Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2009, 11:20 uur
De kansen op WK-deelname voor Ierland zijn definitief verkeken. De Ierse bond had een officieel protest aangetekend bij de FIFA, om het duel tussen Frankrijk en Ierland over te laten spelen. De regelementen bieden volgens de wereldvoetbalbond geen ruimte voor een replay. ,,De regels zijn duidelijk. een beslissing van de scheidsrechter is onherroepelijk. Op basis daarvan kan je deze wedstrijd niet over laten spelen. Als je een wedstrijd laat overspelen, betekent dat chaos voor het voetbal", aldus een woordvoerder van de FIFA.
0
geplaatst: 20 november 2009, 11:21 uur
Joy4ever schreef:
De kansen op WK-deelname voor Ierland zijn definitief verkeken. De Ierse bond had een officieel protest aangetekend bij de FIFA, om het duel tussen Frankrijk en Ierland over te laten spelen. De regelementen bieden volgens de wereldvoetbalbond geen ruimte voor een replay. ,,De regels zijn duidelijk. een beslissing van de scheidsrechter is onherroepelijk. Op basis daarvan kan je deze wedstrijd niet over laten spelen. Als je een wedstrijd laat overspelen, betekent dat chaos voor het voetbal", aldus een woordvoerder van de FIFA.
Het is nog niet zo heel lang geleden dat Frankrijk door een scheidsrechterlijke dwaling nog veel harder benadeeld werd dan ze nu bevoordeeld zijn. Ik doel hier op de rode kaart die Zidane voor z'n kopstoot kreeg. De overtreding was vanzelfsprekend een kaart waard, maar deze is wél buitenreglementair uitgedeeld ... en dat in een WK-finale...
0
geplaatst: 20 november 2009, 11:30 uur
Joy4ever schreef:
De regelementen bieden volgens de wereldvoetbalbond geen ruimte voor een replay. ,,De regels zijn duidelijk. een beslissing van de scheidsrechter is onherroepelijk. Op basis daarvan kan je deze wedstrijd niet over laten spelen. Als je een wedstrijd laat overspelen, betekent dat chaos voor het voetbal", aldus een woordvoerder van de FIFA.
De regelementen bieden volgens de wereldvoetbalbond geen ruimte voor een replay. ,,De regels zijn duidelijk. een beslissing van de scheidsrechter is onherroepelijk. Op basis daarvan kan je deze wedstrijd niet over laten spelen. Als je een wedstrijd laat overspelen, betekent dat chaos voor het voetbal", aldus een woordvoerder van de FIFA.
Tsja, Oezbekistan - Bahrein (wk kwalificatie 2006) over laten spelen vanwege een scheidsrechterlijke dwaling betekende destijds natuurlijk geen chaos voor het voetbal

0
geplaatst: 20 november 2009, 11:38 uur
El Ninjo schreef:
Tsja, Oezbekistan - Bahrein (wk kwalificatie 2006) over laten spelen vanwege een scheidsrechterlijke dwaling betekende destijds natuurlijk geen chaos voor het voetbal
Dat was wel een dwaling van een andere soort. De scheidsrechter kende daar een strafschop toe die hij vervolgens niet liet nemen, als ik het goed begrepen heb.
0
geplaatst: 20 november 2009, 11:42 uur
Het afkeuren van de goal van de Italianen laatst tegen Nederland was ook onreglementair, want ging op advies van de 4e official.
'Ze'' moeten zich ook niet meer verschuilen achter allerlei flutregeltjes die toch met voeten worden getreden wanneer het iemand het best uitkomt.
'Ze'' moeten zich ook niet meer verschuilen achter allerlei flutregeltjes die toch met voeten worden getreden wanneer het iemand het best uitkomt.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 20 november 2009, 11:46 uur
Een scheidsrechter is even onfeilbaar als de paus 

0
geplaatst: 20 november 2009, 11:48 uur
dix schreef:
Dat was wel een dwaling van een andere soort. De scheidsrechter kende daar een strafschop toe die hij vervolgens niet liet nemen, als ik het goed begrepen heb.
(quote)
Hij gaf inderdaad een penalty. Maar een speler van de penalty-nemende partij liep te vroeg aan. Waarna de scheidsrechter een vrije trap gaf aan de andere partij.
Maar hij had natuurlijk de penalty over moeten laten nemen.
0
geplaatst: 20 november 2009, 20:01 uur
En het stormt weer eens in Duitsland, een nieuw en gigantisch gokschandaal is aan het licht gekomen. In Duitsland, België, Zwitserland, Kroatië, Slovenië, Turkije, Hongarije, Bosnië en Oostenrijk zijn wedstrijden verkocht, waaronder drie Champions League-duels. Gisteren zijn in Berlijn de kopstukken opgepakt.
0
geplaatst: 21 november 2009, 00:02 uur
Voetbal is hard op weg het zwarte schaap van de professionele sport te worden; de geloofwaardigheid van de sport holt de laatste tijd achteruit.
Verouderde opvattingen over sport,
een cultuur waarbinnen geen ruimte is voor menselijkheid,
'domme oude mastodonten' als bobo's,
hardheid op het veld die de grens van lichamelijk geweld overstijgt,
honderden wedstrijden op amateurniveau die gestaakt moeten worden,
te grote financiele belangen die corruptie en bedrog in de hand werken.
En die FiFa? Business as usual.
Nee, het gaat fantastisch........ op alle fronten.
Verouderde opvattingen over sport,
een cultuur waarbinnen geen ruimte is voor menselijkheid,
'domme oude mastodonten' als bobo's,
hardheid op het veld die de grens van lichamelijk geweld overstijgt,
honderden wedstrijden op amateurniveau die gestaakt moeten worden,
te grote financiele belangen die corruptie en bedrog in de hand werken.
En die FiFa? Business as usual.
Nee, het gaat fantastisch........ op alle fronten.
0
geplaatst: 21 november 2009, 00:54 uur
Het komt omdat het té belangrijk is gemaakt. Er gaat zo veel geld in deze sport om. Volgens mij ga je als willekeurige speler in de wereld van voetbal vanzelf geloven in die illusie. Voorlopig ben ik blij dat Nederland behoorlijk schadevrij lijkt te blijken. Behalve het AZ van Scheringa hebben we hier nauwelijks te maken met grote geldschieters, omkopingen heb ik nog nooit van gehoord. Ik geef ook niets meer om wat er allemaal omgaat in de buitenlandse topcompetities. Ik volg de eredivisie met plezier, en daar blijft het bij.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 november 2009, 09:53 uur
Reactie van Eric Cantona op "De Hand van God II" van Thierry Henry: Cantona: 'Ik had op Henry zijn gezicht geslagen'
Eric Cantona was in zijn actieve voetbalperiode al allesbehalve een doetje. De Fransman bevestigde zijn reputatie met zijn visie op de handsbal van Thierry Henry: 'Ik had op zijn gezicht geslagen.'
'Wat mij nog het meeste schokte, was niet zozeer het handspel, maar het feit dat Henry na de match voor de tv-camera's een Ierse speler ging zitten troosten', aldus Cantona. 'Dat doe je toch niet als je die gasten net genaaid hebt. Als ik een Ier was, het had geen drie seconden geduurd of ik had hem geslagen.'
Eric Cantona was in zijn actieve voetbalperiode al allesbehalve een doetje. De Fransman bevestigde zijn reputatie met zijn visie op de handsbal van Thierry Henry: 'Ik had op zijn gezicht geslagen.'
'Wat mij nog het meeste schokte, was niet zozeer het handspel, maar het feit dat Henry na de match voor de tv-camera's een Ierse speler ging zitten troosten', aldus Cantona. 'Dat doe je toch niet als je die gasten net genaaid hebt. Als ik een Ier was, het had geen drie seconden geduurd of ik had hem geslagen.'
0
geplaatst: 22 november 2009, 11:14 uur
Nicolage Rico schreef:
Cantona is nog dommer dan die handsbal van Henry.
Toch begrijp ik wat hij bedoelt. Hoewel we natuurlijk niet weten of Henry het oprecht bedoelt heeft heb je wel van die bloedzuigers in het voetbal. Gasten die je eerst een schop geven en daarna vragen hoe het met je gaat.Cantona is nog dommer dan die handsbal van Henry.
0
geplaatst: 22 november 2009, 13:03 uur
Blijkbaar was Henry's wikipediapagina aangepast na zijn handsbal: Thierry Henry is een Franse volleybalspeler
.
.
0
geplaatst: 22 november 2009, 13:05 uur
haha
Cantona heeft ook gezegd dat Blanc maar zo snel mogelijk bondscoach moet worden van de blauwen. En gelijk heeft ie.
Cantona heeft ook gezegd dat Blanc maar zo snel mogelijk bondscoach moet worden van de blauwen. En gelijk heeft ie.
0
Harco
geplaatst: 22 november 2009, 13:12 uur
Dn!S schreef:
Het komt omdat het té belangrijk is gemaakt. Er gaat zo veel geld in deze sport om. Volgens mij ga je als willekeurige speler in de wereld van voetbal vanzelf geloven in die illusie. Voorlopig ben ik blij dat Nederland behoorlijk schadevrij lijkt te blijken. Behalve het AZ van Scheringa hebben we hier nauwelijks te maken met grote geldschieters, omkopingen heb ik nog nooit van gehoord. Ik geef ook niets meer om wat er allemaal omgaat in de buitenlandse topcompetities. Ik volg de eredivisie met plezier, en daar blijft het bij.
In de hoogste divisies van, ik geloof, Duitsland, België en Zwitserland zijn geen wedstrijden omgekocht, meende ik ergens te lezen.
0
geplaatst: 22 november 2009, 13:12 uur
0
geplaatst: 22 november 2009, 13:45 uur
En moet je de schuldigen daar verontwaardigd zien doen omdat ze een vrije trap tegen krijgen
. Zijn net aan een rode kaart ontlopen. Een kwestie van hooguit tien jaar denk ik voor mensen massaal gaan weglopen bij voetbal en klaar zijn met deze overbetaalde kinderen.
0
geplaatst: 22 november 2009, 15:08 uur
4-0 nu al, is het niet hilarisch? 
Edit: 4-1. nog altijd behoorlijk hilarisch.
Edit pt. II: 5-1 laat maar...

0
geplaatst: 22 november 2009, 15:34 uur
FC Utrecht netjes de 0-0 vastgehouden bij Feyenoord. Even die negatieve spiraal doorbroken.
0
geplaatst: 22 november 2009, 16:04 uur
Rhythm & Poetry schreef:
4-0 nu al, is het niet hilarisch?
de machine is stuk 4-0 nu al, is het niet hilarisch?

0
geplaatst: 22 november 2009, 16:50 uur
gelukkig is de afranseling van mijn cluppie bij de 5-1 van de eerste helft gebleven. Vanavond Studio Sport maar even overslaan.
0
geplaatst: 22 november 2009, 16:52 uur
Jammer dat Feyenoord niet heeft kunnen winnen van Utrecht, hadden ze een mooi gaatje geslagen met de rest van de subtop...
Ajax veegt zo'n beetje alle tegenstanders van de mat, maar zo lang ze niet kunnen winnen van Twente en PSV blijven ze 3e staan
Ajax veegt zo'n beetje alle tegenstanders van de mat, maar zo lang ze niet kunnen winnen van Twente en PSV blijven ze 3e staan

0
geplaatst: 22 november 2009, 16:54 uur
Jup, een 3e plaats is zelden zo terecht geweest. Maar goed, Ajax krijgt ze allebei nog thuis en PSV en Twente moeten ook nog een keer tegen elkaar.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 november 2009, 16:55 uur
lebowski schreef:
Een kwestie van hooguit tien jaar denk ik voor mensen massaal gaan weglopen bij voetbal en klaar zijn met deze overbetaalde kinderen.
Ik volg nog wel het voetbal maar in rugby zul je dergelijke leugens en bedrog niet gauw tegenkomen omwille van de video-referee en de fair play aanwezig in rugby.Een kwestie van hooguit tien jaar denk ik voor mensen massaal gaan weglopen bij voetbal en klaar zijn met deze overbetaalde kinderen.
0
Harco
geplaatst: 22 november 2009, 17:21 uur
wizard schreef:
gelukkig is de afranseling van mijn cluppie bij de 5-1 van de eerste helft gebleven. Vanavond Studio Sport maar even overslaan.
En dat woont in Groningen...

0
geplaatst: 22 november 2009, 17:36 uur
Ja, dat heb je wel eens met die studenten uit Friesland.
Trouwens, veel Friezen supporten ook Groningen, vooral wonende ten oosten van Drachten.
Trouwens, veel Friezen supporten ook Groningen, vooral wonende ten oosten van Drachten.
0
Harco
geplaatst: 22 november 2009, 17:56 uur
Outlaw104 schreef:
Ik ben ook meer voor Groningen dan dat ik voor Heerenveen ben. Hoe toevallig ook dat ik ten oosten van Drachten woon, haha.
Tottenham heeft trouwens Wigan afgeslacht met 9-1. Goeiedag zeg.
0
geplaatst: 22 november 2009, 18:01 uur
Harco schreef:
(quote)
Ja, fries om utens he. Hoewel ik FC Groningen na 5 jaar in de stad ook wel enigszins een warm hart toedraag. Behalve als ze tegen Heerenveen spelen uiteraard.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.