Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2009, 15:59 uur
Timmer reed de laatste tijd juist erg goed, vorige week nog op het podium in Berlijn zelfs.
En zo je carriere moeten beeindigen vind ik toch wel verschrikkelijk. Omdat iemand anders je omver schaatst.
En zo je carriere moeten beeindigen vind ik toch wel verschrikkelijk. Omdat iemand anders je omver schaatst.

0
geplaatst: 16 november 2009, 16:13 uur
Volgens mij behoorde ze 4 jaar geleden ook niet tot de favorieten. Ze had toen volgens mij zelfs zulke slechte uitslagen in de world cups gereden dat ze niet in de laatste groep vd loting zat en vrij vroeg moest starten.Het knappe van Timmer was dat ze het vermogen had (wat veel sporters niet hebben) om juist op het moment dat het er echt toe doet te pieken. En dit seizoen leek ze inderdaad erg goed in vorm te zijn.
0
wijsneus
geplaatst: 16 november 2009, 16:21 uur
Joy4ever schreef:
Timmer had trouwens toch geen kans gemaakt in Vancouver dus zo dramatisch is dit nu ook weer niet.
Timmer had trouwens toch geen kans gemaakt in Vancouver dus zo dramatisch is dit nu ook weer niet.
Even een duik in het verleden :
1988, Calgary, Yvonne van Gennip. Do I need to say more ?
0
Ace
geplaatst: 16 november 2009, 16:40 uur
Ik houd ook van schaatsen. Zelf ook nog lang gedaan. In een ver verleden dan wel, dat er nog over WR's van 36-nogwat gesproken werd en ijzers nog niet klapperden...
Jammer voor Timmer ja. Ik vind haar wel leuk en vind het klasse dat ze zo lang op hoog niveau meegedaan heeft.
Jammer voor Timmer ja. Ik vind haar wel leuk en vind het klasse dat ze zo lang op hoog niveau meegedaan heeft.
0
geplaatst: 16 november 2009, 17:32 uur
Heel sneu voor Timmer ja, al vind ik het een oersaai type. Maar wel eentje die enorm veel heeft betekend voor schaatsend Nederland.
Overigens klap ik mijn handen al helemaal niet stuk voor dat wicht van een Wust. Dat vind ik echt een verschrikkelijk mens.
Tot zover schaatsen, nu snel weer over naar voetbal.
Overigens klap ik mijn handen al helemaal niet stuk voor dat wicht van een Wust. Dat vind ik echt een verschrikkelijk mens.
Tot zover schaatsen, nu snel weer over naar voetbal.
0
geplaatst: 16 november 2009, 18:18 uur
Nu kan ze samen met haar man op de bank gaan zitten en zappen van schaatsen naar voetbal.
0
Ace
geplaatst: 16 november 2009, 20:48 uur
Nicolage Rico schreef:
Nu kan ze samen met haar man op de bank gaan zitten en zappen van schaatsen naar voetbal.
Ik denk dat ze veel steun aan hem zou hebben. Die heeft er tenslotte ook jaren bij gelopen alsof hij zijn hiel had gebroken.
0
geplaatst: 17 november 2009, 09:51 uur
Indeling loting WK 2010
Pot 1: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland, Frankrijk*
Pot 2: Nederland, Portugal/Bosnië-Herzegovina, Rusland/Slovenië, Zwitserland, Griekenland/Oekraïne, Servië, Denemarken, Slowakije
Pot 3: Ivoorkust, Ghana, Kameroen, Nigeria, Egypte/Algerije, Paraguay, Chili, Uruguay/Costa Rica
Pot 4: Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Mexico, Honduras
* Mocht Frankrijk zich niet plaatsen dan neemt Nederland hun plek in
Pot 1: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland, Frankrijk*
Pot 2: Nederland, Portugal/Bosnië-Herzegovina, Rusland/Slovenië, Zwitserland, Griekenland/Oekraïne, Servië, Denemarken, Slowakije
Pot 3: Ivoorkust, Ghana, Kameroen, Nigeria, Egypte/Algerije, Paraguay, Chili, Uruguay/Costa Rica
Pot 4: Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Mexico, Honduras
* Mocht Frankrijk zich niet plaatsen dan neemt Nederland hun plek in
0
geplaatst: 17 november 2009, 10:04 uur
Nederland hoort natuurlijk in pot 1. Niet dat veel mensen die FIFA ranglijst serieus nemen, maar als de FIFA het zelf al niet eens meer doet... tsja.
Hoe kom je daar trouwens bij, ik kan dat nieuws zo snel nergens vinden?
0
geplaatst: 17 november 2009, 10:10 uur
BoordAppel schreef:
VI.nlHoe kom je daar trouwens bij, ik kan dat nieuws zo snel nergens vinden?
0
geplaatst: 17 november 2009, 12:35 uur
BoordAppel schreef:
Nederland hoort natuurlijk in pot 1. Niet dat veel mensen die FIFA ranglijst serieus nemen, maar als de FIFA het zelf al niet eens meer doet... tsja.
Belachelijk idd, dat Engeland dat het EK niet eens haalde wel in pot 1 zit, maar ja, zal wel weer geld mee gemoeid zijn...
EDIT:
Zuid-Afrika, Uruguay, Australië lijken me wel leuke tegenstanders...
0
geplaatst: 17 november 2009, 12:36 uur
Ach, met een beetje geluk loten we Zuid-Afrika, Costa Rica en Honduras.
Of Brazilie, Ghana en de Verenigde Staten.
Waar is deze loting eigenlijk op gebaseerd? Bosnie heeft nog nooit een WK gespeeld en zou meteen in poule 2 komen? Nederland staat daar toch wel terecht, denk ik, als je kijkt naar de prestaties op recente toernooien. Engeland en Portugal hebben met name in 2006 toch wel een stuk beter gepresteerd.
Of Brazilie, Ghana en de Verenigde Staten.
Waar is deze loting eigenlijk op gebaseerd? Bosnie heeft nog nooit een WK gespeeld en zou meteen in poule 2 komen? Nederland staat daar toch wel terecht, denk ik, als je kijkt naar de prestaties op recente toernooien. Engeland en Portugal hebben met name in 2006 toch wel een stuk beter gepresteerd.
0
geplaatst: 17 november 2009, 12:37 uur
Wordt deze keuze niet bepaald door de prestaties op de afgelopen WK's?
0
geplaatst: 17 november 2009, 12:46 uur
herman schreef:
Waar is deze loting eigenlijk op gebaseerd? Bosnie heeft nog nooit een WK gespeeld en zou meteen in poule 2 komen?
In Pot 2 zitten alle Europese landen die niet in Pot 1 zitten. In Pot 3 met dezelfde reden alle Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen. In Pot 4 zitten tot slot de Aziatische en Noord/Midden Amerikaanse landen. Het leuke is natuurlijk wel dat de kans zo groter is dat je drie landen uit drie verschillende continenten treft. Dat Nederland niet in Pot 1 zit vind ik eerlijk gezegd ook niet zo raar. Volgens mij kijken ze naar de prestaties van de afgelopen 3 WK's. Engeland zal wel in Pot 1 zitten omdat ze zo wat meer grip op de hooligans denken te hebben. Nu maar hopen op een stunt van de Ieren woensdag Waar is deze loting eigenlijk op gebaseerd? Bosnie heeft nog nooit een WK gespeeld en zou meteen in poule 2 komen?

0
geplaatst: 17 november 2009, 12:49 uur
herman schreef:
Ach, met een beetje geluk loten we Zuid-Afrika, Costa Rica en Honduras.
Dat is typisch een poule waar die Duitsers straks in terechtkomen.Ach, met een beetje geluk loten we Zuid-Afrika, Costa Rica en Honduras.
0
geplaatst: 17 november 2009, 12:57 uur
BoordAppel schreef:
Was al een tijdje bekend dat Nederland in pot 2 zou komen. Gaat om economische redenen.
0
geplaatst: 17 november 2009, 12:57 uur
Ach, maakt het uit jongens. Nederland piekt toch altijd al in de poulfase.
0
geplaatst: 17 november 2009, 13:03 uur
Zolang ik me kan heugen heeft Nederland de poulfase overleefd, inderdaad. Hoewel soms met geluk (EK 88, WK 90, EK 96, EK 2004).
0
geplaatst: 17 november 2009, 13:08 uur
Raar trouwens dat Mexico in Poule 4 zit, die horen toch ook wel in Poule 2?
0
geplaatst: 17 november 2009, 13:10 uur
Nicholas123 schreef:
Raar trouwens dat Mexico in Poule 4 zit, die horen toch ook wel in Poule 2?
Volgens de laatste berichten behoort Mexico nog steeds niet tot Europa.Raar trouwens dat Mexico in Poule 4 zit, die horen toch ook wel in Poule 2?
0
geplaatst: 17 november 2009, 13:12 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Dat is typisch een poule waar die Duitsers straks in terechtkomen. Costa Rica gaat het niet eens halen.

0
geplaatst: 17 november 2009, 13:12 uur
Oh, nou zie ik het. Ik dacht dat het van goed naar slecht ingedeeld was. 

0
Ace
geplaatst: 17 november 2009, 13:16 uur
Joy4ever schreef:
Het leuke is natuurlijk wel dat de kans zo groter is dat je drie landen uit drie verschillende continenten treft.
Het leuke is natuurlijk wel dat de kans zo groter is dat je drie landen uit drie verschillende continenten treft.
De kans lijkt me niet alleen groter, het gebeurt sowieso

0
geplaatst: 17 november 2009, 13:24 uur
Joy4ever schreef:
Ik meen zelfs dat het zo gestuurd wordt dat alleen 2 Europese landen in 1 poule kunnen zitten, m.a.w. Zuid-Afrika krijgt 1 vd 3 niet Afrikaanse landen uit Pot 3 toegewezen etc.
0
geplaatst: 17 november 2009, 13:39 uur
Alleen als Costa Rica doorgaat gebeurt het niet volgens mij (maar zelfs dan is de kans klein).
Verder moet Nederland wel door kunnen gaan, de loting maakt niet heel veel uit, ze kunnen elk land in pot 3 & 4 aan, daarna word het lastig (want ik vind elk land in pot 1 sterker: inclusief Engeland en Argentinië).
Verder moet Nederland wel door kunnen gaan, de loting maakt niet heel veel uit, ze kunnen elk land in pot 3 & 4 aan, daarna word het lastig (want ik vind elk land in pot 1 sterker: inclusief Engeland en Argentinië).
0
geplaatst: 17 november 2009, 13:53 uur
Wat dacht je van Zuid-Afrika
. Frankrijk lijkt me ook geen onoverkomelijk probleem. En voorts zet je een Ivoorkust, Ghana en Kameroen niet zomaar opzij. Mede gezien het "thuis"voordeel. Ik heb er wel weer superveel zin in! Gaat er trouwens nog iemand naar Soedan woensdag?
. Frankrijk lijkt me ook geen onoverkomelijk probleem. En voorts zet je een Ivoorkust, Ghana en Kameroen niet zomaar opzij. Mede gezien het "thuis"voordeel. Ik heb er wel weer superveel zin in! Gaat er trouwens nog iemand naar Soedan woensdag?
0
wijsneus
geplaatst: 17 november 2009, 14:02 uur
Joy4ever schreef:
Gaat er trouwens nog iemand naar Soedan woensdag?
Gaat er trouwens nog iemand naar Soedan woensdag?
Wat zou ik daar moeten doen dan ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.