij niet in dat ze zo'n overtreding opzettelijk maken. De beste stuurlui staan aan de wal en dat blijkt telkens weer.
Ooit gezien dat er bij squashen ook wel eens iets gebeurt? Iemand raken met een racket of iemand die een bal op zijn lijf/gezicht krijgt? Speekt ook niemand van opzet - ik wordt er echt een beetje iebel van.
Kijk nog maar eens naar de beelden van de wedstrijden tussen Nederland en Argentinië: dat was zeker mannelijk, net als die bekende elleboog van Wouters tegen Paul Gascoyne? Bah wat een hopeloos dominees-topic voor de zo-avond.
@Ace: En dan fijn met je Ajax-sjaaltje de Rotterdamse metro in? Oh nee - jij hebt vast wielen van de zaak - Ajax-vaantje achterin?
Nee het hoort niet in de sport, maar achteraf heb je makkelijk lullen, want je hebt de vertraagde beelden én je zit niet in het vuur van het spel. Van sommige spelers wil het er bij mij niet in dat ze zo'n overtreding opzettelijk maken. De beste stuurlui staan aan de wal en dat blijkt telkens weer.
Ooit gezien dat er bij squashen ook wel eens iets gebeurt? Iemand raken met een racket of iemand die een bal op zijn lijf/gezicht krijgt? Speekt ook niemand van opzet - ik wordt er echt een beetje iebel van.
Kijk nog maar eens naar de beelden van de wedstrijden tussen Nederland en Argentinië: dat was zeker mannelijk, net als die bekende elleboog van Wouters tegen Paul Gascoyne? Bah wat een hopeloos dominees-topic voor de zo-avond.
@Ace: En dan fijn met je Ajax-sjaaltje de Rotterdamse metro in? Oh nee - jij hebt vast wielen van de zaak - Ajax-vaantje achterin?
0
geplaatst: 2 november 2009, 14:17 uur
Dat Suarez is vrijgesproken (en dat terwijl Blom toegeeft dat het rood had moeten zijn in de uitzending) lijkt me wel het failliet van die rubriek. Het helpt toch niet en ik denk ook niet dat je opzettelijk iemands neus gaat breken (of je moet Adeleye heten).
Doe mij maar weer de steekpass van de week oid.
Doe mij maar weer de steekpass van de week oid.
0
geplaatst: 2 november 2009, 14:47 uur
Adeleye gaat een wedstrijd of 4-5 geschorst worden, gelukkig. Schande trouwens dat Sparta nog in beroep gaat ook waarschijnlijk
.
.
0
geplaatst: 2 november 2009, 14:54 uur
Ja, Adelaar kwam gisteren bij Studio Voetbal vertellen dat ie het helemaal niet expres had gedaan. Terwijl ie toch duidelijk even zijn arm in het gezicht van die arme VVV'er plant.
0
geplaatst: 2 november 2009, 15:04 uur
Dan mag de KNVB van mij meneer Adelaar een symbolische boete geven van € 1,00 wegens jokkebrokken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.