MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Der Effe
Je hoeft zelf niet mee te doen toch?

Der Effe schreef:
Je hoeft zelf niet mee te doen toch?

Gelukkig niet zeg , Biertje - sigaretje - chippie - bankie .

DonDijk
Jointje-piltje-lijntje-katertje

Goh wat een moeilijke namen zeg van die renners , ik vond het ten tijden van Zoetemelk `n stuk makkelijker .

Kos
Spijtoptant schreef:
Nee hoor, Laurens ten Dam is in prima vorm.

Uhuh.. .

Ricco staat er niet bij. .

Kos
Spijtoptant schreef:

Ook niet als Nederland de finale haalt ?

Net alsof het dan opeens wel boeiend is.

Je vind het Songfestival zeker ook tof als Nederland gaat winnen. .

Ja, daarom wacht ik nog eventjes met samenstellen. Veel belangrijke namen & namen die niet zeker weten of ze meedoen, staan er nog steeds in..

Doorgaans wordt er best leuk voetbal gespeeld op die jongerentoernooien hoor. Sowieso is het een stuk interessanter dan de marathon, snelwandelen of gewichtheffen.

Der Effe schreef:
Naar ik weet wel, maar het enige wat me eigenlijk echt boeit op de Zomerspelen is het zwemmen, hockey en de korte athletiek afstanden zijn ook altijd nog wel grappig. Geef mij maar de Winterspelen!

Sorry dat ik jouw quote eruitvis Der Effe (respect voor Effenberg & al die andere leuke moffen met hun moffengezicht trouwens )
Maar wat ik mij afvraag is wat iemand kan boeien aan de sport 'zwemmen'.. Dat vind ik nu echt ontzettend saai, om naar te kijken. Als het je boeit is dat oké, evenals sommigen niet begrijpen hoe ik naar wielrennen/voetbal kan kijken, maar ik vind het nogal boring eigenlijk. Dus hierbij de vraag wat "jullie" (lees: zwemliefhebbers) er zo leuk aanvinden ?

Korte loopnummers vind ik ook wel leuk om te zien inderdaad.
Vooral dan waarin de Belgische trots Kim Gevaert meeloopt
Hockey.. Dat is hier in België echt geen bekende sport eigenlijk.
Als ik dat zag, zag ik altijd op Holland en ik ken enkel Take Takema vanwege die hilarische Hollandse naam.
Ik denk wel dat ik eens naar de Belgische hockeyploeg ga kijken, al denk ik niet dat ze er veel van gaan bakken.

Ik heb ook liever Winterspelen met bobsleeën, skeleton (of hoe noemt dat ook alweer) & natuurlijk ijshockey !

je geeft zelf het antwoord al Ploppe; hadden jullie belgenbroeders en -zusters een van den Hoogenband een Inge Dekker, Marleen Veldhuis etc. gehad dan zou je dus zeker en vast geboeid kunnen kijken.
En met name de kortere afstanden en de estafettes zijn toch echt heel explosief en spannend.

Hockey.. Dat is hier in België echt geen bekende sport eigenlijk

zegt meer over Belgie dan over de sport: zie hierboven.

Take Takema

Geen hollandse naam , maar Fries.

Der Effe
Menchov won de Vuelta ook met een stelletje oelewappers (in de bergen) om zich heen, dus het zegt niet altijd wat. En ten Dam moet hem zeker wel bij kunnen staan, maar je kunt niet van hem verwachten wat Dekker in goede vorm kan brengen.

Kos
BoordAppel schreef:
Doorgaans wordt er best leuk voetbal gespeeld op die jongerentoernooien hoor. Sowieso is het een stuk interessanter dan de marathon, snelwandelen of gewichtheffen.

Ach, voor topvoetbal zijn er genoeg andere podia, daar hoef je niet voor naar de OS te kijken.

Ik vind de Spelen juist zo leuk om topsport te zien die ik normaal nooit zie, voor mij mogen ze voetbal er uit kicken. Of ze zouden echt de beste teams met internationals moeten sturen ipv die jonkies.

Der Effe
Ploppesteksel schreef:
(quote)

Sorry dat ik jouw quote eruitvis Der Effe (respect voor Effenberg & al die andere leuke moffen met hun moffengezicht trouwens )
Maar wat ik mij afvraag is wat iemand kan boeien aan de sport 'zwemmen'.. Dat vind ik nu echt ontzettend saai, om naar te kijken. Als het je boeit is dat oké, evenals sommigen niet begrijpen hoe ik naar wielrennen/voetbal kan kijken, maar ik vind het nogal boring eigenlijk. Dus hierbij de vraag wat "jullie" (lees: zwemliefhebbers) er zo leuk aanvinden ?

Korte loopnummers vind ik ook wel leuk om te zien inderdaad.
Hockey.. Dat is hier in België echt geen bekende sport eigenlijk.
Als ik dat zag, zag ik altijd op Holland en ik ken enkel Take Takema vanwege die hilarische Hollandse naam.
Ik denk wel dat ik eens naar de Belgische hockeyploeg ga kijken, al denk ik niet dat ze er veel van gaan bakken.

Ik heb ook liever Winterspelen met bobsleeën, skeleton (of hoe noemt dat ook alweer) & natuurlijk ijshockey !

Zwemmen vind ik een mooie sport, vraag me niet waarom. Het is niet omdat Nederland er over het algemeen wel vrij goed in is, want ik kan ook genieten van wedstrijd zonder Nederlanders. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik iedere afstand langer dan 200m teveel van het goede vind.

Ik zal je het nog mooier vertellen. Hij heet voluit Taeke Wiebe Doekes Taekema, dat ziet er nog kanslozer uit.

Ik snap dan weer niet dat iemand bobsleeën of skeleton interessant kan vinden. Alleen als er iemand over de kop gaat is er wat aan, voor de rest is elke rit inwisselbaar. Maar de ergste Olympische sport is natuurlijk snelwandelen, met afstand de debielste sport op aarde.

Vooral als je ziet wat sommigen in die sport zichzelf aandoen; mensonterend hoe sommigen over de finish strompelen.

Spijtoptant
BoordAppel schreef:
Ik snap dan weer niet dat iemand bobsleeën of skeleton interessant kan vinden. Alleen als er iemand over de kop gaat is er wat aan, voor de rest is elke rit inwisselbaar. Maar de ergste Olympische sport is natuurlijk snelwandelen, met afstand de debielste sport op aarde.

Nee hoor, dat paarddansen van Anky is nog net even iets debieler.

Nee hoor, dat paarddansen van Anky is nog net even iets debieler

wat is daar debiel aan?

Spijtoptant
Oldfart schreef:
(quote)

wat is daar debiel aan?

De hele show.

Als je zo'n paard dan op ritme de voor- en achterpoten ziet optillen, en daar zo'n juffer met hoge hoed op ziet zitten.
Dat kan ik echt niet als sport zien.

De voetballink is ondertussen ver te zoeken.

het is pauze......

wat is daar debiel aan?

Antwoord Spijtoptant: De hele show.

Als je zo'n paard dan op ritme de voor- en achterpoten ziet optillen, en daar zo'n juffer met hoge hoed op ziet zitten.

Mijn reactie: En turnen is ook geen sport?
Voor het paard is het namelijk een soort turnen ( grondoefening)

Voor zowel ruiter als paard vergt het uren trainen, bijna dagelijks en dat jarenlang.
Voor beiden is het ook fysiek zwaar, dat het er niet zo uitziet geeft het niveau van het kunnen aan.
Dat geldt ook voor andere sporten.

En als het dan ook nog op de maat van de muziek gebeurt ( juist bij van Grunsven een specialiteit die ze bij meerdere, verschillende, paarden laat zien) dan is dat een gave om dat uit je paard te halen.

En dat kostuum? Is een traditie en heeft als voordeel dat het aankomt op het rijden en samenspel tussen paard en berijder, iedereen draagt ( in principe) het zelfde, geen afleidende franje.
Dat het er niet uitziet; okee. Maar de paardensport is er nu eenmaal één met een lange en rijke historie, daar kan voetbal niet tegen op.

Dit alles had natuurljk beter hier http://www.musicmeter.nl/fo... kunnen staan

Spijtoptant schreef:
(quote)

Nee hoor, dat paarddansen van Anky is nog net even iets debieler.

Zelfs dat komt niet in de buurt van het snelwandelen.

Kos
Tja, het ziet er niet uit op het eerste gezicht, maar is natuurlijk net zo goed topsport.

Ben het wel eens met Spijtoptant, paardendressuur is echt een belachelijke sport en moet oprotten van de Olympische Spelen. Tuurlijk is het knap, maar 7 liter bier zuipen in één uur is ook knap en daarmee kom je ook niet op de Spelen...

Spijtoptant
Oldfart schreef:
wat is daar debiel aan?

Antwoord Spijtoptant: De hele show.

Mijn reactie: En turnen is ook geen sport?
Voor het paard is het namelijk een soort turnen ( grondoefening)

Voor zowel ruiter als paard vergt het uren trainen, bijna dagelijks en dat jarenlang.
Voor beiden is het ook fysiek zwaar, dat het er niet zo uitziet geeft het niveau van het kunnen aan.
Dat geldt ook voor andere sporten.

En als het dan ook nog op de maat van de muziek gebeurt ( juist bij van Grunsven een specialiteit die ze bij meerdere, verschillende, paarden laat zien) dan is dat een gave om dat uit je paard te halen.

En dat kostuum? Is een traditie en heeft als voordeel dat het aankomt op het rijden en samenspel tussen paard en berijder, iedereen draagt ( in principe) het zelfde, geen afleidende franje.
Dat het er niet uitziet; okee. Maar de paardensport is er nu eenmaal één met een lange en rijke historie, daar kan voetbal niet tegen op.

Dressuur is circus, geen sport.

Zelfde categorie als leeuwentemmen of olifanten op twee poten laten lopen.

Daarin steun ik Spijtoptant toch. Dat vind ik ook maar een belachelijke sport, evenals snelwandelen (al is dat nog wel grappig om 5 minuutjes op te zetten).

En bobsleeën & skeleton: wanneer zou je het anders zien?
Net als Kos zegt: 'Ik vind de Spelen juist zo leuk om topsport te zien die ik normaal nooit zie.' Ja, oké, dressuur zie je ook niet elke week, maar dressuur is echt boring, evenals snelwandelen of echte lange afstanden van't lopen kan ik ook niet naar blijven kijken. Nummers als verspringen/hoogspringen/speerwerpen interesseren mij ook niet altijd erg, maar daar kan ik nog wel naar kijken als er tussendoor dan korte loopnummers plaatsvinden. Hinkstapspringen is vooral erg leuk !

En ondertussen is Wimbledon ook begonnen. Djokovic nu tegen Safin, en hij staat helaas niet zo goed te tennissen.

Jammer dat Djokovic eruit ligt, maar Safin speelde dan ook erg goed.

Spijtoptant
Reijersen schreef:
En ondertussen is Wimbledon ook begonnen. Djokovic nu tegen Safin, en hij staat helaas niet zo goed te tennissen.

Ondertussen zitten de Nederlanders al weer in het vliegtuig terug.

Hebben we nog iets dat we wel kunnen ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:06 uur

geplaatst: vandaag om 16:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.