MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik heb mijn stem aan Eliran Atar gegeven. Joduh

Zelfde reden als die van mij eigenlijk. Vind die goal van Ronaldo helemaal niet mooi en die van Iniesta was gewoon erg belangrijk maar niet geweldig. Ik maak ze zo dagelijks als ik mijn ronde als superman vlieg.

Eens met VanDeGriend.

dix
Ace schreef:
Even wat anders, wat vinden jullie ervan dat die Douglas in het NL elftal wil spelen? Het is vast een aanwinst, want zoveel soeps staat er niet in het hart van de defensie, maar voor zover ik weet is het een Braziliaan... En die moeten zich richten op het Braziliaans elftal lijkt me. Of op het Portugese, want dat elftalt is voor de helft Braziliaan.

Heeft ie een minaret in z'n tuin staan of zo ?

Bij mijn weten is hij in gezelschap van een Nederlandse vriendin, heeft hij de taal geleerd en wil ie vooral in het Nederlands elftal spelen omdat ie dan voluit het Wilhelmus kan zingen. Stemt dit tot tevredenheid ?

Bovendien is zijn Nederlands nu al beter als dat van v.d. Wiel. Ik hoop dat hij zo snel mogelijk Nederlander wordt, Douglas is naast een goed voetballer ook nog eens een sympathiek mens. Althans zo komt hij over.

En dan noemen we het Nederlands elftal voortaan het Multiculturele elftal. Klinkt goed!

Nicolage Rico schreef:
En dan noemen we het Nederlands elftal voortaan het Multiculturele elftal. Klinkt goed!
Kunnen we gelijk het Wilhelmus vervangen

dix
Nicolage Rico schreef:

Dat is het al sinds Simon Tahamata

En de kleur, van Oranje naar geel met groen. Zetten we ook meteen een halve maan op de Nederlandse vlag!

dix schreef:

Dat is het al sinds Simon Tahamata

Daar was ik het dan ook niet mee eens. Ook al bestond ik toen amper. En ook niet met Aaron Winter en John van 't Schip.

Edit: Tahamata is gewoon in Vught geboren. Dan is het goed.

Joy4ever schreef:
(quote)

Net of dat Nederlandstalig is. Sowieso een van de meest matige volksliederen, die nauwelijks mee wordt gezongen door de huidige generatie (ook niet door de in NL geboren NL'ers).

Ben ik van duitschen bloed. Ja echt wel, en zo.

Als Douglas graag Nederlander wil worden, omdat hij zich hier zo thuis voelt is ie wat mij betreft van harte welkom. Maar als het achterliggende motief is dat ie dan in een later stadium van zijn voetbalcarriere makkelijker in Spanje of Engeland aan de bak kan, dan hoeft het van mij niet.

Overigens hoeven we ons met Bruma niet echt zorgen te maken over de toekomst.

dix
Joy4ever schreef:
(quote)

Daar zeg je wat .... Zing Vecht Huil Bidt Lach Werk en Bewonder

Zou het goed doen...

Nicolage Rico schreef:
John van 't Schip.

Grappig, was helemaal vergeten dat dat eigenlijk een Canadees is.

Rhythm & Poetry schreef:

Net of dat Nederlandstalig is. Sowieso een van de meest matige volksliederen, die nauwelijks mee wordt gezongen door de huidige generatie (ook niet door de in NL geboren NL'ers).

Qua tekst inderdaad niet geweldig, voor de rest een mooi volkslied!

Ace schreef:
Die omhaal is inderdaad wel geweldig ja... Staat ook in mijn top-5 van dit rijtje.

De assist is trouwens ook niet beroerd.

Rhythm & Poetry schreef:

Dat Duitsch kwam toch van 'Diets' of zo, en dat was dan weer een germaanse stam of zo waar NLers van afstammen of zo.
Beetje vaak of zo in de vorige zin, maar ik weet niet meer precies hoe dat zat. Als je het wil weten, neem ik aan dat Google je wel verder kan helpen.

Ace
herman schreef:
(quote)

Grappig, was helemaal vergeten dat dat eigenlijk een Canadees is.

Hoe kan je dat nou vergeten? Hij heet tenslotte John. Als hij Nederlander zou zijn had hij wel Jan geheten.

@dix: Aandoenlijk verhaal, maar Douglas wil graag international worden. Dat is de reden. En hij acht de kans groter bij Nederland dan bij Brazilie. Zijn woorden: "Ik heb ergens ver weg nog de hoop dat Dunga (bondscoach Brazilië, red.) me meeneemt naar het komende WK. Maar als ik reëel ben, de kans dat ik binnenkort geselecteerd word voor het Braziliaans elftal is niet groot."

dix
Rhythm & Poetry schreef:
Net of dat Nederlandstalig is. Sowieso een van de meest matige volksliederen, die nauwelijks mee wordt gezongen door de huidige generatie (ook niet door de in NL geboren NL'ers).Ben ik van duitschen bloed. Ja echt wel, en zo.

Het Nederlands Volkslied is juist een positieve uitzondering. Een statig slepend lied, melodieus en een stuk origineler dan die cryto-fascistische marsstampers waar de meeste andere naties zich van bedienen om hun samenhorigheid te veinsen. Overigens heb ik het idee dat je niet zo heel veel van de tekst hebt meegekregen.
Tsja ...historisch besef ... je weet wel dat we onder de zeespiegel leven ?

Ace
Ik zie ook niet in wat er mis is met het Wilhelmus. Inderdaad wat anders dan die fanfaremuziek die je in de meeste andere landen op je trommelvliezen afgevuurd krijgt.

Toen het Wilhelmus geschreven werd, een paar jaar voor het debuutalbum van de Wu Tang Clan, had het woord Duitschen meerdere betekenissen, waaronder Nederlands.

dix
Ace schreef:
Aandoenlijk verhaal, maar Douglas wil graag international worden. Dat is de reden. En hij acht de kans groter bij Nederland dan bij Brazilie.

Als dat zo zou zijn dan zou ie proberen Luxemburger te worden.

Ace schreef:
Ik zie ook niet in wat er mis is met het Wilhelmus. Inderdaad wat anders dan die fanfaremuziek die je in de meeste andere landen op je trommelvliezen afgevuurd krijgt.

Toen het Wilhelmus geschreven werd, een paar jaar voor het debuutalbum van de Wu Tang Clan, had het woord Duitschen meerdere betekenissen, waaronder Nederlands.

Beter hadden ze het door RZA laten componeren en een dikke verse van Method Man om het af te maken. Enfin, het is mij te 'ouwbollig', met het grootste gedeelte van de tekst heeft de gemiddelde Nederlander niets. Ik denk ook dat een hele grote groep het niet kent, dus als nieuwe Nederlander hoef je het van mij al helemaal niet te kennen.

Gewoon lekker een rood/wit/blauwe minaret in je tuin plaatsten, zoals ik heb gedaan.

Ace
dix schreef:
(quote)

Als dat zo zou zijn dan zou ie proberen Luxemburger te worden.

Die voelde ik al aankomen... Kan jij wat anders uit zijn woorden opmaken dan? Al komt hij uit Spanje en heet hij Iniesta, dan nog zit ik niet op die genaturaliseerde gasten te wachten.

dix
Ace schreef:
Die voelde ik al aankomen... Kan jij wat anders uit zijn woorden opmaken dan? Al komt hij uit Spanje en heet hij Iniesta, dan nog zit ik niet op die genaturaliseerde gasten te wachten.

Je moet niet uitsluiten dat ze spelenderwijs nog Nederlander worden ook.
Neem nou Barry Hughes.

Een slepende verheerlijking van genocidepleger en katholiekenhater Wilhelmus, met potsierlijke verwijzingen naar de bijbel en kruiperige handreikingen naar Filip II.

Maar toch beter dan Waar Neerlands Bloed Door Aderen Stroomt .

Omsk schreef:
Maar toch beter dan Waar Neerlands Bloed Door Aderen Stroomt .

Was dat niet "Wier"?

Graf is in ieder geval van vreemde smetten vrij.

GrafGantz schreef:
(quote)

Was dat niet "Wier"?

Graf is in ieder geval van vreemde smetten vrij.

'Wien Neêrlands bloed' inderdaad. Scuzi.

Hebben jullie nog een voorkeur qua loting? Ik denk dat ieder land wel zit te azen op iig Nw Zeeland, voor het doelsaldo. Ik vind het wel leuk als Oranje landen loot die ze nog niet eerder getroffen hebben tijdens een WK. Maar dat zijn er nogal een aantal....

Doe maar lekker zwaar, met Portugal, Ghana en Noord-Korea.

Ik hoop dat een paar van de lotingsballen warm zijn gemaakt, dan kunnen we daar later over zeuren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:12 uur

geplaatst: vandaag om 15:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.