MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ace
Joy4ever schreef:
Hebben jullie nog een voorkeur qua loting? Ik denk dat ieder land wel zit te azen op iig Nw Zeeland, voor het doelsaldo. Ik vind het wel leuk als Oranje landen loot die ze nog niet eerder getroffen hebben tijdens een WK. Maar dat zijn er nogal een aantal....

Er zitten er zelfs een flink aantal tussen waar ze nog nooit tegen gespeeld hebben. Of nog nooit van gewonnen, zoals het machtige Australie!

Een poule met Australie, Kameroen en Servie lijkt me wel mooi. Zeker niet de zwaksten van iedere poule, maar stuk voor stuk landen met een paar leuke bekende spelers. Het zal echter wel iets in de geest van Mexico, Ivoorkust en Frankrijk/Portugal worden. Ook leuk! Als eindelijk eens van die vervelende Portugezen gewonnen wordt, is het wk wat mij betreft al geslaagd.

De poule voor Duitsland is al bekend: Nieuw Zeeland, Chili en Slovenie.

Ik hoop dat ze de sterkste mogelijke poule krijgen, dan zijn ze tenminste meteen scherp. De omschakeling is groot als je de eerste wedstrijden tegen teams speelt als Noord-Korea en daarna bijv. Brazilië, ook al zijn het profs.

Edit: lees nu dat Michel Vorm precies hetzelfde zegt op Voetbalzone .

Ace
herman schreef:
Doe maar lekker zwaar, met Portugal, Ghana en Noord-Korea.

Jij gaat nu uitleggen waarom Noord-Korea zwaar is? Of was het een grapje? Ik wist namelijk niet eens dat ze een nationaal elftal hadden, tot een paar maanden geleden.

Ace schreef:
De poule voor Duitsland is al bekend: Nieuw Zeeland, Chili en Slovenie.
Idd ja

Ace schreef:
(quote)

Jij gaat nu uitleggen waarom Noord-Korea zwaar is? Of was het een grapje? Ik wist namelijk niet eens dat ze een nationaal elftal hadden, tot een paar maanden geleden.

Noord-Korea heeft nauwelijks goals tegen gekregen in de kwalificatie, maar ik ga er toch wel vanuit dat NL daar makkelijk van wint. Met het risico dat er dan binnenkort een lange afstandsraket ergens op de hoofdstad terecht komt.

Heb een paar weken terug wel een artikel over hun elftal gelezen: de sterspeler speelt in Japan, er speelt 1 spelers in Europa (2e divisie van Zwitserland) en over de eigen competitie is nauwelijks iets bekend.

herman schreef:

Noord-Korea heeft nauwelijks goals tegen gekregen in de kwalificatie, maar ik ga er toch wel vanuit dat NL daar makkelijk van wint. Met het risico dat er dan binnenkort een lange afstandsraket ergens op de hoofdstad terecht komt.

En dan noemen we hier Feyenoord - ADO een risicowedstrijd.

herman schreef:
Doe maar lekker zwaar,

Ja, want dat ging tijdens het afgelopen EK ook zo goed...

Leverde in ieder geval een paar gedenkwaardige wedstrijden op. Zo goed als tegen Italie en Frankrijk heeft Nederland niet vaak gevoetbald. Enige wat in de buurt komt is Tsjechie - Nederland op de EK 2004, wat mij betreft.

Al is een makkelijke poule misschien wel aantrekkelijker als we langzaam in het toernooi willen groeien.

Ace
Tegen Italie was het geweldig, tegen Frankrijk was het goed, maar zat het ook aardig mee...

Lekker zwaar vind ik ook wel wat, vind het mooier om tegen Frankrijk te spelen dan tegen Nieuw Zeeland.

Joy4ever schreef:
Hebben jullie nog een voorkeur qua loting? Ik denk dat ieder land wel zit te azen op iig Nw Zeeland, voor het doelsaldo.

Eerst maar eens winnen dacht ik. Heerlijk, dat Hollandsche zelfvertrouwen.

lebowski schreef:
(quote)

Eerst maar eens winnen dacht ik. Heerlijke, dat Hollandsche zelfvertrouwen.
Hoho, mij zal je niet zo snel betrappen op chauvinistische uitspraken als het om het Nederlands Elftal gaat. Wel heb ik Nw Zeeland zien ballen op de Confederations Cup. En dat was niet best, om het voorzichtig uit te drukken.

herman schreef:
Leverde in ieder geval een paar gedenkwaardige wedstrijden op. Zo goed als tegen Italie en Frankrijk heeft Nederland niet vaak gevoetbald. Enige wat in de buurt komt is Tsjechie - Nederland op de EK 2004, wat mij betreft.

WK 98 gezien of EK2000? Toen was Nederland toch echt stukken beter!

Even op internet door de random generator gegooid en die zegt:

Nederland
Verenigde Staten
Portugal
Uruguay

Alles is prima, behalve Portugal. Dat gaat altijd mis.

boomkat
Dit WK is alles anders.

En Maradona is niet welkom bij de loting omdat hij een paar journalistjes beledigd heeft. De in- en infatsoenlijke voetbalwereld stelt hier terecht een grens

Da's natuurlijk maar een schijnreden. Maradona is er niet bij omdat ie zich niet kan gedragen en de kans aanwezig is dat ie een dergelijk strak geregisseerd evenement in de war schopt. Ik zie hem zo al woedend het podium oplopen als ie het niet eens is met de loting.

haveman
Ik word echt misselijk als ik die kop van die Blatter zie.

Die man straalt ook een en al onbetrouwbaarheid uit.

Arm Zuid-Afrika!

Arm Ivoorkust, alweer..
Heel jammer.

Ivoorkust gaat gewoon door met Brazilie

En voor Nederland

- Denemarken (leuke tegenstander. Geen echt grote namen, maar wel een team lijkt me)
- Japan (hebben we reeds gehad, kan een lastige tegenstander zijn)
- Kameroen (kan niet zo goed inschatten hoe goed ze nu zijn, maar waren altijd wel gevaarlijk)

Voor wie het niet gezien heeft:

GROUP A:
South Africa
Mexico
Uruguay
France

GROUP B:
Argentina
Nigeria
South Korea
Greece

GROUP C:
England
United States
Algeria
Slovenia

GROUP D:
Germany
Australia
Serbia
Ghana

GROUP E:
Netherlands
Denmark
Japan
Cameroon

GROUP F:
Italy
Paraguay
New Zealand
Slovakia

GROUP G:
Brazil
North Korea
Ivory Coast
Portugal

GROUP H:
Spain
Switzerland
Honduras
Chile

Harco
Wij zijn in ieder geval door naar de volgende ronde.

Voor welk land kom je uit Hark?

Voor Friesland, maar die doen niet mee.

Groep D ziet er wel erg lekker uit. Duitsland moet meestal in het toernooi groeien en dan krijgen ze dit. Als Servie ook nog even het niveau haalt dat ze kunnen halen (i.t.t. hun vorige toernooi) zou het wel eens exit 1e ronde kunnen worden voor de Duitsers.

Groep B kan volgens mij ook alle kanten op.

Nederland heeft denk ik een gemiddelde groep.

Volgens mij zijn de engelsen door, de rest is ontzettend lastig.
Erminio, doe maar even geen WK-pool deze keer.

In de kwartfinale kan Brazilië al opdoemen. Nederland en Kameroen zijn duidelijk favoriet in Poule E. Duitsland heeft het zowaar een keer niet getroffen. Engeland - VS vind ik een mooi affiche. En laten Brasil en Elfenbeinkuste maar snel Ronaldo en zijn vriendjes naar huis sturen. Maandagmiddag tegen Denemarken. Lekker tijdstip. Dat wordt TVtje aan op de afdeling.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:45 uur

geplaatst: vandaag om 16:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.