MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
VanDeGriend schreef:
@ MJ_DA_MAN

Mee eens hoor, wellicht was die wedstrijden winnen lastiger dan wat anders en ik denk ook niet dat een andere coach het in die specifieke voorbeelden perse beter gedaan had. Ik wil er alleen maar mee aangeven dat Guus niet de wonderdokter is die velen van hem willen maken.
Wonderdokter heeft niemand denk ik ook in de mond genomen, maar wel een zeer goede coach die matige teams als Zuid-Korea, Australië en in mindere maten Rusland gewoon ver boven maat laat presteren (vooral die eerste twee land natuurlijk). Ook het toendertijd hectische Chelsea heeft hij weer op de rit gekregen vorig jaar want daar was het écht een puinhoop, met dank aan Scolari.

Maar iig, moet je nou alles soms winnen om een zogenaamde ''wonderdokter'' te zijn? Want die laatste zin staat me toch niet echt aan zoals je wel merkt (en ben natuurlijk ook fan, maar dat merk je vast ook wel ).

rayman schreef:
Is dit de vraag van de dag?
Nee

Joy4ever schreef:
Frankrijk - Ierland

!@#$%^&*

Frankrijk MOEST zeker naar het WK van de FIFA. Echt schandalig.

Ik zat in een pub vol Ieren gisteren, het was echt storm en onweer toen de herhaling van die goal werd uitgezonden. Vond het wel erg sneu .

Naar aanleiding van de hand van god 2:

Heeft de Uefa eigenlijk ooit een goed argument tegen een "video-scheidsrechter" gegeven?

Ik bedoel als ze in een sport als cricket het wel kunnen, waarom dan in vredesnaam niet bij voetbal?
Het is bij een cricket wedstrijd zelfs vaak een spannend moment extra.
En Hawkeye bij tennis werkt toch ook prima?!

Zijn voetballers dan echt de dombo's van de sport?

Ace
Het haalt veel charme weg (bv bij de buitenspelval), maar ik begin mezelf langzamerhand ook af te vragen waarom dat nog niet zo is...! Als het je namelijk titels of wk-tickets gaat kosten, wordt het erg vervelend.

Zit op het moment op een Duitse cursus met een Rus, maar die was blij dat de kwoot arrogante Russische voetballers unkwoot uitgeschakeld waren. Het kan verkeren...

Sir Spamalot (crew)
Nou, bij rugby gebruiken ze een video-referee bij twijfelgevallen. Die hand van God bij Frankrijk is een regelrechte schande: match herspelen verdomme!

Als Henry nou echt zo'n voorbeeldige en ervaren prof is zoals iedereen zegt had hij de ballen moeten hebben om gewoon eerlijk tegen de scheids te zeggen dat het een handsbal was! Nee, een dikke duim naar beneden voor deze voormalig sympathieke wereldster; hopelijk wordt het het slechte WK ooit voor Frankrijk.

Tsja, waarschijnlijk zou heel Frankrijk hem daarna nooit meer aankijken.

Kos
Ja, want als dit bij Van der Vaart zou gebeuren hadden we liever dat hij het eerlijk toegaf en we misschien uitgeschakeld werden. .

Kos schreef:
Ja, want als dit bij Van der Vaart zou gebeuren hadden we liever dat hij het eerlijk toegaf en we misschien uitgeschakeld werden. .
Gezien ik vrij weinig om het Nederlands Elftal geef: ja, alhoewel een WK met Nederland natuurlijk gezelliger is. Ik zou me als Fransman schamen iig.

Werd twee minuten daarvoor niet een zuiver doelpunt van Frankrijk afgekeurd? (dat vertelde een Fransman me in diezelfde pub, ik was naar de WC op dat moment)

Kos schreef:

Spot on. Sinds wanneer moeten voetballers ineens eerlijk zijn? Ze trappen elkaar wekelijks het ziekenhuis in zonder uitleg, krijg je per ongeluk een bal tegen je hand, wordt de biechtstoel opgepoetst.

Sir Spamalot schreef:
Nou, bij rugby gebruiken ze een video-referee bij twijfelgevallen. Die hand van God bij Frankrijk is een regelrechte schande: match herspelen verdomme!

Mee eens verdomme! We leven niet meer in het jaar nul! Maak me er elke wedstrijd kwaad over! WAAROM GEEN VIDEOBEELDEN GEBRUIKEN?! Nee, in plaats daarvan laten ze twee nietszeggende lijnrechters opdraven die niets te zeggen hebben..

Viva de Fifa

Ondertussen raakt de Rode Machine steeds meer op toeren:

lebowski schreef:
(quote)

Spot on. Sinds wanneer moeten voetballers ineens eerlijk zijn? Ze trappen elkaar wekelijks het ziekenhuis in zonder uitleg, krijg je per ongeluk een bal tegen je hand, wordt de biechtstoel opgepoetst.
Ik hoop dat je dat van ''per ongeluk'' niet meent, anders moet je de beelden even terugkijken. Bovendien was het ook nog eens buitenspel volgens mij, toen de vrije trap werd genomen. Als je de bal ook daadwerkelijk per ongeluk op je arm krijgt is dat natuurlijk geen overtreding, maar dit is imo gewoon valsspelen. Platini zal na gisteren blij zijn dat het hem gelukt is om die camera's voorlopig niet beschikbaar te stellen voor de scheidsrechters.

Kos schreef:
Nee. Dan is het professioneel.

Wat een onstellende hoop gerejemijeer om de 'gestolen' overwinning van de Fransen. Want zeg nou zelf "how many dents would the Irish squad have kicked in a packet of butter?" Om nog maar te zwijgen van het intomen in Zuid-Afrika van the green lads (Dublin dynamite) vs the limeys (Britten).

Wie weet gunt de Fifa de Fransen wel een beetje compensatie, want Frankrijk heeft qua wijn de laatste jaren aardig wat klappen gehad - menigmaal delft Franse wijn het onderspit bij een blinde proeverij (heb ik 1/11 opnieuw kunnen ervaren).

Verder: ook Franrkijk is wel eens de dupe geweest van een scheidsrechterlijke dwaling: WK78 - in de wedstrijd tegen Argentinië, Marius Trésor krijgt liggend op de grond de bal tegen de arm - geen opzet, typisch geval van aangeschoten hands - een penalty volgt en Franrkijk verliest; komt daardoor de groepsfase niet door; Italië en Argentinië, de later winnaar (dat ander wellicht uitgeschakeld was) wel. Now take that!

MJ_DA_MAN schreef:
Ik hoop dat je dat van ''per ongeluk'' niet meent, anders moet je de beelden even terugkijken.

Het leek me geen opzet, but hell, die gasten zijn zo getraind erin, what do I know. Wel heel jammer voor de Ieren, die had ik toch liever op het toernooi gezien.

Mjuman schreef:
Want zeg nou zelf "how many dents would the Irish squad have kicked in a packet of butter?"

Nee dan de Fransen, op het laatste EK bv.

Mjuman schreef:
Wie weet gunt de Fifa de Fransen wel een beetje compensatie, want Frankrijk heeft qua wijn de laatste jaren aardig wat klappen gehad - menigmaal delft Franse wijn het onderspit bij een blinde proeverij (heb ik 1/11 opnieuw kunnen ervaren).
Verder: ook Franrkijk is wel eens de dupe geweest van een scheidsrechterlijke dwaling: WK78 - in de wedstrijd tegen Argentinië, Marius Trésor krijgt liggend op de grond de bal tegen de arm - geen opzet, typisch geval van aangeschoten hands - een penalty volgt en Franrkijk verliest; komt daardoor de groepsfase niet door; Italië en Argentinië, de later winnaar (dat ander wellicht uitgeschakeld was) wel. Now take that!
Ik lust geen wijn en was in '78 nog lang niet geboren (heb de beelden wel gezien; oude WK-video's zijn de shit ), dus dat doet me vrij weinig eigenlijk.

lebowski schreef:
(quote)

Het leek me geen opzet, but hell, die gasten zijn zo getraind erin, what do I know. Wel heel jammer voor de Ieren, die had ik toch liever op het toernooi gezien.

!!!citeert Mjuman "Want zeg nou zelf "how many dents would the Irish squad have kicked in a packet of butter?" !!! einde citaat

Nee dan de Fransen, op het laatste EK bv.

In 2006 bij de laatste WK waren ze nog finalist; 2008 was een dipje; en tevens un service d'amis vers les Hollandais et le cher Marco die een boost in zelfvertrouwen nodig hadden - en de Italjanen werkten keurig daaraan mee.

En waarom denk je dat in de Italjaanse én Franse keuken veel olijfolie wordt gebruikt? Hoef je geen deuk in een pakje boter te schoppen!

Mjuman schreef:
En waarom denk je dat in de Italjaanse én Franse keuken veel olijfolie wordt gebruikt?

Ah, daarom zijn het zulke gladde glibbers.

Ace
He Mjuman, waar heb je het nou weer allemaal over?

dix
Ace schreef:
Een Marokkaan in een Oranje shirt .

Leg eens uit ?

Ace schreef:
He Mjuman, waar heb je het nou weer allemaal over?

WK78: France - Argentine, na ca. 2:55

olijfolie voor de échte gladjakkers onder ons

Ace schreef:
Een Marokkaan in een Oranje shirt

't is nie eens volledig: een Utrechtse Nederlander van Marokkaanse origine, spelend voor PSV!

Ace = Ajacied; en Mjuman heeft als mjumenneke in 't zuiden gewont. Mjuman woont nu, juist ja! No dissing pleeeez!

Tot slot nog een toepassing van olijfolie, instappen op 1 minuut 23.

Lukk0
herman schreef:
Ondertussen raakt de Rode Machine steeds meer op toeren:

(embed)

Wel drie keer erg slecht verdedigd van Australië, vooral die vierde had er nooit in gemogen. Bij die doelpunten waar de spits wegliep uit de rug van de verdediger had ik het idee dat ik naar Mathijssen zat te kijken...

Mja, aan die 4e ging wel een enorme aanval vooraf, waardoor de hele verdediging al uiteen gereten was. Maar dat zie je niet in het filmpje. Goal 2 en 3 van Spanje vind ik gewoon briljante steekpasses die erg goed afgemaakt worden door Villa.

Overigens was het tegen Oostenrijk, niet Australië.

Lukk0
Ach ja, Austria is toch al snel Australië bij mij, slecht gelezen dus

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:10 uur

geplaatst: vandaag om 02:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.