MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Nee hoor, er was bij Omroep Brabant een heel item over, nou heeft die zender niet veel beters te doen, maar goed.

Mooi combinatievoetbal van Spanje tegen Argentinie:

Ace
Kijk, dat is nou een mooie goal! Althans, wat eraan vooraf gaat! Dat zie ik veel liever dan het zoveelste schot van 25 meter dat per ongeluk de kruising in vliegt.

Ik kan me nog vaag een goal herrineren van Argentinië op het wk van 2006 waar ze ook zo mooi (nog wel wat mooier zelfs) combineerde, dat was denk ik tegen Servië of Ivoorkust. Lang geleden dat ik ze zo mooi heb zien voetballen. Maar volgens mij heeft Spanje nu wel het stokje van mooi voetbal overgenomen, alhoewel ze natuurlijk al lang bij de beste van de wereld horen.

Ja, ik lees net ergens dat er sinds Brazilie in 1982 niet meer zulk mooi voetbal is gespeeld. Maar dat gaat me ook wat ver (sowieso keek ik toen geen voetbal).

Die goal van Argentinie was fantastisch inderdaad. Hier is ie nog een keer:

Geweldig ja, bedankt herman voor de link. Het was me toen niet opgevallen dat de aanval heel langzaam wordt opgezet, pas op het laatst komt er wat tempo in.

herman schreef:
Ja, ik lees net ergens dat er sinds Brazilie in 1982 niet meer zulk mooi voetbal is gespeeld.
Ik heb ook geen beelden op mijn netvlies van het Brazilië van 1982. Wel weet ik nog dat Frankrijk (met Platini) datzelfde Brazilië na pingels naar huis stuurde. Ze hadden trouwens beter kunnen zeggen dat er sinds Italië in 2006 niet meer zulk mooi voetbal is gespeeld .

Helaas hebben ze de video 10 seconden te lang laten doorlopen, zodat die cokekabouter met die blonde fee ook nog zijn zotte streken kon tonen. Ik heb nog nooit een Nederlands toekomstig bondscoach zo opgefokt zien doen.

Qua mooi voetbal herinner ik me het harmonicavoetbal van Joegoslavië (één natie nog) uit de periode rond '76 - dat was een lust voor het oog. Spanje is de laatste 3 jaar wel sterker geworden want tot die tijd gold altijd: wel goed voetbal, maar nooit presteren op een tournooi.

'Italië 2006' en 'mooi' in één zin gaat echt niet hoor, tenzij er ergens een keiharde ontkenning tussen wordt geplaatst..

edit: de smiley stond er 10 sec geleden nog niet.

Ace
FlyLo schreef:
'Italië 2006' en 'mooi' in één zin gaat echt niet hoor, tenzij er ergens een keiharde ontkenning tussen wordt geplaatst..

edit: de smiley stond er 10 sec geleden nog niet.

Ik durf rustig te stellen dat hij het nog serieus meent ook...

Het enige mooie aan die WK titel is dat ik er de voetbalpool van mijn vriendengroep mee won.

Nouja, de grandioze assist van Pirlo (in de 119e minuut) tegen Duitsland mocht er ook wezen.

herman schreef:
Nouja, de grandioze assist van Pirlo (in de 119e minuut) tegen Duitsland mocht er ook wezen.

En de goal die erop volgde van Del Piero

Sowieso Pirlo en Gattuso, wat een tandem was dat. Die Pirlo heeft ook wel een mooie karakteristieke kop vind ik.

Aardige goal van Argentinië hoor. Maar zo spectaculair vond ik hem ook weer niet. Die Serviërs staan als ouwe wijven te dekken en geven ze alle ruimte. Echt strak en snel ging het ook allemaal niet.

Ja, als ik met mijn vrienden in het park sta maken we ook voortdurend van dit soort goals. Weinig spectaculairs aan.

Wat vind je dan wel een spectaculair doelpunt?

herman schreef:
Ja, als ik met mijn vrienden in het park sta maken we ook voortdurend van dit soort goals. Weinig spectaculairs aan.

Een volgende keer op youtube a.u.b.

Geweldige goal van Argentinië.. Kijk eens naar de bewegende mensen, telkens gaan er of twee diep en komen er mensen in de bal. Telkens meerdere afspeelmogelijkheden, een kunst in het hedendaagse voetbal. Chapeau. Een kunstje wat in het internationale voetbal alleen Spanje nu beheerst.

herman schreef:

Wat vind je dan wel een spectaculair doelpunt?

Nou niet overdrijven. Het is een mooie goal en uitstekend uitgespeeld door Argentinië. Tegen betere tegenstanders zal er echter wel iets sneller rondgespeeld moeten worden. Ziet er mooi uit hoor zo'n goal maar zoiets lukt eigenlijk alleen maar als de tegenstander niet in staat is om fatsoenlijk druk op de bal te zetten.

edit: laat maar. Nog eens bekeken en er wordt toch nog wel aardig druk gezet. Het ging echter zo gemakkelijk dat je daar wel eens overheen kijkt. Prachtig doelpunt.

Haha, het is inderdaad gewoon een weergaloos doelpunt, waarvan je er niet veel ziet. Zeker niet op een eindtournooi. Eén van de - zo niet het - mooiste doelpunt(en) van dat tournooi.

Ace
Zoiets lukt elke ploeg tegen een tegenstander die op 5 meter staat te dekken.

Waar het omgaat is dat het een mooi doelpunt is, zoals jij ook al aangaf.

Kos
En het bewijs dat Riquelme helaas altijd onderschat is.

Ace schreef:
Zoiets lukt elke ploeg tegen een tegenstander die op 5 meter staat te dekken.

Ah, dus daarom zien we aan de lopende band dit soort doelpunten.
Nederland kwam er tegen deze ploeg alleen doorheen met een bevlieging van Robben.

Ace
Het is een mooie goal, maar het gaat om die laatste paar passes en niet om die 20 tikkies breed en terug ervoor. Die van Spanje vind ik een stuk mooier!

En inderdaad, Riquelme

Ace schreef:
En inderdaad, Riquelme
Hij heeft het geschopt tot de wereldploeg Villareal

Door Riquelme haalde ze inderdaad de halve finale van de Champions League.

Ace
Zoals Kos al zegt, beetje onderschat die jongen. Allemaal de schuld van Van Gaal

Riquelme onderschat?

Niet door mij.

wijsneus
Gaat het hier nou alleen maar over voetbal ?

Terwijl onze nationale schaatsdiva een ernstige blessure oploopt in de nadagen van haar carriere , en zéér, zéér waarschijnlijk verstek moet laten gaan in Vancouver .

Mocht je nooit meer schaatsen op topniveau :

Marianne, dank voor al het moois wat je ons gegeven hebt de laatste 13 jaar !

Schaatsen

Timmer had trouwens toch geen kans gemaakt in Vancouver dus zo dramatisch is dit nu ook weer niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:51 uur

geplaatst: vandaag om 20:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.