MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ace
Tennis, iets slaapverwekkenders kan ik zo snel even niet bedenken...

Spijtoptant
Ace schreef:

Eén van de spannendste sportwedstrijden ooit:

Ivanisevic - Rafter, finale Wimbledon 2001.

Wie hem zag heeft nu nog geen nagels.

Spijtoptant schreef:
(quote)

Ik herinner me ook nog Roddick tegen El Aynaoui op de Australian Open een paar jaar terug. De vijfde set werd toen 21-19!

Spijtoptant
Arno schreef:
(quote)

Ik herinner me ook nog Roddick tegen El Aynaoui op de Australian Open een paar jaar terug. De vijfde set werd toen 21-19!

En Siemerink heeft ook ooit nog eens in een DavisCupwedstrijd een partij neergezet waarbij ik wegens de spanning de vijfde set niet eens live uit durfde kijken.

Tennis kan saai zijn, maar juist door de puntenbepaling kan een wedstrijd op elk moment, zelfs op matchpoint, weer helemaal omslaan.

Spijtoptant schreef:
(quote)

Ondertussen zitten de Nederlanders al weer in het vliegtuig terug.

Hebben we nog iets dat we wel kunnen ?

Jawel Kippewitten .

Ace schreef:
Jawel hoor. Het commentaar van Marcella Mesker.

Spijtoptant
rudiger schreef:
(quote)

Jawel Kippewitten .

?? Wat is dat ?

Die uitdrukking, of wat is dat, heb ik nog nooit gehoord.

Spijtoptant schreef:
(quote)

?? Wat is dat ?

Die uitdrukking, of wat is dat, heb ik nog nooit gehoord.

Het is meer `n uitdrukking die veel hier in de buurt gebruikt wordt bv als er niets te binnen schiet wat we nog wel kunnen .
Of ipv sodemieterop zeg je bv ga kippewitten .
Hopelijk halen we wat medailles op de spelen , misschien dat het daar beter gaat , met zwemmen moet dat toch zeker gaan lukken .

Spijtoptant
rudiger schreef:
(quote)

Het is meer `n uitdrukking die veel hier in de buurt gebruikt wordt bv als er niets te binnen schiet wat we nog wel kunnen .
Of ipv sodemieterop zeg je bv ga kippewitten .
Hopelijk halen we wat medailles op de spelen , misschien dat het daar beter gaat , met zwemmen moet dat toch zeker gaan lukken .

OK, bedankt. Kippewitten is dus ballenkrabben.

Der Effe
Ace schreef:

Ach man, jij kijkt zelfs curling

Curling is wel vrij hilarisch om naar te kijken

Spijtoptant
Curling is toch met zo'n bezem en fluitketels op ijs ?

Ja, is wel grappig om te kijken. Alleen wat saai toch na even..

Spijtoptant schreef:
(quote)

Ik was toen nog kleiner dan ik nu nog ben, en ik moet zeggen dat ik mij de partij zelf niet herinner maar wel de opslagen van Ivanisevic (die met zijn ene knie omhoogtrekt ofzo dacht ik ) waarmee hij ace na ace sloeg, bijna zo indrukwekkend als Sampras op Wimbledon dat kon.
En wat ik ook nog weet is dat hij daarna gestopt is met tennissen & bij Hajduk Split is gaan voetballen, helaas werd dat niet zo'n succes

En memorabele sportmomenten; voor zover ik het wat kan volgen.
Wat dacht je van het WK Veldrijden 2007 in Hooglede (al ben ik van Hooglede niet zeker) ?

Ik nodig hierbij de kritikasters van de dressuursport bij mij thuis uit; mogen ze het een keer proberen; dan piepen ze wel anders.
Neem wel massageolie mee.

Oldfart schreef:
Ik nodig hierbij de kritikasters van de dressuursport bij mij thuis uit; mogen ze het een keer proberen; dan piepen ze wel anders.

Heb jij een manege thuis .

Oldfart schreef:

Ik heb het idee dat jij dit verkeerd opvat.
Ik zeg helemaal niet dat dressuur geen MOEILIJKE of ZWARE sport is om te beoefenen, ik begrijp best dat het uren training vergt.
Maar om op televisie te kijken is het ooooooh zooooo saai !
En daar ging het hem net om, dacht ik.

Rudiger schteef: Heb jij een manege thuis

Niet echt een manege, maar we hebben zelf paarden en we trainen 'probleem-paarden'

Ploppe schreef: Maar om op televisie te kijken is het ooooooh zooooo saai !

Ik kan zelf ook niet een hele wedstrijd uitkijken, maar de echte toppers , daar kan ik erg van genieten en onder de indruk raken. Eb dan eigenlijk alleen nog maar van de kuur op muziek. De verplichte "figuren" en de Grand Prix St. George trek ik ook niet.

Maar het is als het ware een soort "taal" die je moet leren spreken, om het echt te kunnen waarderen.
Daarnaast zijn de paarden op vergelijkbare wijze bespierd als een Youri van Gelder, en de amazones en ruiters net zo afgetraind als een lange afstandsloper.

Spijtoptant
Oldfart schreef:

Ik kan ook geen muurtje metselen of electriciteitskabels aanleggen maar als ik langs een bouwput loop heb ik niet het idee dat daar topsport bedreven wordt.

Wij schakers hebben gewoon onze eigen olympiade, elke twee jaar. Met dat suffe houtjeschuiven vallen we de sportliefhebbers niet lastig.

Wat tennis betreft; ik moet zeggen dat dat lange tijd mijn favoriete sport was naast het voetballen, maar de laatste jaren kijk ik daar nooit meer naar. In de jaren '90 kwam het ook nog veel vaker op TV.

Tennis is mijn sport zeg maar....... Geweldig dat Safin weer eens heeft gewonnen.......
Volgende week zelf ook weer lekker aan de bak met mijn eerste grote toernooi van het jaar.......

herman schreef:
In de jaren '90 kwam het ook nog veel vaker op TV.

Als je nu Wimbledon wil volgen, kan je terecht op Sporza, NOS, BBC 1, BBC 2, laDeux (Wallonië),... een overaanbod zeg maar.
Je kan zelfs wedstrijden bekijken van de nummer 34 tegen de nummer 89 van de wereldranglijst bijvoordbeeld. Zelfs voorbereidende toernooien laten ze zien op tv...

Dan heb ik meer pech met mijn sport... (basket), daar zonden ze niet eens de finale uit.

Der Effe
Gratis tip voor iedereen die Bennatti in zijn Tour Poule heeft, hij doet niet mee.

Ik had 'm erin staan, maar ik heb het intussen ook al gehoord

Frozen_Devil schreef:
Je kan zelfs wedstrijden bekijken van de nummer 34 tegen de nummer 89 van de wereldranglijst bijvoordbeeld.

Vandaag de nummer 661, Chris Eaton

Frozen_Devil schreef:
(quote)

Als je nu Wimbledon wil volgen, kan je terecht op Sporza, NOS, BBC 1, BBC 2, laDeux (Wallonië),... een overaanbod zeg maar.
Je kan zelfs wedstrijden bekijken van de nummer 34 tegen de nummer 89 van de wereldranglijst bijvoordbeeld. Zelfs voorbereidende toernooien laten ze zien op tv...

Er zit wel verschil tussen Belgie en Nederland hoor. Sinds Siemerink, Haarhuis, Elthingh etc. zijn afgetaaid wordt het hier veel minder uitgezonden en is er ook veel minder aandacht in de krant. De laatste tijd is er wel weer iets meer aandacht, omdat we met Misha Krajicek en Robin Haase weer top 100 spelers hebben.

We moeten het vooral doen met het sportjournaal, terwijl het vroeger de hele dag op RTL5 was. Sporza en laDeux kan ik niet ontvangen volgens mij. BBC dan weer wel, maar dat is logisch.

Het is de een halve dag op net5 dit jaar en via www.wimbeldon2008.nl kun je alle wedstrijden waar een camera staat volgen.

Ace
Der Effe schreef:
(quote)

Ach man, jij kijkt zelfs curling

Ja, maar dat is dan ook spannend!

Ik heb eens even naar die tourpoule gekeken, maar dat wordt weer een makkie dit jaar. De mensen die hun team open gesteld hebben, snappen er zo te zien duidelijk niets van

herman schreef:

We moeten het vooral doen met het sportjournaal, terwijl het vroeger de hele dag op RTL5 was. Sporza en laDeux kan ik niet ontvangen volgens mij. BBC dan weer wel, maar dat is logisch.

Sporza is gewoon België 1 of 2, en op Net 5 zag ik laatst wimbledon, dus waarschijnlijk zenden die het uit.

Ja inderdaad, ik wou het ook net zeggen, Sporza is gewoon afwisselend op één en Canvas. Ik denk toch dat je die kan ontvangen in heel Nederland.

Op Net 5 elke dag van 13.00 tot 18.00 uur live Wimbledon

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:05 uur

geplaatst: vandaag om 16:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.